Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlands, Vlaams en ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nederlands, Vlaams en ...

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    En dan zie wat er van komt:
    De gemeente Moorslede (bij Roeselare) roept haar inwoners op om geen dialect meer te spreken als ze de hulpdiensten alarmeren. Want door een West-Vlaamse spraakverwarring werd een brandweerwagen naar de verkeerde gemeente gestuurd.


    En dan doe je een oproep op een ambulance te laten komen en ze vragen om je naam te spellen.
    Dan krijg je weer dit : http://youtu.be/yIlBlCtH6m0
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #17
      Re: Nederlands, Vlaams en ...

      #10 Theo, blijkbaar verstaan Limburgers elkaar ook niet zo goed.......:-)


      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

      Comment


      • #18
        Re: Nederlands, Vlaams en ...

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        #10 Theo, blijkbaar verstaan Limburgers elkaar ook niet zo goed.......:-)

        Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
        Het dialect in de Voerstreek is bijna niet te verstaan.
        En uitgerekend in die streek werd er ooit een taalstrijd uitgevochten
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Nederlands, Vlaams en ...

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          #10 Theo, blijkbaar verstaan Limburgers elkaar ook niet zo goed.......:-)


          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Het dialect in de Voerstreek is bijna niet te verstaan.
          En uitgerekend in die streek werd er ooit een taalstrijd uitgevochten
          Kijk eens naar #10 Theo.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #20
            Re: Nederlands, Vlaams en ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Mijn mening is wel dat iedereen de moeite zou mogen doen wat deftig Nederlands te praten als de omstandigheden dat verlangen.

            Zeer juist. En een verkeersbord met een hert er op, wilt niet zeggen dat je niet te hert mag rijden, hé menneke.

            Comment


            • #21
              Re: Nederlands, Vlaams en ...

              Het is enkel maar in Antwerpen dat er geen dialect gesproken wordt, want die aanzien hun taal als de voertaal in Vlaanderen
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Nederlands, Vlaams en ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Het is enkel maar in Antwerpen dat er geen dialect gesproken wordt, want die aanzien hun taal als de voertaal in Vlaanderen
                ligt Antwerpen dan in de voerstreek..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Nederlands, Vlaams en ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Het is enkel maar in Antwerpen dat er geen dialect gesproken wordt, want die aanzien hun taal als de voertaal in Vlaanderen
                  't Is dan ook een Brabants dialect!
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nederlands, Vlaams en ...

                    Vind ik sympathiek. De jongen weet van niks anders aangezien ze het hem niet geleerd hebben. En prachtig hoe ie zich verdedigd.
                    Ben zelf een uitgeweken W. Vlaming en heb mij uiteraard het AN moeten aangemeten. Vind ik trouwens heel normaal. Weinigen kunnen mij nog betrappen op de e 's, de sch 's, de i 's etc. Maar ik vermoed dat de meeste leraars het in W. Vlaanderen niet beter doen. Maar voor mij geen probleem.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nederlands, Vlaams en ...

                      En ik ben het destijds in het Brabantse (Zaventem) gaan zoeken. "Diet ies duus de buus naar Bruussel" ?
                      Mijn schoonmoeder dacht dacht ze AN sprak toen ze hier ooit de deur opende voor een vriend van me, ze wist dat het een vriend was want dat hoorde ze aan zijn dialect. Waarop Philip : "jij moet dus de moeder van Mien zijn"

                      "??????"

                      "Ik hoor het aan uw dialect"

                      Ik heb er veel veel werk aan gehad maar Mien kan nu eindelijk zeggen : "m'n zakk'n plakk'n van de spekk'n".
                      Zelfs het alom gevreesde "kroot'n en erweet'n" heeft geen geheimen meer.
                      30 Jaar zwoegen op twee zinnetjes. "Schild en vriend" heeft er niks aan

                      Paul

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nederlands, Vlaams en ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Kijk eens naar #10 Theo.
                        Mooi he
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nederlands, Vlaams en ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          #10 Theo, blijkbaar verstaan Limburgers elkaar ook niet zo goed.......:-)
                          Zjefkommeskiekezebriengemiebloeme.
                          Derzitternenbrunzjelindekongel.

                          Meer dan dat kon ik er destijds op kot niet van maken.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nederlands, Vlaams en ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            En ik ben het destijds in het Brabantse (Zaventem) gaan zoeken. "Diet ies duus de buus naar Bruussel" ?
                            Mijn schoonmoeder dacht dacht ze AN sprak toen ze hier ooit de deur opende voor een vriend van me, ze wist dat het een vriend was want dat hoorde ze aan zijn dialect. Waarop Philip : "jij moet dus de moeder van Mien zijn"

                            "??????"

                            "Ik hoor het aan uw dialect"

                            Ik heb er veel veel werk aan gehad maar Mien kan nu eindelijk zeggen : "m'n zakk'n plakk'n van de spekk'n".
                            Zelfs het alom gevreesde "kroot'n en erweet'n" heeft geen geheimen meer.
                            30 Jaar zwoegen op twee zinnetjes. "Schild en vriend" heeft er niks aan

                            Paul
                            Paul enne
                            toet, tetoet, jattentoet, betoet, jatoetnie, jatoet, jattentoetnie. Heb je deze taalknobbels er ook in gekregen ?
                            Ik ben nu zo'n 30 jaar bezig maar ik luk er niet in een correct gesprek met mijn madam te voeren met deze woorden ...
                            't is dan altijd van: 'Waa zaat, waa sekka aa ? waarop ik dan steevast antwoord: 'Neen, liever suiker en ik rijd met total'
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nederlands, Vlaams en ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

                              "Ik hoor het aan uw dialect"


                              Zelfs het alom gevreesde "kroot'n en erweet'n" heeft geen geheimen meer.

                              Paul
                              Moest ff goed lezen maar je bedoelt 'weiten en eutelen'
                              "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nederlands, Vlaams en ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                                Moest ff goed lezen maar je bedoelt 'weiten en eutelen'
                                en met anjoein
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X