Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 36 van 36

Standaard Re: Natuurwetten wie weet de oplossing van dit raadsel?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Typische reacties van rond de pot draaien en geen plausibel antwoord kunnen geven.
    Typische reactie van een xxxx (vierletterwoord dat hier nogal eens gebruikt wordt).
    Mijn principe is de oorzaak bestrijden en niet de gevolgen, want dan is het veel gevallen te laat.
    Niet de ondergelopen kelder uitpompen maar beletten dat het water er in komt !!

Dus de oorzaak van TS zijn probleem is het roken, dus....
    Mocht het te moeilijk zijn om te begrijpen voor U, dan kan ik er nog altijd een tekeningske bij maken op een bord met krijt of schrijven ze in het onderwijs niet meer met krijt (?).

PS Dat U averechts reageert is al lang geen nieuwtje meer, dat zijn we hier al lang gewoon .
    GAL
    Laatst gewijzigd door Djivan; 11 september 2017 om 17:01

aiaiaiaiaiai wat loopt het weer scheef jongens.

Ten eerste hou ik van roken ook al is het mogelijks niet zo gezond op lange duur, mijn opa is 94 geworden en rookte elke dag zijn zware wervik zonder filter. maar om toch verder rond de pot te draaien vertel ik even dat ik ook het electronisch dampen gedaan heb voor een tijdje en wat mij erg opviel is dat een echte sigaret nog steeds lekkerder is van smaak. Nog sterker ook mijn bevinden dat gewoon roken (op de smaak na) niet aanvoelt als zijnde veel ongezonder. Ik denk dat ze ons behoorlijk veel wijsmaken bij volksgezondheid. En dat een uurtje door het vieze diezelverkeer in een drukke stad superveel ongezonder is dan een pak sigaretten roken. Los van alle vuiligheid dat in onze voedselketen toegelaten wordt onder E nummers waar we kankers van krijgen maar geen haan om kraait. Of denk eens aan de zeer brede tolerantie we hebben voor alcoholmisbruik. Het wordt allemaal aanzien als een lachertje en we drinken er maar op los en gaan dan nog eens achter het stuur kruipen ook. Dat noem ik pas een verkeerde perceptie.

Ten tweede is het roken niet de oorzaak van enig probleem. Of ik nu rook of niet, het vreemde tocht fenomeen in mijn keuken zal altijd zo zijn. De redenering houd dan ook geen stand dat het roken aan de oorzaak ligt.
    Gelukkig hebben verstandige mensen dat ingezien en ook daar specifiek op gaan denken en een plausibel antwoord op gegeven waarvoor dank.

@ buurmantBert

Ik lees in je openingspost :

"mijn vrouwtje heeft liever dat ik niet rook in huis..."

"...daar is het vrouwtje dan weer niet gelukkig mee"

en als de rook de 'goeie richting' uit gaat

"Vrouwtje weer gelukkig"

Maar blijkbaar is de rook toch het probleem niet .
    Ik denk/weet zeker dat je dit 'tochtprobleem' hier nooit had aangekaart mocht je niet gerookt hebben.

Iedereen die rookt, kent of zoekt wel iemand te kennen die 100 geworden is en veel rookte.
    Iedereen die te veel drinkt, kent of zoekt wel iemand te kennen die 100 geworden is en veel te veel dronk.
    Enz.

Dat het roken van e-sigaretten ook schadelijk is blijkt nu inderdaad te kloppen.
    https://www.demorgen.be/wetenschap/e...rtes-baf2ca9f/

En dat al de andere zaken die je opnoemt ook schadelijk zijn voor de gezondheid, dat klopt als een bus.
    Maar hoe meer je van die zaken kan uitschakelen hoe beter toch (denk ik).

Ik wens je verder een goede gezondheid toe .
    Laatst gewijzigd door Djivan; 12 september 2017 om 10:12

ivan, je hebt gelijk dat zonder het roken dit mij waarschijnlijk nooit was opgevallen.

Toch ben ik iemand die geintrigeerd is door sommige dingen en dan ga ik op zoek naar een verklaring. Is gewoon de nieuwsgierigheid in mij.

Dat niet roken nog het beste van al is weet ik ook wel.
    Hier was ik vooral op zoek naar een logische verklaring voor het toch wel opmerkelijk fenomeen.

@buurmanBert

Ondertussen nog even nagedacht over eventuele spelbrekers in het luchtverplaatsingverhaal.
    Deze materie is heel complex en vooral omdat het gaat om zaken die je visueel niet ziet, enkel de impact.
    Eventueel kan een spouwmuur waarbij het deurkozijn of raamkozijn niet volledig aansluit en waar de spouw daardoor (kozijnkieren, open voegen, ...) de buitenkant met de binnenkant open spel laat, op treden als een soort ventilator. Een mooi voorbeeld daarvan zijn de oude rolluiken waar de kleien openingen waardoor het rolluiklint gaat echte tochtgaten kunnen zijn. Eventueel in andere plaatsen waarbij we dan steeds alle combinaties moeten bekijken want zoals steeds, de meerderheid wint. De sterkste tocht.
    Vochtige plaatsen (niet altijd zichtbaar) in de muur genereren ook tocht (plaatsen waar het water verdampt zijn iets kouder dan de andere en dus is de lucht daar iets kouder ... en wordt er een luchtstroompje opgewekt.
    Zoals ik al schreef in het begin, een antwoord geven op je vraag is mogelijk, maar dan zal er een schitterende gedetailleerde beschrijving en tekening dienen opgesteld en hopen dat er geen enkele mogelijke speler vergeten wordt.
    Dit zou een schitterende opdracht kunnen zijn voor een soort eindwerk voor wetenschappelijke richtingen. Leerrijk en vooral interessant want je moet echt wel grondig nagaan wie, wat, waar, hoe en waarom (alhoewel deze laatste een filosofische vraag is en alle anwtwoorden goed zijn).
    PS. Mijn grootvader zaliger heeft zelf nog zijn Wervik geteeld en gedroogd en versneden naast het duivenhok (duivenstof wat later al veel slechter en ook nefaster bleek dan de blauwe damp).
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Moderator Warning: Op de man post verwijderd! Terzake gasten, of hier gaat een slotje op.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 1TB HD (0SX 10.12.6) - iPhone 4s+iPad2 3G+WiFi (iOS 9.3.5)

Ik denk ook dat het nog meer is dan wat we nu vermoeden Wim.
    En het zou heel leuk zijn om die luchtstromen heel visueel te maken in 3D. Maar dat lijkt mij een brug te ver voor dit eerder triviaal fenomeen.

Maar ik ben al blij met de uitleg tot dusver.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Ik denk ook dat het nog meer is dan wat we nu vermoeden Wim.
    En het zou heel leuk zijn om die luchtstromen heel visueel te maken in 3D. Maar dat lijkt mij een brug te ver voor dit eerder triviaal fenomeen.

Maar ik ben al blij met de uitleg tot dusver.
    In het donker met een rookmachine en met flits een timelapse filmpje maken.��

Ik damp af en toe, en als ik wil weten of het goed trekt in huis (bv in de zomer om 's avonds het huis af te koelen), dan blaas je wat rook rond een deur of venster, en dan zie je het wel.

Dat lukt met sigaretterook ook, maar dan zal de TS moeten wachten tot zijn madam gaat winkelen of zo.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    In het donker met een rookmachine en met flits een timelapse filmpje maken.��
    Dat ware nog eens iets. Maar ik ben bang dat er nog zoveel uitwendige factoren zullen zijn die je besluiten zullen beinvloeden. Wind, regen, buitentemperatuur, luchtverzadiging, luchtdruk, luchtvochtigheid...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    ....
    Dat lukt met sigaretterook ook, maar dan zal de TS moeten wachten tot zijn madam gaat winkelen of zo.
    HAHA, dan zou ik het mogen horen zun LOOOL, pittige dame LOL. Ik zou het echt verkorven hebben en zeker een maand onder de sloef liggen HAHAHA

Maar is een goed idee van je, ik kan mijn dampertje eens op maximum zetten Ze zal mij helemaal gek verklaren.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke discussies

1. Weet iemand de oplossing voor dit raadseltje?
    Door QuizWereld in forum Chit Chat
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 19 maart 2015, 18:57
  2. Nikkor lens probleem, wie weet oplossing?
    Door edjeB in forum Objectieven
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 24 december 2007, 23:15
  3. Wie weet er een oplossing?
    Door Smileyke in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 30 maart 2007, 00:16
  4. Wie weet een oplossing
    Door Hexagon in forum Chit Chat
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 31 juli 2006, 00:35
  5. Weet iemand een oplossing.