Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 32 van 32

Discussie: NAS Synoligy

Standaard Re: NAS Synoligy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
    Ziet er allemaal goed uit. Staat een bliksempje op nu, hopelijk ver weg van je nas
    verdomme...mijn instellingen om zeep

btw,voor diegene die de moeite hebben gedaan en achteraf hun posting niet meer zien staan.

Ben 't een en ander aan reorganiseren.
    Ik zie mijn homes map met de users niet meer onder admin staan,maar wel bij de users ?
    Alles hat ein Ende, aber eine Wurst hat zwei.

's zijn gezond.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    verdomme...mijn instellingen om zeep

btw,voor diegene die de moeite hebben gedaan en achteraf hun posting niet meer zien staan.

Ben 't een en ander aan reorganiseren.
    Ik zie mijn homes map met de users niet meer onder admin staan,maar wel bij de users ?

idd sterk opletten met rechten geven. Je hebt groups en users. Als opperadmin zou je aan alles moeten aankunnen en users aan zo weinig mogelijk.

Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een NAS. Tot voor kort was ik gefocust op een dure QNAP 4-bay NAS, maar ben me op den duur gaan afvragen waarom ik deze capaciteit nodig zou hebben. Immers zoals aangegeven door anderen vind ik een NAS vooral geschikt om bestanden beschikbaar te houden voor alle PC's hier in huis en minder als backup. Daar heb ik immers een Zalman ZM-MH200 U3 voor icm een aantal losse HDD's. Recent ben ik dan in het 2-bay NAS assortiment beginnen neuzen en zo vind ik de Synology 212+ ook een uitermate interessant product Alleen ben ik er nog niet uit welke disks ik ga gebruiken. Green? Prestatiegericht?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een NAS. Tot voor kort was ik gefocust op een dure QNAP 4-bay NAS, maar ben me op den duur gaan afvragen waarom ik deze capaciteit nodig zou hebben. Immers zoals aangegeven door anderen vind ik een NAS vooral geschikt om bestanden beschikbaar te houden voor alle PC's hier in huis en minder als backup. Daar heb ik immers een Zalman ZM-MH200 U3 voor icm een aantal losse HDD's. Recent ben ik dan in het 2-bay NAS assortiment beginnen neuzen en zo vind ik de Synology 212+ ook een uitermate interessant product Alleen ben ik er nog niet uit welke disks ik ga gebruiken. Green? Prestatiegericht?
    Zeker geen prestatiegerichte schijven gebruiken in een nas. Ok, deze dingen halen max snelheden die dikwijls gelijk zijn aan de max praktische snelheid van de disk maar er zijn andere factoren.
    De snelle hd's focussen zich meestal op access-tijd, cache etc. Voor een nas is access tijd niet zo super super belangrijk vermits de laatste 'trage' schijven tegenwoordig snel genoeg zijn. Een belangrijke factor is warmte en daar zijn natuurlijk die green dingen goed in, in de positieve zin dan.
    Persoonlijk heb ik hier in mijn nas en een paar andere toestellen een Western Digital insteken. Voor je schijven koopt zou ik eens op de site van Synology zien welke officieel worden aangeraden.

Zeker geen prestatiegerichte schijven gebruiken in een nas. Ok, deze dingen halen max snelheden die dikwijls gelijk zijn aan de max praktische snelheid van de disk maar er zijn andere factoren.
    De snelle hd's focussen zich meestal op access-tijd, cache etc. Voor een nas is access tijd niet zo super super belangrijk vermits de laatste 'trage' schijven tegenwoordig snel genoeg zijn. Een belangrijke factor is warmte en daar zijn natuurlijk die green dingen goed in, in de positieve zin dan.
    Persoonlijk heb ik hier in mijn nas en een paar andere toestellen een Western Digital insteken. Voor je schijven koopt zou ik eens op de site van Synology zien welke officieel worden aangeraden.
    Merci voor de raad

Bij Qnap worden bepaalde WD Caviar Green reeksen stellig afgeraden omwille van hibernate problemen. [QUOTENote5 (WD Caviar Green & Seagate Green)
    These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products.][/QUOTE]

Ik was dus aan de WD Caviar Black aan het denken die ik tot volle tevredenheid in mijn PC gebruik, maar ga dan ook eens bij Seagate kijken.

idd sterk opletten met rechten geven. Je hebt groups en users. Als opperadmin zou je aan alles moeten aankunnen en users aan zo weinig mogelijk.
    Alles terug gevonden...de zekeringkast was uitgebrand met uwe bliksem...
    Het is wel ff wennen met die structuren, die vaak dubbel staan (in het begin) en als je eentje delete, ben je die andere ook kwijt.

soit, het is ff opletten met toegangsrechten en het configureren.

bv: alle gebruikers staan onder homes. (die ik, als admin juist heb terug gevonden)
    Nu kan ik wel zeggen welke service's ze kunnen gebruiken, maar als de ene user de data kan lezen van de andere, omdat ze in dezelfde "homes" map staan...daar ben ik nog niet uit

@frank207be
    Wat de HD aangaat heb ik voor de samsung ecogreen gekozen.
    Die draaien zeer stil en blijven koel, 25 a 28 graden.(onder data tranfer)
    De ventilator blaast koude lucht op de stille modus. bij synoligy kan je de ventilator snelheid van stil naar koel aanpassen
    WD heb ik al 'tijdje vaarwel gezegd, worden veel te warm.
    In 'n test van de 212+ draaiden iemand zijn WD's van 55 naar 42 graden in die nas. Moet dus 'n prima koeling hebben.
    Vergeet niet, die dingen staan 24/7 op, wel met slaapstand maar toch...to be on the safe side
    Alles hat ein Ende, aber eine Wurst hat zwei.

's zijn gezond.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Alles terug gevonden...de zekeringkast was uitgebrand met uwe bliksem...
    Het is wel ff wennen met die structuren, die vaak dubbel staan (in het begin) en als je eentje delete, ben je die andere ook kwijt.

soit, het is ff opletten met toegangsrechten en het configureren.

bv: alle gebruikers staan onder homes. (die ik, als admin juist heb terug gevonden)
    Nu kan ik wel zeggen welke service's ze kunnen gebruiken, maar als de ene user de data kan lezen van de andere, omdat ze in dezelfde "homes" map staan...daar ben ik nog niet uit

@frank207be
    Wat de HD aangaat heb ik voor de samsung ecogreen gekozen.
    Die draaien zeer stil en blijven koel, 25 a 28 graden.(onder data tranfer)
    De ventilator blaast koude lucht op de stille modus. bij synoligy kan je de ventilator snelheid van stil naar koel aanpassen
    WD heb ik al 'tijdje vaarwel gezegd, worden veel te warm.
    In 'n test van de 212+ draaiden iemand zijn WD's van 55 naar 42 graden in die nas. Moet dus 'n prima koeling hebben.
    Vergeet niet, die dingen staan 24/7 op, wel met slaapstand maar toch...to be on the safe side
    Beetje dit, beetje dat... in mijne 411j zitten dus 4 van die 2TB Caviar Greens in en die verbruiken dus echt weinig, zijn stil en koel en vallen op tijd en stond in slaap ook. Snelheden over het netwerk zijn ok, maar toch nog voor verbetering vatbaar. hangt nochthans een Gbit managed switch tussen en ik gebruik geen mobo netwerkkaartjes maar professionele Gbit Nics, en naar Wlan toe een RT-N56U. Alles jumbo framed. En dan kwamen ze met eSATA... dus heb ik zo'n externe schijf met aan/uit schakelaartje aan de pc hangen voor fotobewerking (kan ik meenemen en evt. op de laptop ook via eSata gebruiken of anders op usb). Enige dat nog ontbreekt zijn 8 of 10TB 2,5" power over eSATA schijfjes, dat zou nog eens een feest zijn. helaas zitten ze sinds de 500Gb versies daarvan nu eerder op het spoor van 1TB usb 3.0 / Firewire 800. En zijn de prijzen fors de hoogte in gegaan.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten