Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Zielig zij die muziek nodig hebben om zich te amuseren .
    Een beetje zoals, geen feestje zonder alcohol... al even zielig.
    Dat vind ik toch maar een triestige kijk op het leven.

    Dit topic gaat over muziek in het algemeen, en het delen van leuke songs met anderen, zodat je nieuwe dingen leert kennen.
    In feite, een beetje zoals de radio, maar hier post iedereen zijn verzoeknummer. Met eventueel wat persoonlijke uitleg bij over het waarom. Eender welk genre welkom.

    Het heeft niets te maken met 'muziek nodig hebben om je te kunnen amuseren'.
    Vind je een radiozender dan ook 'zielig'?

    En ja, muziek is een deel van mijn leven, aangezien ik zelf enkele instrumenten bespeel en graag naar optredens ga kijken.
    Heb ik het echt nodig om me te amuseren? Neen, anders zou ik bijvoorbeeld ook nooit rustige of melancholische muziek opzetten, alsof iemand zich daar rot op amuseert.
    Op bepaalde muziek kan je je inderdaad amuseren, maar dat is totaal geen vereiste van muziek.

    Als iemand hier een topic over pakweg 'tennis' opent, om die interesse met anderen te delen en erover te babbelen, hoeft een ongeïnteresseerde daar toch ook niet in te gaan zeuren dat tennis saai is, of dat het zielig zou zijn dat je tennis nodig hebt om je te kunnen amuseren, etc... Neen, dan blijf je gewoon weg uit dat topic en post je daar niet.
    Enfin, dat is mijn mening daarover.

    Comment


    • #77
      Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

      Bij sommigen hangt er een beetje te veel zooz in de lucht denk ik.
      Dan krijg je dit : Too Many Zooz

      Die drie gasten hebben conservatorium gedaan. Hun "carrière" zijn ze begonnen met een mooi kostuum met das/strikje behorend bij grote symfonieorkesten.
      'k vind ze geweldig.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #78
        Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Dat vind ik toch maar een triestige kijk op het leven.
        .......................................
        Kan U misschien vinden, ik vind het eerder een nuchtere kijk op het leven, en dat is zowel letterlijk als figuurlijk te nemen.
        Enfin, dat is mijn mening daarover.

        En uit een topic wegblijven.... nooit of te nimmer .

        Comment


        • #79
          Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

          Kijk, ik hou zo af en toe van een lekker stukje muziek, maar ik hou ook van stilte, van het ruisen van de bomen ....
          En af en toe ga ik er ook van weglopen (v/d muziek)
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #80
            Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

            Jeugdsentiment uit 1973 (net gehoord op mijn afspeellijstje op pc)
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #81
              Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

              Een van de redenen waarom ik destijds Finland fan geworden ben.
              Prachtige melodische powermetal uit het Noorden. Heb ze in 2015 nog met een prachtige set gezien in Lille.

              Comment


              • #82
                Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                COVEN - Witchcraft destroys minds & reaps souls (1969) online beluisterd
                (uit nieuwsgierigheid).
                Last edited by toerist; 29 juli 2017, 14:26.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #83
                  Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                  Gustav Leonhardt op het Dom Bedos orgel in de Sainte-Croix te Bordeaux. Moet ik ooit nog eens in het echt naar gaan luisteren (het orgel dan, Gustav is al een tijdje overleden).

                  Comment


                  • #84
                    Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                    In de wagen luister ik normaal naar StuBru, maar nu met Tomorrowland denkt men bij de radio hetzelfde te moeten draaien. Als er een genre is dat ik haat, is het wel EDM.
                    Gelukkig heb ik m'n hele Pink Floyd collectie op USB stick bij, en na de nieuwste van Roger Waters (Is this the life we really want), mijn absolute voorkeur: Atom Heart Mother.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #85
                      Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      In de wagen luister ik normaal naar StuBru, maar nu met Tomorrowland denkt men bij de radio hetzelfde te moeten draaien.
                      Inderdaad... Muziek op de HDD van de wagen... Black Eyed Peas....

                      Comment


                      • #86
                        Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                        Stevie Ray Vaughan, omdat ik van een potje stevige Blue's hou. Blue's is de moeder van alle muziek genres of toch apeprés*
                        * "apeprés" = W.Vl voor ongeveer/dicht bij enz.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                          Als het `s avonds laat is, en de geluiden zij een voor een weggevallen en in
                          stilte verdronken, dan draai ik Barbara. Dood, maar een leven nalatend vol
                          pijn en tristesse, vol weemoed en eenzaamheid. Doch vooral vol schoonheid.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Stevie Ray Vaughan, omdat ik van een potje stevige Blue's hou. Blue's is de moeder van alle muziek genres of toch apeprés*
                            * "apeprés" = W.Vl voor ongeveer/dicht bij enz.
                            Apeuprès is de juiste term

                            Comment


                            • #89
                              Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Apeuprès is de juiste term
                              Ben jij dan van Menen?
                              A peu près is Frans, apeprés is Meens.
                              Vier jaar in Frankrijk gewerkt.
                              Zevendertig jaar waarvan 35 jaar getrouwd geweest met een Française, en 58 jaar in Menen gewoond.
                              Denk je niet dat ik mijn Meens en Frans een beetje ken?
                              Maar ik snap wel wat je bedoelde hoor.
                              Last edited by Red Falcon; 30 juli 2017, 16:25.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                                Zelf niet van Meende Luc maar ook wij gebruiken in Zulte apeprés

                                En om on topic te blijven, dit pareltje speelt hier momenteel:
                                Pink Floyd - Comfortably numbIt's obviously not my song , so i am not going to take any creds for it ..I know the song isn't from the dark side of the moon.I...


                                Een lied die heel veel emoties oproept, zie dan ook de reacties die geschreven werden.
                                En zoals iemand anders schreef: this is how god plays guitar.

                                Comment

                                Working...
                                X