Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Idem dito. ...als je bvb ''metal'' ook al muziek noemt .....
    Hierzo, Vivaldi:

    Heel wat metal gitaristen hebben een conservatorium doorlopen of zijn klassiek geschoold, en dat hoor je ook altijd in metal muziek.
    Maar mensen die geen moeite doen om te luisteren horen altijd meteen 'lawaai'.


    Hangt er vanaf wat je "metal" noemt, er zijn honderden subgenres in, gaande van heel rustige muziek zelfs... de mooiste ballads zijn trouwens gemaakt door metal bands.
    Doch, veel mensen maken vaak de slechte associatie met geschreeuw of Metallica, of ander lawaai, terwijl er zoveel meer is dan dat.

    Comment


    • #62
      Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Geef mij maar de stilte ipv dit lawaai.
      Misschien een topic openen waar je links kan posten met enkel 'stilte' ?

      Comment


      • #63
        Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Misschien een topic openen waar je links kan posten met enkel 'stilte' ?
        Ik open wat ik wil, wanneer ik wil, en over wat ik wil een topic, maar in geen geval een topic wat U voorstelt en/of me wil doen openen. Daarvoor bent U nog wat te groen onder uw (snot)neus ��.
        Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, voor de goede en ook voor één slechte verstaander(s).
        Last edited by Guest17; 19 juni 2017, 15:34.

        Comment


        • #64
          Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

          Om nog eens een van mijn favoriete bands te posten.

          Een 'doommetal' band heeft algauw een negatief vooroordeel, maar een prachtig tegenvoorbeeld:
          Anathema!
          https://www.youtube.com/watch?v=YRt0Ug5WweE (deel 2, rustiger)
          Voor wie je het niet zou vertellen, zou soms denken dat het om Jasper Steverlinck zou gaan, maar niets is minder waar.

          Deel 1 van het nummer is iets epischer:
          ANATHEMA - "Universal" (Live at The Ancient Theatre Of Philippopolis in Plovdiv, Bulgaria - 21nd September 2012)Vincent Cavanagh - vocals, guitars, keyboards...


          Deze band was afgelopen weekend trouwens op Graspop Metal Meeting, voor wie denkt dat die er altijd gebrul te horen zou krijgen.
          Last edited by anonymous; 19 juni 2017, 13:03.

          Comment


          • #65
            Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

            In de jaren 60 en 70 had je bvb Ekseption die rock met klassiek mengden , nu is er meer van dit , een prima voorbeeld hoe metal én klassiek samengaan, deze dames kunnen dus eveneens in een opera staan . Om niet te vergeten, de progressieve en symfonische rock waar legio voorbeelden zijn.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #66
              Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              In de jaren 60 en 70 had je bvb Ekseption die rock met klassiek mengden , nu is er meer van dit , een prima voorbeeld hoe metal én klassiek samengaan, deze dames kunnen dus eveneens in een opera staan . Om niet te vergeten, de progressieve en symfonische rock waar legio voorbeelden zijn.
              Inderdaad. Hoeveel leuke groepen ik 15 jaar terug allemaal ontdekte à la Tristania, Nightwish, Epica, Kamelot, etc... die ook allemaal aan elkaar verwant geraken op een of andere manier.
              En het leuke is dat er zoveel genres in zijn, gaande van black-, power-, death-, heavy-, folk-, elektro-, hardcore metal,... en ga zo verder.
              Ik volg trouwens al sinds het begin de band Avantasia, die begonnen als een opera en vaak zaalshows van +3u geven.
              Maar wat me vaak stoort is dat men 'metal' meestal associeert met eenzelfde 'lawaai', terwijl er zo'n gigantische diversiteit in te vinden is.

              Comment


              • #67
                Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                Lol, die bekrompenheid van "ik luister nog liever naar stilte dan dit lawaai". Grappig

                Momenteel nog aan het nagenieten van een super goed optreden van Graveyard.
                Leuk ook dat er slechts 3 fotografen (incl. mezelf) in de fotopit waren. Luxe!
                Graveyard (swedish hard rock , bluesrock band) with " uncomfortably numb " Live - Rock Hard Festival , May 25-27, 2012- Germany - Rockpalast Joakim Nilsson ...

                Comment


                • #68
                  Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Inderdaad. Hoeveel leuke groepen ik 15 jaar terug allemaal ontdekte à la Tristania, Nightwish, Epica, Kamelot, etc... die ook allemaal aan elkaar verwant geraken op een of andere manier.
                  En het leuke is dat er zoveel genres in zijn, gaande van black-, power-, death-, heavy-, folk-, elektro-, hardcore metal,... en ga zo verder.
                  Ik volg trouwens al sinds het begin de band Avantasia, die begonnen als een opera en vaak zaalshows van +3u geven.
                  Maar wat me vaak stoort is dat men 'metal' meestal associeert met eenzelfde 'lawaai', terwijl er zo'n gigantische diversiteit in te vinden is.
                  Die zogenaamde speedmetal is zoiets waar ik helemaal niet van hou en wellicht zijn er ook andere, vooral waar men schreeuwt ipv zingt
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #69
                    Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Daarvoor bent U nog wat te groen onder uw (snot)neus ��.
                    Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, voor de goede en ook voor één slechte verstaander(s).
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                    Lol, die bekrompenheid van "ik luister nog liever naar stilte dan dit lawaai". Grappig
                    Ik vraag me af wélke met stilte gevulde geluidsdragers DJ Ivan op zijn feestjes afspeelt.
                    In een woon- en zorgcentrum mag het natuurlijk niet té veel de pan uitswingen. Voor eender welke verstaander.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                      새봄 een beetje rustige muziek (zuid koreaans). Misschien kan het de sfeer hier wat verzachten.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        새봄 een beetje rustige muziek (zuid koreaans). Misschien kan het de sfeer hier wat verzachten.
                        Gaan we die toer op ja!

                        Dan zet ik 'Sushi' van Cocoon op.
                        Zalig rustig groepje uit Frankrijk die ik enkele jaren terug in het Koninklijk Circus gezien heb:

                        Comment


                        • #72
                          Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                          Deze zit al een paar weken in mijn hoofd te spoken:

                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #73
                            Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                            Deze zit al een paar weken in mijn hoofd te spoken:

                            https://www.youtube.com/watch?v=p1YVkwr15Y4
                            Heel prachtig, wat een stem!
                            Heb die een tijdje terug ontdekt via Van Gils zijn talkshow... en wellicht zie ik die nog eens op een van de festivals deze zomer.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Gaan we die toer op ja!

                              Dan zet ik 'Sushi' van Cocoon op.
                              Zalig rustig groepje uit Frankrijk die ik enkele jaren terug in het Koninklijk Circus gezien heb:
                              https://www.youtube.com/watch?v=Dnqc4hi6jvQ
                              niet slecht, beetje speciale tekst wel.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Naar welke muziek luister je nu, en waarom?

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Ik vraag me af wélke met stilte gevulde geluidsdragers DJ Ivan op zijn feestjes afspeelt.
                                In een woon- en zorgcentrum mag het natuurlijk niet té veel de pan uitswingen. Voor eender welke verstaander.
                                Zielig zij die muziek nodig hebben om zich te amuseren .
                                Een beetje zoals, geen feestje zonder alcohol... al even zielig.

                                Comment

                                Working...
                                X