Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 64

Standaard Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

in den auto weerom het juiste menu gaan zoeken.
    eos 350D eos 7D eos 5DII 24/105 1:4 L is usm 100-400 1:4,5-5,6 l is usm sigma 150 1:2,8 apo macro DG hsm 70/200 1:2,8L isII usm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Oei, vervelende toestand.
    Maar nee: Ge gaat toch ook niet full time werken om voor de rest alleen maar te slapen of op bd te zitten. De display van mijn 5d2 verbruikt ook niet zo verschrikkelijk veel meer op maximum lichtsterkte,... en dan kan ik nog altijd mijn duim op de lichtgevoelige cel houden als die zegt dat het nu 09:14 h is.

De klok gaat dan 's nachts van 3uur naar 2 uur, achteruit dus.
    En vannacht andersom Theo.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
    Van macro naar kinderen en sport en ...terug naar de natuur !

Dan moeten we weer alle klokken juist zetten, toch de klokken die niet automatisch juist gezet worden.
    Vergeet ook de camera('s) niet.

Maandagochtend moet ik het fietslicht weer aanzetten als ik naar het werk vertrek, want dan is het nog te donker om zonder licht te rijden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Maandagochtend moet ik het fietslicht weer aanzetten als ik naar het werk vertrek, want dan is het nog te donker om zonder licht te rijden.
    Dan ben je een van de uitzonderingen dat met licht rijdt op de fiets ... de meesten vergeten dat ze het licht al uitgevonden hebben.
    Maar niet vergeten ... licht moet niet alleen aan als het voor de fietser te donker wordt om iets te zien, maar net zoals voor alle voertuigen ook wanneer het wettelijk verplicht is zoals bij valavond en ochtendgloren (schemering).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik heb net een uur minder lang geslapen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinaldo Gisquiere Bekijk bericht
    Ik heb net een uur minder lang geslapen
    ik ook die fukking smartphones passen zich automatisch aan. Daardoor dacht ik wel dat peuterkepeut hier in huis eens tot een bijna civiel uur geslapen had

maar voor wie zich blijft vergissen: winteruur wint een uur, dan mag je langer slapen.
    The Knight That Says Ni...kon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dan ben je een van de uitzonderingen dat met licht rijdt op de fiets ... de meesten vergeten dat ze het licht al uitgevonden hebben.
    Maar niet vergeten ... licht moet niet alleen aan als het voor de fietser te donker wordt om iets te zien, maar net zoals voor alle voertuigen ook wanneer het wettelijk verplicht is zoals bij valavond en ochtendgloren (schemering).
    De automobilist die mij niet ziet rijden, die moet dringend zijn ogen laten nazien.
    Zelfs bij bewolkt weer heb ik overdag het licht aan staan, als ik zie dat de meeste auto's met licht rondrijden dan is mijn fietslicht ook aan. Ik heb ook bijna altijd een fluo hesje aan (op een hete zomerdag gebeurt het wel eens dat ik het niet gebruik).

Toen ik vorige week naar de fotoclub reed (rond 19u30) begon het donker te worden. Onderweg ben ik 8 fietsers tegen gekomen, waarvan er maar 2 hun licht hadden aan staan (de andere 6 waren dus bijna onzichtbaar)...
    Maar dat was een van de eerste warme dagen, heel wat "mooi weer fietsers" halen dan hun fiets buiten om een terrasje te gaan doen en als ze daarna terug naar huis moeten vergeten ze hun licht aan te zetten.
    Bij heel wat fietsen werkt het achterlicht op batterijtjes, en het wordt wel eens vergeten om die tijdig te vervangen. Daardoor zie je heel wat fietsen rondrijden met een heel erg zwak achterlichtje waarvan je van heel dichtbij nog net kan zien dat er een héél klein beetje licht uit het ledje komt. Dat is ook niet erg veilig...

Laat ons hopen dat er niet teveel hartaanvallen zijn morgen; afschaffen die handel!

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=84aWtseb2-4

Waauw, kwart na zeven en de zon schijnt nog, heerlijk !
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1

de Duikpc-, camera- en autoklok blijven bij mij altijd op zomeruur staan. Hoeft geen probleem te zijn en dan staan die toch het grootste deel van het jaar goed.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    de Duikpc-, camera- en autoklok blijven bij mij altijd op zomeruur staan. Hoeft geen probleem te zijn en dan staan die toch het grootste deel van het jaar goed.
    Net als mijn computerke op mijn fiets. Ik doe toch de meeste km's in de periode van het zomeruur.
    Voor mij mag het zomeruur het ganse jaar blijven !

Niemand last bij deze overschakeling?
    Ja, mijn bioritme is daar vrij gevoelig aan.
    Ik heb meestal een paar dagen nodig om mijn lichaam te laten wennen aan het zomeruur...

dus wat mij betreft; afschaffen die handel en constant verder gaan op het winteruur!
    t is erg amaai Het leven is te kort om niet jezelf te zijn
    Pentax K10D+D-BG2 en enkele lenzen... Ich bin doch nicht blöd!
    •• flickr — | Blog — ••

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Ja, mijn bioritme is daar vrij gevoelig aan.
    Ik heb meestal een paar dagen nodig om mijn lichaam te laten wennen aan het zomeruur...

dus wat mij betreft; afschaffen die handel en constant verder gaan op het winteruur!
    Hetzelfde geldt voor mij. Nu een paar dagen (tot 14 dagen) sukkelen met de gezondheid.
    http://www.fotospotter.be
    Als de wind ruimt van Zuid naar West, ga maar rustig verder, de thuisblijver doet de rest

Bij mij duurt het zo'n 6 maand voor ik op mijn effen ben
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Bij mij duurt het zo'n 6 maand voor ik op mijn effen ben
    heb bijna een jaar nodig dus.......afschaffen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    heb bijna een jaar nodig dus.......afschaffen.
    grt,bouk.
    Ik voel er helemaal niets van... maar het 'grote' nut ontsnapt mij volledig.
    Jean Pierre.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik voel er helemaal niets van... maar het 'grote' nut ontsnapt mij volledig.
    Tja, het ideetje komt nu eenmaal vanuit de politiek he en wordt ons door de strot geduwd.
    Het komt zeker niet van het gezond boerenverstand van de man / vrouw in de straat.
    De meesten ervan zijn tegen die verwisseling van het uur twee keer per jaar.
    Ik vind dat de tijd een gegeven van de natuur is waar je met je poten afblijft.

Voor mij ook: afschaffen. We moeten onszelf niks wijsmaken. Zonnetijd is zonnetijd. Heb er geen probleem mee dat (bepaalde) bedrijven zouden afspreken om een uurtje vroeger te beginnen, maar daarom moet de heleboel toch niet mee aanpassen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Tja, het ideetje komt nu eenmaal vanuit de politiek he en wordt ons door de strot geduwd.
    Het komt zeker niet van het gezond boerenverstand van de man / vrouw in de straat.
    De meesten ervan zijn tegen die verwisseling van het uur twee keer per jaar.
    Ik vind dat de tijd een gegeven van de natuur is waar je met je poten afblijft.
    Zelfs de wintertijd is al een uur voor op de zon... de zomertijd doet daar dus nog een uurtje bij.

De bedoeling (in 1977) was om energie te sparen daar veel mensen nog in bed lagen als het 's morgens licht werd. Wat ik merk is dat door de jaren heen helemaal niet meer opgaat. Als ik 12 jaar geleden 's morgens om 5 uur naar Brussel reed kon ik de wagens op de weg tellen op mijn 2 handen, nu riskeer ik de tel kwijt te geraken na 15 minuten en ik vertrek nu om 3u30.
    Jean Pierre.

Voel er eigenlijk niets van, maar geeft me toch ook maar het zomeruur.
    Ik denk trouwens dat de horeca dat ook liever heeft : dan blijven de terrasjes langer vol, want het is langer licht...
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    ..... want het is langer licht...
    nee hoor...dat lijkt maar zo.
    komt omdat wij mensen de tijd veranderen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

grt,bouk.
    Dat is inderdaad juist, maar doet eigenlijk niets terzake. Iemand die op 19:00 nog een terrasje doet, kan nog enkele uren profiteren. Met het winteruur in elk geval een uur minder...
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Voel er eigenlijk niets van, maar geeft me toch ook maar het zomeruur.
    Ik denk trouwens dat de horeca dat ook liever heeft : dan blijven de terrasjes langer vol, want het is langer licht...
    Zoals gezegd , puur verkeerde perceptie .. er verandert niets aan de daglengte .. men jaagt u enkel een uur vroeger uit uwe warme nest ... LOL
    Niets belet u om ook in de winter een uur vroeger op te staan en ook van een uur "langer licht" (nou ja) te profiteren ...

grt,bouk.
    Het is langer licht tijdens de 'normale' uren waarin de meeste mensen wakker zijn. Dat was toch de bedoeling in 1977 om energie te sparen.

Aan het aantal uren licht verandert er uiteraard niets
    Jean Pierre.

Regels voor berichten