Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobiele data voor surfen buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mobiele data voor surfen buitenland

    Aangezien de vakantie-periode er weer aankomt ben ik op zoek naar een simkaart voor mobiele data in het buitenland (Europa: Portugal & Spanje, Mallorca) voor in de ipad

    Liefst een prepaid kaartje dat je vooraf kan opladen want ik heb een corporate account van het werk voor mijn gsm (waar ik best niet teveel op surf)

    Vroeger had ik een kaartje van Scarlet maar daar kan tegenwoordig niet meer zonder abonnement.

    Heb wel eens een keer Orange gebruikt maar ging dan enkel via abonnement en mobile vikings is ook niet zo intressant voor enkel surfen buiten België tenzij ik niet goed gekeken heb.

    Iemand goeie tips hierover?

  • #2
    Re: Mobiele data voor surfen buitenland

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Aangezien de vakantie-periode er weer aankomt ben ik op zoek naar een simkaart voor mobiele data in het buitenland (Europa: Portugal & Spanje, Mallorca) voor in de ipad

    Liefst een prepaid kaartje dat je vooraf kan opladen want ik heb een corporate account van het werk voor mijn gsm (waar ik best niet teveel op surf)

    Vroeger had ik een kaartje van Scarlet maar daar kan tegenwoordig niet meer zonder abonnement.

    Heb wel eens een keer Orange gebruikt maar ging dan enkel via abonnement en mobile vikings is ook niet zo intressant voor enkel surfen buiten België tenzij ik niet goed gekeken heb.

    Iemand goeie tips hierover?
    Waarom niet thetered werken via de smartphone ?
    Of als abonnee bij Proximus heb je ook recht op een 500 MB voor data only.
    Altijd oppassen op de boot als je een overtocht maakt. Je bent dan technisch gezien buiten Europa.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Mobiele data voor surfen buitenland

      Kan best zijn dat je ter plaatse iets goedkoper kan vinden dan hier, en je kan het nadien nog in B opgebruiken.

      Heb je een idee hoeveel GB je zou willen?

      Comment


      • #4
        Re: Mobiele data voor surfen buitenland

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Kan best zijn dat je ter plaatse iets goedkoper kan vinden dan hier, en je kan het nadien nog in B opgebruiken.

        Heb je een idee hoeveel GB je zou willen?
        Dacht aan 2GB of meer...

        Comment


        • #5
          Re: Mobiele data voor surfen buitenland

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Waarom niet thetered werken via de smartphone ?
          Dat kan uiteraard maar ik gebruik liever mijn abonnement van werk niet.
          Ook moet je dan altijd je smartphone bij je hebben aan bv het zwembad, strand,...

          Comment


          • #6
            Re: Mobiele data voor surfen buitenland

            Ik heb Jimmobile (prepaid) en betaal 1c/MB. Als ik denk dat ik meer dan 500MB ga nodig hebben neem ik een bundel van €5 voor 1GB. Deze tarieven zijn geldig voor de hele EU voor Portugal, Spanje, Mallorca (da's ook Spanje, hé) zit je dus safe.

            Je hebt wel de initiële kost voor de SIMkaart (ik dacht €15) maar dat is tevens belwaarde. Een lokale SIM kan ook maar dan zullen de prijzen niet veel verschillen denk ik en dan moet je nog tarieven en dekking vergelijken.
            Binnen de EU (of beter EU + andere landen die in de lijst staan) gebruik ik altijd mijn gewone SIM, buiten de EU koop ik een lokale SIM. Ik gebruik alleen data via een MiFi (mobiele hotspot).
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Mobiele data voor surfen buitenland

              Best niet naar Monaco gaan. Recent was het mij even ontgaan dat Monaco geen deel uitmaakt van de EU. Wij waren daar eendagje naartoe gegaan gezien ons verblijf maar op 10km afstand is. Niettegenstaande ik 5Gig ter beschikking heb met mijn Proximus Bizz Mobile was die snel op. Vergeten van Roaming af te zeten natuurlijk. Was wel een streep door in rekening. Maar ik had weer bijgeleerd dat Monaco geen lid is van de EU en je best deze staat aan de superrijken laat.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Mobiele data voor surfen buitenland

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Dacht aan 2GB of meer...
                Ik heb mijn laatste ipad zonder sim kaart gekozen, omdat je zo makkelijk kan verbinden via de GSM.
                En vermits mijn werk GSM 20GB per maand heeft kan ik al wat kranten lezen.

                2GB is echt niet veel, dan moet je hebben voor 10-20€ (een schijntje op een vakantiebudget)

                Comment


                • #9
                  Re: Mobiele data voor surfen buitenland

                  Buy your Prepaid SIM Card for Europe and save 100% on international roaming fees on your next trip to Europe. Europe SIM Cards with Data, SMS and Calls from $24.90


                  gebruik het al 3 jaar zonder problemen. soms zijn er acties en is het nog goedkoper.
                  .....Dyslexie.......

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mobiele data voor surfen buitenland

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Ik heb Jimmobile (prepaid) en betaal 1c/MB. Als ik denk dat ik meer dan 500MB ga nodig hebben neem ik een bundel van €5 voor 1GB. Deze tarieven zijn geldig voor de hele EU voor Portugal, Spanje, Mallorca (da's ook Spanje, hé) zit je dus safe.

                    Je hebt wel de initiële kost voor de SIMkaart (ik dacht €15) maar dat is tevens belwaarde. Een lokale SIM kan ook maar dan zullen de prijzen niet veel verschillen denk ik en dan moet je nog tarieven en dekking vergelijken.
                    Binnen de EU (of beter EU + andere landen die in de lijst staan) gebruik ik altijd mijn gewone SIM, buiten de EU koop ik een lokale SIM. Ik gebruik alleen data via een MiFi (mobiele hotspot).
                    Bedankt!!
                    Ik heb net een Jimmobile prepaid besteld maar heb nog een paar vraagjes...

                    Kan ik kiezen hoeveel bundels van €5 ik activeer? bv 3 keer sms sturen voor die bundel is 3GB internet tegoed?
                    Kan ik een bundel activeren in het buitenland? (dit kon niet met Scarlet en dan kan ik per bundel opgebruiken)
                    Bundel is 30 dagen geldig vermoed ik?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mobiele data voor surfen buitenland

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Kan ik kiezen hoeveel bundels van €5 ik activeer? bv 3 keer sms sturen voor die bundel is 3GB internet tegoed?
                      Ja... zolang je beltegoed hebt natuurlijk.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Kan ik een bundel activeren in het buitenland? (dit kon niet met Scarlet en dan kan ik per bundel opgebruiken)
                      Bundel is 30 dagen geldig vermoed ik?
                      Klopt. Je kan best een account aanmaken bij Jimmobile dan kan je alles op de website doen (en je verbruik nakijken). Let wel op als je bundel op is en je data staat nog aan. Dan kan het zijn dat er een paar cent "verbruik buiten bundel" aan 1c/MB af gaat en dan kan het zijn dat je bv. €14.96 belkrediet over hebt... niet genoeg voor 3 bundels dus..

                      Je kan wel met CC herladen via de site.

                      Een app kan ik zelf niet gebruiken want omdat de SIM niet in de tablet zit maar in de MiFi kan men het tel. nummer niet koppelen aan het apparaat. Hetzelfde geldt voor bankapps

                      Nog iets om op te letten. Je kan bij de settings bij JM aangeven dat je 0c roaming buiten bundel mag verbruiken (vooral handig voor de EU roaming regeling in ging) en dan werkt roaming helemaal niet. Zowel zoon als ik hadden bij aankost in Budapest verleden jaar geen internet... via WiFi in het hotel helpdesk gecontacteerd en die kwamen niet verder dan "switch it off en on again". Ondertussen had ik in een Base forum zelf gevonden waar het probleem zat. Max roaming op €20 (minimum) gezet "et viola..." internet. Ze gingen die info aanpassen in hun FAQ maar dat heb ik nooit gezien. JM is nu Unleashed geworden (Medialaan) dus het kan veranderd zijn.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mobiele data voor surfen buitenland

                        Bedankt alvast voor uw hulp...zeer gewaardeerd

                        Nog voor de zekerheid want ik weet niet of mijn vraag heel duidelijk was...

                        Stel dat mijn beltegoed 30€ is, kan ik dan in het buitenland het pack 1GB (megasurf) activeren via de website?

                        Want om dit te doen moet je MEGASURF sms"en naar 1984 volgens de site en deze korte nummers werken niet in het buitenland?

                        Ik kan de app niet testen omdat ik mijn simkaart nog niet ontvangen heb.

                        Bedankt alvast!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mobiele data voor surfen buitenland

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Stel dat mijn beltegoed 30€ is, kan ik dan in het buitenland het pack 1GB (megasurf) activeren via de website?

                          Want om dit te doen moet je MEGASURF sms"en naar 1984 volgens de site en deze korte nummers werken niet in het buitenland?

                          Uiteraard. Genoeg belkrediet.. ga naar website, log in (klantenzone), ga naar "mijn producten" klik de gewenste bundel aan (+) paswoord ingeven en bevestigen. That's it. (Niet refreshen want dan heb je 2 bundels geactiveerd, trust me )
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mobiele data voor surfen buitenland

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Uiteraard. Genoeg belkrediet.. ga naar website, log in (klantenzone), ga naar "mijn producten" klik de gewenste bundel aan (+) paswoord ingeven en bevestigen. That's it. (Niet refreshen want dan heb je 2 bundels geactiveerd, trust me )
                            Super!! Bedankt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mobiele data voor surfen buitenland

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Super!! Bedankt
                              Ik zou toch ook eens naar Mobile Vikings gekeken hebben (nu nog op het Base netwerk, begin 2019 Orange).
                              Daar zit bv. Monaco en Zwitserland wél in het roamingpakket. https://mobilevikings.be/nl/v2/offer...es/eu-country/
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X