Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micorgolfoven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Micorgolfoven

    Heeft er iemand ervaring met een multifunctie type.
    Dus eentje met bijv. ook hete lucht om te bakken.

    Bedankt!

    bijv.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Micorgolfoven

    Vorig jaar zo'n toestel gekocht in de Aldi.
    Na enkele weken "ontplofte" het glazen draaiplateau toen de convectie (ongeveer 8 minuten) op 240°C stond.
    E-mailtje gestuurd naar de fabrikant (Primo) en die bezorgde mij meteen (zelfs zonder naar mijn aankoopbewijs te vragen) een nieuw plateau. Tot nu toe houdt dat stand, maar ik ben misschien wel iets te voorzichtig geworden omdat ik de hete lucht nu op 200°C zet.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Re: Micorgolfoven

      Ik gebruike de mijne van Samsung al drie jaar met volle tevredenheid.
      (magnetron, hete lucht en grill in één)
      Ik weet niet wat voor model het is, was een demonstratieding...
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Micorgolfoven

        Hier ene van de aldi nu 3 jaar in gebruik. Iets voor het 2de jaar de warmtezekering kapot. Gratis gemaakt door primo.
        oor de rest heel tevreden over het toestel.. OOk al cake mee gebakken en pizza's.

        Grt,

        Jean-Pierre

        Comment


        • #5
          Re: Micorgolfoven

          Er is een oud gezegde: bij alle multifunctionele dingen werkt elke component ondermaats.
          En dat is ook exact mijn ervaring bij een semiprofessionele samsung combi oven die ik kocht voor de vrouw.

          De micro is ok maar niet top.
          De grill is ok maar niet top.
          De heteluchtfunctie is ondermaats. (duurd veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang om voor te verwarmen, het vermogen is te laag)

          Comment


          • #6
            Re: Micorgolfoven

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Er is een oud gezegde: bij alle multifunctionele dingen werkt elke component ondermaats.
            En dat is ook exact mijn ervaring bij een semiprofessionele samsung combi oven die ik kocht voor de vrouw.

            De micro is ok maar niet top.
            De grill is ok maar niet top.
            De heteluchtfunctie is ondermaats. (duurd veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang om voor te verwarmen, het vermogen is te laag)
            Heb je de specificaties nog?
            Kijk eens via mijn link hier boven als je wilt

            Het vermogen voor hete lucht is beter bij deze:
            SAMSUNG CE 115 PX
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Micorgolfoven

              Ik heb een inbouwversie van AEG (zo'n "halfhoge" 45 cm versie), maar is een versie die ook microgolffunctie heeft. Voor mij is dat ding gewoon een ramp : de bediening is zogezegd heel eenvoudig door zeer weinig toetsen te gebruiken, maar net daardoor is het ding veel ingewikkelder dan mijn vroegere Siemens (die dus veel meer toetsen had).
              Het ding is in het begin ook al 2 keer volledig stuk geweest (mijn huidig toestel is de 2e, maar de 1e is 2x hersteld geweest). De eerste 2 maanden is het uiteindelijk meer dan 1 maand defect geweest...
              Het ding is dus zowel duur als zeer onhandig. En dus 1 van mijn grootste miskopen van de laatste jaren (samen met een Canon S100 zeker...). Het ding is een AEG MCC3885E-M, maar ik hoop dat het niet meer te koop is . AEG heeft nochtans zeer goeie ovens, maar deze was (zeker qua gebruiksgemak) allesbehalve goed...

              Over de prijs van het ding ga ik het niet hebben. Maar ik denk dat enkel Miele er in slaagt nog duurder te zijn.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Micorgolfoven

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Ik heb een inbouwversie van AEG (zo'n "halfhoge" 45 cm versie), maar is een versie die ook microgolffunctie heeft. Voor mij is dat ding gewoon een ramp : de bediening is zogezegd heel eenvoudig door zeer weinig toetsen te gebruiken, maar net daardoor is het ding veel ingewikkelder dan mijn vroegere Siemens (die dus veel meer toetsen had).
                Het ding is in het begin ook al 2 keer volledig stuk geweest (mijn huidig toestel is de 2e, maar de 1e is 2x hersteld geweest). De eerste 2 maanden is het uiteindelijk meer dan 1 maand defect geweest...
                Het ding is dus zowel duur als zeer onhandig. En dus 1 van mijn grootste miskopen van de laatste jaren (samen met een Canon S100 zeker...). Het ding is een AEG MCC3885E-M, maar ik hoop dat het niet meer te koop is . AEG heeft nochtans zeer goeie ovens, maar deze was (zeker qua gebruiksgemak) allesbehalve goed...

                Over de prijs van het ding ga ik het niet hebben. Maar ik denk dat enkel Miele er in slaagt nog duurder te zijn.
                Ik heb nu een Samsung in gebruik > enkel microgolf.
                Die is min. 20 jaar oud polleke en doet het nog goed.
                De pieptoon is heel stil geworden > mijn eigen fout > staat boven op de wasmachine in de keuken...
                Voor de rest heb ik weinig plaats in de keuken voor een extra toestel of een aparte bakoven ed.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Micorgolfoven

                  Ik gebruik nu twee jaar een van de Aldi en die voldoet prima aan mijn verwachting.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Micorgolfoven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    Vorig jaar zo'n toestel gekocht in de Aldi.
                    Na enkele weken "ontplofte" het glazen draaiplateau toen de convectie (ongeveer 8 minuten) op 240°C stond.
                    E-mailtje gestuurd naar de fabrikant (Primo) en die bezorgde mij meteen (zelfs zonder naar mijn aankoopbewijs te vragen) een nieuw plateau. Tot nu toe houdt dat stand, maar ik ben misschien wel iets te voorzichtig geworden omdat ik de hete lucht nu op 200°C zet.
                    Het glazen draaiplateau uit de mic nemen wanneer je de hete lucht functie gebruikt, lijkt jou dat geen eenvoudige optie ?
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Micorgolfoven

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Het glazen draaiplateau uit de mic nemen wanneer je de hete lucht functie gebruikt, lijkt jou dat geen eenvoudige optie ?
                      Goed idee! Je moet dan wel iets vinden om de draaiende sokkel af te schermen van 't gerecht. Raar dat er zoiets niet wordt bijgeleverd als attribuut en dat de fabrikant dat evenmin aanraadt in de handleiding. Op het glazen plateau staat anderzijds wel "for microwave oven only".
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Micorgolfoven

                        Vroeger een oude combi gehad van Samsung tot die na 15 jaar een gebroken onderdeel had ... vervangen door een zogenaamd betere van Whirlpool.
                        Grootste stommiteit ooit ... had ik maar die oude Samsung gehouden.
                        Ze mogen zeggen wat ze willen maar de volgende wordt terug een Samsung!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Micorgolfoven

                          Wij hebben reeds meer als 10 jaar een ATAG en zijn er heel tevreden over.
                          Eén minpuntje, de binnenruimte is veel kleiner dan die van een 'gewone' oven.
                          Wij moeten niet proberen er twee ovenschalen in de plaatsen.
                          Hij zit op precies dezelfde plaats als vroeger onze oven, dus moeten de wanden van deze combi veel dikker zijn zodat er minder binnenruimte over blijft, en ook het te brede brede bedieningspaneel rechts zit er voor een groot deel tussen.
                          Groetjes
                          Last edited by Guest17; 18 oktober 2013, 11:16.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Micorgolfoven

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Het glazen draaiplateau uit de mic nemen wanneer je de hete lucht functie gebruikt, lijkt jou dat geen eenvoudige optie ?
                            tja... weet dat maar hè.
                            hier is het ook gebeurt.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Micorgolfoven

                              In mijn Aldi combie-heteluchtoven (Livetec) zit een metalendraaiplateau met Tefallaag.
                              Wellicht kun je het glazen draaiplateau vervangen voor een metalen.

                              Comment

                              Working...
                              X