Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MegaUpload is op 19 januari Oflline gehaald door de FBI.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MegaUpload is op 19 januari Oflline gehaald door de FBI.

Voor degenen die er ook wel eens een plaatje gingen downloaden.
    Die gasten worden daarvoor tegenwoordig strenger gestraft dan voor
    eender welk ander misdrijf.

MegaUpload is op 19 januari Oflline gehaald door de FBI. Het bericht kan je hier lezen: http://www.nu.nl/internet/2719520/we...t-gehaald.html Daar staat het volgende bericht te lezen; De FBI heeft Megaupload.com, een van de grootste filesharing websites ter wereld, uit de lucht gehaald. In Nieuw-Zeeland zijn vier personen ingerekend, onder wie de Nederlander Bram van der K. (29), die zich op internet Bramos noemt, meldt de FBI op zijn website. Naar drie verdachten wordt nog gezocht. Naast Van der K. en Kim Dotcom, de oprichter van de website die zowel paspoorten van Hong Kong als van Nieuw-Zeeland heeft, zijn drie Duitsers, een Est en een Slowaak aangeklaagd. Van der K. zou de programmeur van de website zijn. Half miljard ************* Door de website zijn auteursrechthouders een half miljard dollar aan inkomsten misgelopen, aldus de aanklacht. Via Megaupload.com kon digitale content, zoals films, games en programma's, worden gedeeld, dikwijls zonder dat daar iets voor betaald hoefde te woren. De illegale praktijken van de website hebben 175 miljoen dollar (135 miljoen euro) opgeleverd, aldus de FBI en het Amerikaanse ministerie van justitie. De verdachten worden vervolgd voor betrokkenheid bij de georganiseerde misdaad, het beramen van schendingen van het auteursrecht, het beramen van witwaspraktijken en twee gevallen van het daadwerkelijk schenden van het auteursrecht. In totaal kunnen ze tientallen jaren gevangenisstraf krijgen. Nederland *********** In de Verenigde Staten en acht andere landen zijn in verband met de zaak twintig arrestatiebevelen uitgevaardigd, is zo'n vijftig miljoen dollar aan tegoeden in beslag genomen en is een onderzoek ingesteld naar serversites in de VS, Nederland en Canada. Onder andere de politie in Nederland heeft bij het onderzoek assistentie verleend. Volgens de FBI was de website op een gegeven moment uitgegroeid tot de op twaalf na populairste website ter wereld. Dit betekend dat nagenoeg alles op het forum down is.

Re: MegaUpload is op 19 januari Oflline gehaald door de FBI.

Dom dom dom, ze verklaren een oorlog aan een groep waar ze nooit kunnen van winnen..., als reactie op de sloop van megadownload heeft de haccker groepering Anounymous direct zelf 2 websites gehackt... Justice.gov en universalmusic.com dacht ik...
    Merci en groetjes
    Insta | Flickr | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
      Dom dom dom, ze verklaren een oorlog aan een groep waar ze nooit kunnen van winnen..., als reactie op de sloop van megadownload heeft de haccker groepering Anounymous direct zelf 2 websites gehackt... Justice.gov en universalmusic.com dacht ik...
      Het zijn al wat meer sites geworden ondertussen.

justice.gov
      universalmusic.com
      riaa.org
      mpaa.org
      copyright.gov
      hadopi.fr
      wmg.com
      usdoj.gov
      bmi.com
      fbi.gov

"The FBI didn't think they would get away with this did they? They should have expected us."

Comment

Yep : ze moeten het downloaden en ter beschikking stellen van dergelijke "materiaal" maar gewoon toelaten zeker ?
        Waarom zou je dan nog de moeite doen om films, muziek of software te maken ? Om er geen winst mee te maken ???
        Op dit ogenblik vinden jongeren het normaal dat je dergelijk materiaal niet meer aankoopt, want je vindt het makkelijker illegaal op het internet dan in de winkel .

Die auvibel taks vind ik persoonlijk een schande : ofwel heb je zo'n taks, en is downloaden legaal, ofwel is er geen taks en is het illegaal.
        Nu winnen ze zelfs geld op produkten die je aankoopt voor legaal gebruik. Ik zie nog altijd niet in waarom een fotograaf op z'n CF-kaartjes en harddisks een taks moet betalen, voor de foto's die hij zelf van "zijn" auteursrecht voorziet...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Ik zie nog altijd niet in waarom een fotograaf op z'n CF-kaartjes en harddisks een taks moet betalen, voor de foto's die hij zelf van "zijn" auteursrecht voorziet...
          en dat het daar nu net allemaal rond draait...

SABAM is geen haar beter hoor, de grootste klucht euh... één van de zovele grote kluchten op Belgisch grondgebied.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Yep : ze moeten het downloaden en ter beschikking stellen van dergelijke "materiaal" maar gewoon toelaten zeker ?
            Waarom zou je dan nog de moeite doen om films, muziek of software te maken ? Om er geen winst mee te maken ???
            Op dit ogenblik vinden jongeren het normaal dat je dergelijk materiaal niet meer aankoopt, want je vindt het makkelijker illegaal op het internet dan in de winkel .
            Naar mijn mening? Ja, eigenlijk wel. Er bestaan genoeg mensen die Freeware programma's maken en er goed hun geld mee verdienen d.m.v. vrijwillige donaties, sponsering, enz...
            Ik ben ook wel van het principe: als je iets download, en je vind het goed, dan koop je het gewoon.
            Merci en groetjes

Comment

Naar mijn mening? Ja, eigenlijk wel.
              Maar wel gaan huilen als iemand je foto jat zeker?

Comment

Naar mijn mening? Ja, eigenlijk wel. Er bestaan genoeg mensen die Freeware programma's maken en er goed hun geld mee verdienen d.m.v. vrijwillige donaties, sponsering, enz...
                Ik ben ook wel van het principe: als je iets download, en je vind het goed, dan koop je het gewoon.
                Inderdaad mee eens!
                En die film en platenindustrie moet niet zo zeuren, ze verdienen genoeg geld en dat downloaden is maar een heel klein percentage, maar helaas heeft het grote geld de macht net als bij de banken!
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                  Inderdaad mee eens!
                  En die film en platenindustrie moet niet zo zeuren, ze verdienen genoeg geld en dat downloaden is maar een heel klein percentage, maar helaas heeft het grote geld de macht net als bij de banken!
                  Jaren geleden toen de 'internettrein' in het station stond wensten deze heren er niet op te springen (Zoals Bill Gates dachten ze "internet wordt nooit iets") en nu proberen ze uit volle macht (en door er heel wat geld tegenaan te gooien via lobbyisten) het tegen te werken. Mochten ze in de plaats daarvan hun product aan een eerlijke prijs aanbieden dan zou dat veel meer effect hebben...

Het is de zoveelste poging om illegaal downloaden te stoppen en ook deze keer zullen ze niet in hun opzet slagen. Ze hebben met al de nutteloze beveiligingstechnieken (die enorm veel geld gekost hebben) nog niets geleerd... er zal altijd iemand zijn die deze omzeilt en het daarna via internet verspreidt.
                  Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Maar wel gaan huilen als iemand je foto jat zeker?
                    Neen, enkel en alleen als deze de foto opeist als zijn eigen. Dan zal ik 'klagen'.
                    De illegale verspreiders van filmen zeggen toch ook niet: ik heb deze film gemaakt? De meeste prijzen de regisseurs en acteurs aan en moedigen de koop van de film zelfs aan.
                    Daar zie ik niets verkeerd in, mensen bekijken toch ook eerst de foto vooraleer ze overgaan tot de koop? Waarom zou dat niet mogen bij een film...
                    Iedereen heeft natuurlijk ook zijn mening, de ene zal het een schande vinden dat piraterij blijft bestaan (want dat zal het sowieso wel doen). De andere vind het een schande dan comercieel ingestelde organisaties zich komen bemoeien met het internet om zo piraterij tegen te houden, wat dus niet zal lukken...
                    Merci en groetjes

Comment

Stelen hoort niet, akkoord. Maar de producenten van audio & video zouden toch even wat verder moeten nadenken. De essentie van het probleem zit hem hier; een consument kan zijn € maar één keer uitgeven.

Ik neem even mezelf als voorbeeld; toen ik nog groen was achter mijn oren was er maar één ding waaraan ik geld kon geven; muziek (vinyl, casette). Films kopen, dat bestond nog niet. Laat staan GSMs, computer (en games), game consoles, noem maar op.
                      Intussen is het entertainment aanbod dus exponentieel gegroeid. Maar het gemiddeld zakgeld van een tiener ...is niet gegroeid. Hij kan nog steeds elke € maar één keer uitgeven.

De producenten - zuiver volgens de wetten van de economie - streven winstmaximalisatie na. Hoe doen ze dit, gegeven het voorbeeld van die "typische tiener"? Wel, ze kunnen een dijk van een produkt neerzetten en een hoge prijs zetten (en krijgen), of ze kunnen gaan voor lage prijzen en massa-verkoop. Of elk evenwicht daar tussenin.

Maar wat niet kan is een middelmatig produkt verkopen aan een hoge prijs. Als je 20€ vraagt voor een CDtje met ocharme twee à drie hits op; forget it. Als je datzelfde album op iTunes zet aan 9,99€ dan werkt het ineens wél. Als je een simpele game verkoopt aan 50€ dan ga je weinig verdienen. Maar maak een game-app voor de tablet PC's en verkoop hem aan 4,99$ en de centen rollen binnen (mijn broer zit in die branche). Een middelmatige actiefilm in de bioscoop; steeds minder mensen komen er voor buiten. Het is goedkoper hem van het web te plukken. En lijkt hij echt nergens naar dan sopt men met kijken en gooit men hem van de PC af.

Stel dat men, in een perfecte wereld (utopie) - de piraterij volledig kan stoppen. Dan zullen de producenten merken dat ze geen bal méér ophalen. Omdat er eenvoudigweg geen "bal" méér is.
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Het probleem is dat je redenering niet opgaat. De jongeren van vandaag vinden downloaden (ook het illegaal deel) perfect normaal. Je MP3'tjes haal je van het internet, en meestal niet van de legale sites als itunes : waarom zou je, als je het gewoon via google kan vinden, volledig gratis.

Ik geef jullie wel gelijk dat nieuwe CD's, Blurays, ... veel te duur zijn. Ik koop die dingen ook nooit. Gelukkig ben ik een oude, zodat "mijn" muziek en CD's nu in de rekken ligt voor meestal minder dan 6-7 €/CD. Film koop ik nooit aan 20-25€ : je wacht efkens, en je koop die dingen eveneens aan 6-7€ (gisteren nog 4 blurays gekocht aan 5 € stuk (films van 2009). Prijzen waarvoor ik die dingen wel wil aankopen.

Maar sorry : als het te duur is, koop je iets normaal niet. Maar CD's en DVD's zijn makkelijk van het internet te halen, dus daar mag het plots wel om het te "pakken" ? Rare redenering. Ik ga nog eens dezelfde vraag stellen : waarom zou een artiest nog de moeite doen om CD's te maken, als hij er toch geen winst kan uithalen ???
                        En yep : van mij mag (moet) de opbrengst van een CD voornamelijk naar de artiest gaan, en dat is jammer genoeg niet het geval...

Voor mij gaat hetzelfde op voor software. Een bedrijf dat winst maakt, op illegale software : die gasten mogen ze heel hoge boetes aanrekenen. Want dat is zuivere concurrentievervalsing.

Het gaat hier dus niet over itunes toestanden, maar over auteursrechterlijk materiaal dat gratis beschikbaar wordt gesteld, en waar die industrie dus weldegelijk aan verliest.
                        Ze verliezen er wel minder aan dan ze ons wijsmaken. Er is ook een minderheid, die eerst proeft van de waar op een illegale manier, om de goede dingen dan effectief te kopen. Maar dat is een minderheid...

Die beveiligde CD's, DVD's was een domme zet van die industrie (ook omdat het technisch niet altijd werkte). En ze houden er ook domme redeneringen op na.
                        Dat je bv. maar 1 kopie mag hebben voor eigen gebruik. En ik dacht zelfs dat je in principe geen kopie mag gebruiken in je auto...

Je merkt wel dat die illegale sites steeds verder worden dichtgeknepen. Je merkt dat ook aan bv. de nieuwsgroepen bij Telenet en Belgacom. Vroeger een grote bron van illegaal materiaal, nu is Telenet er zelfs mee gestopt met een nieuwsserver aan te bieden...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Een groot deel van de jongeren van vandaag geven toch nog heel wat geld uit aan legale muziek hoor. Maar zoals men eerder al schreef eens het budget op is dan gaat men het aanvullen door te downloaden. Mijn dochter koop veel meer muziek dan ik in mijn tijd deed, en toen was er van downloaden nog geen sprake!
                          De meeste artiesten verdienen hun centen met optredens, het geld van de cd's gaat grotendeels naar de platenreuzen... het is hun eigen graaicultuur die hun uiteindelijk de das omgedaan heeft. Ze konden vroeger reageren maar ze waren er te gerust in dat het allemaal onder controle ging blijven... ze hadden beter moeten weten

Het aantal fora met "warez" is er toch niet minder op geworden hoor... en de concurrenten van Megaupload draaien op volle toeren.
                          Jean Pierre.

Comment

Napster, limewire,MegaUpload verdwijnt of zijn verdwenen.
                            The piratbay is DNS geblokt...
                            Er zullen er verdwijnen, maar evenveel terug komen...

Los daarvan vind ik het angstaanjagend dat die hackers eigenlijk zowat alles kunnen plat leggen. Dat is toch een machtig wapen, dat heel wat schade kan berokkenen
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              Los daarvan vind ik het angstaanjagend dat die hackers eigenlijk zowat alles kunnen plat leggen. Dat is toch een machtig wapen, dat heel wat schade kan berokkenen

In deze discussie paar dingen:

1-> Voor elke site die ze plathalen, komen er gemakkelijk 3-4 in de plaats. Toen napster offline gebracht werd kwamen er 4-5 nieuwe kandidaten uit... das het nieuwe spelletej
                              2-> moest een artiest werkelijk zijn winst uit cd's/itunes/andere halen, ik zou die 20euro er voor over hebben... Spijtig genoeg zien artiesten van cd's belange niet zoveel geld, optredens... dat is eerder hun kassa kassa (dacht ik toch al gelezen te hebben).
                              3->ik luister via spotify... legaal dus. Ik koop af en toe cd's maar bijlange niet zoveel meer... illegaal downloaden, daar heb ik mij even mee bezig gehouden... nu al pakken minder...
                              4-> Hackers... levensgevaarlijk, met een beetje gezond verstand kan je enorm veel via het internet (en dat merk ik mijn "line of business" ook enorm).
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                              X