Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Discussie: mediamarkt

Standaard mediamarkt

vandaag in 'Het Laatste Nieuws':
    In Nederland heeft een man allerlei privégegevens van iemand anders gevonden op een laptop die hij als nieuw had gekocht bij winkelketen Mediamarkt. Het toestel bleek een gecrashte en opnieuw opgelapte occasie.
    Sven Roomeijer uit Haarlem vond onder andere een kopie van het paspoort van Ruud van Schaik uit Hillegom, diens huurcontract, siskaartnummer, belastingaangiftes, filmpjes en vakantiefoto's. "Hij heeft geluk dat ik geen crimineel ben," vertelt Roomeijer in het AD.
    Crash
    Van Schaik kocht de laptop een jaar geleden bij de Mediamarkt in Cruquius. "Ik had er in korte tijd van alles opgezet, maar na een week crashte hij. Dus teruggebracht naar diezelfde Mediamarkt. Hij was niet te repareren, ik kreeg een nieuwe," vertelt hij. Een half jaar later kocht Roomeijer bij hetzelfde filiaal van Mediamarkt diezelfde laptop vervolgens als gloednieuw.
    Klanten misnoegd
    "Ik was ervan uitgegaan dat dat ding vernietigd zou worden," zegt Van Schaik. "Ik heb rechtsbijstand gebeld. Het schijnt vaker voor te komen, ook met telefoons. Ze kunnen er alleen niet veel mee, omdat er geen misbruik van is gemaakt. Maar ik ga wel een klacht indienen." Roomeijer is op zijn beurt ook niet blij: "Ik durf deze laptop niet eens terug te brengen, straks verkopen ze hem weer en heeft iemand mijn gegevens. Mediamarkt moet maar een oplossing bedenken." (sam)

Ik blijf het vreemd vinden. Dat ze dan 'refurbishd' vermelden, dan weet je dat het een herstelde is.
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Standaard Re: mediamarkt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    Ik blijf het vreemd vinden. Dat ze dan 'refurbishd' vermelden, dan weet je dat het een herstelde is.
    Dan kunnen ze hem niet aan volle prijs verkopen...
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

idd niet de eerste keer dat zoiets gebeurt
    in MM koop ik niets, ga er enkel langs om dingen vast te nemen en uit te testen

Het is niet alleen MM die herstelde toestellen terug als nieuw verkoopt, ik heb enkele jaren geleden bij makro een kleine tv gekocht,als 2 toestel.
    Toen ik hem uitpakte; bleek handleiding reeds vol met koffieplekken en waren alle posten reeds voorgeprogrammeerd.
    Uitleg van Makro: dit is een toestel dat onder garantie is teruggebracht, en terug als nieuw wordt verkocht. De prijs was hetzelfde als die van een nieuw toestel.
    Een tijdje geleden heeft het radioprogramma "Peeters en Pichal" hier een uitzending aan gewijd, en wat bleek: bij bijna alle grote ketens gebeurt hetzelfde.
    Jan

Je hebt de 7 dagen bedenktijd regel. Jullie denken dus dat alles vernietigd wordt als iemand iets terug brengt naar de winkel na 7 dagen? Als je de lijn doortrekt kan je ook vermoeden dat hetzelfde gebeurt met dingen die stuk gaan.

Dan hebben ze het bij Mediamarkt nog niet geleerd.

Camera's van Media Markt soms tweedehands

ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met carrefour. Ik kocht er een laptop, deze bleek echter veel trager dan de specificaties leken aan te duiden. Een week nadat ik hem terug bracht kreeg ik een mail van de persoon aan wie hij als nieuw werd door verkocht. Ik had namelijk mijn officepakket met outlook op die laptop geinstalleerd en er niet afgehaald toen ik hem gefrustreerd terug bracht.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

zou een nieuwe schijf erin zetten helpen te voorkomen dat een ander er met je gegevens vandoor gaat?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    zou een nieuwe schijf erin zetten helpen te voorkomen dat een ander er met je gegevens vandoor gaat?
    grt,bouk.
    Dat is een mogelijkheid (moet je wel eerst zo'n schijf gaan kopen), maar veiliger is me dunkt die ketens te laten voor wat ze zijn en een serieuze kleinhandel te zoeken (die zéér dikwijls dan nog goedkoper uitkomt).
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    ....... maar veiliger is me dunkt die ketens te laten voor wat ze zijn en een serieuze kleinhandel te zoeken (die zéér dikwijls dan nog goedkoper uitkomt).
    OK...maar als ik een nieuwe koop en lever de oude in.....hoe voorkom ik dan dat er misbruik gemaakt wordt van eventule gegevens die nog op mijn oude staan.
    denk dat het zogenaamde leeghalen van de schijf niet voldoende is?
    grt,bouk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Je hebt de 7 dagen bedenktijd regel. Jullie denken dus dat alles vernietigd wordt als iemand iets terug brengt naar de winkel na 7 dagen? Als je de lijn doortrekt kan je ook vermoeden dat hetzelfde gebeurt met dingen die stuk gaan.
    Die bedenktijd is in principe voor niet geopende verpakkingen ... als je iets terugbrengt zou het dan ook ongebruikt moeten zijn.
    Probleem is dat er te weinig controle op is of dat de vorige eigenaar goed kan foeffelen.

Dat is een mogelijkheid (moet je wel eerst zo'n schijf gaan kopen), maar veiliger is me dunkt die ketens te laten voor wat ze zijn en een serieuze kleinhandel te zoeken (die zéér dikwijls dan nog goedkoper uitkomt).
    Die kleinhandelaars foeffelen juist nog meer met zo'n zaken, alleen verdoezelen ze het dan met het excuus dat ze het toestel eerst eens getest hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

OK...maar als ik een nieuwe koop en lever de oude in.....hoe voorkom ik dan dat er misbruik gemaakt wordt van eventule gegevens die nog op mijn oude staan.
    grt,bouk.
    Een paar gaten in de oude harde schijf boren.
    Dan weet je zeker dat er niets meer mee kan gebeuren.
    Bij formatteren en andere softwarematige manieren van wissen kunnen slimmerikken (bijna) altijd je bestanden terughalen.

sorry, dubbelpost.
    Laatst gewijzigd door jan.brouwers; 28 juli 2011 om 17:38
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

.....dat is wel erg kort door de bocht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    .
    Die kleinhandelaars foeffelen juist nog meer met zo'n zaken, alleen verdoezelen ze het dan met het excuus dat ze het toestel eerst eens getest hebben.
    Ik kan hier volledig in meegaan, de grote "jongens" in de branche zo klakkeloos over een kam scheren is toch ook niet netjes.
    (...en ik werk niet daar en heb ook geen band met de MM of enig ander bedrijf)
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Een paar gaten in de oude harde schijf boren.
    Dan weet je zeker dat er niets meer mee kan gebeuren.
    Bij formatteren en andere softwarematige manieren van wissen kunnen slimmerikken (bijna) altijd je bestanden terughalen.
    Formateren is hiervoor inderdaad nutteloos, maar er zijn wel een hele serie programma'tjes te vinden die je harddisk wel volledig overschrijven, en dus de gegevens vernietigen. Dat kan bv. met ccleaner, waar oa een algoritme inzit die je harddisk 35 keer overschrijft...
    Je kan dat uiteraard ook met een bootable tooltje zoals dban... (voor als je je systeemschijf wil wissen).

Helaas kan zo'n overschrijf-actie wel even duren...
    Groeten,

Polleke

grt,bouk.
    M'n leerkracht hardware in het middelbaar gaf deze tip:
    File shredder erop loslaten, daarna harde schijf tegen een sterke magneet plakken, en dan doorboren. Dan ben je vrij zeker

Y.
    Highways home become oceans, that I just can't swim
    And the rusty gates of Eden lock, to never let me in.

Effe eraan herinnen dat TS het wel over een (nieuwe) laptop heeft, dat de harde schijf doorboren dan op zijn minst moeilijk is, nog te zwijgen over de omruilgarantie. Natuurlijk als je computer zeer oud is ...

Als winkel(keten) koop je nu eenmaal ingepakte nieuwe PC's. Je kan zelf niet weten dat het een refurbished is of een totaal nieuwe en nooit gebruikte die in de verpakking zit. Zelfs als je als kleine zelfstandige PC's samenstelt, geldt het voorgaande voor de harde schijven. Ook die komen al dan niet geheel nieuw uit de verpakking.

Dit topic getuigt m.i. meer van vooroordelen dan van gezond verstand.

Dan toch beter Aldi ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    gegevens vernietigen. Dat kan bv. met ccleaner, waar oa een algoritme inzit die je harddisk 35 keer overschrijft...
    ik denk dat u even verward bent over de functie van c-cleaner.
    c-cleaner volgens hun website : "CCleaner is the number-one tool for cleaning your Windows PC. It protects your privacy online and makes your computer faster and more secure. Easy to use and a small, fast download."

dban doet wel degelijk wat het moet

ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat je overal dit risico loopt, zelfs bij kleine eenmanszaken
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Het verhaal van mediamarkt is me ooo zo gekend.
    Heb hetzelfde meegemaakt in een andere vorm dan.
    Was ook een tweede hands die ze mij verkocht hadden als nieuw. De gebruiksporen waren zelfs zeer duidelijk te zien, maar ze zeiden mij dat IK die aangebracht had

Ik koop nooit nog iets bij mediaslet, kreupel of vansnorre en dies consoorten.

grt,bouk.
    Wel eens van formatteren gehoord?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
    ik denk dat u even verward bent over de functie van c-cleaner.
    c-cleaner volgens hun website : "CCleaner is the number-one tool for cleaning your Windows PC. It protects your privacy online and makes your computer faster and more secure. Easy to use and a small, fast download."

dban doet wel degelijk wat het moet

ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat je overal dit risico loopt, zelfs bij kleine eenmanszaken
    Euch sorry : maar ik denk dat je alle functies van Ccleaner niet kent...
    Start Ccleaner eens op, kies dan Gereedschap en dan "Harde schijf wisser"...
    Daar kan je ondermeer kiezen voor de Gutmann overschrijving (35 keer), maar voor de minder paranoïde mensen kan je ook 1 of 3 keer kiezen.
    Laatst gewijzigd door polleke_cgc; 29 juli 2011 om 12:50
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    Formateren doet helemaal niets met de inhoud van een harde schijf. Dat wist alleen de "inhoudstabel" van de harde schijf. Alle gegevens blijven gewoon op de harde schijf staan.
    Je kan een snel format doen : die wist dus die tabel, of een trage format : daarbij wordt ook nog eens gekeken of alle clusters op de harde schijf nog wel werken. De slechte worden dan uitgeschakeld. Maar ook hier wordt niets gewist.

Dat is ook de reden dat programma's als recuva de inhoud van de harde schijf (of een geheugenkaartje) gewoon kunnen terughalen, zelfs als de files gewist zijn, of zelfs als de schijf of geheugenkaartje geformateerd zijn...

Je mag zelfs partities verwijderen, en terug aanmaken en dan formateren : alle inhoud staat nog altijd op de harde schijf. Alleen kan het besturingssysteem die zaken niet meer lezen.

Het is zelfs zo dat als alle gegevens op de harde schijf wel overschreven zijn (met zo'n harde schijf "schredder"), er software is die de meeste zaken wel kan terugvinden (harde schijven werken magnetisch en blijkbaar is 1 keer overschrijven niet voldoende om het magnetisme 100% te beïnvloeden). Vandaar dat die software om harde schijven te wissen het meerdere keren doet. Ccleaner geraakt tot 35x (maar dat duurt natuurlijk behoorlijk lang bij grote schijven).
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    zie#23.
    grt,bouk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Het verhaal van mediamarkt is me ooo zo gekend.
    Heb hetzelfde meegemaakt in een andere vorm dan.
    Was ook een tweede hands die ze mij verkocht hadden als nieuw. De gebruiksporen waren zelfs zeer duidelijk te zien, maar ze zeiden mij dat IK die aangebracht had

Ik koop nooit nog iets bij mediaslet, kreupel of vansnorre en dies consoorten.
    Zo kocht ik een "nieuw" moederbord ergens in Mechelen....
    Stonden ook vingerafdrukken op en niet de mijne.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten