In onze tuin zit nog (over de grens met de buur) een mazouttank die recent niet meer gebruikt wordt.
We gaan die dus laten saneren.
Heeft iemand dit al laten doen, en wat doen ze als er nog een 400l in zit?
Is er nadien nog risico op verzakkingen?
De ketel er uitgraven is te riskant omdat er op 1m afstand funderingen en een muur zitten.
Tommie
Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.
Wij hebben dit laten doen door een firma . Eerst wordt er de nog resterende mazout uitgezogen , gekuist en daarna wordt de tank opgevuld met zand . Of er nog risico is voor verzakkingen kan ik niet zeggen . Bij al deze werken wordt er een attest geleverd omdat dit nu een verplichting is als ge uw huis later wilt verkopen .
Ik moet binnenkort ook mijn tank laten saneren en buiten gebruik laten stellen ... De prijzen schommelen (offertes) om en bij de 900-1000€ afhankelijk oa van de grootte van de tank en hoeveel stookolie er moet weggepompt worden (puur duur verlies!)
Voor het opvullen kan men schijnbaar een keuze maken uit 3 soorten materiaal, zand, bio-schuim (wat dat ook moge wezen) en nog eentje dat mij nu ontsnapt ...
FWIW
Ik heb dit ook net laten doen voor ca 900 Euro. Tank blootgegraven, opengemaakt, leeggezogen, gereinigd en dan huppakee met de kraan er uit. Contant betaald met bankcontact terminal en alle attesten tegelijk gekregen. Nu zitten er al regenwatertanks in de plaats![]()
Ik heb net een firma die het doet voor 699 +21% BTW.
Opvullen met zand gebeurt niet meer, ze gebruiken allemaal PUR.
Ik heb nog 2 andere offertes maar die zijn ruim 150 € duurder, en kosten nog meer per l residu...
Tommie
Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.
Klinkt redelijkIk heb hier overigens nog een knettergekke offerte liggen van all-In tank sevice. Dat was >1800 € met een forfait voor 500L residu. Elke liter daarboven kostte nog eens een fiks bedrag
Punt was dat ik een simulatie op hun website voor mezelf gemaakt had en nog niet eens had verzonden
![]()
Gewoon de fik er in man
Ff lekker BBQen met de buren, animo verzekerd ook![]()
Zelfs als je zou willen krijg je dat nog zomaar niet in brand.
Het zou wel stinken...
Tommie
Dit ga ik na drie jaar overschakeling op gas , ook moeten doen.
Ik heb zelfs geen flauw idee waar ik terecht kan voor zo'n 'tank-renovatie'
Mijn tank zal wel moeten blijven liggen...mijn oprit opnieuw aanleggen zie ik niet echt (meer) zitten...
Tips, adressen, prijzen, zijn dus altijd welkom
Alvast bedankt
Roland
RX100, 2 x DSLR, lichtsterke Nikkors & Carl Zeiss Planar T*, Sigma Macro 150/2.8 OS
http://rolandsphotographs.smugmug.com/
http://www.facebook.com/roland.cuypers
Ik vind het wel eigenaardig dat ze meer geld vragen om die dure stookolie uit de tank te halen. Iemand die een beetje materiaal heeft (pompje dat tegen stookolie kan, en een paar lege vaten) die kan de tank voor jou wel gratis komen leegmaken.
Ze moeten natuurlijk wel opletten dat de stookolie wel degelijk in een vat terechtkomt, en niet in je tuin...
Als er water in de tank zit, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Sorry voor de late reactie .
Reinigen en opvullen van ondergrondse stookolietank met zuiver wit zand : 653 euro .
Openen van tank : 48 euro
In totaal 701,80 euro inclusief BTW
Nog te vermelden valt dat de inhoud van de tank 5000 liter was .
Laatst gewijzigd door noliko; 11 mei 2011 om 22:28 Reden: opmerking vergeten
Bart ,
Je moet het attest niet vergeten , verplicht als je je huis verkoopt .
Wat ik wou zeggen is dat ze extra geld vragen om de bruikbare stookolie uit de tank te halen. Dat deel van de kosten zou je kunnen uitsparen door die stookolie er uit te laten halen door iemand die er zelf nog wat mee kan doen.
Dan kan je daarna de tank nog altijd laten reinigen en opvullen zodat alles wettelijk in orde is.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Spreek met een boer... die kan dit altijd gebruiken. Hier stond er enen boven de grond helft vol. Boer kwam er met plezier om
![]()
Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
Ik was exact hetzelfde aan het denken
Maar het verbaast me dat die oude grond-tanks op die manier gesaneerd worden.
Meer logisch lijkt me om die boel uit de grond te halen en het metaal te recyclen ipv van het op te spuiten met giftig PUR
Moeten onze kinderen later die vuile PUR boel toch uit de grond halen weer.
Ik kan ook 30 € krijgen voor circa 300l die er nog in zit, maar ik wil geen risico lopen.
Als dat een knoeier is die een paar liter morst, dan kan ik grond afgraven en heel het circus begint. Dat risico is mij geen 30€ waard.
Het is echt niet moeilijk om mensen te zoeken die dit volgens de regels doen.
Ik heb er nu één die alles doet voor 680€ plus 21% BTW.
Wat dat PUR betreft, het gaat om niet toxisch bio-pur.
Een ketel uitgraven die op minder dan 3m van je huis ligt is een véél te groot risico. Er is geen enkele aannemer die daar aan begint. En zelf zou ik het ook niet doen...
Tommie
Wij hebben vorige maand onze tank (5.000L) laten reinigen + verwijderen via een Tankslag: de gemeente heeft samen met enkele naburige gemeentes en de plaatselijke intercommunale voor afvalverwerking een groepsaankoop georganiseerd.
Kostprijs 550€ excl. 21% BTW
(= 450€ voor reinigen en verwijderen + 20€ voor openen van het mangat (dit mag je eventueel zelf doen) + 80€ voor 6m³ zwarte grond om het gat in onze tuin terug op te vullen.
Informeer zeker dus eens bij je Gemeente of ze dit binnen afzienbare tijd ook niet organiseren.
canon 400D - EF 35-80
Kan er mij hier iemand een PM sturen met de namen van die firmas?
De offertes die ik hier binnen krijg liggen allemaal rond de 1000€ voor een tank van nog geen 3000L en er zit nu nog hooguit 200L stookolie in ... met de aangekondigde "afkoeling" de komende dagen is die gegarandeerd leeg tegen dat die moet gesaneerd worden !
ripp-off?![]()
kijk eens naar PIVA-OIL.be, en naar tanklabo.be
Veel succes
Tommie
Ik was ook nog vergeten te vermelden dat dit een aktie was van het gemeentebestuur .
Bij mij doen ze het voor 680 + BTW (Piva-oil).
Ofwel ligt je tank dan te ver van de straat, ofwel zit er nog te veel in en moeten ze met hun 'grote' camion komen.
Tommie