Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Matrassenkoning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Matrassenkoning

    Wie heeft er ervaring met de matrassen van deze matrassenboer?
    Kwaliteit van de materialen, duurzaamheid, garantie?

    We zijn toe aan een nieuwe matras en hadden hiervoor een matras met pocketveren op een lattenbodem.
    Nu heb ik een Dorsoline comfort matras gaan proberen (5 minuten natuurlijk) bij de matrassenkoning met 5 comfortzones en micro-pocketveren. Afgedekt met 3cm traagschuim. Kost nu 900 euro ipv. 1799euro verkoopprijs met 17 jaar garantie. (Ik had de verkoopprijs een tweetal maanden geleden gaan nakijken om zeker te zijn dat het over dezelfde matras ging). Los van het feit dat ik denk dat 1799euro voor een matras wel veel geld is en ze die ineens voor 900euro kunnen verkopen denk ik dat de realistische waarde dan ook eerder 900 is maar soit...
    In elke geval benieuwd naar jullie ervaringen.

    (een week op hotel geweest met echte Tempur maar vermits wij blijkbaar redelijk echte buikslapers zijn valt deze af.. op de rug liggen is in alle geval zalig op deze maat-matrassen;

    Greetz!

  • #2
    Re: Matrassenkoning

    post verwijderd
    Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:18.

    Comment


    • #3
      Re: Matrassenkoning

      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      Ik slaap perfect op mijn buik op een Tempur...
      De vraag is natuurlijk... Hoe groot is die buik
      Laat ons zeggen dat mijn vrouwke er minder last van zou hebben dan ikzelf...:
      Maar de meeste mensen die zeggen dat ze op hun buik slapen, slapen eerder op hun zij wat dan weer iets helemaal anders is.
      Slapen lukt natuurlijk wel maar als je het schuim-principe bekijkt is het eigenlijk helemaal niet zo onlogisch dat je beter de zij- of rughouding aanneemt op deze matrassen.

      greetz!

      Comment


      • #4
        Re: Matrassenkoning

        Het is toch allemaal niet zo simpel hoor.
        Ik zelf heb mijn matras gekocht eerst na advies van het slaap en adviescentrum
        http://www.dipsss.be/nl/sitemap.
        Wist je dat Tempur niet altijd goed was omdat het traagschuim is en dat is temperatuur gevoelig. Dus bij 20 graden is die zachter dan bij 10 graden.
        De allerlaatste ontwikkeling is nu wel dat traagschuim die nadelen niet meer heeft.
        Maar die is niet druk ondersteunend zoals een pocketveren matras.
        Als je er één neemt met veren moet je wel één nemen met de Duitse veren.
        Deze veren worden na gebruik niet statisch geladen (geïoniseerd)
        Je zou niet willen dat uw matras statisch geladen is (geeft straling)
        Afwerking is ook zeer belangrijk. Wist je dat zijde 30% meer vocht kan vasthouden dan katoen. Dus zweet je veel moet er ook zijde in de afwerkinglaag zitten.
        Mijn matras is 32 cm dik. Pocketveren 5 zones en is afgewerkt met traagschuim+zijde+paardenhaar.
        Voor je een matras koopt informeer goed.
        Der zijn al meer miskopen gedaan omdat verkopers je wat aansmeren.
        De duurste matras is niet altijd de beste.
        2 x Nikon Z6 met wat glas
        www.janvanginkel.be

        Comment


        • #5
          Re: Matrassenkoning

          Matraskoning is geen serieuze winkel als je een goede kwaliteit wil.
          Braderen aan 900 euro is zever, die mattras is geen 900 euro waard, zo simpel is da.
          Denk je nu echt dat ze gaan verkopen zonder dikke winst te pakken?
          Forget it.

          Ben er ook geweest en kan alleen maar vaststellen dat die winkel gericht is op domme mensen die alles geloven wat ze hen wijsmaken.
          Een mooi sletje bediende ons maar ze kon et moeite lezen en schrijven denk ik, je snapt al dat we daar niet moesten zijn voor advies.
          Hun prijzen zijn zelfs zeer duur en service is gewoon onbestaande om klachten te vermijden denk ik.
          Wij zochten 2 matrassen met pocketveren eentje zacht (voor mij) en eentje medium of hard voor het vrouwtje.
          Matraskoning kon zelfs niet eens 2 mattrassen van het zelfde merk leveren met zelfde dikte voor verschillende hardheden!!
          We zijn dan naar een paar ander goedkoper winkels geweest, onderandere ikea maar hebben uiteindelijk gekocht bij een gereputeerde meubelzaak.
          Na wat opzoeken en zo van merken bleek dat we daar een goede correcte prijs gingen betalen voor goed materiaal.
          Gratis thuisgeleverd en zo (toch 25km van ons huis die winkel) bleek dat de prijs nog gezakt was bij de afrekening
          Ben ik nog eens de prijs gaan opzoeken voor dat type matras en zo en bleek dat we bijna 20% te weinig betaald hadden

          Comment


          • #6
            Re: Matrassenkoning

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Matraskoning is geen serieuze winkel als je een goede kwaliteit wil.
            Braderen(?) aan 900 euro is zever, die mattras is geen 900 euro waard, zo simpel is da.
            Denk je nu echt dat ze gaan verkopen zonder dikke winst te pakken?
            Forget it.

            Ben er ook geweest en kan alleen maar vaststellen dat die winkel gericht is op domme mensen die alles geloven wat ze hen wijsmaken.
            Een mooi sletje bediende ons, maar ze kon met moeite lezen en schrijven denk ik, je snapt al dat we daar niet moesten zijn voor advies.
            Hun prijzen zijn zelfs zeer duur en service is gewoon onbestaande om klachten te vermijden denk ik.
            Wij zochten 2 matrassen met pocketveren eentje zacht (voor mij) en eentje medium of hard voor het vrouwtje.
            Matraskoning kon zelfs niet eens 2 mattrassen van het zelfde merk leveren met zelfde dikte voor verschillende hardheden!!
            We zijn dan naar een paar ander goedkoper winkels geweest, onderandere ikea maar hebben uiteindelijk gekocht bij een gereputeerde meubelzaak.
            Na wat opzoeken en zo van merken bleek dat we daar een goede correcte prijs gingen betalen voor goed materiaal.
            Gratis thuisgeleverd en zo (toch 25km van ons huis die winkel) bleek dat de prijs nog gezakt was bij de afrekening
            Ben ik nog eens de prijs gaan opzoeken voor dat type matras en zo en bleek dat we bijna 20% te weinig betaald hadden
            als je op iemands gebrek commentaar geeft leg dan zelf eerst je hand op het hoofd.
            sorry maar die zin is maar ondermaats van jou
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: Matrassenkoning

              Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
              als je op iemands gebrek commentaar geeft leg dan zelf eerst je hand op het hoofd.
              sorry maar die zin is maar ondermaats van jou
              I dont care LOL.
              De nederlandse taal zit zo absurd in elkaar dat geen mens (zelfs geen prof) het nog foutloos kan schrijven.
              In de laatste 50 jaar is de taal zoveel veranderd maar nooit echt verbeterd of vereenvoudigd.
              Ik doe er zelfs geen moeite meer voor weet je, versta je me, dan is het goed de rest is bijzaak en mierengeneuk weet je.

              Mijn standpunt is dat je niet bij die winkel moet zijn voor serieus advies, en dat is wel overgekomen denk ik.

              Of je dat nu zal schrijven met d of dt zal me een worst wezen.

              Comment


              • #8
                Re: Matrassenkoning

                Hallo,


                Ik heb in november een dorsoline gekocht bij de matrassenkoning ook voor 899 euro ipv 1799. Na 3 weken slaap ik in een put dus ben ik naar de winkel terug gegaan. Gisteren zijn ze komen zien en hebben toegegeven dat reeds 1 of enkele veren stuk zijn. Ik woon alleen en weeg 65 kg en heb de matras 3 weken.
                Nu krijg ik de keuze om dezelfde te nemen ofwel een andere van die prijs. Geld terug kan niet. De andere matrassen van dezelfde prijs (2 in totaal zijn in schuim en veel te zacht) Daarenboven moet ik ook de kosten van transport (55 euro betalen) Matras is wel stuk en 17 jaar garantie (????) De chauffeur heeft deze hardhandig in de lift geperst waardoor deze veren vermoedelijk kapot zijn. Iets wat niet mag met een pockerverenmatras. Hiervoor hebben ze echter geen gehoor. De kosten zijn voor mij en de keuze beperkt. Imand van de directie spreken of een hierarchisch hogere dan een verkoopster is onmogelijk. Dit is zeker de eerste en laatste keer dat ik bij de matrassenkoning iets koop.

                Comment


                • #9
                  Re: Matrassenkoning

                  Ik vind het heel erg voor je Lindeke wat je meemaakt.
                  Maar als je bij zoeen s..twinkel koopt weet je zoeen dingen al op voorhand e.
                  Een "directeur" zullen ze bij da bedrijf niet hebben hoor, de hoogste in rang daar is gewoon een opgeblazen sjarlantan die hele dagen in zen vette bmw de strandjannet zit uit te hangen. Je ziet da zo aan de profilering van het bedrijf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Matrassenkoning

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lindeke Bekijk bericht
                    Hallo,


                    Ik heb in november een dorsoline gekocht bij de matrassenkoning ook voor 899 euro ipv 1799. Na 3 weken slaap ik in een put dus ben ik naar de winkel terug gegaan. Gisteren zijn ze komen zien en hebben toegegeven dat reeds 1 of enkele veren stuk zijn. Ik woon alleen en weeg 65 kg en heb de matras 3 weken.
                    Nu krijg ik de keuze om dezelfde te nemen ofwel een andere van die prijs. Geld terug kan niet. De andere matrassen van dezelfde prijs (2 in totaal zijn in schuim en veel te zacht) Daarenboven moet ik ook de kosten van transport (55 euro betalen) Matras is wel stuk en 17 jaar garantie (????) De chauffeur heeft deze hardhandig in de lift geperst waardoor deze veren vermoedelijk kapot zijn. Iets wat niet mag met een pockerverenmatras. Hiervoor hebben ze echter geen gehoor. De kosten zijn voor mij en de keuze beperkt. Imand van de directie spreken of een hierarchisch hogere dan een verkoopster is onmogelijk. Dit is zeker de eerste en laatste keer dat ik bij de matrassenkoning iets koop.
                    Zeker niet toegeven aan een product dat je niet wil.

                    Ze hebben toegegeven dat het gekochte product stuk is (onder garantie dan nog wel)

                    Hij geeft u hetzelfde product terug (maakt ni uit dat je toen in promo hebt gekocht en dat het nu duurder is) of hij geeft je geld terug.

                    Hij kan je niet verplichten om een andere product aan te nemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Matrassenkoning

                      @Lindeke : een aangetekende ingebrekestelling sturen kan zeker geen kwaad in dit geval, heb je tenminste al bewijs dat je geklaagd hebt.

                      Een andere mogelijkheid die wel wat langer duurt : klacht indienen bij het Europese consumenten centrum : http://www.eccbelgie.be/ Je krijgt een dossier en ze maken er dan werk van om de firma in kwestie achter de vodden te zitten. Ik zou dit laatste zeker doen, al was het maar om je ongenoegen te kunnen ventileren ;-) En vergeet niet een foto te nemen van dat "putteke"

                      Ik heb trouwens de indruk dat die matrassenkoning (nog nooit van gehoord maar soit) een beetje profiteert van de goede naam van een andere matrassenfirma, nl. www.dorsoo.be ; die hebben wel een goed produkt (sprak ze uit ervaring).
                      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                      Be careful who you shoot; they may shoot back

                      Comment


                      • #12
                        Re: Matrassenkoning

                        Ik schrijf deze review van de – matrassenkoning .be omdat ik nog nooit zo een slechte service heb meegemaakt. Ik koop al jaren online en heb hier en daar wat problemen tegengekomen maar dit staat echt alles.

                        Op 23 juli besloot ik een nieuwe matras aan te schaffen. Door op het internet wat prijzen te vergelijken viel mijn oog op de matrassenkoning. Omdat ik graag wat meer informatie wou over de verschillende soorten van matrassen ging ik lang bij een van hun winkels.

                        Op de vraag “kan ik beter online bestellen” was het antwoord “ja, dat is stukken goedkoper”
                        Daarna vroeg ik wat nu juist het verschil is tussen al die modellen op de website. Ik kreeg er een kort antwoord op: “ze zijn allemaal dezelfde kwa comfort, eentje van € 500 zal na een paar weken net zo goed slapen als eentje van € 1000”.

                        Ik ben hier niet verder op in gegaan en ben thuis de modellen welke ik op de site kon vinden gaan opzoeken via google. Na wat zoekwerk had ik een goede matras gevonden. Deze stond op de matrassenkoning website niet voor € 1375 maar voor € 375. Te goed om waar te zijn?

                        Ik heb gezocht naar slechte reviews van deze winkel maar kon er nergens vinden. Dus bestellen maar!

                        23 juli: Na mijn bestelling en betaling met visa kreeg ik netjes een bevestiging via mail.

                        25 juli: Ik krijg een mail met de volgende melding:

                        “Graag willen we u informeren dat de status van uw bestelling nr xxxx van 23/07/2012 nu « in levering » is.
                        Binnenkort wordt u gecontacteerd (per telefoon, mail of sms), zodat u meer details over de levering krijgt.”


                        Leuk om dit even te melden!

                        30 juli: ik heb nog steeds niets vernomen van de matrassenkoning.
                        09:42 Ik besluit om naar het gratis support nummer te bellen dat op de website te vinden is. Ik krijg hier direct een bezettoon. Kan zijn dat ze nog niet open zijn, ik probeer later wel opnieuw.

                        10:59 Alweer bezettoon.
                        13:24 Alweer bezet!
                        Ze zouden nochtans volgens hun site elke weekdag tussen 08u30 en 18u00 bereikbaar zijn?

                        31 juli
                        10:57 Opnieuw bezet.

                        Namiddag bel ik opnieuw rond 16 uur en het is weer bezet. Toch raar voor een gratis nummer dat dit steeds gewoon een bezettoon geeft?

                        Ik besluit om naar de winkel te gaan voor meer informatie. Ik leg hier uit wat er misloopt en de dame aan de kassa legt me uit dat de online winkel een aparte afdeling is waar ze net zoals alle klanten enkel via dat nummer informatie kan verkrijgen.

                        Ik vraag haar om zelf dan eens te bellen. En inderdaad, weer een bezettoon. Ze besluit uiteindelijk naar de hoofdzetel te bellen voor meer informatie. Hier neemt men gewoon niet op! Vervolgens belt ze naar de Franstalige hoofdzetel. Hier nemen ze wel op en verzekeren ze dat de 0800 nummer werkt. We moeten morgen opnieuw proberen.
                        Ik overhandig alle details van mijn bestelling aan haar en vraag of ze zelf morgen kan bellen om me op de hoogte brengen van de situatie.

                        1 aug:
                        12:35 Ik bel zelf naar de winkel voor een update. Het is haar nog niet gelukt om iemand aan de lijn te krijgen. Ik besluit om morgen nog eens te bellen.

                        2 aug:
                        Ik bel naar de winkel voor een update. Het was haar nog steeds niet gelukt om iemand aan de lijn te krijgen op dat 0800 nummer. Wel heeft ze via de hoofdzetel het nummer kunnen bemachtigen waar ik naar kan bellen om zelf een afspraak te maken voor levering.

                        Dit blijkt een FRANS nummer te zijn, en dus alles behalve gratis.
                        Ik bel naar dit nummer en krijg een Franstalig persoon aan de lijn. Ik vraag of er een Nederlandstalig persoon aanwezig is om mee te praten. DE HOORN WORDT INGEHAAKT!

                        Ik bel direct terug, krijg iemand anders aan de lijn wie zeer gebrekkig Nederlands spreekt. Hier leg ik een leverdatum vast: 19 augustus leveren ze.
                        Ik zorg ervoor dat ik die dag verlof heb en wacht geduldig af.

                        19 aug: Men ging leveren tussen 8 en 16 uur. Dit is inderdaad zeer ruim, maar ik ben geduldig en zorg dat ik niet te ver van mijn deur kom.

                        12:00 niets te zien
                        14:00 niets te zien
                        15:30 niets te zien

                        Ik besluit om nog maar eens naar dat gratis nummer te bellen. Na een stuk of 10 keer weer maar eens een bezettoon te krijgen, krijg ik eindelijk (en voor de eerste keer) iemand aan de lijn!

                        Ik leg mijn situatie uit, en de dame aan de lijn verzoekt me even te wachten terwijl ze het gaan nakijken. Normaal gezien krijg je dan een muziekje te horen, maar ik denk dat het budget hiervoor op was. Ik hoor de dame in kwestie wat tokkelen op haar toetsenbord en na een 5 tal minuten hoor ik haar weer.

                        “Ik heb de leverancier gecontacteerd, de matras is blijkbaar niet in stock en kan vandaag niet geleverd worden. Ik heb de leverancier verteld dat het echt niet kan dat hij jouw niet op de hoogte gebracht heeft.”

                        Op dit moment sta ik op het punt van overkoken maar ergens vind ik de kracht om me kalm te houden. (ik heb zelf jaren in een callcenter gewerkt waar ik dagelijks met woedende klanten te maken kreeg dus ergens wist ik dat niet de dame aan te telefoon, maar het bedrijf waarvoor ze werk het probleem is)

                        Men zal mij contacteren om een nieuwe afspraak te maken!

                        20 aug: ik ben het stilletjes aan beu om af te wachten en besluit om gewoon te blijven bellen tot ik iemand aan de lijn krijg. Dit zijn de tijdstippen waarop ik belde, zonder iemand aan de lijn te krijgen:

                        16:34, 16:37, 16:38, 17:03,

                        21 aug:

                        09:19, 09:22, 09:43, 09:58, 09:59, 10:00, 10:01, 10:04, 10:07, 10:09, 10:11, 10:14, 10:16, 10:17, 10:18, 10:19, 10:21, 10:31, 10:39, 10:46, 10:50, 10:51, 10:55, 10:58, 11:01, 11:04, 11:13, 11:21

                        Nu heb ik wel genoeg gebeld en besluit naar de winkel te bellen. Ik leg mijn situatie uit en de dame gaat opnieuw proberen om meer informatie te verkrijgen.

                        22 aug, 15:11:
                        Telefoon van de matrassenkoning! Niet om een nieuwe afspraak te maken, dat zou te gemakkelijk zijn. Het telefoontje is om me te laten weten dat er me binnenkort iemand zal bellen om een afspraak te maken.

                        24 aug, 17:47:

                        Telefoon van de leverancier: Ik kan een nieuwe afspraak maken. Mijn matras zullen ze leveren op 3 september tussen 8 en 16 uur.
                        Ik vraag opnieuw verlof aan en wacht vol spanning.

                        Vandaag, 3 september ’12, heb ik mijn matras ontvangen. En het is de JUISTE!
                        Stel je dat nu eens voor, DAT zou er toch echt over zijn.

                        Ik hoop dat dit een waarschuwing is voor iedereen die overweegt om daar iets te bestellen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Matrassenkoning

                          Bed in aluminiumprofielen > 49,99 euro.
                          Lattenbodem > 34,99 euro.
                          Matras > 59,99 euro.
                          5 hoeslakens > 30 euro afgerond.
                          5 dekbedovertrekken > 52 euro afgerond.

                          Vorige week allemaal gekocht in den Aldi.
                          Alles staat nu gemonteerd in de logeerkamer.
                          EN? Prima en het slaapt lekker

                          De Matrassenkoning is hier op 100 meter van mijn deur.

                          Vorige matras was van de Fabriekswinkel. Was meer dan tien jaar en was prima
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Matrassenkoning

                            Oorspronkelijk geplaatst door wambam Bekijk bericht
                            Ik hoop dat dit een waarschuwing is voor iedereen die overweegt om daar iets te bestellen
                            En was die matras in voorraad?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Matrassenkoning

                              Volgende keer hier eens gaan testen Theokus:
                              http://www.reyskens.be/hasselt/

                              Ge komt er dan wel niet met uw 250 euro

                              Comment

                              Working...
                              X