Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Masterchef, the professionals @Home

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Masterchef, the professionals @Home

    Kijken jullie ook weleens naar Masterchef, the professionals? Ik vind het altijd wel leuk om te kijken. En inspiratie op te doen.

    Zo heb ik laatst dit gerechtje gemaakt:


    Door borden te bewegen is helaas de balsamico azijn en olijfolie wat van plaats veranderd. Voor de rest vind ik het best wel mooi gelukt voor een alledaagse maaltijd.
    Dit is het recept:
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

  • #2
    Re: Masterchef, the professionals @Home

    Laat ons zeggen.... er is nog werk aan je dresseervaardigheden.

    Comment


    • #3
      Re: Masterchef, the professionals @Home

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Laat ons zeggen.... er is nog werk aan je dresseervaardigheden.
      Weet je, ik kook niet iedere dag. Misschien 1x per maand, als ik het al haal. Het torentje vind ik hoe dan ook best wel gelukt. kon het ook schots en scheef erop knallen.

      En om zo goed te worden als Noma, dat is nog een lange weg. Maar ik vind smaak even belangrijker, dan een 15 tal min bezig zijn met het bord perfectioneren onder een warmte lamp.

      Maar Tommie ik daag je uit om een foto te tonen van uw bord van het eerst volgende warme maaltijd.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Masterchef, the professionals @Home

        Ik ben al blij als het eetbaar is... Zelfs dat lukt niet altijd.

        Comment


        • #5
          Re: Masterchef, the professionals @Home

          Ik heb het al gesnapt, je mag hier alleen proficiat zeggen.
          Er is nog wel een niveau of 10 tussen jouw creaties en die van noma.

          Ik dresseer geen noma borden, maar kook wel regelmatig, maar maak er geen fotos van.
          De foto laat ook niet echt zien wat er in zit hé. Ik zie alleen balsamico en pijnboompitten.

          Ik dacht dat ik tactvol was, maar ik heb gefaald.

          Comment


          • #6
            Re: Masterchef, the professionals @Home

            Het kan goed zijn dat je gerecht smakelijker is dan het er uit ziet. Dat heeft niet alleen met je dresseervaardigheid te maken maar ook om het goed in beeld te brengen wat kleur en belichting betreft. Zoals het er op de foto eruit ziet lijkt het op een bedorven prak van enkel dagen oud.

            Comment


            • #7
              Re: Masterchef, the professionals @Home

              Wat pleit voor Rogier: het staat onder chitchat en niet fotobeoordeling.
              Maar ik vind het toch ook geen smakelijke foto.

              Comment


              • #8
                Re: Masterchef, the professionals @Home

                Als het gesmaakt heeft was het al de moeite...
                Elke keer leer je weer bij voor het volgende gerechtje...

                Toch tof dat je dit wil delen...

                Comment


                • #9
                  Re: Masterchef, the professionals @Home

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik heb het al gesnapt, je mag hier alleen proficiat zeggen.
                  Er is nog wel een niveau of 10 tussen jouw creaties en die van noma.

                  Ik dresseer geen noma borden, maar kook wel regelmatig, maar maak er geen fotos van.
                  De foto laat ook niet echt zien wat er in zit hé. Ik zie alleen balsamico en pijnboompitten.

                  Ik dacht dat ik tactvol was, maar ik heb gefaald.
                  Zet er dan neer hoe je de borden beter kunt dresseren, in plaats van dat het niks is. Zoals voeg er eens wat raket sla bij. Verkruimelde walnoten rondom etc. En het gaat hier om creatief om springen met eten en niet om de foto kwaliteiten. Staat niet voor niets in de chitchat. Mocht ik het bord optimaal erop willen zetten, dan was ik wel met een tilt en shift lens wezen prielen vanaf statief. Externe belichting etc etc. En dan had ik tevens niet in de chit/chat gezet.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Masterchef, the professionals @Home

                    Roger, ik denk mocht je net hetzelfde op een andere kleur van bord had geplaatst, het een totaal ander plaatje was.

                    Ik dacht in eerste instantie aan een neutraal wit bord, maar je gerecht is hoofdzakelijk wit, dus dat ook weer niet...

                    Of misschien toch een wit bord, maar het torentje op een nmad sla plaatsen...?

                    Pfffff...het is niet makkelijk om te zeggen hoe het optimaal moet. Maar hoedje af voor de poging...al doende leert men!
                    Ik vind het al knap dat je er aan begint.

                    Een diepvriesmaaltijd pakken is véél makkelijker
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Masterchef, the professionals @Home

                      Best verteerbaar als topic.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Receptje gaan we hier ook eens uittesten, maar dan met wat minder zout!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Masterchef, the professionals @Home

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                        ..../ En het gaat hier om creatief om springen met eten en niet om de foto kwaliteiten. Staat niet voor niets in de chitchat. Mocht ik het bord optimaal erop willen zetten, dan was ik wel met een tilt en shift lens wezen prielen vanaf statief. Externe belichting etc etc. En dan had ik tevens niet in de chit/chat gezet.
                        Daar heb je een punt, wij dachten aan fotografie van een gerecht. Maar eigenlijk gaat het over het eten zelf.
                        Bij mij is het soms opwarmen, maar meestal heb ik een vrouw die goed, en graag kookt. ;-)


                        --
                        T.T.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Masterchef, the professionals @Home

                          [QUOTE=Rogier;4580833]Kijken jullie ook weleens naar Masterchef, the professionals? Ik vind het altijd wel leuk om te kijken. En inspiratie op te doen.

                          Zo heb ik laatst dit gerechtje gemaakt:


                          Door borden te bewegen is helaas de balsamico azijn en olijfolie wat van plaats veranderd. Voor de rest vind ik het best wel mooi gelukt voor een alledaagse maaltijd.

                          Ja wat wil je, de masterchefs professional zijn dus koks die al enkele jaren in goede keukens werken als sous chefs en zelfs al als chef.
                          Die nadoen is geen lachertje met al die technieken die ze onder de knie hebben, zonder dan nog te spreken zonder al die machines en speciale werktuigen.

                          Nu, decoreren met balsamico azijn en olijf olie doe je toch niet hein.
                          Koop dan een flesje balsamico crème en in plaats van enkel olijfolie maak dan een lichte pesto van met bladperterselie. Die gaan dan niet uitlopen.
                          Gebruik een effenbord die past bij de kleuren van uw gerecht.
                          Die nootjes zijn ook geen meerwaarde op uw bord.
                          Doe er ook een schepje puree bij van pastinaak en decoreer met waterkers en dunne schijfjes radijs en bloemetjes.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Masterchef, the professionals @Home

                            Misschien een leuk onderwerp en uitdaging voor de Challenge. Maak een lekkere (en mooie) maaltijd en fotografeer deze zo appetijtelijk mogelijk.
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Masterchef, the professionals @Home

                              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                              Misschien een leuk onderwerp en uitdaging voor de Challenge. Maak een lekkere (en mooie) maaltijd en fotografeer deze zo appetijtelijk mogelijk.
                              Dan moet de juri ook proeven ;-)

                              --
                              T.T.

                              Comment

                              Working...
                              X