Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    En zowel je anti-virus als firewall zijn bypassed omdat je zelf toestemming hebt gegeven. Anti-virus software en firewalls zijn geen garantie dat je pc niet geinfecteerd is door malafide software
    Maar dan heb je wel zelf het kieken uitgehangen.
    En een goede antivirus zou die trojan moeten blokkeren voordat jij op OK kunt klikken.
    Een firewall zal zoiets zekers niet tegen houden want je beslist inderdaad zelf.
    Last edited by VerSeg; 6 oktober 2007, 16:00.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

      jdm en VerSeg
      Heb het begrepen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        jdm en VerSeg
        Heb het begrepen.
        Ik ook, je wil hulp om die trojan op Vista te krijgen.

        Gewoon het vinkje bij "Altijd waarschuwen ..." afzetten en dan op "Uitvoeren" klikken.

        Last edited by VerSeg; 6 oktober 2007, 16:29.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

          btw de trojan moet zelfs niet op uw eigen beschermde pc staan, om die informatie door te geven

          Met al die paranoia die toeslaat, begon ik even mijn eigen netwerkverkeer van mijn mac uit te controleren met wireshark. (die mac is wel draadloos met mijn router verboden, zoals mijn portable en mijn wii). Uurke laten opstaan, terwijl de klein gaat zwemmen.... Zie ik ineens die wii (terwijl hij afstaat, hij zit wel in de stroom, maar staat uit ), het weerbericht gaan ophalen. Dus als de russische mafia erin slaagt van wat monitor soft op een wii/xbox/ps-2/3 te plaatsen (wat niet moeilijk mag zijn).
          Het is wireless, het functioneert dus nog zoals een hub, niet als een switch (maar hoeveel gezinnen werken er niet wireless).
          Maar die wii is dus perfect capable om mijn draadloos verkeer te monitoren, en naar gelijk welke website door te sturen, zonder dat ik er erg in heb. En hoeveel hebben er een antivirus/ firewall op hun spelconsole staan
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #20
            Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            En hoeveel hebben er een antivirus/ firewall op hun spelconsole staan
            Net zoveel als dat er banksoftware op hun spelconsole staan hebben.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En wat ga je doen? Overstappen naar een andere bank waar ze nu nog niet toegegeven hebben dat ze bestolen werden?
              Nee, maar ik kan gewoon niet tegen het "we moeten het stillekes houden, want anders kost ons dat misschien klanten"-gedoe.
              Mvg Tim

              Comment


              • #22
                Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                Nee, maar ik kan gewoon niet tegen het "we moeten het stillekes houden, want anders kost ons dat misschien klanten"-gedoe.
                mja eerlijk gezegd.. ik zie niet in hoe het de klanten hun fout kan zijn?

                vroeger had je bij dexia een login en een hoop bestanden op je pc/diskette/whatever

                had je die login en die files.. tja.. dan kon je binnen

                nu heb je zon bakje dat eruit ziet als een rekenmachiene maar waarop je niet kan rekenen, je bankkaart slikt het anders wél.

                al die getallekes die je moet doorsturen, bekomen van dat bakje via je pin... zoiets kan je toch niet onderscheppen én misbruiken?!? of zie ik dat verkeerd?
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #23
                  Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                  Ik ben er héél gerust in.
                  Die Russen gaan verschieten als ze mijn bankrekening zien!
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #24
                    Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Ik ben er héél gerust in.
                    Die Russen gaan verschieten als ze mijn bankrekening zien!
                    Ga eens kijken of ze er niet wat geld bij gedaan hebben uit medeleven.

                    Deze zaken gebeuren ook zonder internet. Denk maar aan bankovervallen, kluizen die leeggehaald worden, postbodes die overvallen werden voor het pensioengeld e.d.
                    Nu is het wel iets anders : het geld dat weg is komt van iemand met een naam.....


                    Groetjes
                    Skitch
                    Last edited by Skitch; 6 oktober 2007, 22:07.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht

                      al die getallekes die je moet doorsturen, bekomen van dat bakje via je pin... zoiets kan je toch niet onderscheppen én misbruiken?!? of zie ik dat verkeerd?

                      Indeed, dat zie je verkeerd. En als verschillende banken dan nog eens hetzelfde systeem gebruiken. Dan wordt het nog interessanter, omdat systeem te doorgronden
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #26
                        Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Het is wireless, het functioneert dus nog zoals een hub, niet als een switch (maar hoeveel gezinnen werken er niet wireless).
                        Voor een notebook kan wireless een toegevoegde waarde geven, maar een desktop wireless gebruiken blijf ik stom vinden (tenzij je geen kabel kan trekken + dat in een zeldzaam geval Powerline adapters daar ook niet werken).
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Voor een notebook kan wireless een toegevoegde waarde geven, maar een desktop wireless gebruiken blijf ik stom vinden (tenzij je geen kabel kan trekken + dat in een zeldzaam geval Powerline adapters daar ook niet werken).
                          Soit maakt nu eigenlijk niet veel uit, of het nu wired gaat of wireless. Als alles op een switch aangesloten zit, is het maar van die zijn arp tabel te flooden, dat die alsnog alle verkeer via iedere poort naar buiten gaat sturen Welke thuis gebruiker met max 3 - 4 pc's / spelconsoles gaat dat merken, dat zijn netwerk wat trager gaat. Het zal wel weer aan windows liggen

                          Dat ze daar nog niet eerder mee begonnen zijn, om die game consoles die nu ook in het netwerk zitten, om als man in the middle te gebruiken om alle secure/ smtp/pop trafic te capturen, en ergens naar jakamaka te sturen. Iedereen zit wel zijn pc te beveiligen, maar zijn spelconsole wie gaat daar nu kwaad van denken.


                          Volgend jaar toch maar weer eens avondschool programmeren gaan volgen
                          To make your dreams come true, wake up

                          Comment


                          • #28
                            Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                            Blijkbaar heeft men het gedaan via een valse inlogpagina. Altijd effe kijken naar de adresbalk van je browser, en ook controleren of het hangslot icoontje voor de beveiligde verbinding aanwezig is .
                            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                            Comment


                            • #29
                              Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                              Altijd effe kijken naar de adresbalk van je browser, en ook controleren of het hangslot icoontje voor de beveiligde verbinding aanwezig is .
                              Dat is bij Argenta wel heel moeilijk want ze verbergen zelf die informatie! Ik heb ze daarvoor een mailtje gestuurd de eerste keer dat ik het gebruikte maar nooit een antwoord op gehad.

                              Trouwens je moet geen illegale soft hebben voor gevaarlijke dingen binnen te halen. Denk maar eens aan de Sony rootkit.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Maffia kraakt Belgisch internetbankieren

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
                                Als je je geld niet beheert via het internet is er niks aan de hand? Of vergis ik me?
                                Als je kan bewijzen dat de snodaards via het internet rechtstreeks bij de bank de gegevens hebben kunnen manipuleren (dus niet via jou pc) ben je in princiepe veilig. Er kan dan wel geld van je rekening verdwijnen maar dan is de bank in kwestie verantwoordelijk (zij staan in voor de veiligheid van hun netwerk) en moet je in princiepe alles teruggestort krijgen.

                                Als echter blijkt dat het probleem op je pc ligt (installatie trojan ten gevolge van illegale software of als gevolg van ontbreken anti-virus/malware oplossing) is in princiepe de eindgebruiker verantwoordelijk (lees in dit geval de dupe). Neem in elk geval dan toch contact op met je bank, mogelijk komen ze je tegemoet als teken van goodwill (nee heb je, ja kan je krijgen)

                                In jou geval (geen internet bankieren abonnement) zou ik zeggen dat je safe bent.

                                Comment

                                Working...
                                X