Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac bijlage inline (Mac vraag)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac bijlage inline (Mac vraag)

    Een vraag voor de Mac gebruikers.

    Ik gebruik nu als mailprogramma Mail van Apple.

    Als ik een aantal foto's verstuur als bijlage in een e-mail vanuit mijn Mac zitten ze nu "inline" dus in het tekstveld van de mail geplakt.

    Weet iemand hoe ik ze als losse bijlage kan versturen? Ik bedoel hiermee, "zoals Windows Outlook gebruikers het gewend zijn" ... dus als symbool bovenaan je mail.
    Helaas vond ik deze vraag nog niet terug op BD, maar zelfs op specifieke Mac-fora waar de vraag wel te vinden is, heb ik ook geen antwoorden kunnen vinden.

    Voor alle duidelijkheid, ik bedoel hiermee niet de ctrl-klik op de jpg en dan "Toon als symbool" dit is enkel voor de weergave op je eigen Mac dacht ik.

    Voor de Windows gebruikers vink ik trouwens ook altijd "Verstuur voor Windows geschikte bijlagen" aan, maar dit heeft voor zover ik weet niet echt invloed op de weergave van de afbeeldingen in je mail.

    Ik stel deze vraag voornamelijk voor een Windows ontvanger (leerkracht waar ik opdrachten naar moet verzenden) die het niet gewend is en deze liever als gewone bijlage zou ontvangen, maar persoonlijk vind ik dit het er ook wel wat slordiger uitzien op mijn eigen Mac als je zo een zestal foto's in je "body" van de mail hebt staan, het wordt al snel onoverzichtelijk. En dat is dan idd louter een persoonlijke voorkeur.

    Alvast bedankt voor een oplossing.

  • #2
    Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

    Ik denk niet dat je dat met Mail kunt doen. Je hebt inderdaad de mogelijkheid om "toon als symbool" te kiezen, en je kunt ook de grootte van je foto instellen; je vinkt inderdaad best "voor Windows geschikt" aan. Maar zoals op Windows denk ik niet dat het kan. Ik ga wel verder nakijken. Je kunt uiteraard ook een aantal foto's "zippen" vooraleer ze als bijlage toe te voegen. Via het Finder-menu Archief>Comprimeer... (niet dat je een jpg zoveel kleiner maakt, maar je "bundelt" ze zo.)
    Naast Mail (en het account van mijn ISP) heb ik ook een gmail account. Daar kan het, geloof ik, wel.

    Eventjes gecheckt, en nogmaals: ik denk niet dat het kan. D'er is wel deze optie:
    Last edited by LesC; 29 december 2011, 12:34.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

      Hey Les,

      Alvast bedankt voor je reactie.

      Het zippen is alvast een bruikbare oplossing om het wat overzichtelijker te houden.

      Ik vraag me af of er voor Mac andere mail-programma's zijn die anders omspringen met bijlagen, of dat dit nu net eigen is aan het OS van Mac.

      Comment


      • #4
        Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

        Een echte Mac-ker werkt volgens mij met Apple-stuff, voor zover mogelijk natuurlijk. Zo gebruik ik ook MSOffice, eerder dan de Apple-variant (Works, e.d.), en daarbij komt ook een mailprogramma, nl. Outlook. Zelf heb ik dat echter nog nooit gebruikt, maar je zou eens kunnen zien, tenminste als je MSOffice gebruikt. Maar misschien zijn er nog andere mail-clients beschikbaar voor OSX?
        (ik heb je al verteld van mijn gmail-account; altijd handig om ook webmail te hebben)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Een echte Mac-ker werkt volgens mij met Apple-stuff, voor zover mogelijk natuurlijk. Zo gebruik ik ook MSOffice, eerder dan de Apple-variant (Works, e.d.), en daarbij komt ook een mailprogramma, nl. Outlook. Zelf heb ik dat echter nog nooit gebruikt, maar je zou eens kunnen zien, tenminste als je MSOffice gebruikt. Maar misschien zijn er nog andere mail-clients beschikbaar voor OSX?
          (ik heb je al verteld van mijn gmail-account; altijd handig om ook webmail te hebben)
          Door noodzaak gebruik ik Thunderbird. Hier kan je wel bijlages mee verzenden.
          Al zou ik liever Mail gebruiken.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

            Met Mail kun je ook bijlages verzenden hoor. Een en ander ziet er alleen niet hetzelfde uit als bij Windows. Voor mij maakt dat niks uit, maar sommigen hechten daar belang aan.
            Maar inderdaad: Thunderbird is misschien een goeie suggestie?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Met Mail kun je ook bijlages verzenden hoor.
              Weet ik wel Les, maar mijn mail kan ik niet meer aan de praat krijgen sinds ik een update van Apple heb binnen gekregen. Kan wel nog ontvangen, maar niets meer verzenden. Zelfs met hulp van iemand die wel iets van PC's kent, krijgen we het niet aan de praat.
              Daarom uit noodzaak overgeschakeld op Thunderbird en dat functioneert zonder problemen.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

                ik zit ook met hetzelfde probleem en ook nog geen oplossing gevonden.
                als ik foto's moet versturen naar klanten gebruik ik altijd de webmail van gmail
                Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                Comment


                • #9
                  Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Weet ik wel Les, maar mijn mail kan ik niet meer aan de praat krijgen sinds ik een update van Apple heb binnen gekregen. Kan wel nog ontvangen, maar niets meer verzenden. Zelfs met hulp van iemand die wel iets van PC's kent, krijgen we het niet aan de praat.
                  Daarom uit noodzaak overgeschakeld op Thunderbird en dat functioneert zonder problemen.
                  Heb je de instellingen van jouw mail account al eens nagekeken?
                  Kijk anders eens op: http://support.apple.com/kb/TS1307?v...L&locale=nl_NL
                  Last edited by mil1; 30 december 2011, 19:29.
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Heb je de instellingen van jouw mail account al eens nagekeken?
                    Is gebeurd, maar niet door mij. Ik ben namelijk een digibeet en moet altijd terugvallen op mijn neef die in de computer branche zit. Hij krijgt het ook niet in orde. Als ik wist waar te zoeken, zou ik het wel eens willen proberen, maar zonder stapje voor stapje handleiding zie ik het niet zitten.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Is gebeurd, maar niet door mij. Ik ben namelijk een digibeet en moet altijd terugvallen op mijn neef die in de computer branche zit. Hij krijgt het ook niet in orde. Als ik wist waar te zoeken, zou ik het wel eens willen proberen, maar zonder stapje voor stapje handleiding zie ik het niet zitten.
                      Het staat toch mooi uitgelegd op de Apple support website.
                      D90 - D70 - F80 + glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Het staat toch mooi uitgelegd op de Apple support website.
                        Bedankt. Ik zal het dadelijk zoeken en als ik het heb gevonden eens bekijken.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

                          Alle instellingen zijn zoals het moet en toch krijg ik telkens dit.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Alle instellingen zijn zoals het moet en toch krijg ik telkens dit.
                            je moet die zelf aanmaken door wijzig SMPT-serverlijst

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mac bijlage inline (Mac vraag)

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              je moet die zelf aanmaken door wijzig SMPT-serverlijst

                              http://www.pop3instellingen.be/pop3i...n%20Skynet.php
                              Bedankt voor de hulp.

                              Gewijzigd, vervangen door relay.skynet.be.
                              Resultaat idem.
                              Een geval voor Leuven, denk ik.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X