Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtfoto van je huis

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luchtfoto van je huis

    3 weken terug zou hier een helikopter boven het huis gehangen hebben.Ik heb niks gezien was gaan werken.
    Vandaag kom ik thuis staat er een wagen voor de deur,de bestuurder staat te praten met mijn buur.Als die man me ziet duwt hij een foto 13*18 of zo voor mijn neus.Blijkt een luchtopname te zijn van ons huis.
    Foto zag er redelijk uit miste ietse scherpte detail.
    Begin wat met die man te praten,hij is de piloot en ook de fotograaf.Foto's zijn genomen met een hasselblad.

    Ok zei ik wat kost zo een foto,blijkt dat je die kan krijgen in formaat 30*40 40*50 enz... netjes ingekaderd.
    Ik wou eigenlijk gewoon de foto die hij bij had kopen maar die was niet te koop.Daar verdien ik te weinig aan...Moet rekenen helikopter moet ook betaald worden enz...
    Ik begrijp die man wel,ale de goedkoopste kader was 25 euro formaat 30*40.Ik kom vanavond rond 20u terug als je vrouw thuis is.Nu niemand meer gezien,vind het wel jammer maar bon.

    Even terzijde mag iemand vanuit de lucht een foto maken van onze tuin zonder onze toestemming?Niet dat ik die man iets zou aandoen maar gewoon uit interesse?

    Nu hij heeft me wel op een idee gebracht,ik wou nog een mooie foto van ons huis met die zonnepanelen voor op mijn site.Jammer dat ik hem niet meer gezien heb,maar heb al een idee.Schuin over ons woont een radio amateur met een mast van 21 meter of zo.Ik ga vragen of ik vanuit zijn mast een foto mag nemen

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Luchtfoto van je huis

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    3 weken terug zou hier een helikopter boven het huis gehangen hebben.Ik heb niks gezien was gaan werken.
    Vandaag kom ik thuis staat er een wagen voor de deur,de bestuurder staat te praten met mijn buur.Als die man me ziet duwt hij een foto 13*18 of zo voor mijn neus.Blijkt een luchtopname te zijn van ons huis.
    Foto zag er redelijk uit miste ietse scherpte detail.
    Begin wat met die man te praten,hij is de piloot en ook de fotograaf.Foto's zijn genomen met een hasselblad.

    Ok zei ik wat kost zo een foto,blijkt dat je die kan krijgen in formaat 30*40 40*50 enz... netjes ingekaderd.
    Ik wou eigenlijk gewoon de foto die hij bij had kopen maar die was niet te koop.Daar verdien ik te weinig aan...Moet rekenen helikopter moet ook betaald worden enz...
    Ik begrijp die man wel,ale de goedkoopste kader was 25 euro formaat 30*40.Ik kom vanavond rond 20u terug als je vrouw thuis is.Nu niemand meer gezien,vind het wel jammer maar bon.

    Even terzijde mag iemand vanuit de lucht een foto maken van onze tuin zonder onze toestemming?Niet dat ik die man iets zou aandoen maar gewoon uit interesse?

    Nu hij heeft me wel op een idee gebracht,ik wou nog een mooie foto van ons huis met die zonnepanelen voor op mijn site.Jammer dat ik hem niet meer gezien heb,maar heb al een idee.Schuin over ons woont een radio amateur met een mast van 21 meter of zo.Ik ga vragen of ik vanuit zijn mast een foto mag nemen

    mir
    Of even met die kerel van hier op't forum afspreken die die luchtfoto's maakt...eh Birdseye dacht ik.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Luchtfoto van je huis

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Of even met die kerel van hier op't forum afspreken die die luchtfoto's maakt...eh Birdseye dacht ik.
      Yep, dat is 'm!

      Daar zullen dan wel de verplaatsingskosten, van De Haan naar Melle, bij komen.

      Misschien kan je, om de kosten te drukken, al z'n batterijen opladen met "groene stroom".
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Luchtfoto van je huis

        "Even terzijde mag iemand vanuit de lucht een foto maken van onze tuin zonder onze toestemming?Niet dat ik die man iets zou aandoen maar gewoon uit interesse?"

        Ik denk het wel. Met Google Earth kan je in tuinen over de hele wereld kijken.

        Comment


        • #5
          Re: Luchtfoto van je huis

          Als je dan toch met zonnepanelen werkt lijkt mij een luchtfoto genomen met behulp van een kite/vlieger gedragen op windkracht meer in lijn met het milieuvriendelijke aspect van je opstelling.
          Bovendien zijn foto's met dit systeem van veel lager genomen en kunnen ze best concurreren met die Hasselblad imho!

          Comment


          • #6
            Re: Luchtfoto van je huis

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Even terzijde mag iemand vanuit de lucht een foto maken van onze tuin zonder onze toestemming?Niet dat ik die man iets zou aandoen maar gewoon uit interesse?

            mir
            Goedemorgen,

            Denk niet dat daar specifieke wetten over bestaan...
            Militaire installaties mogen niet gefotografeerd worden dacht ik...
            Ik ben parapentepiloot en maak regelmatig "luchtfoto's" van mooie
            "dingen" die ik overvlieg... ik bied ze wel niet te koop aan, worden
            alleen in beperkte familie- en kennissenkring bekeken
            Groetjes,

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: Luchtfoto van je huis

              Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht
              Goedemorgen,

              Denk niet dat daar specifieke wetten over bestaan...
              Militaire installaties mogen niet gefotografeerd worden dacht ik...
              Ik ben parapentepiloot en maak regelmatig "luchtfoto's" van mooie
              "dingen" die ik overvlieg... ik bied ze wel niet te koop aan, worden
              alleen in beperkte familie- en kennissenkring bekeken
              Groetjes,

              Peter
              Tot voor 2006 mocht je zonder toestemming zelfs geen fototoestellen met een luchtvaartuig vervoeren .... Maar ze hebben die wet ondertussen herzien

              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: Luchtfoto van je huis

                @mir
                Met interesse je post gelezen. Ik heb al eerder gehoord van de praktijken van deze heli-fotografen en ben er zelf geen voorstander van. Ik ga ook vaak op locatie fotograferen maar bij mij krijgt de klant een CD met alle foto's die genomen weren. De 20 beste worden bewerkt voor afdruk.
                Mijn enige probleem is dat ik van het weer afhankelijk ben.

                Hier 2 vbn. genomen voor een architectenbureau. In deze gevallen moest wel de omgeving duidelijk zichtbaar zijn.




                Yvan.

                Comment


                • #9
                  Re: Luchtfoto van je huis

                  Vandaag stond mijn subsidie eindelijk op mijn rekening.Sprong een gat in de lucht en ondertussen volgende foto genomen :



                  Grapje,eens in overbuur zijn 18 meter hoge mast gekropen.Jammer van de schaduw op de voorgevel.Misschien doe ik het nog eens over ergens rond het middaguur.

                  Mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Luchtfoto van je huis

                    Mm, en ga dan nog iets hoger of wat lager in die mast zitten, die draden door het beeld is echt geen zicht

                    Comment


                    • #11
                      Re: Luchtfoto van je huis

                      juist leuk zo met die draden, geeft een leuk effect met die steenjes erachter en tis zoals het tis.
                      Off topic: je hebt nog ruimte voor meer panelen zo te zien.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Luchtfoto van je huis

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                        Mm, en ga dan nog iets hoger of wat lager in die mast zitten, die draden door het beeld is echt geen zicht
                        Hoger of lager als ik gans het huis erop wil zullen die kabels altijd in de weg hangen.Zoals bouk schreef het is zoals het is.
                        In de mast kon ik niet hoger kruipen hing helemaal boven

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Luchtfoto van je huis

                          Ik heb ook al zo iemand voor de deur gehad. De foto zelf was niet bijster interessant. Ik heb hem niet gekocht.

                          Ik denk dan, als er voldoende mensen die foto niet kopen, is het voor de brave piloot ook niet meer de moeite om over te vliegen.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Luchtfoto van je huis

                            Hier eens een foto op 24mm genomen :




                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Luchtfoto van je huis

                              Hé,

                              Dat huis daarachter is mijn huis ????

                              Is hier toestemming voor gegeven




                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Hier eens een foto op 24mm genomen :




                              mir
                              Jos
                              Site

                              Comment

                              Working...
                              X