Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Efkes een oud topic bovenhalen.

    Voor exact hetzelfde heb ik een factuur van 248€ incl BTW gekregen. Details niet vermeld.
    Ben ik hier een beetje gemolken, of is deze prijs normaal.
    Bij ons moet er exact hetzelfde gebeuren, ook een lekkende veiligheidsklep vervangen.
    Last edited by Guest17; 22 september 2015, 08:20.

    Comment


    • #17
      Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Efkes een oud topic bovenhalen.

      Voor exact hetzelfde heb ik een factuur van 248€ incl BTW gekregen. Details niet vermeld.
      Ben ik hier een beetje gemolken, of is deze prijs normaal.
      Om een idee te geven wat zo een overdruk klep kost. http://www.joossens.be/nl/productlis...at=266&pID=280

      Comment


      • #18
        Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Om een idee te geven wat zo een overdruk klep kost. http://www.joossens.be/nl/productlis...at=266&pID=280
        Inderdaad.
        Last edited by Guest17; 22 september 2015, 08:21.

        Comment


        • #19
          Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Efkes een oud topic bovenhalen.

          Voor exact hetzelfde heb ik een factuur van 248€ incl BTW gekregen. Details niet vermeld.
          Ben ik hier een beetje gemolken, of is deze prijs normaal.
          T'ja, verplaatsing en uurloon en alles volgens de regels vind ik dat redelijk normaal.
          Dat zijn zo van die dingetjes die je beter zelf kan doen, met wat goede wil helemaal niet zo moeilijk, en wat je zelf doet....

          Comment


          • #20
            Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            T'ja, verplaatsing en uurloon en alles volgens de regels vind ik dat redelijk normaal.
            Dat zijn zo van die dingetjes die je beter zelf kan doen, met wat goede wil helemaal niet zo moeilijk, en wat je zelf doet....
            Idd, als ik een van onze techniekers ( is nu geen sanitairtechnieker maar iets vergelijkbaars ) op baan moet zenden dan moet ik ongeveer 33.5 euro vragen enkel om die mens zijn uurloon te kunnen betalen, op dat moment is dat voor ons dan nog steeds een nuloperatie. Zijn bestelwagen moet voorzien worden van diesel dus brengen wij ook een km vergoeding in rekening ( + slijtage , onderhoud, aankoop bedrijfswagens enz… )
            Het komt er dus dan ook snel op neer dat je voor een reparatie aan 250 euro zit… ik weet het , aan particulieren is dat soms moeilijk uit te leggen maar da’s nu eemaal de realiteit… Dergelijke zaken zelf doen ofwel vragen aan een alleenwerkende zelfstandige is de goedkoopste oplossing vrees ik, van zodra je naar een bedrijf trekt die met wat volk werkt zal het toch onheroepelijk duurder worden…
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #21
              Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Idd, als ik een van onze techniekers ( is nu geen sanitairtechnieker maar iets vergelijkbaars ) op baan moet zenden dan moet ik ongeveer 33.5 euro vragen enkel om die mens zijn uurloon te kunnen betalen, op dat moment is dat voor ons dan nog steeds een nuloperatie. Zijn bestelwagen moet voorzien worden van diesel dus brengen wij ook een km vergoeding in rekening ( + slijtage , onderhoud, aankoop bedrijfswagens enz… )
              Het komt er dus dan ook snel op neer dat je voor een reparatie aan 250 euro zit… ik weet het , aan particulieren is dat soms moeilijk uit te leggen maar da’s nu eemaal de realiteit… Dergelijke zaken zelf doen ofwel vragen aan een alleenwerkende zelfstandige is de goedkoopste oplossing vrees ik, van zodra je naar een bedrijf trekt die met wat volk werkt zal het toch onheroepelijk duurder worden…
              Verwijderd wegens niet ter zake.
              Last edited by Guest17; 22 september 2015, 08:21.

              Comment


              • #22
                Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                En dat is spotgoedkoop. Toen ik stopte met werken, ongeveer 8 jaar geleden was het regie-uurloon in de bouwsector reeds 44 euro/uur.
                Niet het loon dat wij aan de arbeiders betaalden, maar hetgeen aan de klant aangerekend werd.
                Regie uurloon was iets waar alle kosten in vervat zaten en waar de aannemer ook nog iets aan over hield.
                Hoeveel het nu is weet ik niet.
                je hebt m'n reply dan ook verkeerd begrepen, ik schreef dat ik al 33.5 euro moet vragen alleen al om alle kosten te dragen, met dat bedrag is het voor het bedrijf dus nog steeds een nuloperatie... mocht ik dus alleen dit aanrekenen dan zou het bedrijf niet lang meer bestaan vrees ik... Er komt dus vanzelfsprekend nog een marge bovenop.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #23
                  Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  je hebt m'n reply dan ook verkeerd begrepen, ik schreef dat ik al 33.5 euro moet vragen alleen al om alle kosten te dragen, met dat bedrag is het voor het bedrijf dus nog steeds een nuloperatie... mocht ik dus alleen dit aanrekenen dan zou het bedrijf niet lang meer bestaan vrees ik... Er komt dus vanzelfsprekend nog een marge bovenop.
                  Oeps.
                  Last edited by Guest17; 22 september 2015, 08:21.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Oeps sorry, inderdaad te vlug/niet goed gelezen.
                    Ben wel benieuwd hoeveel de regie uren nu bedragen in de bouw.
                    Zal wel rond de 50 à 60 euro draaien zeker ?
                    Mijn schoonzoon is aannemer en werkt nooit per uur Ivan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Mijn schoonzoon is aannemer en werkt nooit per uur Ivan.
                      Tsja, je heb aannemers en aannemers hé.
                      Last edited by Guest17; 22 september 2015, 08:22.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Oeps sorry, inderdaad te vlug/niet goed gelezen.
                        Ben wel benieuwd hoeveel de regie uren nu bedragen in de bouw.
                        Zal wel rond de 50 à 60 euro draaien zeker ?
                        In de privésector zou ik het momenteel niet weten, bij de grotere bouwbedrijven liggen die bedragen zeker niet zo hoog, momenteel is het grote crisis in deze sector hoor , als je nu een industriebouw/kantoorgebouwen wil zetten dan lopen de aannemers je deur gewoon plat om een offerte te mogen maken, heel veel bouwbedrijven in die sector hebben het momenteel toch best moeilijk wees maar zeker, volgende week vertrekt hier een bouwaanvraag voor een uitbreiding van het kantoordeel van het bedrijf , niettegenstaande dat dit een niet zo groot werk is ( kantoorgebouw aan te bouwen aan bestaande van +/- 20 x 7m opp , 2 verdiepingen ) liggen de prijzen nauwelijks hoger dan toen we hier indertijd van 0 begonnen.
                        Al enkele richtprijzen ( projectprijzen ) voor de verschillende posten binnen , meerwerken/aanpassingswerken mag je zeggen afhankelijk van wat juist liggen om en bij de 43 a 48 euro gemiddeld… echt veel vet zit daar dus niet op…

                        Los daarvan, ook in Nederland is het grote crisis in de bouw hoor , ik kom in heel veel grote bedrijven in pakweg Belgie , Frankrijk, Duitsland en Nederland , mijn vaststelling de laatste 2 a 3 jaar is dat hier in vlaanderen en zelfs Noord Frankrijk er heel veel nieuwe industriele gebouwen tegenwoordig volledig worden geplaatst ( tot de technieken toe ) door Nederlandse aannemers… begin dit jaar nog enkele maanden met een werf bezig geweest waar ik iedere morgen ruim 80 Nederlandse bestelwagens zag aankomen ( regio Mechelen )… Die mannen zeggen geen klop werk te hebben in Nederland momenteel…
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Tsja demeyereg, je heb aannemers en aannemers hé.
                          Die waarvan ik sprak draaide een jaaromzet van om en bij de 30.000.000 euro.
                          Inderdaad een groot verschil Ivan, onze schoonzoon zit in de woningbouw en kan momenteel niet klagen
                          vindt zelfs moeilijk werknemers.
                          Misschien is zijn troef wel juist omdat hij alles per m³ metselwerk insteekt, alles heeft zijn prijs, facade, binnenmuren, isolatie enz.
                          zo weten de mensen vooraf perfect waar ze aan toe zijn.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                            Mijn schilder rekent 30€ per uur +6% BTW.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Inderdaad een groot verschil Ivan, onze schoonzoon zit in de woningbouw en kan momenteel niet klagen
                              vindt zelfs moeilijk werknemers.
                              Misschien is zijn troef wel juist omdat hij alles per m³ metselwerk insteekt, alles heeft zijn prijs, facade, binnenmuren, isolatie enz.
                              zo weten de mensen vooraf perfect waar ze aan toe zijn.
                              Dat is het hé.
                              Last edited by Guest17; 22 september 2015, 08:18.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lek in boiler / vervangen veiligheidsklep huurappartement : kosten voor wie ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Mijn schilder rekent 30€ per uur +6% BTW.
                                Zal zowat de prijs zijn zeker ?
                                Last edited by Guest17; 22 september 2015, 08:19.

                                Comment

                                Working...
                                X