| |||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| |||
|
Hi all, paar dagen geleden een ACER Aspire 5920 besteld bij laptopshop.be, dezelfde heren als digicamshop.be etc... Normaal garanderen ze de volgende dag levering, ik heb drie dagen moeten wachten, maar dit terzijde. Vanmorgen komt dan eindelijk de koerier met mijn langverwachte pakje. Als ik de laptop aanzet krijg ik niks te zien op het scherm, zelfs niet na lang wachten. Extern scherm eraan, daar werkt het wel. Contact met Acer, waarschijnlijk scherm kapot, leverancier contacteren. Contact met laptopshop.be, kunnen me niet helpen, moet terug naar Acer voor herstelling!!! Dit is toch een Dead On Arrival (DOA)? Iemand een idee hoe dit allemaal precies werkt. Laptopshop.be geeft mij geen service, omruilen doen ze niet, geld teruggeven doen ze niet. De man aan de telefoon kan me niet helpen, als ik vraag iemand hoger te spreken wordt dit uiteraard geweigerd, de man is een paar keer naar zijn baas gelopen, zonder resultaat. Kan ik hier alsnog iets aan doen, of moet ik gewoon de reparatieprocedure van Acer volgen. Ik was voorheen vrij tevreden van deze shop, nog nooit problemen gehad, nu ik echter een probleem heb trekken zij zich terug, helemaal geen service na verkoop. Groeten,
__________________ Tommy My pics on airliners.net ; My pics on planepictures.net ; My pics on airliners.be Nikon D70 / Nikkor 18-70 G ED / Sigma 50-500 EX DG / Sigma 20mm 1.8 EX DG / SB-600 My homepage : www.digitalviolence.be |
| |||
|
die bedenktijd is uiteraard enkel geldig als je de verpakking nog niet hebt opengedaan... Grrrr..... Pisses me off...
__________________ Tommy My pics on airliners.net ; My pics on planepictures.net ; My pics on airliners.be Nikon D70 / Nikkor 18-70 G ED / Sigma 50-500 EX DG / Sigma 20mm 1.8 EX DG / SB-600 My homepage : www.digitalviolence.be |
| |||
|
Ik kan maar één ding aanraden: Testaankoop. bij alle anderen vang je bot. De ombudsman van de overheid verwijst je door naar de rechtbank.
__________________ ______ Canon 350D - Canon 17-40 f4L - Canon 50 1.8 II - Canon 70-200 f4L IS - Canon 580EX - Canonet 28, 40mm 2.8 - Nikon EM (1980) + 28-70 - Canon EOS 5000 |
| |||
|
Ik heb eens verder mijn licht opgestoken, bij een computerboer in de buurt die ook Acer verdeeld (Zeta), die vriendelijke mevrouw heeft zelfs voor me haar contact van Acer opgebeld, en het is inderdaad dus zo dat Acer geen DOA procedure heeft, wordt sowieso altijd hersteld... Dus zelfs als je zoals ik een nieuwe laptop uit de doos haalt en die werkt niet, dan moet die opgestuurd worden naar Acer... UPS komt dat allemaal wel gratis halen en terugbrengen, maar ik zit nu wel twee weken ofzo zonder laptop. Acer vertelde me wel dat DOA gevallen prioriteit in de herstelling krijgen... Dus eigenlijk moet deze thread "Acer horrorverhaal" heten. De man van UPS komt dadelijk langs als alles goed gaat... Dit suckt echt wel bigtime...
| ||||
| Citaat:
"De consument verliest het recht om van de overeenkomst af te zien als hij audio- en videocassetten en software uit de verpakking neemt of als hij aanvaardt dat de dienst vóór het verstrijken van de bedenktijd wordt verleend." bron: http://economie.fgov.be/protection_c...ces_nl_005.htm
__________________ Nikon F80 & D40, 28mm f2.8 D, 35mm f2.8, 50mm f1.8 D, 80-200mm f2.8 D, 105mm f2.8 D (macro), 18-55mm f3.5-5.6 DX, 55-200mm f4-5.6 DX, 18-105mm f3.5-5.6 DX, SB-24, SB-26 en een manfrotto Laatst gewijzigd door cappelleh; 25 september 2008 om 16:17 Reden: was de quote kwijt geraakt |
| |||
|
Zeven dagen afkoelingsperiode Bij Laptopshop.be kunt u een artikel zonder boete en zonder opgaaf van motief binnen zeven werkdagen na ontvangst ruilen of retourneren, volgens het recht op verzaking. Het is wel van belang dat het product compleet en ongebruikt is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.
| |||
| Citaat:
ikke serieus van mijnen tak gemaakt (en er was redelijk wat volk in de winkel) en ze hebben na 30 minuten razen toch geruild hoor (weliswaar naar een duurder item maar dat was ook mijn keuze, dit terzijde)Niet laten doen, dat Acer geen doa procedure heeft is uw probleem niet, dat is een probleem van de winkel, die moet hem maar laten herstellen en u een nieuwe meegeven, je hebt tenslotte niet ter plaatse in de winkel gekocht, maar online, dan gelden andere wetten. Mark
__________________ Lid van Car Photography Tutorials Mijn collectie schaalmodellen Ik doe het met Canon glas van 10 tot 400mm en enkele lichtpuntjes ... |
| |||||
| Citaat:
Als je het toestel in de winkel koopt kun je het ter plaatse al eens testen, dit kan niet via een online verkoop. Je kan dus niet anders dan de verpakking openen om het toestel te kunnen testen. Een verpakking kan er perfect onbeschadigd uitzien bij levering, maar garandeert niet dat de inhoud onbeschadigd is. De 7 dagen retour moeten geldig blijven (als je de verpakking te minste op een normale manier geopend hebt en niet stukken vaneen gescheurt hebt in je haast om je nieuwe hebbeding eruit te halen hé)
__________________ Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Cokin/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac" |
| |||||
|
En wat zegt iederen altijd hier? Koop nooit computers tussen de patatten en de groenten van den ALDI? Ik had een Medion laptop gekocht een maand of 4 geleden, na een dikke maand begeeft het scherm. Naar Medion gebeld, de dag erop laptop komen oppikken, 3 dagen later, laptop terug en scherm vervangen... kosten . . . niks. Dat noem ik pas service.
__________________ There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. Alexander Woollcott |
| |||||
| Citaat:
__________________ Nikon D300 + Nikkor 17-55mm/f2.8 + Nikkor 105mm/f2.8 VR MICRO + Nikkor 70-200mm/f2.8 VR + SB-600 |
| |||
|
Ik heb ook slechte ervaringen met Acer. Ik kocht een duurdere en spiksplinternieuwe Acer-laptop, na 10 maanden kapot scharnier waardoor geen contact met scherm en geen beeld. Na lang wachten gemaakt, na 1 week terug zelfde probleem + na 1 week kreeg de laptop geen elektriciteit meer, alhoewel de stekker + kabel werkten... Acer geeft slechts 1 jaar garantie, dus bye-bye Acer na slechts 1 jaar en welkom HP!
__________________ Sony DSC-H7 |
| |||||
|
Je moet blijkbaar een beetje geluk hebben precies, ik heb een ACER 15", een HP Dragon 20" , een Medion Akoya 15" en een EEE PC 1000H. Enkel de Medion heb ik moeten laten herstellen zoals hierboven reeds beschreven, de andere laptops werken zonder de minste problemen.
__________________ There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. Alexander Woollcott |
| ||||
| http://www.test-aankoop.be/verbruik-...et-s439883.htm Een link naar de brochure over de nieuwe garantiewet. (te downloaden) Belgische wetgeving zegt 2 jaar garantie btw, daar heeft Acer niks aan te veranderen. Sommige bedrijven hebben wel een eigen policy, bv 3 maal herstellen, dan pas geld terug of vervangen. Anderen doen dit na 2 maal al,... Dat mogen ze zelf kiezen. Daar heb je als consument niet veel over te beslissen. |
| |||||
| Citaat:
Wel over het feit dat ze DOA direct zouden moeten omruilen. Ik zeg testaankoop!
__________________ Nikon D300 + Nikkor 17-55mm/f2.8 + Nikkor 105mm/f2.8 VR MICRO + Nikkor 70-200mm/f2.8 VR + SB-600 |
| |||||
| Citaat:
__________________ www.picazzo.be |
| ||||
|
We (en ik ook) kijken steeds naar de goedkoopste (online)shop.Soms is het verschil met een computer winkel minimaal.Maar toch kopen we bij die onlineshop ![]() Die 25 50 of 100 euro dat we minder betalen breken ons zuur op als we daarna moeten beroep doen op de dienst na verkoop. Zouden we in een computerzaak een betere dienst na verkoop genieten?Misschien wel misschien niet maar we kunnen de verkoper tenminste recht in de ogen kijken.Bij zo een internet shop verloopt alles via tel en mail en volgerns mij werkt dit als nadeel voor de klant. Mir
__________________ De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/ |
| |||||
| Citaat:
Dus als je een aankoop doet met een factuur en opgave van een BTW nummer vervalt je rechten op 2 jaar garantie en verval je op de fabrieksgarantie.
__________________ Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300 |
| |||||
| Citaat:
__________________ BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD Pentax K10D Pentax 18-250mm Limited | Pentax 10-17mm Fisheye |
| ||||
|
Als je de kleine lettertjes leest dan durf je niks meer te kopen want dan zijn zei altijd in het voordeel. Bij een dozenschuiver is het nog erger want dan heb je vaak niet eens persoonlijk contact. Ook zijn er merken die een omruilgarantie hebben, als je bv een nieuw scherm koopt en dat werkt niet naar behoren dan komen ze dat omruilen door en daar zit het hem, een ander scherm dat hersteld is. Je kan zo de tegenslag hebben dat uw scherm niet werkt en die word dan omgeruild door een scherm dat al xx maanden oud is want je krijgt geen nieuw scherm, wel een scherm dat door hen 100% in orde is bevonden ook al is dat niet zo. Waar sta je als koper eigenlijk want je kan in veel gevallen niks doen dan aanvaarden. Het is bij mij dan ook een reden om enkel iets te kopen waar ik aan den toog desnoods van mijn oren kan maken (liefst voor veel volk). Ik zie het ook liever anders maar dikwijls is dat nog het enige dat overblijft. Beste groeten nog. |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |
![]() |