Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 30

Standaard Laptop valt steeds uit bij opstarten!

Hallo,

Heb al enkele dagen problemen met mijn Laptop.
    Aspire 7520 van Acer.

In het begin viel deze uit bij het warm worden.
    Heb hem dan een beetje uitgeblazen en het euvel was verholpen.
    Vandaag wou ik hem opstarten maar dit luktniet meer!
    Ik hoor het geluid v/d harde schijf of cd/dvd-player en dan valt deze uit.
    Dan gaat hij weer aan en doet hetzelfde in cyclussen van +/- 5sec.
    De laptop blijft dit steeds herhalen totdat ik de accu eruit neem.

Zou het kunnen dat de processor stuk is?

MVG,
    Nikon D300s + MBd10 + 18-200VR II + D90 + AF-S 50mm 1.4 + AF-D 85mm 1.8 + 28-75mm 2.8 (Tamron) + Nikkor AF-D 80-200 2.8 + Nikkor 105mm 2.8VR Macro + SB600 + ML-3L + Kenko Pro 300 DGX 2X + Olympus PEN E-PL3 + M Zuco 14-42mm

Standaard Re: Laptop valt steeds uit bij opstarten!

Hoor je een klik op het einde van zo'n cyclus? Dan is het waarschijnlijk de harde schijf.
    Miel
    D90 - D70 - F80 + glas

Geen "klik" te horen!

Alvast bedankt!

MVG,
    Nikon D300s + MBd10 + 18-200VR II + D90 + AF-S 50mm 1.4 + AF-D 85mm 1.8 + 28-75mm 2.8 (Tamron) + Nikkor AF-D 80-200 2.8 + Nikkor 105mm 2.8VR Macro + SB600 + ML-3L + Kenko Pro 300 DGX 2X + Olympus PEN E-PL3 + M Zuco 14-42mm

Doet hij dit ook zonder batterij?
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

draait de ventilator nog ?

grts
    Korandoke
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

@Blazor: Zonder batterij doet deze net hetzelfde.

@korandoke: Bij de eerste maal draait de ventilator 1à2 sec. en daarna niet meer.

Bedankt!

Wanneer ik de Aan/Uit-knop ingedrukt hou, wil hij ook niet uitschakelen.
    Moet echt de spanning wegnemen.

Heb hetzelfde voor met een oude HP laptop, start op, lichtjes gaan aan, scherm licht op ... en dan valt hij uit. Met batterij, met lader, zonder lader, zonder batterij met lader ... blijft allemaal hetzelfde.

Als ik rechts boven, net boven het klavier wat druk zet werkt hij wel ... slecht contact op het moederbord dus, maar toestel is te oud om nog te herstellen, dus staat ie in de kast momenteel ... tot het moment dat hij naar de eeuwige jachtvelden der PC's gaat

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Misschien is je batterij wel stuk, Windows 7 had mijn batterij stuk gemaakt (werkte maar 30min meer - ja dit is mogelijk veel topics online over-), had een nieuwe besteld en werkte weer 2u30 (een batterij gaat zo'n 2j mee las ik, de chemische bestanddelen begeven het dan). De meesten hangen hem altijd aan het net, maar volledig ontladen is ook eens goed.

Een andere tip : koop steeds zo'n onderzetstukje voor je laptop met ventilator via usb, verkoeld je laptop aanzienelijk wat de levensduur bevordert. In Mediamarkt hebben ze er veel van het merk Belkin.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
    Een andere tip : koop steeds zo'n onderzetstukje voor je laptop met ventilator via usb, verkoeld je laptop aanzienelijk wat de levensduur bevordert. In Mediamarkt hebben ze er veel van het merk Belkin.
    In vergelijkende studies -je vindt ze wel op het Internet- wordt het nut van zo'n onderzetstuk erg in twijfel getrokken. Koop zeker geen die de voeding via USB nodig heeft, zo'n gadgets kunnen die USB-poort te zwaar belasten. Het enige nut voor zo'n onderzetstuk is als je de gewoonte hebt om in bed of zo de laptop te gebruiken, dan kan je de ventilatoropening wel eens afsluiten.

Willy
    Laatst gewijzigd door Hombre; 12 november 2010 om 21:13 Reden: typo
    Hombre
    BD0017BE

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Ik denk dat het moederbord stuk is.

Zou dit makkelijk te vervangen zijn?

Ik heb het moederbord er al uit gehaald.
    Morgen eens bij de winkel langs gaan.
    Zouden ze deze zo kunnen testen?

+/- 165€ voor een moederbord!

Denk dat hij klaar is voor de vuilbak?

De vuilbak?
    165 euro? Hoe oud is de laptop? 2 jaar 3 jaar?
    Voor 165 euro kan ie nog wel even mee, denk ik. Een nieuwe kost meer.
    Mijn laptop Acer Aspire is 5 of 6 jaar en draait nog goed. Maar of ik nu nog 165 euro zou uitgeven?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    De vuilbak?
    165 euro? Hoe oud is de laptop? 2 jaar 3 jaar?
    Voor 165 euro kan ie nog wel even mee, denk ik. Een nieuwe kost meer.
    Mijn laptop Acer Aspire is 5 of 6 jaar en draait nog goed. Maar of ik nu nog 165 euro zou uitgeven?
    Als ik 100% zeker zou zijn dat het moederbord defect is en hij terug zou werken dan wil ik er over nadenken.
    Op kapaza staat er één met een kapot scherm voor 180€. Misschien is dit ook wel de moeite om van 2 er 1 te maken.
    Toch twijfel ik en denk eraan om een nieuwe PC te kopen.
    Geen Laptop meer.

Als je het nou toch al gedemonteerd hebt: Als je dan de boel aanzet, blijft het dan wel draaien ?
    De tip over de ventilator lijkt me een juiste.
    Of is vastgesteld, onomwonden, 100% zeker, dat het moederbord stuk is ?

P.S.
    Het idee dat ik kreeg toen ik las, was een los stekkertje van de fan; dan wel, dan niet contact, en dus dan weer wel, dan weer geen koeling.
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

De ventilator draait heel even bij het opstarten en daarna niet meer.

Heb al eens rond gekeken op het net en blijkt een veel voorkomend fenomeen te zijn.
    Sommige spreken over de batterij op het moederbord, maar dat heb ik ook al geprobeerd.
    Morgen nog proberen om wat gegevens v/d harde schijf af te halen.

Het fenomeen dat je omschrijft is typisch voor een hardwarestoring.
    Oorzaak kan een kappote HDD of DVD zijn, maar ook eenvoudigweg een kappot toetsenbord of defecte videokaart(chip). Alternatief kan er ook slecht contact zijn van de cpu in zijn socket.

Probeer eens in de bios te geraken, als dat lukt dan is keyboard, cpu, voeding, videokaart, geheugen ok.
    Hoor je piepjes? die piepjes zijn een soort morse code waarbij de pc je duidelijk maakt waar de fout is.

De HDD kan je testen met een andere pc bij een vriend of zo.
    Haal er ook eens de DVD uit indien mogelijk.

Alternatief (en nu ga je me helemaal gek verklaren) ...
    Als je dit kan en durft natuurlijk....
    Haal de cpu er uit en met een gom of wat afwasproduct en klein beetje water op keukenpapier kuis je de contactvlakjes op. GOED drogen en cpu terug monteren.
    Ook de contactvlakjes van het geheugen zijn soms het probleem -> kuisen met een harde gom.
    Ik moet je niet vertellen dat die laatste voorstellen voor echte durvers zijn, en zeker NIET zonder risico op zware beschadiging.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
    De ventilator draait heel even bij het opstarten en daarna niet meer.

Heb al eens rond gekeken op het net en blijkt een veel voorkomend fenomeen te zijn.
    Sommige spreken over de batterij op het moederbord, maar dat heb ik ook al geprobeerd.
    Morgen nog proberen om wat gegevens v/d harde schijf af te halen.
    Vergeleken met vroeger hebben Pc's/Moederborden een thermische beveiliging.
    In het cpu-socket zit een warmte-sensor. Wordt de processor te warm, dan schakelt het moederbord de pc uit.
    Wat je dusa beschrijft, lijkt mij daarmee te maken te hebben.
    Ok, kan ook harddisk of dvd zijn, maar dan koppel je die even los.
    Ik vermoed echter dat de pc dan toch weer uitvalt, zonder door de bios-selftest heen te komen.
    Dus dan ga ik tóch denken aan ene warmte probleem

Nu weet ik van desktop-pc's dat daarvan wel bij dit probleem is aangeraden de koelpasta tussen cpu en koeler eens in de zoveel jaar te vernieuwen.
    De redenering is dat met de jaren de koelpasta uithardt, en de warmte niet meer goed overdraagt aan de koeler, waardoor die warmte zich in de cpu gaat ophopen. Met als gevolg het staken van het moederbord (om beschadiging aan de cpu te voorkomen).

P.S.
    Als het lang genoeg aanblijft om in de bios te komen, zou je daar de temperaturen in kunnen uitlezen.
    Laatst gewijzigd door JohnB; 13 november 2010 om 00:38
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

CPU te warm na 5
    seconden???????
    Miel
    D90 - D70 - F80 + glas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
    Nu weet ik van desktop-pc's dat daarvan wel bij dit probleem is aangeraden de koelpasta tussen cpu en koeler eens in de zoveel jaar te vernieuwen.
    De redenering is dat met de jaren de koelpasta uithardt, en de warmte niet meer goed overdraagt aan de koeler, waardoor die warmte zich in de cpu gaat ophopen. Met als gevolg het staken van het moederbord (om beschadiging aan de cpu te voorkomen).
    Lijkt mij ook een optie om eens te proberen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    CPU te warm na 5
    seconden???????
    Miel
    Er is een AMD reeks geweest waarbij je de processor kon weggooien als ie 60 seconden gedraait had met een slecht bevestigde koeler. Die temperatuur gaat dus enorm hard.

Laptops zijn praktisch, maar mijn laatste aankoop was dus een netbook voor het mobiele werk. 360 euro uitgegeven, geen drama als dat na de garantieperiode in duigen valt. Voor het dagelijkse werk heb ik ook liever een desktop.

Ik heb een Acer uit die serie, en die is ook rijp voor de vuilbak.

Aan Acer geef ik geen euro meer uit. Die laptop was gewoon te goedkoop, en begon na 3 maand al te haperen.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Heb gisteren het moederbord met de CPU naar de winkel gebracht.
    Zij vermoeden dat de CPU defect is.
    Morgen zal ik meer weten wat ik kan doen.
    Men sprak om er een tweedehands cpu in te steken, maar ik heb m'n twijfels.
    Hoelang zou ik nog verder kunnen...

Unhappy Re: Laptop valt steeds uit bij opstarten!

Moederbord is kapot.
    Voor 400€ is hij weer gemaakt!

Ga toch even nadenken hoor!

Ik denk dat ik dezelfde heb.

In elk geval kan je hem voor 400€ kopen want het moederbord werkt nog.

Echt rommel die serie!

PS: als je echt interesse zou hebben, doe dan maar een bod...
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten