Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop ellende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laptop ellende

    Mijn vrouw heeft september vorig jaar een laptop gekocht (van het merk Samsung). Reeds na een week of zo begonnen vage meldingen te komen van het systeem (genre 'er is een probleem opgetreden' etc...). Correctieve acties werken dan een tijdje, maar dan is het weer noppes. Soms ook meldingen dat belangrijke systeembestanden gemist worden, etc.
    Om een lang verhaal kort te maken : laptop is nu al 3 keer binnen geweest, waarvan 2 keer 2 tot 3 weken bij de Samsung herstel dienst. Volgens het blaadje dat er dan bijzit is het volgende al gebeurd:
    - moederbord vervangen
    - processor vervangen

    Telkens de laptop terugkwam hadden we binnen de dag al opnieuw problemen.
    Hij weigert nu weer dienst, start zelfs niet meer op...

    Alles is tot nu onder garantie gebeurd, maar wij hebben geen vertrouwen meer in de competentie van de hersteldienst. De winkel (Eurosys Neerpelt) schuift alles door naar Samsung...
    We kregen tot nu altijd een vervang laptop, maar het kost de nodige tijd om telkens alles weer te installeren, daarna verwijderen etc...
    Hoe kan men dit nu verder het beste aanpakken ? Mijn vrouw heeft de laptop nodig voor het werk (zelfstandig verpleegster).
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

  • #2
    Re: laptop ellende

    heb je normaal gezien na drie reparatie's geen recht op een nieuwe.
    ik weet het niet hé, maar ik zou toch wel wat stampei maken denk.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: laptop ellende

      Oei, lees hier een paar draadjes verder het relaas van JaJa over Eurosys. Klinkt niet veelbelovend
      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

      Comment


      • #4
        Re: laptop ellende

        Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
        Oei, lees hier een paar draadjes verder het relaas van JaJa over Eurosys. Klinkt niet veelbelovend
        Eurosys, (trouwens geen enkele latop verkoper) kan of mag laptops onder garantie zelf herstellen. En een serieus defecte laptop buiten garantie is zo goed als R.I.P.
        Het enige wat Eurosys kan en zou moeten doen is van hun oren maken bij Samsung dat het zo niet verder kan.

        Ze zouden bij Samsung misschien beter ook eens het geheugen vervangen hebben. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden....
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: laptop ellende

          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          heb je normaal gezien na drie reparatie's geen recht op een nieuwe.
          Dat zou al te mooi zijn hé: de mensen kennende zou er nogal misbruik van gemaakt worden.

          Er zal niks anders opzitten dan hem nog eens binnen te steken.

          Trouwens tof van Eurosys dat ze een vervangexemplaar voorzien.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: laptop ellende

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Eurosys, (trouwens geen enkele latop verkoper) kan of mag laptops onder garantie zelf herstellen. En een serieus defecte laptop buiten garantie is zo goed als R.I.P.
            Het enige wat Eurosys kan en zou moeten doen is van hun oren maken bij Samsung dat het zo niet verder kan.

            Ze zouden bij Samsung misschien beter ook eens het geheugen vervangen hebben. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden....
            Daar ben ik niet zo zeker van. Ik weet dat ze bij Eurosys gebrevetteerde herstellers weliswaar voor HP hebben (hadden?).
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: laptop ellende

              Wat Nete zegt is 100% juist : bij consumentenlaptops mag de winkel tijdens de garantie geen enkele herstelling uitvoeren, en is dus verplicht het ding naar een geauthoriseerde hersteldienst op te sturen.
              Je hebt laptops voor de professionele markt : deze hebben dan een 3 jaar next day on site garantie : dus die dingen worden de volgende dag ter plaatse hersteld. Uiteraard hangt daar een prijskaartje aan...

              Toen ik mijn laptop kocht was dat trouwens de eerste vraag die gesteld werd : is het erg, dat als het ding kapot gaat, dat je het enkele weken kwijt bent ? Dan weet je onmiddellijk hoe laat het is (want die gasten daar vinden dat evenmin gezellig). Het ding is nu meer dan 4 jaar oud, en werkt nog altijd zoals het hoort.

              Voor de rest : als het niet aan moederbord en processor ligt, dan is dat geheugen een behoorlijke kanshebber : eigenlijk is de kans groter dan voor processor en moederbord...

              Ik zou inderdaad ook vragen of het ding niet kan omgewisseld worden : de hersteldienst heeft duidelijk gefaald en dus moet er een andere oplossing komen.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: laptop ellende

                Net terug van bij Eurosys. De laptop mag ingeruild worden. Met opleg van 100 EUR wordt het deze keer een hp die woensdag beschikbaar is. Hopelijk hebben we hiermee meer geluk.

                Zoals hierboven vermeld hebben ze inderdaad een eigen hp-certified hersteldienst (in Hasselt). Hier dus goede ervaring met Eurosys
                Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                And why do we fall, Bruce?

                Comment


                • #9
                  Re: laptop ellende

                  Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                  Net terug van bij Eurosys. De laptop mag ingeruild worden. Met opleg van 100 EUR wordt het deze keer een hp die woensdag beschikbaar is. Hopelijk hebben we hiermee meer geluk.

                  Zoals hierboven vermeld hebben ze inderdaad een eigen hp-certified hersteldienst (in Hasselt). Hier dus goede ervaring met Eurosys
                  Hopelijk lukt het met je nieuw ding beter. Nu : de ervaringen die ik heb met HP laptops zijn niet slecht. Als je sommige statistieken bekijkt zou Samsung eigenlijk beter scoren, maar met statistieken kan je veel bewijzen...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: laptop ellende

                    'k wil het topic v/d TS niet vervuilen maar hier nog zo'n geval; eind januari 2013 heb ik een Packard Bell notebook gekocht en het doet zijn werk prima.

                    Tot over enkele weken wanneer plots tijdens het surfen het scherm begon te flikkeren en rare strepen vertoonde. Ik heb meteen de boel afgesloten en opnieuw opgestart.
                    Het werkte eventjes goed maar ik kreeg de ene foutmelding na de andere en op den duur liep de pc constant vast en moest ie telkens opnieuw worden opgestart.
                    Ik heb niet lang getwijfeld om de pc naar de handelaar te brengen voor nazicht en reparatie. Volgens de handelaar was het moederbord defect en zou vervangen worden door de hersteldienst.

                    Na een week (afgelopen dinsdag) kreeg ik bericht dat mijn pc hersteld was en ik hem mocht ophalen. Ik heb hem 's anderdaags opgestart en meteen Firefox webbrowser geïnstalleerd.
                    Bij het openen van een website kreeg ik meteen de vraag om een Adobe Flashplayer plugin te installeren wat ik ook heb gedaan en daar begon het al; het scherm begon terug te flikkeren en vertoonde opnieuw rare strepen.
                    Heb dan een halfuur gewacht maar de pc zat gewoon muurvast. Uiteindelijk heb ik hem dan toch kunnen afsluiten en heb hem nogmaals naar de handelaar gebracht voor herstelling.

                    Gisteren is de pc nogmaals naar de hersteldienst verzonden dus ik ben benieuwd wanneer ik hem terug in mijn bezit heb en of hij definitief hersteld is.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment

                    Working...
                    X