Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit ? ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit ? ;)

    Gisteren in de UK via Ebay een batterij voor mijn Thinkpad X60 besteld.

    Vandaag kreeg ik dit:

    Thank you for your purchasing.
    We are sorry just got a news from Royalmail that because the Lithium Batteries are prohibited by Air by the International Civil Aviation Authority (ICAO) currently,so we do not sent out the item yet.
    so sorry about this issue,in this case,would you mind accept full refund instead?


    Weet er iemand een andere winkel waar ik wél succes zou hebben: betaalbaar, maar liefst ook een beetje veilige batterijen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit

    Probeer Ebay Duitsland eens.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit

      Ik koop mijn batterijen voor laptops, GSMs of wat dan ook, altijd bij replacedirect.be. Heel snelle levering en de prijzen vallen toch ook mee. Althans, dat vind ik toch.

      Op eBay kun je inderdaad soms wel koopjes doen, maar ja, ik blijf voor dergelijke dingen toch altijd liever in België zelf.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit

        Replacedirect kost mij minstens 80 euro ( en zit verzending in ? )

        Ik denk dat ik eBay.de maar eens pobeer. Daar ben ik voor de helft van de prijs gesteld.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit

          misschien deze eens proberen:


          Ik heb hier een stuk of 10 laptop batterijen gekocht en alles werkt nog steeds tip top.

          Greetz!

          Comment


          • #6
            Re: Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit

            Er zouden inderdaad beperkingen zijn op het verzenden van lithium-ion accu's via airmail, maar als die vanuit de UK komt, dan zouden er toch wel andere mogelijkheden moeten zijn?
            In principe zou een aparte laptop-accu geen probleem mogen zijn, want er worden dagelijks in zowat elk vliegtuig laptops meegenomen, in elke laptop zit zo'n accu...

            Ik heb onlangs nog 4 lithium-ion accu's aangekregen (type 18650, die zitten er ook in een accupack van een laptop), en die zijn zonder problemen vanuit China tot hier geraakt.
            (Voor deze "zak"lamp (die is wat te groot om in je zak te steken, ongeveer even groot als een colablikje, er komt meer licht uit dan uit een koplamp van een auto) http://www.dealextreme.com/p/fandyfi...120679?item=13 , en dit zijn de accu's http://www.manafont.com/product_info...2pcsset-p-7941 .)

            Een van de volgende dagen verwacht ik nog een LP-E6 (voor de 5D MKIII), die komt ook uit China (in een LP-E6 zitten ook 2 lithium-ion cellen).

            Als die winkel geen andere mogelijkheid heeft om die laptop-accu tot bij jou te krijgen dan zal er niets anders opzitten dan je geld terug te vragen en ze ergens anders bestellen.
            Last edited by Black B@ndit; 31 juli 2012, 18:32.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit

              Ik heb er eentje in China besteld.
              Geld staat al terug op de rekening en de advertenties zijn aangepast.

              Misschien een tijdelijke regel voor de Olymische Spelen ????

              Maar ja: hoeveel mensen nemen hun laptop niet mee op het vliegtuig ?
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Misschien een tijdelijke regel voor de Olymische Spelen ????

                Maar ja: hoeveel mensen nemen hun laptop niet mee op het vliegtuig ?
                Nee, ik herinner mij van tijdens mijn periode als koerier bij DHL dat het destijds ook niet mocht verzonden worden vanuit de UK.
                En zo zijn er nog aantal zaken waarover de Engelsen moeilijk doen als het op verzenden (import/export) aankomt.

                Met het vliegtuig mocht het niet verzonden worden, met de trein ook al niet maar misschien wel per schip?
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop batterij mag NIET verzonden worden - alternatieven ? ( Help: Black Bandit

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  altijd bij replacedirect.be.

                  maar ja, ik blijf voor dergelijke dingen toch altijd liever in België zelf.
                  replace is firma in Nederland
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                  Comment

                  Working...
                  X