Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

konijnen eten mijn bomen op

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • konijnen eten mijn bomen op

    heeft er nog iemand ervaring mee
    stomme idiote konijnen hebben het op mijn 2 jaar oude fruit boomjes gemunt.
    ze hebben er al 5 naar de verdoememis geholpen. en ik mag ze van mijn vrouw niet afschieten.

  • #2
    Re: konijnen eten mijn bomen op

    Konijnen zijn verzot op schors.
    Afdoende remedie om jonge boompjes te beschermen is kippegaas rond de stam spannen.
    Ongeveer 5 cm van de stam wegblijven, en het gaas liefst een beetje de grond inwerken.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: konijnen eten mijn bomen op

      ik eet ook graag konijn

      Comment


      • #4
        Re: konijnen eten mijn bomen op

        Afschieten? Stel je voor dat de konijnen dat doen als jij worteltjes eet .

        Kippengaas werkt maar nog beter zijn die speciale boombeschermers die de boom niet afsnoeren als die groeit. O.a. te koop bij Ecoflora.

        Comment


        • #5
          Re: konijnen eten mijn bomen op

          alle wat kost u dat nu, wat fruitboompjes ? Als je daarmee die beestjes een plezier doet Het is ook winter zulle voor die beestjes, pakt er beter wat foto's af. En heb met kerst een warm gevoel dat je toch iemand een plezier gedaan hebt dit jaar
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: konijnen eten mijn bomen op

            Niemand is er nog verdraagzaam in deze slechte wereld.

            Comment


            • #7
              Re: konijnen eten mijn bomen op

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Konijnen zijn verzot op schors.
              Afdoende remedie om jonge boompjes te beschermen is kippegaas rond de stam spannen.
              Ongeveer 5 cm van de stam wegblijven, en het gaas liefst een beetje de grond inwerken.
              Beste oplossing. Als je tenminste de moeite wilt doen, want afschieten is wel de makkelijkste oplossing, maar uiteindelijk ook de minst milieuvriendelijke. Want mocht je nog eens konijnen willen gaan fotograferen in de toekomst, dan heb je er niets aan als je ze allemaal af hebt geschoten.
              Voor de konijnen is het nu ook winter en dan breiden ze hun zoekgebied, want ze moeten toch eten.

              BTW als je denkt dat ik je probleem niet serieus neem dan heb je het verkeerd. Mijn hele tuin is zo'n beetje tot konijnensnackbar bestemd, want er is geen enkele plant die niet is aangevreten door de konijnen. Maar ik vind het wel weer leuk om te zien, dus ik klaag niet. ;-)
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: konijnen eten mijn bomen op

                Bij ons in de Rupelstreek is al vele jaren geen enkel konijn meer te bespeuren.
                Ziekte, luchtvervuiling, niemand weet het, maar ze zijn weg.

                Ik heb er zelf gaan vangen (25)in het noorden van Antwerpen, (gronden van GM) en ze losgelaten in Schelle, nooit geen enkel meer gezien. Ook deze verdwenen allemaal. Dus wees blij dat het bij u nog een beetje gezonder is.
                (En ja, ik weet dat het verboden is om konijnen uit te zetten)
                Groetekens.

                Comment


                • #9
                  Re: konijnen eten mijn bomen op

                  Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                  heeft er nog iemand ervaring mee
                  stomme idiote konijnen hebben het op mijn 2 jaar oude fruit boomjes gemunt.
                  ze hebben er al 5 naar de verdoememis geholpen. en ik mag ze van mijn vrouw niet afschieten.
                  maak er eens opnamen van!!!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: konijnen eten mijn bomen op

                    denk dat die konijnen uit de rupelstreek allemaal hier zitten.
                    sta ik niet om 5 uur op op konijnen in pikke donker te fotograferen.
                    ik woon hier tussen de plantages. hier is het een echte konijnenplaag.
                    in de zomer zitten er smorgens altijd een stuk of 5 op mijn gras. nu zie ik ze niet. mijn boompjes hebben er alleen maar last van.

                    @jdm je verschiet er van wat zo'n stom fruitboompje kost ik betaal ondertussen 18 euries voor een 2 jarige plant.

                    Comment


                    • #11
                      Re: konijnen eten mijn bomen op

                      Je kan misschien de houder van jachtsrecht van jullie streek benaderen. Indien er plaag is, dan is er altijd schade, en die schade kan je ook verhalen op de houders van dat jachtsrecht (belangrijk voor de boeren). Je hoeft nu niet na de rechter te gaan, maar hem even vragen om preventieve maatregelen te nemen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: konijnen eten mijn bomen op

                        Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                        heeft er nog iemand ervaring mee
                        stomme idiote konijnen hebben het op mijn 2 jaar oude fruit boomjes gemunt.
                        ze hebben er al 5 naar de verdoememis geholpen. en ik mag ze van mijn vrouw niet afschieten.
                        Schieten geeft ook zo'n bloederige rommel, koop wat draad en maak (kerst)strikken
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

                        Comment


                        • #13
                          Re: konijnen eten mijn bomen op

                          Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                          heeft er nog iemand ervaring mee
                          stomme idiote konijnen hebben het op mijn 2 jaar oude fruit boomjes gemunt.
                          ze hebben er al 5 naar de verdoememis geholpen. en ik mag ze van mijn vrouw niet afschieten.
                          kunt mss uw vrouw op wacht zetten langs de boompjes om de langoren weg te jagen?
                          grts; M

                          Comment


                          • #14
                            Re: konijnen eten mijn bomen op

                            Mijn konijnen hebben bij 25 meter beukehaag van enkele jaren oud de schors onderaan weggeknabbeld met als gevolg dat ik ze heb afgezaagd want er kwamen geen groene blaadjes meer aan
                            Konijntjes zitten er nog altijd
                            Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

                            Comment


                            • #15
                              Re: konijnen eten mijn bomen op

                              Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                              denk dat die konijnen uit de rupelstreek allemaal hier zitten.
                              sta ik niet om 5 uur op op konijnen in pikke donker te fotograferen.
                              ik woon hier tussen de plantages. hier is het een echte konijnenplaag.
                              in de zomer zitten er smorgens altijd een stuk of 5 op mijn gras. nu zie ik ze niet. mijn boompjes hebben er alleen maar last van.

                              @jdm je verschiet er van wat zo'n stom fruitboompje kost ik betaal ondertussen 18 euries voor een 2 jarige plant.
                              Afschieten en opeten dedjuu, met donker tafelbier en mostard sauske.

                              Comment

                              Working...
                              X