Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

    Om hoeveel prints per maand gaat het dan wel Marc?
    Hoeveel kleur en hoeveel zwart?
    Dat zal een groot verschil uitmaken in keuze van het beste toestel.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Om hoeveel prints per maand gaat het dan wel Marc?
      Hoeveel kleur en hoeveel zwart?
      Dat zal een groot verschil uitmaken in keuze van het beste toestel.
      Goh, dat is zéér wisselend, sommige weken is dat max 14 bladen, maar andere weken zijn dat bijna hele boeken - hangt ook wat van onze student af.
      Inzake zw laserprinter ben ik zeer goed voorzien: Brother DCP 8085 DN en die doet hier al jaren uitstekende dienst. Ook de scanner hierop wordt echt intensief gebruikt; er zit een ADF functie op en die heeft al talloze boeken ( in losse vorm dan ) en cursussen ingeslikt en gedigitaliseerd.
      Hier komt ook enkel originele toner in.

      En in alle eerlijkheid: over Brother kan ik persoonlijk niks dan goed vertellen.

      Mijn aller-aller-eerste printer was ook een Brother ( Matrix ) en ik heb die gewoon vervangen door een HP DESKJET 500, enkel omwille van de betere resolutie - maar dat was ook het begin van de verstopte koppen ....daarna altijd Canon gehad - Canon vullingen, namaak vullingen, hervulbare vullingen - ik heb het allemaal gezien - maar nooit echt duurzame producten....en ik kocht meestal nooit de low-end reeksen hoor....

      De eerste printer waar ik écht supertevreden over ben is die DCP-8085 DN - kostte destijds ook een rib uit je lijf - ik wou die vooral hebben omwille van de ADF - maar tegenwoordig zijn die zeer betaalbaar geworden.

      Op het werk heb ik een DCP-7030 staan, maar die is wel beduidend minder van kwaliteit. ( is imho ook echt low-end )

      Bij Brother hangt het ook wel af in welk segment je koopt imho.

      Die kleuren wil ik vooral om te kunnen printen wanneer ik wil, zonder de nadelen van hervullen en opgedroogde printkoppen. Als je een inkjet even té lang niet gebruikt ( doch de Canons met vaste kop - ik dacht dat de kop bij HP op de cartridge zelf zat - enfin dat was destijds toch zo ) kan je hem weggooien.

      Waar ik Xafke wél in wil volgen is het OKI-verhaal: na intensief speurwerk is wel duidelijk dat zij pionier zijn op het gebied van LED printers. Dat type zou ik nog wel willen overwegen.

      De vervanging is nog niet voor onmiddellijk: de Canon cartridges zijn pas bijgevuld en ik heb nog inkt voor 1x bij te vullen denk ik. Dan zal alles zo (ongeveer) gelijktijdig op zijn.

      Grote foto's print ik niet meer, en voor gewone postkaart-formaat foto's heb ik een Canon Selphy CP-910 (printsysteem met thermische overdracht en dye-sublimatie )
      waar ik zeer tevreden over ben.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

        Ah, en nog iets: ik vind de support-site van Brother ook knap gemaakt: overzichtelijk en duidelijk uitgewerkt. Je hoeft hier zeker geen kwartier te grasduinen vooraleer je iets gevonden hebt.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

          Bij ons staat de printer in een hoek van de woonkamer en daarom is het geen laserprinter. Misschien zijn al die verhalen over uitstoot van tonerpartikels overdreven maar ik nam het zekere voor het onzekere. Da’s mogelijk ook iets om rekening mee te houden.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #20
            Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

            Ja,studenten ....
            Vroeger bestondt er zoiets als ACCO of Story Scientia,waar men cursussen kon kopen.(Nu misschien nog???)
            Die werden dan nadien dikwijls door sommige faculteitskringen,doorverkocht.
            Veel cursussen zijn nu online.ook sommige referenties.
            Persoonlijk vind ik nog altijd iets afgedrukt,handiger dan alles op een scherm te lezen etc.
            Hoe blokt men op een scherm ??
            De nieuwe generatie kan hier misschien wel weg mee,maar ik heb toch een aantal jaren blok achter de rug,met mijn twee dochters erbij geteld toch een kleine 25 jaar blokgenot.
            Ik kan dus heel goed begrijpen dat je student het één en ander wilt afprinten en niet op en scherm wilt zitten kijken.Die prints neemt hij overal mee.
            Dus:hoeveel jaar heeft die student nog te doen??
            Maar dit buiten beschouwing gelaten,denk ik dat in die stelling, een laserprinter al dan niet kleur,toch te overwegen is.
            Je hebt al een zw,dus is die kleur een meerwaarde?? Dat is iets dat je voor je eigen moet uitmaken.Print je student veel kleur,hangt af van de richting,dan is een laser zeker te overwegen.

            Comment


            • #21
              Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Die kleuren wil ik vooral om te kunnen printen wanneer ik wil, zonder de nadelen van hervullen en opgedroogde printkoppen. Als je een inkjet even té lang niet gebruikt ( doch de Canons met vaste kop - ik dacht dat de kop bij HP op de cartridge zelf zat - enfin dat was destijds toch zo ) kan je hem weggooien.
              .../...
              Waar ik Xafke wél in wil volgen is het OKI-verhaal: na intensief speurwerk is wel duidelijk dat zij pionier zijn op het gebied van LED printers. Dat type zou ik nog wel willen overwegen.
              Uitdrogen van printkop ... vroeger altijd gehad met HP en Epson, zelfs na drie weken niet printen.
              Met Canon nog nooit, zelfs niet na maanden niet printen. [emoji106]

              Wat laserprinter betreft (of LED), daar blijft mijn voorkeur toch bij Xerox.

              Vele merken stappen over van Laser naar LED.
              Principe van printen is hetzelfde, de verlichting verandert.
              Vroeger was er vooral een verschil in scherpte, Laser was beter, maar technologie gaat steeds vooruit zoals bijvoorbeeld de HQ LED van Xerox.


              En zoals jij koop ik nooit low-end. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Uitdrogen van printkop ... vroeger altijd gehad met HP en Epson, zelfs na drie weken niet printen.
                Met Canon nog nooit, zelfs niet na maanden niet printen. [emoji106]

                Wat laserprinter betreft (of LED), daar blijft mijn voorkeur toch bij Xerox.

                Vele merken stappen over van Laser naar LED.
                Principe van printen is hetzelfde, de verlichting verandert.
                Vroeger was er vooral een verschil in scherpte, Laser was beter, maar technologie gaat steeds vooruit zoals bijvoorbeeld de HQ LED van Xerox.


                En zoals jij koop ik nooit low-end. [emoji6]
                Kan de pdf niet openen want ik lees nu even op een oude tablet en het geheugen zit vol.
                Maar is Xerox niet meer voor de professionele markt ? En vind daar maar eens een fysieke winkel van in onze buurt ???
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Kan de pdf niet openen want ik lees nu even op een oude tablet en het geheugen zit vol.
                  Maar is Xerox niet meer voor de professionele markt ? En vind daar maar eens een fysieke winkel van in onze buurt ???
                  En waarom zou dat plots een fysieke winkel moeten zijn?
                  Van de andere merken vindt men ook enkel de goedkopere in de winkel, de rest op bestelling of online.

                  Uw online leverancier voor zakelijke en thuis computers, printers en kantoorartikelen, met levering de volgende werkdag en een goede klantenservice.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En waarom zou dat plots een fysieke winkel moeten zijn?
                    Van de andere merken vindt men ook enkel de goedkopere in de winkel, de rest op bestelling of online.

                    https://www.centralpoint.be/nl/zoeken/Xerox+printer/
                    Mijn dure Brother komt van hier:

                    Computers, pc, laptop, notebook, Rotselaar, Computers Wezemaal, PC Rotselaar, PC Leuven, PC, Wilsele, PC Wezemaal, Computerwinkel, Computers Wezemaal, Computerwinkel Wezemaal, Compudeals, Compudeals Leuven, Compudeals Wilsele, Compudeals Wezemaal, Computer, laptop, smartphone, software, hardware, wilsele, svb-janssen, kyocera, Brother Leuven, Kyocea Leuven, Brother Wilsele, Kyocera Wilsele, Brother Wezemaal, Kyocera Wezemaal, printer, multifunctionele, kopieermachine, kopieerapparaat, Brother Holsbeek, Kyocera Holsbeek, HP Wezemaal, HP Wilsele, HP Leuven, HP Holsbeek, OKI Leuven, OKI Wezemaal, OKI Rotselaar, ES8453, ES8473, Koekoek Wezemaal


                    Toch prettig mocht er ooit een kleinigheid haperen... (in deze winkel zijn ze echt wel op de hoogte van wat ze verkopen )
                    Een grasmaaier bv. koop ik ook liever in een fysieke winkel
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Mijn dure Brother komt van hier:

                      Computers, pc, laptop, notebook, Rotselaar, Computers Wezemaal, PC Rotselaar, PC Leuven, PC, Wilsele, PC Wezemaal, Computerwinkel, Computers Wezemaal, Computerwinkel Wezemaal, Compudeals, Compudeals Leuven, Compudeals Wilsele, Compudeals Wezemaal, Computer, laptop, smartphone, software, hardware, wilsele, svb-janssen, kyocera, Brother Leuven, Kyocea Leuven, Brother Wilsele, Kyocera Wilsele, Brother Wezemaal, Kyocera Wezemaal, printer, multifunctionele, kopieermachine, kopieerapparaat, Brother Holsbeek, Kyocera Holsbeek, HP Wezemaal, HP Wilsele, HP Leuven, HP Holsbeek, OKI Leuven, OKI Wezemaal, OKI Rotselaar, ES8453, ES8473, Koekoek Wezemaal


                      Toch prettig mocht er ooit een kleinigheid haperen... (in deze winkel zijn ze echt wel op de hoogte van wat ze verkopen )
                      Een grasmaaier bv. koop ik ook liever in een fysieke winkel
                      Bijna alle betere merken bieden herstelling aan huis aan voor de duurdere of grotere toestellen, verder kan men ook gratis support krijgen via telefoon of e-mail.
                      In de meeste gevallen mag de winkel zelf niets herstellen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Uitdrogen van printkop ... vroeger altijd gehad met HP en Epson, zelfs na drie weken niet printen.
                        Met Canon nog nooit, zelfs niet na maanden niet printen. [emoji106]

                        Wat laserprinter betreft (of LED), daar blijft mijn voorkeur toch bij Xerox.

                        Vele merken stappen over van Laser naar LED.
                        Principe van printen is hetzelfde, de verlichting verandert.
                        Vroeger was er vooral een verschil in scherpte, Laser was beter, maar technologie gaat steeds vooruit zoals bijvoorbeeld de HQ LED van Xerox.


                        En zoals jij koop ik nooit low-end. [emoji6]
                        Nou wij hebben hier wel gezeik gehad met Canon inkjet printers. Diepte reiniging die nodig was, half uur ****** voor hij eindelijk wat printe en ook gewoon met strepen. We hadden onder andere de BJP 4000 of zoiets . Toen er nog een andere type. Mijn moeder klaagde steen en been dat het niet lukte als ik iets voor haar moest doen (wat uitprinten). Toen moest er uiteindelijk weer een nieuwe printer komen, ze hadden er de Canon LBP 3000 (laser). Dus die genomen, nu wat willen printen en 2 minuten later is het lezen op papier. Zonder strepen. Dus laat je niet gek maken met goedkope inkten en inktjet printers bij weinig printen , ga gewoon voor laser/led. Droogt niet uit en je hebt heel het gezeik niet van inktjet toestanden.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          Toen moest er uiteindelijk weer een nieuwe printer komen, ze hadden er de Canon LBP 3000 (laser). Dus die genomen, nu wat willen printen en 2 minuten later is het lezen op papier. Zonder strepen. Dus laat je niet gek maken met goedkope inkten en inktjet printers bij weinig printen , ga gewoon voor laser/led. Droogt niet uit en je hebt heel het gezeik niet van inktjet toestanden.
                          Een laserprinter is eigenlijk ook niet goed voor weinig printen, dat kan allerlei andere problemen geven.

                          En ook laserprinters kunnen strepen, stippen of vage plekken in de afdrukken vertonen ... veel meer oorzaken mogelijk dan bij inkjets.

                          Beide systemen hebben voor- en nadelen, maar er beginnen toch wat meer inkjets op de markt te komen die bedoeld zijn om zelfs op kantoorniveau grotere aantallen te printen.

                          De techniek staat niet stil ... bouwkwaliteit is soms een ander punt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ah, en nog iets: ik vind de support-site van Brother ook knap gemaakt: overzichtelijk en duidelijk uitgewerkt. Je hoeft hier zeker geen kwartier te grasduinen vooraleer je iets gevonden hebt.
                            Plus, Brother heeft een "hotline" waar je eventueel bij problemen terecht kan. Direct een echte mens aan de lijn zonder 25 keuzes te moeten maken.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kleuren laserprinter - niet voor foto’s

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Plus, Brother heeft een "hotline" waar je eventueel bij problemen terecht kan. Direct een echte mens aan de lijn zonder 25 keuzes te moeten maken.
                              Niet alleen Brother heeft dit hé.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X