Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Itsme

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    want je hebt dat weer verkeerd begrepen of uitgelegd
    Ah ja ?

    De overheid geeft niet thuis, Hello Bank zegt dat alles bij hun in orde is, zou dus moeten werken.
    Itsme blokkeren kan, een account VERWIJDEREN zie ik nergens staan.
    Begint op een ping-pong spel te lijken: ze weten het zelf niet meer en sturen me dan maar naar de "overkant".
    Berichtje gestuurd naar Itsme om te vragen hoe ik een account kan verwijderen (dus, hoe ik (tijdelijk) van Itsme verlost kan geraken). Ben benieuwd.
    Na een paar minuten al een "dossiernummer" bij Itsme.
    Last edited by nete; 2 februari 2018, 14:10.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Itsme

      Nete, jij bent echt een pechvogel.
      Het aantal betalingen en aanloggen met itsme gaat in stijgende lijn.

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

      Comment


      • Re: Itsme

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ah ja ?
        Hoe vaak al gezegd dat je opnieuw kan beginnen vanaf nul?
        Hoe dat moet werd ook al aangekaart en staat zo op de site van Itsme aangegeven:

        Blokkeer mijn itsme®
        Hoe kan ik mijn itsme®-account blokkeren?

        Je itsme®-account blokkeren kan op de website van itsme®.
        1.Geef je gsm-nummer en je geboorteplaats in. Opgelet, de schrijfwijze van je geboorteplaats moet identiek zijn aan de schrijfwijze op je identiteitskaart.
        2.Bevestig dat je je itsme®-account wil blokkeren
        3.Je account is veilig geblokkeerd

        Lukt het niet om je itsme-account te blokkeren via de website? Bel onze helpdesk op 02/657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18u), we helpen je graag verder.


        Hoe kan ik itsme® deblokkeren?
        Je hebt itsme® geblokkeerd maar je wil de app graag opnieuw gebruiken?
        Geen probleem, om je itsme® te deblokkeren, moet je gewoon een nieuw identificatietoken aanvragen in de app of op onze website (enkel beschikbaar indien je je itsme® hebt aangemaakt met je eID) of via je bank (BNP Paribas Fortis, Fintro, Hello Bank, ING, Belfius en KBC) en je opnieuw registreren.

        Als ik van u was, dan zou ik bij de heractvatie dan eens op een andere manier proberen ... via de bank dan. :-)
        Op deze manier omzeil je het gebruik van de eID voor activatie of toevoegen ven rijksregisternummer.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Itsme

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hoe vaak al gezegd dat je opnieuw kan beginnen vanaf nul?
          Ik had gewoon afgewacht wat Itsme zelf zou voorstellen. Deze namiddag een telefoon van de Itsme support die, na alles overlopen te hebben ook mijn account voorlopig blokkeerden en voorstelden om de Itsme app te verwijderen en terug te installeren.
          Zo gedaan en dan alles geactiveerd bij Hello Bank. En ja, IK KAN AANLOGGEN via Itsme.

          Dan ook nog eens Tax-on-web geprobeerd. Wat ik vreesde kwam ook uit: nog altijd de cryptische error melding uit #5, wel nadat Itsme de melding geeft op de smartphone "goedgekeurd", en ja via Firefox geprobeerd.

          Verseg, nog altijd overtuigd dat de oorzaak bij mij ligt ? (ik kan daar trouwens aanmelden in Firefox (en enkel in Firefox) via de eID lezer)
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Itsme

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik had gewoon afgewacht wat Itsme zelf zou voorstellen. Deze namiddag een telefoon van de Itsme support die, na alles overlopen te hebben ook mijn account voorlopig blokkeerden en voorstelden om de Itsme app te verwijderen en terug te installeren.
            Zo gedaan en dan alles geactiveerd bij Hello Bank. En ja, IK KAN AANLOGGEN via Itsme.

            Dan ook nog eens Tax-on-web geprobeerd. Wat ik vreesde kwam ook uit: nog altijd de cryptische error melding uit #5, wel nadat Itsme de melding geeft op de smartphone "goedgekeurd", en ja via Firefox geprobeerd.

            Verseg, nog altijd overtuigd dat de oorzaak bij mij ligt ? (ik kan daar trouwens aanmelden in Firefox (en enkel in Firefox) via de eID lezer)
            Nu je Itsme terug geactiveerd hebt, ook kan aanloggen op bij bank, heb je dan ook via de website van CSAM uw Itsme opnieuw gekoppeld?
            Dit zoals eerder al eens uitgelegd?

            Edit: Punt 3 van #95
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Itsme

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Nu je Itsme terug geactiveerd hebt, ook kan aanloggen op bij bank, heb je dan ook via de website van CSAM uw Itsme opnieuw gekoppeld?
              Dit zoals eerder al eens uitgelegd?

              Edit: Punt 3 van #95
              Ik kan nu weer terug niet meer aanloggen met mijn eID, terwijl dat met dezelfde Firefox versie een paar dagen geleden wel kon.
              Dan lees je dat, als je de recentste versie van Firefox gebruikt er aanlogproblemen kunnen zijn.

              Ik ben die online on-dienst van de overheid stilaan KOTSBEU.
              Ik zal maar terug een papieren aanslagbiljet vragen. Adieu Tax-on-web.

              Ah ja, ik kan ook een afspraak maken in het lokale registratiekantoor om mijn "digitale sleutels" te beheren. Je houdt het gewoon niet voor mogelijk.
              Last edited by nete; 2 februari 2018, 19:42.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Itsme

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik kan nu weer terug niet meer aanloggen met mijn eID, terwijl dat met dezelfde Firefox versie een paar dagen geleden wel kon.
                Dan lees je dat, als je de recentste versie van Firefox gebruikt er aanlogproblemen kunnen zijn.

                Ik ben die online on-dienst van de overheid stilaan KOTSBEU.
                Ik zal maar terug een papieren aanslagbiljet vragen. Adieu Tax-on-web.
                Gebruik Google chrome werkt perfect.


                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                Comment


                • Re: Itsme

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Gebruik Google chrome werkt perfect.


                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                  Tja, hier dus niet. Begin van de week eens in de hulpsite gaan kijken, en daar is het al Firefox wat de klok slaat. Speciaal Firefox op de laptop gezet en één keer kunnen aanloggen op Tax-on-web via eID.
                  Nu weer niets meer.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Itsme

                    Het wordt hallucinanter met de minuut: als je Firefox 57 (de laatste versie, althans volgens onze overheid) gebruikt kan je aanlogproblemen tegenkomen.
                    Even gaan kijken welke versie ik deze week gedownload en geïnstalleerd heb: versie 58 (achtenvijftig).

                    Edit: als ik de anti-virus uitschakel kan ik wel aanloggen in Chrome én Firefox via eID op bv. Tax-on-web.
                    Nog altijd niks via Itsme.

                    Te gek voor woorden: ze zijn echt paranoïde qua "veiligheid" maar je moet wel je antivirus uitschakelen om te kunnen aanloggen met eID (staat zelfs zo op de hulpsite aangeraden bij problemen).
                    Last edited by nete; 2 februari 2018, 21:28.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Itsme

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Edit: als ik de anti-virus uitschakel kan ik wel aanloggen in Chrome én Firefox via eID op bv. Tax-on-web.
                      Nog altijd niks via Itsme.
                      Dan ligt dat toch niet aan de overheid maar aan een specifieke configuratie van uw computer.
                      De overheid heeft toch niets met uw gekozen AV te maken?

                      We komen stilaan terug aan het begin van dit topic waar verschillende mensen aangaven zelf geen problemen te ondervinden en dat het vermoedelijk aan de configuratie ligt (combinatie software).

                      Dat ge de AV moet uitschakelen is maar een hint omdat een AV wel vaker problemen geeft.
                      Zelf nog nooit moeten doen met Defender.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Itsme

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dan ligt dat toch niet aan de overheid maar aan een specifieke configuratie van uw computer.
                        De overheid heeft toch niets met uw gekozen AV te maken?
                        Niet akkoord. Als ze de IT kaart trekken, dan zouden ze minstens mogen zorgen dat een toch vrij bekende AV (Bitdefender) geen problemen geeft.

                        Op mijn mini Lenovo laptop geraak ik wel binnen met Avast Free werkende (uiteraard via de eID lezer) en zelfs met Chrome

                        Maar de overheid en IT: een trieste klucht.

                        Tijdje geleden veel kabaal rond de site "Mycareer". Je ging tot op de seconde uw loopbaan kunnen volgen.
                        Van 1 januari 1965 tot 1 januari 1990 ben ik volgens hun werknemer geweest, bedrijf onbekend . Vanaf 1990 klopt de werkgever, nochtans ben ik al in 1972 bij diezelfde werkgever actief. Op 1 april 2007 ben ik op 60 jaar in wettelijk pensioen gegaan, volgens hun op 1 januari 2008.
                        Voor de rest krioelt het nog van verkeerde info.
                        Ze kunnen misschien beter een dartsbord kopen en wat vogelpikpijltjes. Als je dan bedenkt welke massa geld het opzetten van dit misbaksel wel zal gekost hebben.

                        Nog een voorbeeldje ?
                        Verleden jaar groot kabaal (deze app zal levens redden) 112.be
                        De EERSTE voorwaarde voor zo'n app is wel dat men ze kan openen vanuit een geblokkeerd scherm voor als men u bv. bewusteloos zou vinden. Niet dus
                        App totaal waardeloos.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Itsme

                          Niet akkoord Nete.

                          1) Het is niet de overheid die moet zorgen dat een antivirus een app/programma/wat-dan-ook niet blokkeert, het is de antivirusmaker die daarvoor verantwoordelijk is. Avast en icrosoft doen het blijkbaar wel goed - bij itsme toch.
                          2) De pensioendienst verzamelt de pensioengegevens die zij ontvangt van .... uw werkgever. Als die onvolledige (of onjuiste) informtie doorspeelt aan de overheid is het volgens u de schuld van die overheid? Rare redenering.
                          3) Ik heb hier weinig commentaar te geven omdat ik niet van het bestaan van de app wist, laat staan van "het kabaal" daarover, maar de app wordt uitgegeven door een private firma, kijk maar in de Play Store. Ik zie daar trouwens meer dan één gelijkaardige app, en géén die uitgegeven of geprogrammeerd is door de één of andere FOD. Als je commentaar geeft over één van die apps, breek je dan ineens alle gelijkaardige apps af of slechts die éne? Heb je al gesuggereerd bij de uitgever om zijn app beschikbaar te maken op het beginscherm van je smartphone?
                          Last edited by nabi; 3 februari 2018, 10:39.

                          Comment


                          • Re: Itsme

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Niet akkoord Nete.

                            1) Het is niet de overheid die moet zorgen dat een antivirus een app/programma/wat-dan-ook niet blokkeert, het is de antivirusmaker die daarvoor verantwoordelijk is. Avast en icrosoft doen het blijkbaar wel goed - bij itsme toch.
                            2) De pensioendienst verzamelt de pensioengegevens die zij ontvangt van .... uw werkgever. Als die onvolledige (of onjuiste) informtie doorspeelt aan de overheid is het volgens u de schuld van die overheid? Rare redenering.
                            3) Ik heb hier weinig commentaar te geven omdat ik niet van het bestaan van de app wist, laat staan van "het kabaal" daarover, maar de app wordt uitgegeven door een private firma, kijk maar in de Play Store. Ik zie daar trouwens meer dan één gelijkaardige app, en géén die uitgegeven of geprogrammeerd is door de één of andere FOD. Als je commentaar geeft over één van die apps, breek je dan ineens alle gelijkaardige apps af of slechts die éne? Heb je al gesuggereerd bij de uitgever om zijn app beschikbaar te maken op het beginscherm van je smartphone?
                            Jouw standpunt is voor mij toch een beetje de omgekeerde wereld hoor.

                            1) Ik zou normaal vinden dat een paranoïde overheid (qua beveiliging) tenminste zou proberen het probleem op te lossen ipv te komen vertellen dat, als je niet kan inloggen, je best eens je AV uitschakelt.
                            2) Ik denk dat mijn toenmalige werkgever (Electrabel) wel altijd keurig de gegevens doorstuurde. Als je als overheid zoiets maakt en het slaat nergens op, wie heeft er dan in godsnaam iets aan ? Hoe kunnen ze weten dat ik werknemer was als ze niet meer info hebben ? Trouwens, de begindatum klopt al niet, ik ben beginnen werken ergens in augustus 1965, volgens de site op 1 januari 1965 toen ik nog op de schoolbanken zat.
                            Echt bedroevend om in zo'n misbaksel zoveel energie te steken, met een videofilmpje erbovenop waar ze komen uitbazuinen dat je "elke seconde" van je loopbaan kan raadplegen.
                            3) Die app is, dacht ik, in opdracht van de overheid ontwikkeld (beware ons dat ze het zelf gaan ontwikkelen), vandaar dat onze minister met veel bombarie op TV kwam aankondigen dat 112.be levens ging redden. Ik gebruik nu (wel Engelstalig) de LifeAssyst app, werkt zoals het moet.
                            Dus ik moet de ontwikkelaar van zo'n app gaan vragen om hun app van waardeloos tot bruikbaar om te tunen ?
                            Last edited by nete; 3 februari 2018, 11:10.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Itsme

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Niet akkoord. Als ze de IT kaart trekken, dan zouden ze minstens mogen zorgen dat een toch vrij bekende AV (Bitdefender) geen problemen geeft.
                              Zal daar niet specifiek aan liggen vrees ik dan...
                              Ik heb op al mijn computers ook Bitdefender Total security 2018 en op geen enkele pc problemen...

                              Comment


                              • Re: Itsme

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                1) Ik zou normaal vinden dat een paranoïde overheid (qua beveiliging) tenminste zou proberen het probleem op te lossen ipv te komen vertellen dat, als je niet kan inloggen, je best eens je AV uitschakelt.
                                Nete, ik snap u niet meer hoor.
                                Duizenden mensen kunnen probleemloos inloggen zonder enige vorm van miserie dan kan men toch moeilijk stellen dat de overheid niets deftig ter beschikking stelt?

                                Langs de andere kant, we geven u een voorstel wat je op 10 minuten kon uitproberen, maar in de plaats ervan zit je liever weken op iedereen en alles te kafferen.

                                Jij wil precies gewoon niet geholpen worden.
                                Dat steeds op een ander zijn kap zitren (IT diensten) helpt niets vooruit.

                                En neen, de overheid is niet verantwoordelijk voor een AV.
                                Zelfs Microsoft beveelt aan om bepaalde AV uit te schakelen tijdens updates.

                                Als morgen mijn wagen niet meer kan rijden omdat ik de rem van een aanhanger niet meer los krijg, dan is dat toch ook niet de fout van de autofabricant?
                                Dan is het toch aan de leverancier van het toegevoegde (aanhanger of op pc de AV) om een oplossing te bieden.

                                Of mijn borden zijn niet deftig afgewassen ... de watetmaatschappij moet er dus maar voor zorgen dat het water beter spoelt?

                                Het is hier dan de AV dat onterecht een betrouwbare bron blokkeert.
                                Mogelijks op te lossen door die AV zelf correct te configureren.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X