Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Itsme

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Wat staat er daar o.a.: "U meldt zich aan met itsme via CSAM"
    Itsme werkt intussen bij mij.
    Zoals ik schreef van ik het begin en een paar keer herhaald heb ... o.a. #14, #21, #48 en #80.

    Eens Itsme actief is en correct geregistreerd via CSAM, dan heb je de rest zoals kaartlezer, drivers, speciale software voor de eID niet meer nodig om aan te loggen.
    Enkel bij aanmelden kiezen voor Itsme en op de smartphone bevestigen.

    Dat Itsme aan CSAM gekoppeld moet worden, dat is een feit en werd ook telkens aangegeven. [emoji4]

    Maar het maakt nog weinig uit nu, alles is of komt in orde. [emoji4]
    En laat ons er nu over stoppen nete ... het is het niet waard om bezig te blijven.

    Nog een fijne avond.
    Last edited by VerSeg; 28 januari 2018, 20:02.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #92
      Re: Itsme

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      Eens Itsme actief is en correct geregistreerd via CSAM, dan heb je de rest zoals kaartlezer, drivers, speciale software voor de eID niet meer nodig om aan te loggen.
      Enkel bij aanmelden kiezen voor Itsme en op de smartphone bevestigen.
      Tja, als je echt niet WIL lezen of begrijpen wat ik schrijf (zie #83)

      2) Ik zat op het verkeerde spoor (mag het ?), Itsme dan op de juiste manier gebruikt en ALTIJD de melding dat ik succesvol aangelogd ben bij de federale overheid.
      3) Helaas ALTIJD de foutmelding op de laptop van in de vijfde post in dit topic.

      Ik zou het appreciëren me niet eindeloos zinloos te blijven counteren, misschien zijn er hier nog lezers die wél een nuttige hint kunnen geven.
      Jij beslist zomaar dat ALLES in orde is, daar waar ik schrijf dat het me langs de Firefox omweg al gelukt is om via de ID kaartlezer in te loggen, MAAR NOG ALTIJD NIET VIA HET AANKLIKKEN VAN DE ITSME KEUZE OP DE SITE VAN DE OVERHEID, ook niet met het voor de overheid enig zaligmakende Firefox.
      Last edited by nete; 29 januari 2018, 09:10.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #93
        Re: Itsme

        Nog een fijne dag nete, geniet van je eindeloos geklaag ... ik heb fijnere dingen te doen dan steeds hetzelfde te moeten schrijven wat je toch nooit volledig en/of begrijpend leest.

        Eens Itsme actief is en correct geregistreerd via CSAM, dan heb je de rest zoals kaartlezer, drivers, speciale software voor de eID niet meer nodig om aan te loggen.
        Als dat eerste bij u nog allemaal niet in orde is ... dan is dat tweede voorlopig voor u nog niet van toepassing hé.

        Dur de comprenure?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #94
          Re: Itsme

          Ik krijg nu wel regelmatig reactie op mijn "dossier" bij Eranova, helaas met een opsomming van de zaken die ik allemaal kan doen om het op te lossen, maar die ik allemaal al gedaan heb:
          Trouwens, ik denk dat zij veronderstellen dat ik problemen heb om aan te loggen via eID.

          Wanneer u Windows 10 of Mac gebruikt raden wij u aan Mozilla Firefox te gebruiken. CHECK
          Sneller pagina’s laden, minder geheugengebruik en boordevol functies, de nieuwe Firefox is er.


          Indien u in Mozilla Firefox werkt dient u ook nog de eID add-on te installeren. Dit kan u installeren via onderstaande link. CHECK (kan er trouwens mee aanloggen)
          https://addons.mozilla.org/nl/firefo...n/belgium-eid/ zigula

          Indien nog nodig kan u via onderstaande link ook nog de laatste versie van de eID viewer downloaden. CHECK


          Vergeet niet dat u de add-on moet activeren (Rechts bovenaan de 3 streepjes, vervolgens klikt u add-ons, dan extensies, daar zou u de opties enable/disable te zien krijgen, u moet dan de add-on enable-en ) en Mozilla Firefox moet herstarten. CHECK

          Het kan ook liggen aan de antivirus. Hierbij een link ivm Kasperky: Ik gebruik Bitdefender en heb dat al eens uitgezet.



          Met vriendelijke groeten,

          Korte omschrijving van uw vraag naar het contactcenter toe:
          Aanmelden digitale overheid


          Ik heb nu gemaild dat we op die manier in cirkeltjes draaien en gevraagd of er dan geen info uit die errorcode te halen is.
          Last edited by nete; 30 januari 2018, 07:00.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #95
            Re: Itsme

            En denk nu weer niet dat ik u wil counteren ...

            Ja ik weet dat ge bepaalde stappen al gedaan hebt, maar mits het nog niet OK is, dan moet ge toch nog iets proberen uitzoeken. (Zou ik zelf toch nog proberen.)

            Van boven naar onder doorlopen hé in deze volgorde.
            En sommige websites kunnen iets anders zijn volgens gebruikt toestel, maar de inhoud komt toch op hetzelfde neer.

            1) Nog steeds dezelfde smartphone en eID als bij registratie van Itsme en zeker geen geroote smartphone en met officiële OS?

            2) Werkt Itsme heden (nog) om aan te loggen bij een bank of CM (indien toepasselijk)?
            Niet enkel in de app een OK, maar ook effectief op de betreffende dienst.

            Indien 1 of 2 neen is, dan best eens uitschrijven op Itsme en terug activeren.
            Natuurlijk dan later ook terug koppelen op de site van CSAM.
            Indien beiden ja, dan punt 3. (Stap A)

            3) Als je via een PC inlogt op de website van CSAM en je gaat naar het beheer van uw digitale sleutels, staat er dan bij Mobiele app, Gebruikersnaam en paswoord, SMS, Itsme of eventuele andere "Actief"?
            Dit via: https://www.csam.be =》 Mijn digitale sleutels =》 Mijn digitale sleutels beheren => Aanmelden =》 hier aanmelden met wat er ook maar werkt (eventueel met eID).
            Daarna krijg je het overzicht.

            Indien alles actief wat moet actief staan, dan eens uitloggen op deze site, maar kiezen voor aanloggen met Itsme.
            Lukt dit niet, dan eventueel stap A uitvoeren.
            Lukt dit wel, dan eens proberen aanloggen op http://www.taxonweb.be =》Naar mijn aangifte =》 kiezen voor Itsme.
            Lukt het om daar aan te loggen via Itsme?
            Indien ja, dan drinkt ge een Duvel of 5.
            Indien neen, dan kan je nog steeds stap A overwegen.

            Lukt nog niets, dan uitkijken voor een andere gebruiker.
            Of ge daarmee een fisiek persoon verstaat of de gegevens van uw partner, zoon, kennis ... dat moogt ge zelf overwegen. [emoji16][emoji16][emoji16]

            Alternatief voor als je denkt "foert VerSeg", dan negeer je maar alles of lees ik daarna de verwijten nog wel eens. [emoji4]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #96
              Re: Itsme

              Verseg, dit is inderdaad héél nuttige info.
              Ik ga morgen of overmorgen Hello Bank contacteren om bij hen Itsme te activeren.
              Ik ga dan ook punt 3 eens doorlopen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #97
                Re: Itsme

                Vandaag weeral een mail van Eranova. Je zou er mee lachen als het niet zo triestig was.

                Als u na het verwijderen van uw browsegeschiedenis nog niet kan aanmelden met ITSME, gelieve ITSME dan zelf te contacteren.
                U vindt hun contactgegevens op:
                Veilig laten weten wie je bent, makkelijk inloggen, transacties bevestigen en documenten ondertekenen. Allemaal met 1 app.

                Wij kunnen op dit moment zelf nog geen ondersteuning geven voor ITSME.

                Met vriendelijke groet,
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #98
                  Re: Itsme

                  Hello Bank gecontacteerd, binnen het uur een mail met info, de stappen gevolgd om mijn rekening te koppelen aan Itsme.

                  Wat krijg ik als resultaat: Er is reeds een andere aanvraag in behandeling bij een andere bank.

                  De andere banken waar ik een rekening heb werken wel nog niet met Itsme.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #99
                    Itsme

                    Heb je nu niet gekozen om aan te maken i.p.v. te linken?
                    Aanmaken doet men 1 keer, linken bij elke dienst waar men achteraf Itsme wil gebruiken.

                    Op de site van Itsme:

                    Ik wil aanmelden op een onlinedienst van de overheid, maar ik krijg een foutmelding dat ik mij niet kan identificeren. Wat moet ik doen?

                    Om je te identificeren met itsme[emoji768] op een onlinedienst van de overheid, is je rijksregisternummer noodzakelijk.
                    Indien je je itsme[emoji768]-account met eID hebt aangemaakt, zal je nog even geduld moeten hebben. Binnenkort zal het mogelijk zijn om je identiteitsgegevens up te daten via onze website en zo je rijksregisternummer toevoegen. Je zal via e-mail op de hoogte gebracht worden zodra deze functie beschikbaar is. Sorry voor het ongemak.

                    Je kan ook je Itsme blokkeren en opnieuw aanmaken.



                    Helpdesk Itsme: Bel onze helpdesk op 02/657 32 13 (ma - vrij van 8u tot 18u), we helpen je graag verder.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Itsme

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Heb je nu niet gekozen om aan te maken i.p.v. te linken?
                      Aanmaken doet men 1 keer, linken bij elke dienst waar men achteraf Itsme wil gebruiken.
                      Nee hoor, voor linken gekozen. Dank voor je zoekwerk.

                      Dat Itsme circus begint nu toch wel stilaan mijn keel uit te hangen.

                      De bedoeling van Itsme is tenslotte dat je bv. op reis zou kunnen gaan met een mini laptop, je smartphone en al je kaartlezers thuis kan laten.
                      Zelfs al zou het nog in orde komen dan is mijn vertrouwen in die doolhof zo gezakt dat ik dat alvast niet zal riskeren.

                      Een Itsme account kan je bij mijn weten niet anders aanmaken dan met eID kaartlezer. Itsme is met véél bombarie aangekondigd in mei 2017.... Als dat de reden is dat het nog niet kan werken, ocharme de koppeling overheid-IT.

                      Benieuwd wat Hello Bank zal komen vertellen...
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Itsme

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Een Itsme account kan je bij mijn weten niet anders aanmaken dan met eID kaartlezer. Itsme is met véél bombarie aangekondigd in mei 2017.... Als dat de reden is dat het nog niet kan werken, ocharme de koppeling overheid-IT.
                        Om Itsme te activeren heb je ofwel een bankkaart ofwel een eID nodig, zo staat ook op hun website aangegeven.


                        Je moet je bij activatie officieel kunnen identificeren en dat kan met een van deze twee.
                        Ofwel met je eID, die bevat logischerwijze je identiteitsgegevens.
                        Ofwel met je bankkaart omdat je bij je bank gekend bent met je persoonlijke gegevens.

                        Ik heb redelijk in het begin Itsme geactiveerd en ondertussen gebruik ik dit om aan te loggen bij ToW, banken, CM, mynexuzhealth, CSAM en tot op heden nog geen problemen ondervonden.

                        Ik geloof je wel als je zegt het bij u niet werkt zoals het moet, maar dan is dat toch iets specifiek voor uw account of configuratie dat verkeerd is of ooit verkeerd gelopen is.
                        Daarom mogelijks niet slecht om Itsme even op te zeggen (blokkeren) en opnieuw te beginnen vanaf nul, tenzij je de gepaste support even belt en ze u sneller kunnen helpen.

                        Door wat of wie het bij u ooit fout gelopen is, dat kan ik niet zomaar zeggen en heb daar ook geen zicht op.
                        Het enige wat we wel kunnen doen, dat is aangeven op welke manier het voor ons wel gelukt is.

                        Begrijp me niet verkeerd nete en dat is niet als verwijt bedoeld, maar als het bij de meerderheid wel lukt om dit vlot aan de praat te krijgen ... dan moet u toch ook begrijpen dat niet iedereen de redenering kan volgen dat het een slecht product of service is?

                        Het overkomt me ook wel eens om iets over het hoofd te zien en onbewust verkeerd te doen en soms heb ik dan ook de support eens nodig om te deblokkeren ... meestal als ze net gesloten zijn, maar voor (bijna) alles is een oplossing [emoji1]
                        Last edited by VerSeg; 31 januari 2018, 02:01.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Itsme

                          Er zal waarschijnlijk niets anders opzitten dan nog eens een poging te doen en alles te liquideren en van nul te herbeginnen.
                          Ik heb Itsme ook héél snel na mei 2017 geïnstalleerd en geactiveerd. Ik zat tot voor kort wel mis qua het gebruik ervan.

                          Ik meen me te herinneren dat ik de zaak wel via de eID geactiveerd heb.
                          Als je dan na 8 maanden moet lezen dat, indien je dit zo gedaan hebt, je "nog een beetje geduld moet oefenen", dan ga je toch bijna van je stoel vallen...

                          Ik begrijp dus best dat er dan met mijn account iets mis moet zijn, maar ze maken er qua support wel een zootje van. Méér dan een opsomming hoe je het moet doen zit er niet in.
                          Last edited by nete; 1 februari 2018, 07:07.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Itsme

                            Zojuist een telefoontje gekregen van Hello Bank. Ze zitten ook met de handen in het haar, alles zou MOETEN werken, niet dus.

                            Het zal dus waarschijnlijk dit zijn:

                            Ik meen me te herinneren dat ik de zaak wel via de eID geactiveerd heb.
                            Als je dan na 8 maanden moet lezen dat, indien je dit zo gedaan hebt, je "nog een beetje geduld moet oefenen", dan ga je toch bijna van je stoel vallen...


                            Tja, in dat geval is dat toch wel het failliet van Itsme: je krijgt de mogelijkheid om te registreren via eID, maar 8 maand later werkt dat nog altijd niet

                            Dus rest me nog enkel ofwel te wachten toe ze OOIT dat probleem opgelost krijgen ofwel een andere registratiemethode kiezen (als die er uberhaupt is, ik heb geen goesting om nog met tokens of zo te beginnen prutsen)
                            Last edited by nete; 2 februari 2018, 22:42.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Itsme

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Zojuist, op een zaterdag!
                              Als het vandaag zaterdag is, dan zit ik nu ook met mijn handen in het haar.

                              Over de rest ga ik het niet meer hebben want je hebt dat weer verkeerd begrepen of uitgelegd, sorry maar het is zo.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Itsme

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als het vandaag zaterdag is, dan zit ik nu ook met mijn handen in het haar.

                                Over de rest ga ik het niet meer hebben want je hebt dat weer verkeerd begrepen of uitgelegd, sorry maar het is zo.
                                Inderdaad het gaat al snel genoeg, even in de waan dat het al zaterdag was.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X