Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Itsme

    Ik denk niet dat ik iets verkeerd geschreven heb door te melden dat dit standaard ook voorzien was op een smartphone om contacten te kunnen toevoegen aan ICE-gegevens en te bellen met een vergrendeld toestel.
    Je neemt dat zoals gebruikelijk weer als een aanval, zelfs na dat ik u op uw vraag aantoon hoe het kan.

    Op mijn iPhone kan ik eenvoudig nog veel meer informatie ingeven zoals de medische gegevens, op Android nog niet verder gezocht omdat er nu geen SIM-kaart in steekt.

    In mijn portefuille steeks naast mijn eID altijd een kaartje van een labo met mijn bloedgroep omdat een identiteitskaart het eerste is dat hulpdiensten zoeken.

    Ooit al een zwaar ongeval of zo gehad nete?
    De realiteit is dat 99,99% van de mensen u laat liggen of zitten waar ge u ook bevindt.
    Ofwel rijden/gaan ze door en als ze blijven is het om een fotoke te nemen of om te klagen dat ze niet door kunnen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Itsme

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik denk niet dat ik iets verkeerd geschreven heb door te melden dat dit standaard ook voorzien was op een smartphone om contacten te kunnen toevoegen aan ICE-gegevens en te bellen met een vergrendeld toestel.
      Ik had het over het feit van uw bewering dat "men" nooit kan weten of de telefoon in kwestie wel de uwe is. Met die app zien ze al direct een foto van mij bij het openen, bij u NIET denk ik. De kans dat het dan wel degelijk MIJN toestel met MIJN medische gegevens is, is toch wel een ietsjepitsie groter denk ik dan bij het pure Android noodoproep systeem.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Itsme

        Even nagekeken op de iPhone en bij “Medische ID” (beschikbaar bij noodgeval) staat ook naam, medicatie, allergieën, grootte, foto, orgaandonor, contactpersonen, geboortedatum, ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Itsme

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Even nagekeken op de iPhone en bij “Medische ID” (beschikbaar bij noodgeval) staat ook naam, medicatie, allergieën, grootte, foto, orgaandonor, contactpersonen, geboortedatum, ...
          Als dat standaard op de iPhone voorzien is dan staan ze op dat punt een stuk verder dan Android.

          In feite beste bewijs dat LifeAssyst een prima Android App is en 112.be een miskleum door het ontbreken van één instelling die het verschil maakt tussen prima en waardeloos. (waar dan nog het ergste is dat de maker dat niet lijkt te beseffen)
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Itsme

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            In feite beste bewijs dat LifeAssyst een prima Android App is en 112.be een miskleum door het ontbreken van één instelling die het verschil maakt tussen prima en waardeloos. (waar dan nog het ergste is dat de maker dat niet lijkt te beseffen)
            Een beeld zegt vaak meer dan woorden ... een foto van mijn vergrendelscherm op een Android toestel.

            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Itsme

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Een beeld zegt vaak meer dan woorden ... een foto van mijn vergrendelscherm op een Android toestel.

              Die 112 is waarschijnlijk gewoon een toets die je noodoproepnummers opent ? (maar in dat geval voor een buitenstaander niet te achterhalen of het wel Uw toestel is)
              Nog altijd veel beter dan niets natuurlijk.
              Last edited by nete; 4 februari 2018, 15:54.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Itsme

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Als jij die app (LifeAssyst) zo nutteloos vindt, probeer ze dan eens even uit vooraleer onzin te vertellen.

                Als iemand mij bewusteloos zou vinden kan hij (zij) op mijn geblokkeerd scherm lezen dat hij (zij) op het rode kruisje kan tikken (eventueel nadat hij (zij) de 112 gebeld heeft) .
                Als hij (zij) dat doet dan opent een scherm met MIJN foto en MIJN naam en MIJN bloedgroep. Tikt hij (zij) onder mijn foto op de knop "Emergency information" dan kan hij (zij) zien of ik allergieën heb, welke medicatie ik neem in welke dosis, wie mijn huisdokter en wie mijn cardioloog is. Er staat ook mijn leeftijd, lengte en gewicht en zelfs dat ik orgaandonor ben.

                Plus onderaan een keuzeknop van mensen die hij (zij) direct kan en mag bellen.
                En ALLEMAAL op te roepen vanuit een geblokkeerd scherm !


                Normaal heb ik ALTIJD mijn ID kaart bij me, dus kan hij (zij) nog even dubbelchecken.

                Als dat geen serieuze toegevoegde waarde geeft EN een bewijs dat die telefoon de mijne is, dan weet ik het ook niet meer.

                Met uw methode: hoe kan de arts of hulpverlener weten dat de telefoon wel degelijk de uwe is ?
                Ik beweer niet dat die app alleszaligmakend is, maar ze als "een vrij nutteloos hulpmiddeltje" afschilderen vind ik ronduit zielig !

                Ik denk dat jouw hartslag een sprongetje maakt als je een topic van nete ziet verschijnen, je kan dan meteen je messen beginnen slijpen

                Alhoewel, over Itsme gaf je wél nuttige info.

                Als die 112 app niet voorziet wat jij vooropstelt in een goede emergency app, is ze inderdaad waardeloos want 112 bellen, daar heb je zelfs geen app voor nodig.

                Maar anderzijds Nete, nu lijk je me echt in allerlei bochten te wringen. Want wie zegt dat 112 app niet exact hetzelfde doet als wat jij hierboven schreef? Antwoord tot dusver: alleen jij.
                Jij hebt de app niet eens aan het werk gekregen, minstens geen knop op je vergrendelingsscherm kunnen plaatsen, (terwijl het Verseq wel lukt).
                Last edited by nabi; 4 februari 2018, 17:31. Reden: verdeuidelijking

                Comment


                • Itsme

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Die 112 is waarschijnlijk gewoon een toets die je noodoproepnummers opent ? (maar in dat geval voor een buitenstaander niet te achterhalen of het wel Uw toestel is)
                  Nog altijd veel beter dan niets natuurlijk.
                  Dat de app standaard een instelling mag hebben om op het vergrendelscherm te zitten, dat kan ik wel volgen.
                  App is er terug af, bel toch nooit met die smartphone en om 112 te bellen heb ik geen app nodig.
                  Op IOS dus standaard wel meer info dan op Android ... maar vermoedelijk komt dat nog.

                  En eerlijk gezegd, als iets levensreddend kan zijn, dan zou dat verplicht standaard moeten ingewerkt zijn in elk toestel.
                  Last edited by VerSeg; 4 februari 2018, 20:52.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Itsme

                    Heeft de 112 app dan wel nut, Verseq?

                    (en na 144 posts nog geen oplossing voor itsme )

                    Comment


                    • Re: Itsme

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Heeft de 112 app dan wel nut, Verseq?

                      (en na 144 posts nog geen oplossing voor itsme )
                      Voor mij is die app overbodig, maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
                      Ik ben op dat gebied al tevreden met de standaard voorzieningen van mijn smartphone.
                      En of men nu brandweer, ziekenwagen of politie nodig heeft ... door 112 te bellen is het dringendste al opgenomen.
                      Mijn vrouw staat mee in de lijst voor noodcontacten en meer moet dat niet zijn.
                      Op IOS is er bijkomend het Medisch ID beschikbaar.

                      Wat Itsme betreft, want daar ging het oorspronkelijk over, ben ik toch wat curieus de echte oorzaak te kennen waarom het bij nete niet werkt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Itsme

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Heeft de 112 app dan wel nut, Verseq?

                        (en na 144 posts nog geen oplossing voor itsme )
                        Off topic maar reactie op 112-app

                        In de Android smartphone is er de mogelijkheid voor de creatie van een Ice-contactpersoon die steeds toegangelijk is voor derden en waar je eveneens de belangrijkste medische gegevens kunt raadplegen.
                        ICE staat voor In Case of Emergency en is alom gekend door de hulpdiensten wereldwijd.

                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                        Comment


                        • Re: Itsme

                          Mensen, ik volg niet meer. Dat 112 icoontje op het vergrendeld scherm (veronderstel ik) bij Verseg, is dat nu de standaard ICE instelling op de smartphone of is dat van de 112.be app ?
                          Dan mag je mij eens komen vertellen hoe je dat er op krijgt.
                          En in dat geval komt Nextel er nog onnozeler uit: een "normaal" bedrijf zou, als ze zoiets fundamenteel aan hun app veranderen, dit toch wel melden dacht ik.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Itsme

                            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            In de Android smartphone is er de mogelijkheid voor de creatie van een Ice-contactpersoon die steeds toegangelijk is voor derden en waar je eveneens de belangrijkste medische gegevens kunt raadplegen.
                            Net nog eens getest en inderdaad kunnen medische gegevens ook toegevoegd worden in Android.
                            Komt dan idem uit als op IOS.
                            Zelf ook iets bijgeleerd. [emoji4]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Itsme

                              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              (en na 144 posts nog geen oplossing voor itsme )
                              Toch wel, Itsme werkt intussen perfect met Hello Bank. De overheid geeft nog altijd niet thuis.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Itsme

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                                Wat Itsme betreft, want daar ging het oorspronkelijk over, ben ik toch wat curieus de echte oorzaak te kennen waarom het bij nete niet werkt.
                                Het werkt intussen wel perfect met Hello Bank, de overheid blijft halsstarrig niet thuis geven.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X