Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 6 7 8 9 10
Weergegeven resultaten: 226 t/m 248 van 248

Discussie: Itsme

  1. #226

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Laat morgen eens weten of alles nog marcheert.
    Heb ook al van die euforische toestanden meegemaakt,maar waren van korte duur.
    Ga ik zeker doen.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  2. #227

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik wil jullie toch even laten "meegenieten" van de communicatie die de Fedict support me alweer (na 3 dagen, straks moet ik nog een klacht neerleggen wegens stalking ) stuurt (nu al met een "incident" nummer):

    Voraleer er weer gecounterd wordt: ik heb mijn eigen mailadres "aangepast" in de tekst hieronder.

    Van: IT Service Desk [mailto:fedict@service-now.com]
    Verzonden: vrijdag 16 februari 2018 15:11
    Aan: ikzelf@provider.be
    Onderwerp: Incident INC0222964 -- opened on your behalf

    Additional comments:

    ________________________________________

    Indien u informatie wilt toevoegen aan het ticket, gelieve dan op deze email te antwoorden.
    Si vous souhaitez ajouter des informations au ticket, veuillez répondre à cet e-mail.
    If you would like to add information to the ticket, please reply to this email.

    Short description: Afhandeling Dossier

    Description:
    Van: ikzelf@provider.be
    Verzonden: Tuesday 13 February 2018 9:20
    Aan: servicedesk@fedict.be
    Onderwerp: FW: Afhandeling Dossier

    Geachte,

    Vrij recent ben ik begonnen met Itsme te gebruiken. Dit lukt wel voor mijn Hello Bank toegang, maar lukt totaal niet om aan te loggen bij de federale overheid.
    Ik krijg steeds opnieuw volgende foutmelding op de laptop NADAT Itsme op de smartphone meldt: “goegekeurd”

    Aanmelden bij de online overheid (CSAM)

    Aanmelden is niet gelukt

    Als deze fout blijft voorkomen of als u vragen hebt, raadpleeg de hulppagina's


    Vindt u geen antwoord op uw vraag, neem dan contact op met de servicedesk van Fedict. U vindt de contactgegevens van de servicedesk hier.


    error token: s298e7f7749211e696cbb6b679d4afd0039b652f56

    timestamp: 16/01/2018 22:56:49

    serverid: iam3-openam1-pr

    Vanuit alle sites van de overheid wordt ik een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en verwezen naar hulppagina’s waar ik niks aan heb, maar nooit een uitleg wat die foutmelding nu betekent.
    Nu verwijst men mij weer naar uw diensten.

    Van een Itsme medeweker kreeg ik de melding dat het normaal na de komende update zou moeten lukken, het zou te maken hebben met het op dit moment niet kunnen inbrengen van het Rijksregisternummer in de app. Klopt dit ?

    Ik kan wel inloggen via de eID lezer, maar dan moet ik wel de anti-virus toepassing tijdelijk uitschakelen !!! (Bitdefender).
    Voor een overheid die qua beveiliging bovenop beveiliging bijna pranoïde lijkt is dit toch wel straf.

    Ik hoop dat ik van jullie dienst eindelijk een logische verklaring mag ontvangen waarom ik steeds die foutmelding krijg.

    Vriendelijke groeten,
    Blijkbaar zijn dat standaard mails, eergisteren ook zo eentje gekregen.
    .....Dyslexie.......

  3. #228

    Standaard Re: Itsme

    Volgende vraag zal zijn met welk OS je werkt.Twee dagen nadien met welke browser.
    En dan Firefox etc. en we zijn weer weg voor een aantal dagen.
    Ben benieuwd.

  4. #229

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xiii Bekijk bericht
    Blijkbaar zijn dat standaard mails, eergisteren ook zo eentje gekregen.
    Ze hebben daar waarschijnlijk enkel standaardmails. Allemaal genummerd en eentje per week of zo. Zo kunnen ze voort tot het "slachtoffer" murw geslagen is en het opgeeft...

    Om 22:19 uur werkt het alleszins nog.
    Laatst gewijzigd door nete; 16 februari 2018 om 21:38
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  5. #230

    Standaard Re: Itsme

    Zoals beloofd een testje een dag later.

    Met Chrome, als ik bij tax-on-web op de laptop kies voor aanloggen met Itsme, ogenblikkelijk volgende foutboodschap: Het IP-adres van de server van iam3-openam3-pr.names.belgium.be kan niet worden gevonden..
    Als ik kies voor aanloggen met eID ogenblikkelijk: fas_{"code":500,"reason":"Internal_Server_Error"," message":"Authentication_Error!!"} [nl]

    Met Firefox, de heilige graal van de overheid, werkt het wel. Zelfde PC, zelfde OS, zelfde AV, zelfde netwerkkaart, zelfde Telenet modem.
    Edge eens geprobeerd: lukt ook.

    Opera ook eens getest: zelfde als Chrome.

    Ik ga misschien best op zoek naar 7 browsers, voor elke dag één om binnen te geraken bij de overheid.
    Ergens opschrijven: zaterdag is alvast Firefox of Edge dag.
    Vrijdag (gisteren) was dan Chrome dag.

    IT en de overheid: je houdt het niet voor mogelijk ! Maar het is wel spannend, elke keer een gokspelletje.
    Soms heb je zelfs de keuze tussen 2 browsers, zoals vandaag.
    Laatst gewijzigd door nete; 17 februari 2018 om 08:37
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  6. #231

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    IT en de overheid: je houdt het niet voor mogelijk ! Maar het is wel spannend, elke keer een gokspelletje.
    Soms heb je zelfs de keuze tussen 2 browsers, zoals vandaag.
    Serverfouten geeft BD ook soms hoor en dat heeft niets met de overheid te maken.

    Maar ik moet toegeven dat ze bij de overheid straffe mannen/vrouwen hebben op de IT afdeling om speciaal voor u extra fouten te kunnen programmeren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  7. #232

    Standaard Re: Itsme

    Jeetje lief - zoveel ellende met Itsme - en eigenlijk verdient Nete ons respect dat ze dit blijft volhouden.

  8. #233

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Serverfouten geeft BD ook soms hoor en dat heeft niets met de overheid te maken.
    ah nee ? Soms zit je er toch serieus naast hoor: ik log aan via Chrome: serverfout, 10 seconden later via Firefox op dezelfde site: alles OK. Terug 10 seconden later met Chrome: serverfout.
    Of werken ze daar met een Chromeserver én een Firefoxserver ?
    Voor de lol eens de browser Bravo geïnstalleerd: werkt prima via Itsme.

    Edit: om half twee werkt het ook nog eens met Chrome.
    De trieste overheidsklucht is echt niet meer te overzien.
    Laatst gewijzigd door nete; 17 februari 2018 om 12:44
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  9. #234

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Jeetje lief - zoveel ellende met Itsme - en eigenlijk verdient Nete ons respect dat ze dit blijft volhouden.
    ZE is een HIJ hoor.

    En Itsme werkt prima.
    Tenminste op alles behalve de overheids-sites, daar is het een loterij. Maar dat ligt niet aan Itsme, wel aan de overheids-sites.
    Laatst gewijzigd door nete; 17 februari 2018 om 12:42
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  10. #235

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    ah nee ? Soms zit je er toch serieus naast hoor
    Je hebt blijkbaar weer maar half gelezen en te snel gereageerd op wat ik schreef.
    Beetje te veel gefixeerd op het kritiek geven op de overheid?

    Het is een interne fout op de server en dat kan van alles zijn en overal gebeuren, ik heb enkel als voorbeeld aangegeven dat een server error 500 ook elders voorkomt, ook bij BD dat niet van de overheid is.
    BD is toch niet van de overheid, of wel?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  11. #236

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Je hebt blijkbaar weer maar half gelezen en te snel gereageerd op wat ik schreef.
    Klopt zeker ook voor u: serverfout met Chrome, 10 seconden later GEEN serverfout met Firefox, 10 seconden later serverfout met Chrome, 10 seconden later GEEN serverfout met Firefox, en toch is dat niet te wijten aan de rammelende Chrome ondersteuning van de site ???
    Een paar uur later dan weer wel werkend in Chrome...
    Laatst gewijzigd door nete; 17 februari 2018 om 17:47
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  12. #237

    Standaard Re: Itsme

    Maar in feite zijn we hiermee rond (ook met het zijsprongetje naar de ICE apps)

    1) Ik heb ontdekt hoe ik Itsme moest gebruiken om bij een bank aan te loggen. Ik zat oorspronkelijk op een kompleet verkeerd spoor, en ja, dat durf ik bekennen.

    2) Na zo'n 10 pagina's waar vooral de nadruk werd gelegd dat er op mijn PC iets moest schelen, op de laptop van mijn buur wél kunnen aanloggen bij de overheid, en tot mijn stomme verbazing nadien ook op mijn laptop (zonder dat ik ook maar één komma veranderd had in mijn laptop).

    3) De overheid blijft Itsme bij mij nu "aanvaarden" om aan te loggen als ik de "browser van de dag " gebruik.

    Dit alles dank zij nuttige (en soms minder nuttige) tips van een heel aantal lezers hier, waarvoor hartelijk dank, plus een hoop toeval op het einde.
    Op een maand tijd geen enkele tip gekregen van de support sites van de overheid, alhoewel, toch al twee keer een "dossiernummer" . Mag dan misschien een kritische opmerking Verseg ?

    Amen.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  13. #238

    Standaard Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Mag dan misschien een kritische opmerking Verseg ?
    Natuurlijk nete, we hebben ze ondertussen al wel tientallen keren gekregen.
    Alleen komt het wel meer als een algemene afkeer naar support diensten over dan een louter kritische opmerking.
    Maar het is voor niemand plezant om met een probleem te zitten, waar ook de oorzaak ligt.

    Misschien is het niet de anti-virus maar een (Itsme-)virus?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  14. #239

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    1) Natuurlijk nete, we hebben ze ondertussen al wel tientallen keren gekregen.
    2) Alleen komt het wel meer als een algemene afkeer naar support diensten over dan een louter kritische opmerking.
    3) Maar het is voor niemand plezant om met een probleem te zitten, waar ook de oorzaak ligt.

    Misschien is het niet de anti-virus maar een (Itsme-)virus?
    1) En niet van mij alleen als je dit topic even doorloopt.
    2) De support van o.a. Itsme is OK, ze reageren tenminste op een vraag.
    3) Zeker niet als je dan met een zo goed als onbestaande support te maken krijgt (zeg ik niet alleen hé)
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  15. #240

    Standaard Re: Itsme

    Vandaag Chrome dag bij de overheid-sites en Itsme.

    Ook vandaag: 240 posts in dit topic, mooi om af te sluiten zeker ?

    Hopelijk hebben andere Itsme gebruikers met problemen iets aan de vermelde tips.
    Laatst gewijzigd door nete; 18 februari 2018 om 12:23
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  16. #241

    Standaard Re: Itsme

    Dus: al wie problemen heeft met Fedict en Itsme: ga even bij de buurman, log aan met Itsme op zijn computer en het is ineens ook in orde op de jouwe Kruisbestuiving heet dat zeker ?
    [/QUOTE]

    Schitterend idee, dacht ik. Dat probeer ik ook eens met de iPad van het werk via 4G. Dus geen enkele verbinding met mijn laptop of netwerk.
    Helaas, geen succes.

  17. #242

    Standaard Re: Itsme

    Maar ... vandaag hoopvol bericht gekregen van servicedesk. We zijn in blijde verwachting van de e-mail....


    2018-02-19 10:26:42 CET - Robert SanchezCommunication to Client

    Beste,

    Indien u uw ITSME geactiveerd hebt in 2017 met uw eID is uw rijksregisternummer nog niet geregistreerd.

    U zult een mail krijgen wanneer dit in orde werd gebracht.

    Meer informatie vindt u terug op https://www.itsme.be/nl/faq -> 'Foutmeldingen en Problemen'.

    Met vriendelijke groeten,
    Servicedesk BOSA DG DT

  18. #243

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flozie Bekijk bericht
    Dus: al wie problemen heeft met Fedict en Itsme: ga even bij de buurman, log aan met Itsme op zijn computer en het is ineens ook in orde op de jouwe Kruisbestuiving heet dat zeker ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flozie Bekijk bericht
    Schitterend idee, dacht ik. Dat probeer ik ook eens met de iPad van het werk via 4G. Dus geen enkele verbinding met mijn laptop of netwerk.
    Helaas, geen succes.
    Ik heb wel EERST op de buurman ZIJN PC verbinding trachten te maken via Itsme, en DAT lukte.
    Terug thuis werkte het ineens ook op mijn laptop en op mijn netwerk.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  19. #244

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik heb wel EERST op de buurman ZIJN PC verbinding trachten te maken via Itsme, en DAT lukte.
    Terug thuis werkte het ineens ook op mijn laptop en op mijn netwerk.
    Gisteren nog eens een poging gedaan op een splinternieuwe laptop, itsme is dus niet voor mij bestemd.
    ook een mailtje gekregen vandaag dat de ondersteuning gestopt is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    .....Dyslexie.......

  20. #245

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xiii Bekijk bericht
    ook een mailtje gekregen vandaag dat de ondersteuning gestopt is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En hoe kondigen ze dat aan?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  21. #246

    Standaard Re: Itsme

    Intussen werkt Itsme en de overheid bij mij nog steeds feilloos.
    En blijf ik nu en dan nutteloze onzin toegestuurd krijgen van de "service-desk" van de overheid:

    2018-02-19 16:32:51 CET - xxxxxCommunication to Client

    Geachte heer,

    Gelieve contact op te nemen met ItsMe.

    U kunt hen contacteren via https://www.itsme.be/nl/contact of via 02/657 32 13




    Met vriendelijke groeten,


    Servicedesk BOSA DG DT


    Dit, terwijl ik onderaan dezelfde mail schrijf dat Itsme WEL werkt met Hello Bank. Ik vraag me echt af of die mensen daar formeel verbod hebben om verder dan de eerste zin in een bericht te lezen. Ik vraag tenslotte al méér dan een maand wat die foutmelding uit #5 zou kunnen betekenen, zodat we misschien in een bepaalde richting zouden kunnen zoeken. Maar ja, die foutmelding staat helaas niet op de eerste lijn van het bericht...
    De naam van de betrokkene heb ik wel vervangen door xxxxx.

    Je houdt het echt niet voor mogelijk. Vermits ik al eens gemeld heb dat het probleem opgelost is zal ik vrijwel zeker op mijn laatste antwoord:

    Beste,
    Lezen jullie eigenlijk wat er staat ? Itsme WERKT perfect met Hello Bank, maar NIET met alles wat de overheid betreft, dus moet je mij niet doorsturen naar Itsme, dat is letterlijk doen wat ik onderaan aanklaag: je wordt door de IT service desk van het kastje naar de muur gestuurd.

    Intussen werkt Itsme bij mij nu ook voor tax-on-web etc… op mijn laptop NADAT ik één keer bij mijn buurman op zijn laptop succesvol aangelogd was op Tax-on-web. Nadien werkte het op mijn laptop ook.

    Dus mijn probleem is opgelost.

    Helaas is jullie probleem NIET opgelost: in plaats van misschien eens info te proberen geven wat de foutmelding die ik vroeger kreeg zou kunnen betekenen, antwoorden jullie steevast: ga eens op een ander horen.

    Beetje zielig, niet ?

    Vriendelijke groeten,


    binnenkort een mail krijgen dat er een nieuw dossiernummer aangemaakt is.
    en een aantal dagen later dat ik eens met Itsme contact moet nemen...
    Laatst gewijzigd door nete; 24 februari 2018 om 11:12
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  22. #247

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Je houdt het echt niet voor mogelijk. Vermits ik al eens gemeld heb dat het probleem opgelost is zal ik vrijwel zeker op mijn laatste antwoord:

    Beste,
    Lezen jullie eigenlijk wat er staat ? Itsme WERKT perfect met Hello Bank, maar NIET met alles wat de overheid betreft, dus moet je mij niet doorsturen naar Itsme, dat is letterlijk doen wat ik onderaan aanklaag: je wordt door de IT service desk van het kastje naar de muur gestuurd.

    Intussen werkt Itsme bij mij nu ook voor tax-on-web etc… op mijn laptop NADAT ik één keer bij mijn buurman op zijn laptop succesvol aangelogd was op Tax-on-web. Nadien werkte het op mijn laptop ook.

    Dus mijn probleem is opgelost.

    Helaas is jullie probleem NIET opgelost: in plaats van misschien eens info te proberen geven wat de foutmelding die ik vroeger kreeg zou kunnen betekenen, antwoorden jullie steevast: ga eens op een ander horen.

    Beetje zielig, niet ?

    Vriendelijke groeten,


    binnenkort een mail krijgen dat er een nieuw dossiernummer aangemaakt is.
    en een aantal dagen later dat ik eens met Itsme contact moet nemen...
    Ik zou ze nog meer uitkafferen ... dat helpt altijd om iemand gedienstig te krijgen.
    En waarom er over bezig blijven als alles voor u werkt?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  23. #248

    Standaard Re: Itsme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik zou ze nog meer uitkafferen ... dat helpt altijd om iemand gedienstig te krijgen.
    En waarom er over bezig blijven als alles voor u werkt?
    Voor mij was het rond bij #240, maar men blijft reageren.
    En als je een maand lang bij de "service-desk" van fedict gewoon tegen een muur staat te babbelen, dan vind ik mijn kritische reactie nog zeer vriendelijk.
    Zeker als je dan leest dat een "ethische hacker" een lek ontdekte in tax-on-web, en ze al vliegensvlug na een vijftal maanden hebben gereageerd (nadat hij het op Facebook had kenbaar gemaakt).
    Ik geef ze zelfs een tip om mogelijks anderen met eenzelfde foutmelding misschien uit de problemen te helpen.

    Ik ben er van overtuigd dat die mensen wel willen maar voor alles en nog wat waarschijnlijk een rits hiërarchische trappen van hier tot ginder moeten doorlopen (in beide richtingen dan nog).
    Laatst gewijzigd door nete; 25 februari 2018 om 09:45
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 6 7 8 9 10

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •