Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit nu pc advies ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is dit nu pc advies ?

    was een pc zaak binnengegaan.
    boodschap: ik wil me vestigen als bijberoeper fotografie (lees: kleurgetrouwe foto's afleveren, vlot werken, veilig werken en voor paar jaar safe zitten).
    bijkomende info: photoshop en lightroom vlot te draaien.
    laten vallen van dingen die ik las als : ssd, wens tot degelijk scherm
    na paar dagen kreeg ik dit:
    systeem van hp (ik dacht dat ze zelf iets zouden samenstellen)
    P6645BE


    Processor i7 870
    RAM geheugen4GB DDR3
    HDD
    1TB
    DVD-Writer
    Supermulti met lightscribe
    Videokaart
    ATI Radeon HD 5450

    HDMI Poort
    BesturingssysteemWindows 7 Home Premium

    scherm samsung

    P2470HD

    prijs zonder monitor 999 met plus 279

    wat vinden jullie van dit advies ? ik had gedacht systeem met minstens twee hd's omdat ik sprak van veiligheid enzo....
    winkels met beter advies ?
    estamos llegando
    http://users.telenet.be/studiocamosci

  • #2
    Re: is dit nu pc advies ?

    Processor is verouderd, er zijn nieuwe I5's en I7's die weer een stuk sneller zijn
    Geen SSD, een must, OCZ vertex2 120GB
    4GB RAM, te weinig rekening houden met de sterk verlaagde prijzen van DDR3 geheugen, min 8GB
    grafische kaart is zwak, GTX460 is veel beter voor relatief weinig geld
    1TB te weining, voor 80€ heb je 2TB van WD of Samsung en voor backup nog een tweede

    Voor 1000 à 1200€ heb je zo'n volledige toren
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: is dit nu pc advies ?

      Als je deze computer wil gebruiken voor je bijberoep mag je Windows 7 Home Premiun niet gebruiken. Je moet dan Windows 7 professional er op zetten.

      Comment


      • #4
        Re: is dit nu pc advies ?

        Oorspronkelijk geplaatst door BeVero Bekijk bericht
        Als je deze computer wil gebruiken voor je bijberoep mag je Windows 7 Home Premiun niet gebruiken. Je moet dan Windows 7 professional er op zetten.
        Waarop baseer jij je?
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

        Comment


        • #5
          Re: is dit nu pc advies ?

          Al eens de uitleg van dit forumonderdeel gelezen?
          Misschien advies gevraagd in de afdeling witgoed?

          Comment


          • #6
            Re: is dit nu pc advies ?

            Oorspronkelijk geplaatst door BeVero Bekijk bericht
            Als je deze computer wil gebruiken voor je bijberoep mag je Windows 7 Home Premiun niet gebruiken. Je moet dan Windows 7 professional er op zetten.
            Euh???
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: is dit nu pc advies ?

              [Mod] Het forum software is enkel voor vragen over (beeldbewerkings)software en niet over ervaringen met een winkel

              Mijn leeraar zij altijd :
              het belangrijkste voor een hedendaagse fotograaf zijn (naast zijn creativiteit en kennis) zijn lenzen, dan zijn toestel, dan zijn beeldscherm en dan zijn computer.
              Als ik zie dat je investeerd in een computer maar er maar een gewoon scherm aan hangt van 279 euro

              Als je pro wil worden en
              kleurgetrouwe foto's afleveren
              dan investeer je best in een degelijk scherm (Eizo bvb) welke op zijn minst AdobeRGB kan weergeven.
              Computer komt op de tweede plaats.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: is dit nu pc advies ?

                Mijn scherm (Eizo) kost bijna zoveel als die HP zelf
                En ik ben gene pro....
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: is dit nu pc advies ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                  Waarop baseer jij je?

                  Comment


                  • #10
                    Re: is dit nu pc advies ?

                    Zegt niks over Windows specifiek, volgens mij kun je de home premium perfect gebruiken. De professional kun je dan weer wel in een domain hangen en heeft nog wat extra features voor domain omgevingen.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: is dit nu pc advies ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Mijn scherm (Eizo) kost bijna zoveel als die HP zelf
                      En ik ben gene pro....
                      Zelfde...
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #12
                        Re: is dit nu pc advies ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Processor is verouderd, er zijn nieuwe I5's en I7's die weer een stuk sneller zijn
                        Geen SSD, een must, OCZ vertex2 120GB
                        4GB RAM, te weinig rekening houden met de sterk verlaagde prijzen van DDR3 geheugen, min 8GB
                        grafische kaart is zwak, GTX460 is veel beter voor relatief weinig geld
                        1TB te weining, voor 80€ heb je 2TB van WD of Samsung en voor backup nog een tweede

                        Voor 1000 à 1200€ heb je zo'n volledige toren
                        er zijn nieuwe i5/i7's, maar ik kan als doorsnee consument nog niet gemakkelijk aan Sandybridge revisie B3 moederborden geraken. Verder raad ik een i5 aan, krachtiger per core, en meer dan 4 cores leveren geen surplus op in snelheid. de rest van je punten kan ik me wel in vinden :-)

                        eerlijkheidshalve moet ik evenwel toegeven dat 999€ voor de configuratie een goede prijs is bij een lokale pc-boer. toevoeging van SSD, en 2 HDD"s (en eventueel in 2TB configuratie) is rap een 380€ extra (200€ + 90€x2)

                        Dus eventjes kijken:
                        Kast - Antec 300
                        Optical - LG BD/DVDRW
                        Geheugen - Kingston valueram 8GB
                        Grafische kaart -Radeon HD5750
                        HDD1 (windows+progs) - SSD OCZ Vertex 2 120GB
                        HDD2 (docs) - 2x Samsung 1TB (of 2TB if needed) in RAID1 (mirroring) configuratie tegen uitval van 1 harde schijf + activeren van shadowcopy as first line of defense backup
                        Vaderbord - MSI P55-CD53
                        CPU - Core i5 680
                        Power supply - Cooler Master Silent Pro M600
                        OS - Win7 Home Premium 64bit

                        ik zou er een iets tragere CPU in steken, maar je moet toch je best doen om sneller te werken dan dat die i5 kan hoor ;-) daartegenover staat meer RAM en een SSD in.
                        Prijs: ~1100€ in de betere webwinkel, als je het zelf samenstelt. Meer als je met deze specificaties naar een winkel gaat gaan.

                        Ohja, scherm: Dell 23" UltraSharp U2311H -> 240€ (IPS scherm)
                        Veel beter dan die samsung en wtf @ die prijs dat hij vraagt!
                        Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: is dit nu pc advies ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Processor is verouderd, er zijn nieuwe I5's en I7's die weer een stuk sneller zijn
                          Geen SSD, een must, OCZ vertex2 120GB
                          4GB RAM, te weinig rekening houden met de sterk verlaagde prijzen van DDR3 geheugen, min 8GB
                          grafische kaart is zwak, GTX460 is veel beter voor relatief weinig geld
                          1TB te weining, voor 80€ heb je 2TB van WD of Samsung en voor backup nog een tweede

                          Voor 1000 à 1200€ heb je zo'n volledige toren
                          De x58 borden met een i7 9xx cpu is sneller dan de huidige sandy bridge processoren voor photoshop gebruik enkel en alleen omwille van het feit dat die x58 tripple channel geheugen gebruikt. Voor alle andere toepassingen zijn die cpu's inderdaad trager dan de huidige generatie. De cpu die hier voorgesteld wordt is trouwens ook dual channel en inderdaad een pak trager.

                          Wat de grafische kaart betreft, voor photoshop gebruik gaat dat niet zoveel verschil maken denk ik. De 4xx reeks maakt veel lawaai en verbruikt veel stroom. De 5xx reeks van nvidia is een betere optie, maari k zou eerder een AMD 6950 nemen met 2GB geheugen omdat je dan met 1 kaart een 30" scherm met een hele hoge resolutie kan aansturen.

                          Als je echt geld teveel hebt kan je een ssd als bootschijf steken en een tweede als scratch disk Daarnaast nog die 1TB voor storage. Twee disken als veiligheid en dergelijke hoeft niet. Over een backup strategie lopen hier al meerdere draadjes. Een backup maak je niet op je werkpaard.

                          Steek op zo een tripple chanel bord 24GB ram en koop een deftige monitor. Het advies van de winkel was dus inderdaad niet zo geweldig.

                          Comment


                          • #14
                            Re: is dit nu pc advies ?

                            Onder veilig werken kan hij ook verstaan hebben dat je een antivirus of firewall wou. Hangt ervan af hoe je dat hebt uitgelegd, kunnen wij niet over oordelen.
                            Je kan ook niet verwachten dat elke pc boer weet wat je juist voor elk beroep nodig hebt, jij moet hem dan gaan uitleggen dat je een scherm wil dat adobeRGB kan weergeven dat je goed kan kalibreren....
                            Voor ons is dit allemaal voor de hand liggend omdat wij daar mee bezig zijn, maar hij ziet enkel de vereisten die op de doos van photoshop staan en moet zich daar op baseren.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: is dit nu pc advies ?

                              Dus daar baseer jij je op lees eerst eens wat er staat.
                              Weet jij wel het verschil tussen home premium en professional versie.
                              - Starter : Licht, Goedkoop, minder functies. En gaat veel gebruikt worden voor netbooks en voor ontwikkelingslanden.
                              - Home Basic : Word niet wereldwijd geleverd. Een simpele versie voor gebruik thuis. De versie heeft echter een aantal beperkingen. (Geen Windows Aero cd’s kunnen enkel geschreven worden op 4x, maximaal 5 users hebben tegelijk toegang tot een gedeelde map.)
                              - Home Premium : Geavanceerde versie voor thuisgebruik, met windows Aero en HDTV-support.
                              - Professional : Kwa functies bijna gelijk aan Home Premium maar is zoals de naam al zegt beter voor professioneel gebruik binnen netwerken en aanmelden op een domein etc.
                              - Enterprise : Meerdere talen en ondersteuning voor bitlocker, wat tevens standaard is mee geleverd.
                              - Ultimate : Deze versie is de meest uitgebreide versie, alle functies en talen kunnen ermee worden geïnstalleerd.
                              Windows vergelijken(officiële site) klikken op functievergelijking
                              8 Welke versie van Windows 7 moet ik nemen?



                              Het is niet omdat er Professional staat dat je al zelfstandige die versie ook moet gebruiken, zie vb PS studenten versie mag je ook commercieel mee werken, het wordt door win aangeraden voor bedrijven.
                              Never resist temptation or it could go away...
                              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                              Comment

                              Working...
                              X