Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone 4s kopen of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iPhone 4s kopen of niet

    Hallo Iedereen,

    Heb een basic gsm (van mijn werk) waarvan de geluidskwaliteit toch niet dat is (ik heb daarenboven sinds enige tijd beetje gehoorverlies en oorsuizingen).
    Telefoongesprekken via de gsm gaan laatste tijd wat moeilijker.

    Nu de iPhone 4s 8GB overal nieuw te koop is voor rond de 350 à 400eur dacht ik bij mezelf: waarom mezelf geen cadeau doen en er eentje kopen...
    Het gaat hem vooral om goede geluidskwaliteit en als dat toestel daarenboven redelijke foto's kan nemen dan is dat lekker meegenomen, de andere
    mogelijkheden zal ik wel stapsgewijs ontdekken.
    PS: heb een iMac zodat die compatibel met iPhone is.

    Heb zelf van Smartphones (nog) geen kaas gegeten

    Wie heeft hier ervaring met de iPhone 4s?
    Heeft het zin dat ik er eentje koop?

    In ieder geval nen dikke merci voor de reacties,
    Senn

  • #2
    Re: iPhone 4s kopen of niet

    Hallo,

    Mijn iPhone4s voldoet in elk geval nog perfect.
    Nieuwste iOs 7 draait erop, alle apps draaien vlot, nog geen problemen mee gehad, ook niet met de nieuwste apps zoals de nieuwe Pages.
    GPS draait vlot mee (Navfree Benelux - gratis en goed).
    Kortom, voor mij mag die 4S nog een hele tijd meegaan

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: iPhone 4s kopen of niet

      Niet aarzelen gewoon doen
      Enkel de 8 gig is wat krap vind ik zeker als je wat foto's neemt en ook nog wat muziek meedraagt en wat apps download zal je rap aan je Max zitten of het moet zijn dan je de foto's regelmatig overpompt naar je Mac en nadien verwijderd.
      Maar in ieder geval zeker de moeite de 4S!

      Comment


      • #4
        Re: iPhone 4s kopen of niet

        Zeer goede gsm, maar vergeet niet dat je een 3jaar oud model koopt.
        Voordeel is dat hij natuurlijk wel al 4g heeft als ik mij niet vergis.

        Maar verder niet verschieten dat een volgende ios versie niet meer zal lukken,
        of als bepaalde apps enkel nog naar iphone 5+ gericht wordt...

        ik zit met eenzelfde twijfel geval, al neig ik momenteel meer naar Sony Xperia SP
        terwijl ik eigenlijk enorme fan ben van de overzichtelijke structuur van iOS
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: iPhone 4s kopen of niet

          Ik heb me voor kerstmis ook die iPhone 4s aangeschaft. Reuze interessante prijs, en als je met 8GB opslag toekomt: doen. Dat toestel zal inderdaad 4G ondersteunen, van zodra Proximus en Apple tot een overeenkomst komen, maar echt belangrijk vind ik dat niet. Gebruik de iPhone niet echt om te surfen, wat ik met mijn iPad2 wel 'ns doe.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: iPhone 4s kopen of niet

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            ik zit met eenzelfde twijfel geval, al neig ik momenteel meer naar Sony Xperia SP
            terwijl ik eigenlijk enorme fan ben van de overzichtelijke structuur van iOS

            Kijk dan eens hier : http://www.zdnet.be/help/153501/hoe-...naar-android-/

            Comment


            • #7
              Re: iPhone 4s kopen of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Voordeel is dat hij natuurlijk wel al 4g heeft als ik mij niet vergis.
              Nope, geen 4G voor de 4S...
              Wat updates betreft, denk dat de 4S wellicht nog recht zal hebben op iOS8, maar daarna zal het gedaan zijn...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: iPhone 4s kopen of niet

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Zal wel lukken denk ik.
                Maar het zal wennen zijn...

                'k ben niet van plan een sprong naar android te maken, om dan de android zo dicht mogelijk bij ios te bouwen...
                gaat iets te veel het "bijna maar net niet" gevoel versterken...

                enkel naar hardware zit ik in twijfel of de sony voldoet...
                lijkt mij alleszins een pak straffer dan huidige 3gs
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: iPhone 4s kopen of niet

                  Wil je niet veel geld uitgeven, kijk dan even naar de Motorola Moto G, verkrijgbaar in 8 en 16Gb versies.

                  Een mid-range smartphone voor de prijs van een budgetmodel. Bovendien met vanilla Android, dus geen hinderlijke Touchwizz of Sense toestanden.
                  Enige minpunt is de camera, jammer genoeg, voor mij persoonlijk zou dat geen probleem vormen, ik gebruik die zelden tot nooit, maar jou misschien wel.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: iPhone 4s kopen of niet

                    Ik heb ook zo een Iphone 4s (32GB) waar ik zeer tevreden over ben, maar wat ik wel merk, is dat sinds ik
                    ook nog een Ipad air heb, ik dat ding nog maar zeer weinig gebruik om op internet te gaan, en het gebruik van die app's......
                    Ik gebruik hem nog hoofdzakelijk om te bellen en eens een bericht te sturen, als hij ooit aan vervanging toe is,
                    zal ik er toch eens serieus over nadenken om eventueel terug een goede gewone gsm te kopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: iPhone 4s kopen of niet

                      Hier ook iphone 4S. Geluidskwaliteit is zonder meer OK. Fotokwaliteit ook, als er genoeg licht is en je niet van te kortbij naar de foto kijkt.
                      Maar.... hopeloos kort batterijleven in mijn foon. Zelfs als ik 3G, bluetooth, wifi uitzet en alle ongebruikte applicaties uitschakel kom ik niet verder dan 1 dag. Minder als ik een paar telefoontjes doe.

                      Overigens: mijn echtgenote met een iphone 4, 1 jaar ouder dan de mijne, heeft geen enkel probleem met batterij.

                      Comment


                      • #12
                        Re: iPhone 4s kopen of niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Hier ook iphone 4S. Geluidskwaliteit is zonder meer OK. Fotokwaliteit ook, als er genoeg licht is en je niet van te kortbij naar de foto kijkt.
                        Maar.... hopeloos kort batterijleven in mijn foon. Zelfs als ik 3G, bluetooth, wifi uitzet en alle ongebruikte applicaties uitschakel kom ik niet verder dan 1 dag. Minder als ik een paar telefoontjes doe.

                        Overigens: mijn echtgenote met een iphone 4, 1 jaar ouder dan de mijne, heeft geen enkel probleem met batterij.
                        Bizar, mijn vrouw haar iPhone 4 gaat ook maar 1 dag mee (ios 7)
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: iPhone 4s kopen of niet

                          Mijn 4S (is van februari 2012) gaat zonder veel apps te gebruiken anderhalve dag mee. Als ik enkel een paar telefoontjes doe 2 dagen. 3G en wifi zijn altijd ingeschakeld.

                          Misschien eens je batterij calibreren :
                          Laat de batterij helemaal leeglopen tot je iPhone vanzelf uitvalt. Laad hem dan ONONDERBROKEN op tot 100%. Daarna reset je je foon door de powerknop en home button tegelijkertijd in te drukken tot de iphone herstart (als je het bericht "slide to power off" ziet, gewoon negeren)
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: iPhone 4s kopen of niet

                            Waarom niet de FairPhone? Voor nog minder dan je budget.

                            Ken een paar mensen die hem hebben, heel goeie kwaliteit heb ik gezien.

                            Comment


                            • #15
                              Re: iPhone 4s kopen of niet

                              De geluidskwaliteit van de iPhone 4s zal een wereld van verschil zijn met de basic gsm's die je nu gebruikt.
                              Niet alleen voor jou maar ook voor degene aan de andere kant van de lijn.
                              Ik heb de iPhone 4 (zonder S) en ga ervan uit dat de geluidskwaliteit van de 4S hetzelfde is of beter.
                              Zelfs nu mijn iPhone in een waterdichte cover zit is het geluid nog heel goed en staat het volume iets boven de helft.

                              Fotokwaliteit van de 4S weet ik niets van.

                              Er zijn altijd mensen die kampen met batterijproblemen, zelf heb ik daar ook last van gehad.
                              Het is dan een lastig zoekplaatje om de oorzaak te vinden.
                              Op dit moment mag ik niet klagen over de batterijduur, integendeel zelfs.
                              Wanneer ik enkele telefoontjes en sms-jes per dag pleeg doe ik 4 a 5 dagen met een batterijlading.
                              Ik moet hierbij eerlijkheidshalve wel vermelden dat de batterij nog jong is, slechts enkele maanden.

                              Het is niet ondenkbaar dat ik t.z.t. nog één van de laatste 4S'en koop voordat deze uit de handel gaan omdat ik zeer tevreden ben over de iPhone 4
                              maar ook geen groter model wil zoals de 5.
                              Last edited by heaucheneaudt; 6 februari 2014, 15:38.

                              Comment

                              Working...
                              X