Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad wifi probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipad wifi probleem

    Ik heb sinds twee weken een ipad, en over het algemeen heel tevreden met mijn aankoop.
    Er is echter een ding dat me stoort,
    wanneer ik de ipad verbind met een wifinetwerk dat beveiligd is, onthoudt hij dit netwerk niet.

    Ik dien dus elke keer opnieuw de (lange, moeilijke) netwerksleutel in te voeren.

    Heb hiervoor meteen gemaild naar de winkel waar ik hem kocht (een apple reseller):
    Geen antwoord

    Vandaag dan eindelijk de tijd gevonden om er langs te rijden:
    Aansluiten en eens herstellen via itunes, dit lijkt een softwarefout te zijn aangezien de wifi wel werkt maar gewoon geen beveiligde netwerken onthoudt.
    Als dit niets helpt, opsturen.

    Ik heb hem net hersteld, zonder backup terug te zetten aangezien volgens hun je de mogelijke fout dan mee zou terugzetten.
    Het probleem is er nog steeds, wanneer de ipad heeft uitgestaan of in standby gestaan heeft herkent ie mijn netwerk niet meer...

    1, heeft iemand hier nog ervaring mee?
    en 2, Kan ik gewoon een nieuwe eisen? Ik koop namelijk iets waarvan ik meteen bij thuiskomst meld dat het niet naar behoren functioneert, een melding waarop ik tot 2x toe geen reactie krijg. Nu zou ik hem dan minstens 2 weken kwijt zijn om hem op te sturen... Kan dit zomaar?

    Gr,

    Yannick

  • #2
    Re: Ipad wifi probleem

    Nog niet meegemaakt op de 15 ipads in gebruik in de scholen. We hebben wel de laatste software er op staan, dat heb je toch ook gedaan ?

    Comment


    • #3
      Re: Ipad wifi probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Nog niet meegemaakt op de 15 ipads in gebruik in de scholen. We hebben wel de laatste software er op staan, dat heb je toch ook gedaan ?
      Jup, bij een herstel via itunes wordt automatisch de laatste versie erop gezet.

      Intussen contact opgenomen met apple zelf.
      Ze zien nog 3 opties:
      - ik doe de ipad binnen bij mijn reseller (en zij sturen hem waarschijnlijk door naar apple)
      - apple haalt de ipad gratis bij mij op, en brengt een herstelde of nieuwe ipad terug (+/- een week)
      - ik neem een apple care voor de ipad (wat ik toch al van plan was gezien mijn geplande reizen binnekort), dit kost me 79 euro (krijg je dan 3 jaar garantie, telefonisch support etc etc voor). Indien ik dit heb op de ipad wordt deze gewoon omgeruild voor een nieuwe door apple zelf.

      Comment


      • #4
        Re: Ipad wifi probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
        Jup, bij een herstel via itunes wordt automatisch de laatste versie erop gezet.

        Intussen contact opgenomen met apple zelf.
        Ze zien nog 3 opties:
        - ik doe de ipad binnen bij mijn reseller (en zij sturen hem waarschijnlijk door naar apple)
        - apple haalt de ipad gratis bij mij op, en brengt een herstelde of nieuwe ipad terug (+/- een week)
        - ik neem een apple care voor de ipad (wat ik toch al van plan was gezien mijn geplande reizen binnekort), dit kost me 79 euro (krijg je dan 3 jaar garantie, telefonisch support etc etc voor). Indien ik dit heb op de ipad wordt deze gewoon omgeruild voor een nieuwe door apple zelf.
        Dus om de service te krijgen die je normaal zou moeten krijgen bij een nieuw toestel moet je eerst 79 euro neertellen? Goede service
        Jean Pierre.

        Comment


        • #5
          Re: Ipad wifi probleem

          Wettelijk is er nergens verplicht dat je bij een garantiegeval direct een nieuw toestel krijgt.
          De fabrikant moetnde kans krijgen om het defect te onderzoeken en te herstellen. (of je te vertellen dat jij het defect hebt gemaak als het gevallen is of in het water heeft gelegen)
          Bij Apple care gaan ze verder, en ruilen ze direct in de winkel om.

          Of krijg jij direct een nieuwe computer als je HD crasht?
          Heeft niks met Apple te maken, is gewoon de wet.

          Comment


          • #6
            Re: Ipad wifi probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wettelijk is er nergens verplicht dat je bij een garantiegeval direct een nieuw toestel krijgt.
            De fabrikant moetnde kans krijgen om het defect te onderzoeken en te herstellen. (of je te vertellen dat jij het defect hebt gemaak als het gevallen is of in het water heeft gelegen)
            Bij Apple care gaan ze verder, en ruilen ze direct in de winkel om.

            Of krijg jij direct een nieuwe computer als je HD crasht?
            Heeft niks met Apple te maken, is gewoon de wet.
            De fabrikant mag dat van mij gerust onderzoeken... maar niet door mij zonder toestel te zetten. Geld goed... koopwaar goed. En als je deftig aandringt dan doen ze dat ook of ze geven het geld terug. Een nieuw toestel moet perfect werken! Heb dat al met verscheidene toestellen meegemaakt en steeds een nieuw toestel gekregen... al was het soms niet van harte (en het ging mij hier in dit topic niet om het merk hoor)
            Jean Pierre.

            Comment


            • #7
              Re: Ipad wifi probleem

              Blijkbaar niet echt nieuw: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=910641

              Hier geen probleem, zelfs niet met een Ipad die hier ooit eens een paar maanden geleden was geconnecteerd. Vond onmiddellijk zijn jong terug.

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment


              • #8
                Re: Ipad wifi probleem

                'lange moeilijke sleutel' gebruik je nog wep als beveiliging?

                Als dat zo is zou ik maar overschakelen naar wpa2 (liefst met AES) want wep kraak je binnen een minuut of 5. Niet alleen dat maar met wpa kan je gewoon een lang woord gebruiken (minimum 8 karakters) dat je zelf gemakkelijk kan onthouden.
                Misschien is het probleem dat de ipad heeft dan ook van de baan.

                Comment


                • #9
                  Re: Ipad wifi probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                  'lange moeilijke sleutel' gebruik je nog wep als beveiliging?

                  Als dat zo is zou ik maar overschakelen naar wpa2 (liefst met AES) want wep kraak je binnen een minuut of 5. Niet alleen dat maar met wpa kan je gewoon een lang woord gebruiken (minimum 8 karakters) dat je zelf gemakkelijk kan onthouden.
                  Misschien is het probleem dat de ipad heeft dan ook van de baan.
                  wpa2 beveiliging + mac adres beveiliging

                  Heb deze beiden ook al eens uitgezet omdat ik dacht dat het probleem daar misschien aan lag.

                  Mijn iphone en ipod touch (beiden zelfde OS versie als de ipad) hebben hier geen last mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ipad wifi probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    wpa2 beveiliging + mac adres beveiliging

                    Heb deze beiden ook al eens uitgezet omdat ik dacht dat het probleem daar misschien aan lag.

                    Mijn iphone en ipod touch (beiden zelfde OS versie als de ipad) hebben hier geen last mee.
                    Ok, goed genoeg dus.

                    Welke router heb je?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ipad wifi probleem

                      Vandaag terug langst de winkel geweest, ipad is opgestuurd en binnen 2 a 3 dagen heb ik een nieuw toestel, dit zonder apple care te hebben genomen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ipad wifi probleem

                        Ja kan maar aan twee dingen liggen, de iPad of je router.
                        Hier werkt de iPad perfect met de WiFi, dus ben benieuwd als je een nieuwe hebt.
                        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                        Cybershot Photo Website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ipad wifi probleem

                          ik heb hier ook serieus problemen met men Iphone de laatste tijd. vooral na update 5.1.1 mijn wifi werkt niet meer goed, enkel als ik op een meter van mijn wifi rooter sta. gps werkt ook niet meer. vindt geen signaal meer... ik heb al vanalles geprobeerd. downgrade van ios, dowgrade baseband,... niets werkt...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ipad wifi probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                            Ja kan maar aan twee dingen liggen, de iPad of je router.
                            Hier werkt de iPad perfect met de WiFi, dus ben benieuwd als je een nieuwe hebt.
                            En hoe zou de router hier een probleem kunnen in zijn?

                            Die zendt enkel maar een SSID uit, de iPad dient het te onthouden, niet de router.

                            Hier overigens geen enkel probleem met (the new) iPad en WiFi WPA2-AES & WPA2 Enterprise.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ipad wifi probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              En hoe zou de router hier een probleem kunnen in zijn?

                              Die zendt enkel maar een SSID uit, de iPad dient het te onthouden, niet de router.

                              Hier overigens geen enkel probleem met (the new) iPad en WiFi WPA2-AES & WPA2 Enterprise.
                              Nou de instellingen of een oude router die bijv. WPA2-AES niet ondersteund!
                              Mijn iPad werkt ook prima met de WiFi, maar bij een vriend van mij met een Sitecom router werkt het ook niet, voor de rest doet hij het overal.
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

                              Comment

                              Working...
                              X