Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad HD movie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipad HD movie

    Hallo iedereen,

    Ik heb een vraagje.
    Ik zou graag enkele van mijn gekochte films willen converteren naar een HD bestandsformaat die ik op Ipad kan afspelen. Ik heb al via mijn mac geprobeerd via Handbrake om te converteren naar een MP4 en h264 formaat maar beide formaten vind ik de kwaliteit te weinig.
    Weten jullie een betere manier om een HD film te bekomen.

    Alvast bedankt,

    Gr Stef

  • #2
    Re: Ipad HD movie

    Ik gebruik altijd iSquint.

    Comment


    • #3
      Re: Ipad HD movie

      Op een windows PC gebruik ik dit : http://www.alloksoft.com//mp4_converter.htm
      Ik vrees dat dit programma niet bestaat in een Mac versie . . . er zal wel iets dergelijks bestaan maar de alternatieven bij Apple zijn zeer miniem in vergelijking met windows software.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Ipad HD movie

        Gekochte films op dvd?

        De kwaliteit van dvd ligt een stukje onder die van hd (720), dus je kan er geen hd rips van maken.
        Upscalen lijkt mij niet zo een goed idee, je bekomt grotere files zonder echt aan kwaliteit te winnen.
        Ik maak mijn dvd rips met handbrake, in de native resolutie van de dvd en die zien er best goed uit op de ipad.

        Comment


        • #5
          Re: Ipad HD movie

          Ik ben tevreden over deze software voor de Mac.
          Anders eens trial afhalen alvorens aan te schaffen.

          http://www.xilisoft.com/ipad-software.html
          Groetjes, Beauke
          Mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: Ipad HD movie

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
            ... naar een HD bestandsformaat die ik op Ipad kan afspelen...
            Ik denk dat je probleem hier zit. Ik denk dat HD een beetje overkill is voor de iPad.

            Ikzelf film in HD, en maak dan HD montages in iMovie. Maar als ik die naar de iPad wil brengen, dan kies ik in iMovie voor "share" en dan iets als een "iphone formaat" (weet het niet juist meer). Hoe dan ook; dat formaat voldoet perfect voor de iPad.

            Mvg,

            J.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Re: Ipad HD movie

              Zoals gezegd, van SD DVDs kan je geen HD maken. Tenzij je gaat upscalen. Maar dat gaat nooit echt goed zijn.

              Ik begrijp ook niet goed waarom je de kwaliteit van Handbrake niet goed genoeg lijkt te vinden? Handbrake H264 rips kunnen quasi identiek zijn als de originele MPEG2 stream.

              Gewoon je DVDs in volle SD resolutie rippen in handbrake met hoge kwaliteit instellingen. Beter dan dat kan niet.
              mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Ipad HD movie

                1 van de beste progs die ik ken:


                Gratis voor sommigen , anders te betalen. Is zijn geld zeker waard

                Jo(han)
                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #9
                  Re: Ipad HD movie

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
                  Weten jullie een betere manier om een HD film te bekomen.

                  Als dat mogelijk is, dan hoef ik geen enkele van m'n DVD's te vervangen door BR-versies. Gewoon eventjes HD-versies maken van m'n collectie...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ipad HD movie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                    Zoals gezegd, van SD DVDs kan je geen HD maken. Tenzij je gaat upscalen. Maar dat gaat nooit echt goed zijn.

                    Ik begrijp ook niet goed waarom je de kwaliteit van Handbrake niet goed genoeg lijkt te vinden? Handbrake H264 rips kunnen quasi identiek zijn als de originele MPEG2 stream.

                    Gewoon je DVDs in volle SD resolutie rippen in handbrake met hoge kwaliteit instellingen. Beter dan dat kan niet.
                    Ik merk dat de iPAD een foto met een kleinere resolutie dan 1024x1024 toch beeldvullend in beeld brengt. En dat is dus niet goed.

                    Heb het niet getest met een video, maar het zou kunnen zijn dat dit bij video ook zo is. Als je dus een film hebt op 640x480 pixels dan is dat mooi op die resolutie. Maar als je dat standaard uitvergroot misschien niet meer.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ipad HD movie

                      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Ik merk dat de iPAD een foto met een kleinere resolutie dan 1024x1024 toch beeldvullend in beeld brengt. En dat is dus niet goed.

                      Heb het niet getest met een video, maar het zou kunnen zijn dat dit bij video ook zo is. Als je dus een film hebt op 640x480 pixels dan is dat mooi op die resolutie. Maar als je dat standaard uitvergroot misschien niet meer.
                      Dat is inderdaad zo. Maar de 720x576 resolutie van PAL DVD valt wel mee op een iPad. Het is natuurlijk niet hetzelfde als een HD rip naar de volle 768pixels verticale resolutie van een iPad maar toch. Beter kan je toch niet uit een DVD halen...
                      mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ipad HD movie

                        Merci voor jullie hulp!!!!

                        Ik heb alvast begrepen dat je van een DVD geen HD rip kan maken

                        Gr Stef

                        Comment

                        Working...
                        X