Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad air, dat begrijp ik niet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ja, dat weet ik wel, maar ik had daar helemaal geen wifi verbinding.
    Dat weet ik, maar je twijfelt aan de GPS aanwezigheid in het toestel.
    Als je de iPad als GPS wilt gebruiken heb je geen WiFi nodig, maar wel de software.
    Met google kan je navigeren totdat je het toestel afzet of nu gewoon om te checken of de hardware aanwezig is.

    Comment


    • #17
      Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Dat weet ik, maar je twijfelt aan de GPS aanwezigheid in het toestel.
      Als je de iPad als GPS wilt gebruiken heb je geen WiFi nodig, maar wel de software.
      Met google kan je navigeren totdat je het toestel afzet of nu gewoon om te checken of de hardware aanwezig is.
      In de winkel hebben ze mij gezegd, dat ik hem niet als GPS kon gebruiken, dat er geen antenne aanwezig is, zat alleen
      in de 4G toestellen hebben ze mij gezegd, want ik zat nog in twijfel, maar omdat ik GPS in mijn auto heb, en daarvoor
      geen connectie wil betalen, heb ik dan deze zonder 4G genomen.
      En buiten een wifi omgeving kan ik niet op Google maps.....

      Comment


      • #18
        Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        In de winkel hebben ze mij gezegd, dat ik hem niet als GPS kon gebruiken, dat er geen antenne aanwezig is, zat alleen
        in de 4G toestellen hebben ze mij gezegd, want ik zat nog in twijfel, maar omdat ik GPS in mijn auto heb, en daarvoor
        geen connectie wil betalen, heb ik dan deze zonder 4G genomen.
        Dan zijn ze niet erg goed op de hoogte denk ik.
        Tegenwoordig zit er in de goedkoopste smartphone GPS.

        Kijk eens tussen de apps naar het icoontje Maps of Kaarten.

        Kaarten

        Edit : Ik heb geen ipad, maar na wat surfen zou er blijkbaar geen GPS module in de WiFi zitten.
        Dat vind ik nogal straf voor zo'n duur toestel en dan kan ik die data in je exif ook niet verklaren

        Wat ik wel gelezen heb dat je met software (bv Navigon) en 'n bluetooth gps muis ook kan navigeren.
        Last edited by w00ha; 28 januari 2014, 19:11.

        Comment


        • #19
          Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

          Geotagging via wifi dan wel.

          Apple gebruikt ook iBeacons en dat maakt contact met apparaten die bv. bluetooth hebben of andere iOS apparaten en houdt die gegevens continue bij.

          Genomen foto's worden dan gelinkt met de laatst gekende of eerstvolgende positiebepaling (ofwel via wifi driehoeksbepaling ofwel via iBeacons). Dat verklaart dat ook in de middle of nowhere er blijkbaar toch positie kan bepaalt worden (dat gebeurt niet, maar wel even later of met de even eerder (laatsbepaalde) gegevens.

          Bijvoorbeeld : topicstarter rijdt met zijn auto ergens naar de middle of nowhere ... in de auto was bluetooth aan of de gps ... de ipad met iOS 7 pikt die signalen op en onthoudt die en gebruikt die om aan geotagging te doen als een foto genomen wordt. Of hij neemt een foto, stapt in de auto en de eerstvolgende mogelijkheid (eerstvolgende wifi punt of ibeacon, e.d. )om plaatsbepaling te doen, wordt gebruikt als geotagging voor de laatst genomen foto's.

          Mensen die naar het autosalon zijn geweest hebben misschien deelgenomen aan het toen gehouden zoekspel dat met iBeacon technologie werd aangeboden.
          Last edited by Lalonde; 28 januari 2014, 17:57.

          Comment


          • #20
            Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

            GPS != GPRS Het ene is localisatie, het andere dataverbinding via GSM.

            Er is ook technologie die foto's matcht, vergelijkt gewoon de inhoud van je foto met andere foto's waarvan de lokatie gekend is. Geen idee of een van je applicaties dat gebruikt.

            Comment


            • #21
              Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

              met de ipad 2 zonder ( 4G ) kon je ook al navigeren. GPS is ingebouwd.
              Als ik op mijn Ipad mini vliegtuigmodus aanzet kan ik ook nog navigeren zal met een air dan wel hetzelfde zijn. De locatie van foto's kan je afzetten toch?
              Flickr één
              Flickr two

              Comment


              • #22
                Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                In de iPad Air zit geen GPS module. De GPS chip zit ingebakken in de mobiele telefonie chip en dus zit GPS enkel op de 3G/4G modellen van de iPad en iPad mini.

                De iPad Wifi maakt gebruik van A-GPS; http://nl.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS Hoe het precies werkt weet ik ook niet, en waarom jij een positiebepaling krijgt terwijl niets verbonden was is inderdaad merkwaardig. Mogelijk had je iPad toch een verbinding met je telefoon.

                Comment


                • #23
                  Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                  Ik heb een Ipad mini zonder simkaart en had me ook al afgevraagd hoe die aan die kaarten geraakt. Ikzelf heb ze er vast en zeker niet ingeladen.
                  Verleden week nog in de Spaanse stad Torrevieja rondgewandeld en de mini als stadsplan gebruikt. Het bolletje dat mijn positie aangaf was nauwkeurig tot op minder dan 5 meter. Ik kon zelfs zien langs welke kant van de straat ik wandelde. Zou die ipad mini dan sluiks een bluetooth verbinding maken met de Iphone ? Om verbinding te maken via bluetooth, moet je normaal toch een paswoord ingeven.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                    Zou het mogelijk zijn dat de iPad bij een zwak wifi-signaal aangeeft dat er geen verbinding is (omdat het te zwak is voor goed functioneren van apps die internet gebruiken)
                    maar het signaal nog sterk genoeg is voor een redelijke nauwkeurige schatting van de lokatie?
                    Al dan niet met hulp van gyroscopen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Zou het mogelijk zijn dat de iPad bij een zwak wifi-signaal aangeeft dat er geen verbinding is (omdat het te zwak is voor goed functioneren van apps die internet gebruiken)
                      maar het signaal nog sterk genoeg is voor een redelijke nauwkeurige schatting van de lokatie?
                      Al dan niet met hulp van gyroscopen.
                      Dit lijkt me sterk aangezien bij één blokje wifi signaal de meeste apps het ook al laten afweten...
                      Zowel iPad als iPhone houden veel te lang vast aan een signaal naar mijn mening, en zijn op het laagste blokje niet meer bruikbaar.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Ik heb een Ipad mini zonder simkaart en had me ook al afgevraagd hoe die aan die kaarten geraakt. Ikzelf heb ze er vast en zeker niet ingeladen.
                        Verleden week nog in de Spaanse stad Torrevieja rondgewandeld en de mini als stadsplan gebruikt. Het bolletje dat mijn positie aangaf was nauwkeurig tot op minder dan 5 meter. Ik kon zelfs zien langs welke kant van de straat ik wandelde. Zou die ipad mini dan sluiks een bluetooth verbinding maken met de Iphone ? Om verbinding te maken via bluetooth, moet je normaal toch een paswoord ingeven.
                        Laat die iPhone in huis liggen, ga naar buiten een paar honderd meter van jouw huis en probeer dan nog eens
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Laat die iPhone in huis liggen, ga naar buiten een paar honderd meter van jouw huis en probeer dan nog eens
                          OK, vanmorgen deze test gedaan. Ik ben hier vertrokken met de Ipad mini (zonder telefoon mee te nemen). In het zoekvenstertje bovenaan rechts staat nog "Corvera Alicante" (daar ben ik verleden week nog geweest), maar het stratenplan is nu wel degelijk van Brasschaat. Bolletje met mijn positie staat 100% correct en beweegt mee als ik voortwandel over de Bredabaan. Het bolletje beweegt zelfs mee naar de juiste plaats als ik de straat oversteek. Terug binnenshuis zie ik dat ik met een Telenet homespot ben verbonden. Ik zal de test nog eens moeten opnieuw doen met de Wifi uitgeschakeld ( en in vliegtuigmodus ). Alhoewel er in Spanje veel horecazaken met Wifi zijn, zijn deze toch allemaal met een paswoord beveiligd. Hier öp de Bredabaan zijn de Telenet Homespots misschien overlappend. Wat de kaarten betreft heb ik verkeerde info gegeven. Mijn dochter had deze ingeladen toen ze de Mini voor me heeft opgestart (Ik wist toen zelfs nog niet hoe je dat ding moest aanschakelen).
                          Daarnet op Google gezocht en daar vind ik overal terug dat een Ipad Mini zonder simkaart, niet beschikt over een GPS functie. Nu ben ik nog geen stap verder.
                          Last edited by notex; 29 januari 2014, 11:04.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                            Dat is hetzelfde systeem als dat Google gebruikt.
                            Doordat ze overal geweest zijn met hun streetview auto's hebben ze ook de nauwkeurige posities van waar welk WIFI signaal zit.

                            In combinatie met de orientatie sensor en de accelerometer (ook een sensor) , die beide in je iPad (of Android, of whatever) zitten kan je toestel een +- correcte positie bepaling doen.
                            Ik vermoed dat die informatie dan later, wanneer je terug Wifi hebt, nog iets correcter "getrianguleerd" wordt.

                            Daarom heb je dus tegenwoordig geen GPS meer nodig om toch +- correct te kunnen navigeren.
                            (en waarschijnlijk ook map-caching terwijl er wel Wifi is)

                            Simpel....

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                              Idd. plaatsbepaling kan in steden beter en sneller door gebruik te maken van wifi-signalen (en die te combineren met databases met de locatie van het mac-adres van het apparaat).

                              Android apparaten gebruiken Google technologie, Apple gebruikt Skyhook technologie die beide eigenlijk op dezelfde manier werken.

                              Google heeft voorlopig nog altijd het voordeel van Streetview, Skyhook biedt dat nog niet.

                              Apple denkt/dacht wel na om in plaats van zoals Google met die rondrijdende auto's om foto's te nemen (en veel meer, zoals locatie van wifi signalen en alle mac adressen opslaan) en zo een streetview aan te bieden, om dat door rondwandelende Ihpone gebruikers te laten doen met ingeschakelde video op hun iphone.

                              Dat is pas recent gepatenteerd en ziet er flow chart achtig zo uit :



                              Comment

                              Working...
                              X