Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IP range voor dummies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: IP range voor dummies

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Mwa, dan laat ik het voorlopig maar zo. Ik heb het eens op "netweters" gegooid. Misschien komt daar een oplossing.
    Yep. Ik had deze pagina nog gevonden, maar wat hier staat kan ik dus niet meer vinden op Mijntelenet. Waarschijnlijk hebben ze dit niet meer toegevoegd aan de nieuwe interface van Mijntelenet.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #32
      Re: IP range voor dummies

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Als ik films bekijk op de tablet is dat via DSM file.
      Ik had dit zien staan maar even gewacht om hier op in te gaan.

      Ik gebruik hier altijd DS Video voor op mijn Tablet, in combinatie met Video Station op de NAS. Dit werkt heel goed en als je quickconnect hebt geïnstalleerd, kan je ook op verplaatsing een filmpje kijken.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #33
        Re: IP range voor dummies

        Update: ik heb NAS 2 een vast IP adres gegeven door dat dan de DCHP over te nemen en het werkt !
        Nu ga ik efkes onder den boom zitten, want ik hou het hier niet meer uit.....zweet zweet .....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #34
          Re: IP range voor dummies

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          Yep. Ik had deze pagina nog gevonden, maar wat hier staat kan ik dus niet meer vinden op Mijntelenet. Waarschijnlijk hebben ze dit niet meer toegevoegd aan de nieuwe interface van Mijntelenet.
          Alles lezen hé … er staat duidelijk dat dit voor een Business is.
          Privé klanten krijgen dit inderdaad niet.

          Voor privé klanten geldt eigenlijk dit:
          De draadloze modem deelt standaard IP-adressen uit via DHCP van 192.168.0.100 tot 192.168.0.253.
          Indien men toestellen een vast IP adres wil geven, dan kiest men best voor een adres buiten deze range (192.168.0.1 tot 192.168.0.99).
          Het is voldoende het vast IP-adres in te geven in het aangesloten toestel, er valt niets in te geven in de Telenet Router (tenzij eventueel Port Forwarding).
          Hier is het voorbeeld gegeven met 192.168.0.xxx, maar hetzelfde geldt als men de Telenet Router een andere range zou geven zoals 192.168.1.xxx of 192.168.2.xxx en zo verder.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: IP range voor dummies

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ik heb het eens op "netweters" gegooid. Misschien komt daar een oplossing.
            Beter eerst de zoekfunctie eens gebruiken op die site, staat al tientallen keren uitgelegd.
            Zie ook vorig antwoord.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: IP range voor dummies

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Zeg, ik lees nu ergens dit: ???

              Wat je veel beter kunt doen is je NAS gewoon op DHCP laten staan en in je router een IPadress<-->macadres koppeling maken.
              Dan krijg je Nas via dhcp altijd hetzelfde ipadres zonder problemen en als je ooit eens een andere router krijgt blijft alles werkbaar.

              Is dat doenbaar door dummies ?
              Quod erat demonstrandum ... maar als je een andere router krijgt verandert het MAC adres ... er zijn dus "betweters" en "lusers" ... oh well ... BD wordt tijdverlies, wiel opnieuw uitgevonden.

              Comment


              • #37
                Re: IP range voor dummies

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Quod erat demonstrandum ... maar als je een andere router krijgt verandert het MAC adres ... er zijn dus "betweters" en "lusers" ... oh well ... BD wordt tijdverlies, wiel opnieuw uitgevonden.
                Maakt niet uit hé. Het MAC-adres van je router mag veranderen, die van je NAS veranderd toch niet. Maar zoals VerSeg melde aan mij, MAC-adres koppelen aan een IP-adres is niet mogelijk voor een standaard Telenet account, enkel voor business accounts. Dat weten we dus nu ook weer.

                Toevallig gebruik ik voor static IPs dus altijd een adres onder de .100, dus zonder dat ik het wist heb ik hier alles goed ingesteld.
                Last edited by Rudy Mas; 6 juli 2018, 16:09.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #38
                  Re: IP range voor dummies

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Alles lezen hé … er staat duidelijk dat dit voor een Business is.
                  Privé klanten krijgen dit inderdaad niet.

                  Voor privé klanten geldt eigenlijk dit:
                  De draadloze modem deelt standaard IP-adressen uit via DHCP van 192.168.0.100 tot 192.168.0.253.
                  Indien men toestellen een vast IP adres wil geven, dan kiest men best voor een adres buiten deze range (192.168.0.1 tot 192.168.0.99).
                  Het is voldoende het vast IP-adres in te geven in het aangesloten toestel, er valt niets in te geven in de Telenet Router (tenzij eventueel Port Forwarding).
                  Hier is het voorbeeld gegeven met 192.168.0.xxx, maar hetzelfde geldt als men de Telenet Router een andere range zou geven zoals 192.168.1.xxx of 192.168.2.xxx en zo verder.
                  Bedankt voor deze informatie. Zonder dat ik het wist heb ik hier dus alles voor mijn eigen netwerk goed ingesteld.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #39
                    Re: IP range voor dummies

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                    Bedankt voor deze informatie. Zonder dat ik het wist heb ik hier dus alles voor mijn eigen netwerk goed ingesteld.
                    Oei, de IP adressen die via DCHP verkregen werden en ik nu dus vast ingesteld heb, zitten allemaal boven de 100.
                    Die kunnen dus conflicten geven met de Telenet-router ???? Of snap ik het weer niet ?
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #40
                      Re: IP range voor dummies

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Oei, de IP adressen die via DCHP verkregen werden en ik nu dus vast ingesteld heb, zitten allemaal boven de 100.
                      Die kunnen dus conflicten geven met de Telenet-router ???? Of snap ik het weer niet ?
                      Er is verschil tussen kunnen en zullen. [emoji1]
                      De kans “bestaat”, al heb ik het zelf de laatste 10 jaar ook nog niet voorgehad.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: IP range voor dummies

                        Update,

                        Ik heb eens een NAS een lager nummer ( tabblad "netwerkinterface" in DSM ) gegeven zoals Freddy aanraadde, maar dan kom ik in het tabblad "algemeen" van Netwerk terecht en daar krijg ik de volgende vraag:

                        "Voer de servernaam, DNS server en standaard gateway informatie in"

                        Omdat ik niet precies wist wat ik moest invullen heb ik dit weggeklikt, uit DSM gegaan en opnieuw proberen in de NAS te komen, en het werkt mét het nieuw IP-adres.
                        Moet ik eventueel toch nog iets aanpassen ?
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #42
                          Re: IP range voor dummies

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Er is verschil tussen kunnen en zullen. [emoji1]
                          De kans “bestaat”, al heb ik het zelf de laatste 10 jaar ook nog niet voorgehad.
                          Freddy, als het bij mij KAN misgaan, dan gaat het ook meestal mis.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #43
                            Re: IP range voor dummies

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Update,

                            Ik heb eens een NAS een lager nummer ( tabblad "netwerkinterface" in DSM ) gegeven zoals Freddy aanraadde, maar dan kom ik in het tabblad "algemeen" van Netwerk terecht en daar krijg ik de volgende vraag:

                            "Voer de servernaam, DNS server en standaard gateway informatie in"

                            Omdat ik niet precies wist wat ik moest invullen heb ik dit weggeklikt, uit DSM gegaan en opnieuw proberen in de NAS te komen, en het werkt mét het nieuw IP-adres.
                            Moet ik eventueel toch nog iets aanpassen ?
                            Yep, het beste dus een adres <100 gebruiken.

                            Subnet mask: 255.255.255.0
                            Gateway: 192.168.0.1
                            DNS server: 195.130.131.3 (Telenet DNS server) of 8.8.8.8 (Google DNS server)

                            Voor de NAS is die DNS server van Telenet normaal gezien wel voldoende.

                            Persoonlijk heb ik hier via een Raspberry Pi mijn eigen DNS server draaien die ik gebruik voor mijn toestellen. Hierdoor zijn er zo een +20.000 URLs geblokkeerd. (Zoals reclame website, maar ook enkele andere sites waar je liever niet per vergissing wilt opkomen. )
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • #44
                              Re: IP range voor dummies

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Yep, het beste dus een adres <100 gebruiken.

                              Subnet mask: 255.255.255.0
                              Gateway: 192.168.0.1
                              DNS server: 195.130.131.3 (Telenet DNS server) of 8.8.8.8 (Google DNS server)

                              Voor de NAS is die DNS server van Telenet normaal gezien wel voldoende.

                              Persoonlijk heb ik hier via een Raspberry Pi mijn eigen DNS server draaien die ik gebruik voor mijn toestellen. Hierdoor zijn er zo een +20.000 URLs geblokkeerd. (Zoals reclame website, maar ook enkele andere sites waar je liever niet per vergissing wilt opkomen. )
                              Voila, 't Is al mis....ik had dus beter wel iets ingegeven.
                              Kan niet meer aan mijn NAS 2.....ook niet via de webbrowser. Rudy, ik zag je bericht nét iets te laat
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #45
                                Re: IP range voor dummies

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Voila, 't Is al mis....ik had dus beter wel iets ingegeven.
                                Kan niet meer aan mijn NAS 2.....ook niet via de webbrowser. Rudy, ik zag je bericht nét iets te laat
                                Als je de NAS op geen enkele manier meer kunt aanspreken, kijk dan even op deze pagina met de uitleg hoe je de admin account en netwerk settings kunt resetten.

                                Synology Knowledge Center biedt u antwoorden op veelgestelde vragen, stappen voor probleemoplossing, softwarehandleidingen en alle technische documentatie die u nodig hebt.


                                Wel opletten!!! 4 seconden inhouden -> Beep -> DADELIJK LOSLATEN (Hou je die reset te lang in, dan doet hij een complete reset en dat wil je natuurlijk niet!)
                                Last edited by Rudy Mas; 6 juli 2018, 17:10.
                                Mvg,
                                Rudy Mas
                                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                                Comment

                                Working...
                                X