Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet via gsm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internet via gsm

    Heb onlangs een gsm gekocht waarmee je deftig op het internet kan. Ik natuurlijk wat uitproberen, mails/google/navigatie ... De volgende dag kreeg ik melding dat ik 35€ had opgesoupeerd .

    Ik gebeld naar Mobistar en een datapakket van 50MB voor 5€ genomen. Ik dacht dat dit voldoende zou zijn voor een hele maand wat email lezen en af en toe is een site bekijken.
    Die 5€ waren de volgende dag al opgebruikt en had echt niet overdreven gesurft.

    Iemand weet van een voordelig internetpakket voor op de gsm ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Internet via gsm

    Begin maar al met de gsm dicht te zetten zodat hij zeker geen updates via het mobiel netwerk kan binnenhalen, maar enkel via wifi.

    Er lopen hier heel wat draadjes over. Ik denk dat mobistar nu een aktie heeft om wat Mobile Vikings klanten binnen te halen, maar hier lopen heel wat draadjes in de chit chat over die zaken. Als ik me niet vergis zijn de meesten het erover eens dat Mobile Vikings en Aldi talk de beste voorwaarden hebben om te surfen.

    Comment


    • #3
      Re: Internet via gsm

      Hier een mobile Viking gebruiker, 15€/maand : 2 GB internetverkeer, 1000 smssen naar MV accounts en 1000 SMSsen naar andere providers. Indien je een MV abonnement afsluit via een andere MV gebruiker krijgen beiden gratis een bon van 15€ . . . dus laat maar iets weten indien interesse . . .

      Meer info hier : https://mobilevikings.com/nl/offer/rates/
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Internet via gsm

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Heb onlangs een gsm gekocht waarmee je deftig op het internet kan. Ik natuurlijk wat uitproberen, mails/google/navigatie ... De volgende dag kreeg ik melding dat ik 35€ had opgesoupeerd .

        Ik gebeld naar Mobistar en een datapakket van 50MB voor 5€ genomen. Ik dacht dat dit voldoende zou zijn voor een hele maand wat email lezen en af en toe is een site bekijken.
        Die 5€ waren de volgende dag al opgebruikt en had echt niet overdreven gesurft.

        Iemand weet van een voordelig internetpakket voor op de gsm ?
        Die 50MB tariefformules moest de overheid verbieden, dat lijkt meer op oplichterij dan op een tarief. Het zijn trouwens geen "aanbiedingen", want na je 50MB surf je verder aan 0.10 euro per MB, dat maakt....... 5 euro voor 50MB

        Er komt nu wel heel langzaam beweging in, nu Mobile Vikings richting 100.000 klanten begint te gaan. Maar de iets interessantere formules bij de groten moet je zelf wel ontdekken.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Internet via gsm

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Hier een mobile Viking gebruiker, 15€/maand : 2 GB internetverkeer, 1000 smssen naar MV accounts en 1000 SMSsen naar andere providers.
          + 62 minuten bellen...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Internet via gsm

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            want na je 50MB surf je verder aan 0.10 euro per MB, dat maakt....... 5 euro voor 50MB
            Oh neen hoor, dat klopt dus niet he, na die 50 MB betaal je idd 0.10 per MB, maar ook 0.10 per sessie of per binnengehaalde mail of verzonden mail, iedere keer dat je mails wil checken etc. Of als je eens een pagina opent op internet, ook al is die maar 50 kb.

            Zelf ondervonden.

            Comment


            • #7
              Re: Internet via gsm

              En welk pakket heeft Alex genomen ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Internet via gsm

                Als je internet op uw gsm niet professioneel nodig hebt en het kan laten betalen door de werkgever of inbrengen als onkosten, dan is en blijft het een dure luxe-zaak!
                Goed als je eens iets wil opzoeken onderweg ... een adres, telefoonnummer of wat dan ook of wanneer je echt een belangrijk bericht verwacht maar voor de rest eigenlijk vaak een onnuttig ding.
                Interessant als ge ergens op een wifi kan of zo maar anders.
                Nu ja, ieder zijn ding natuurlijk.
                Maar neem nu eens een andere dienst op de gsm dat al veel langer ingeburgerd is ... MMS, kost ook een halve Euro per stuk, als ge daar een paar stuks per week van verstuurt ben je ook een pak geld kwijt en je hebt niet eens iets kunnen opzoeken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Internet via gsm

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als je internet op uw gsm niet professioneel nodig hebt en het kan laten betalen door de werkgever of inbrengen als onkosten, dan is en blijft het een dure luxe-zaak!
                  Goed als je eens iets wil opzoeken onderweg ... een adres, telefoonnummer of wat dan ook of wanneer je echt een belangrijk bericht verwacht maar voor de rest eigenlijk vaak een onnuttig ding.
                  Interessant als ge ergens op een wifi kan of zo maar anders.
                  Nu ja, ieder zijn ding natuurlijk.
                  Maar neem nu eens een andere dienst op de gsm dat al veel langer ingeburgerd is ... MMS, kost ook een halve Euro per stuk, als ge daar een paar stuks per week van verstuurt ben je ook een pak geld kwijt en je hebt niet eens iets kunnen opzoeken.
                  Als je 500 of 600 euro uitgeeft aan zo'n apparaat is dan 15 (MV) of 20 (Proximus) euro per maand nu zoooo duur ? In die som zitten dan nog duizenden SMS en 62 (MV) of 80 (Proximus) belminuten. Trek daar dan je huidige GSM kost af, en als het niet opgebruikte beltegoed zich toch ophoopt kan je desgevallend nog een stukje recupereren (59%).
                  Of, als 400MB genoeg is voor jou, AldiTalk, kost dan 4 (VIER) euro per maand voor je data-vrijheid.
                  Gisteren in Gent rondgewandeld (lichtfestival), er met mijn eega met de bus naartoe en terug en allebei een Leffe gedronken. Kost: 10,60 euro. Zo zie je maar.
                  MMS ingeburgerd ? Ik denk dat dat toch een eerder marginaal gebruik heeft.
                  Last edited by nete; 28 januari 2012, 12:29.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Internet via gsm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Hier een mobile Viking gebruiker, 15€/maand : 2 GB internetverkeer, 1000 smssen naar MV accounts en 1000 SMSsen naar andere providers. Indien je een MV abonnement afsluit via een andere MV gebruiker krijgen beiden gratis een bon van 15€ . . . dus laat maar iets weten indien interesse . . .

                    Meer info hier : https://mobilevikings.com/nl/offer/rates/
                    Same here, heeel tevreden van, 2gb dataverkeer is meer dan voldoende, mijne synchroniseert alle apps om het half uur, en op het einde vd maand ben ik 200mb kwijt...

                    Ook super goeie service bij Mobivle Vikings!
                    Sony Alpha 330 / Sony 18-55 / Tamron 90 2.8 macro / Minolta 70-210 f4 / Minolta 50 1.7 / Metz 48 AF-1 / Lowepro Flipside 300 / Velbon Traveller
                    Webite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Internet via gsm

                      tja....al die hebbendingetjes kosten geld hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Internet via gsm

                        ik weet niet of dit op elk toestel zo is maar via mijn galaxi stel ik gewoon in dat mijn aps geen netwerk toegang krijgen zonder dat ik er toestemming voor geef en schakel auto update best ook uit. das voor niets nodig. check gewoon regelmatig (best via wifi, kost niks dan) of er een update is. de meeste van die apps ( waarvan meer als de helft nutteloos entertainment is) worden toch niet dagelijks aangepast. en als je naar het buitenland trekt zet je netverbinding dicht anders kan het een zeer dure uitstap worden
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Internet via gsm

                          Mijne staat ingesteld dat ik enkel maar via wifi op internet kan.
                          Tegenwoordig heb je op verschillende plaatsen gratis wifi ter beschikking.
                          Veel gebruik ik dit niet, mijn mails lees ik thuis wel en moet ik echt iets opzoeken via internet, dan doe ik het wel via mijn pc. Die is nog altijd sneller dan mijn samsung...
                          Zoals nogal aangegeven, als je het niet professioneel nodig hebt, kan je het beter laten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Internet via gsm

                            Als je niet verder kijkt dan die quasi misdadige 50MB voor 5 euro aanbiedingen is het natuurlijk hopeloos. En als je aan 400MB per maand genoeg hebt kost je dat..... 4 euro per maand via AldiTalk. 2 pinten en je bent al méér kwijt.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Internet via gsm

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
                              Tegenwoordig heb je op verschillende plaatsen gratis wifi ter beschikking.
                              Meestal tot je probeert in te loggen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X