Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet snelheid en tarieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Internet snelheid en tarieven

    [QUOTE=palombian;4613117]Als de tarieven die TS citeert geen promoties zijn betalen we in België inderdaad snel 50 of 60% meer voor minder (maar gaat iemand echt die overvloed gebruiken ?).
    QUOTE]

    De tarieven die ik citeerde, zijn de standaardtarieven. Iedereen die hier een contract afsloot gedurende de eerste maand na de installatie van de fiberkabels, moet het eerste jaar slechts 12€/maand betalen voor 100Mb/10Mb. Daarna 24€/maand.

    Het houdt niet op. De nieuwste aanbieding van mijn vorige provider is nu 1000Mbps (1 Gbps) :

    Fiber pakket "1000MIX" nu aan promotieprijs van 50€/maand gedurende het eerste jaar. Daarna wordt het 90€/maand

    Daarvoor krijg je :
    -Symmetrisch internet 1000Mbps (zowel download als upload) zonder enige datalimiet.
    -Vaste telefoon met onbeperkt gratis bellen naar vaste en mobiele nummers 24/24.
    -Gsm met onbeperkt bellen/sms'en en 4,5Gb data/maand.
    -TV aansluiting met 80 Spaanstalige kanalen, 50 Engelstalige en de gebruikelijke kanalen van Astra 1
    Last edited by notex; 17 december 2017, 04:54.

    Comment


    • #17
      Re: Internet snelheid en tarieven

      [QUOTE=notex;4613127]
      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Als de tarieven die TS citeert geen promoties zijn betalen we in België inderdaad snel 50 of 60% meer voor minder (maar gaat iemand echt die overvloed gebruiken ?).
      QUOTE]

      De tarieven die ik citeerde, zijn de standaardtarieven. Iedereen die hier een contract afsloot gedurende de eerste maand na de installatie van de fiberkabels, moet het eerste jaar slechts 12€/maand betalen voor 100Mb/10Mb. Daarna 24€/maand.
      100 Mb/s ? Ook gene vetten hier 200 Mb/s dat is 2 maal sneller.
      Last edited by Guest42; 17 december 2017, 06:52.

      Comment


      • #18
        Internet snelheid en tarieven

        [QUOTE=demeyereg;4613129]
        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        100 Mb/s ? Ook gene vetten hier 200 MB/s dat is 15 maal sneller.
        Bij welke provider is dat ... of met welk abo dan?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Internet snelheid en tarieven

          Puur uit nieuwsgierigheid:

          Ik heb hier op dit moment 48 Mbps download en 9 upload (megaBITS dus).
          Proximus, 8 jaar oude PC bekabeld aan BBOX2.
          TV staat aan.

          Proximus adverteert 100 Mbps download en tot 15 upload, garandeert 64 en 5,5.

          Een beetje aan de lage kant dus, zal wel aan de PC liggen.
          Maar ik mopper niet.

          Comment


          • #20
            Re: Internet snelheid en tarieven

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Ik heb hier op dit moment 48 Mbps download en 9 upload (megaBITS dus).
            Alles met een korreltje zout nemen ...
            Dat de provider nu 100 of 200 Mbps aanbiedt, betekent op zich niets als de server waarvan men downloadt een tragere upload heeft of overbelast wordt met honderden of duizenden gelijktijdige bezoekers.

            Op een snelweg kan men in principe zelfs 5000km/u rijden, de wetgever legt een limiet op 120km/u ... maar als duizenden tegelijk vertrekken en we staan in de file, dan betekenen de limieten niets.

            Zo ook op internet, men kan nooit garanderen dat men van elke server op elk tijdstip aan die vooropgestelde snelheden kan downloaden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Internet snelheid en tarieven


              Use Speedtest on all your devices with our free desktop and mobile apps.

              Ik heb een abonnement van 100/10 en heb steeds tussen 94/10 en 98/10

              De 100/10Mbps internet en vaste telefoonlijn met onbeperkt 24/24 bellen naar alle nummers @ 24€/maand is voldoende voor mij, hier in Spanje.

              Bundels met tv en gsm, heb ik hier niet nodig. Voor tv heb ik TV Vlaanderen. Voor gsm gebruik ik mijn Belgische provider. Data heb ik niet veel nodig want hier is overal Wifi. Zelfs aan de meeste stranden levert de gemeente gratis Wifi 20Mbps.

              Mijn vorige Spaanse provider levert nu 100, 200, 500 en 1000Mbps

              Voor 50€/maand heb je hier nu :
              -internet 1000Mbps download - 1000Mbps upload zonder limieten op volume.
              -vaste telefoon met 24/24 bellen naar alle vaste en mobiele nummers.(behalve bellen naar betalende nummers)
              -gsm met onbeperkt bellen+sms en 4,5Gb data
              -tv aansluiting met 50 Spaanse, 50 Engelse en alle kanalen van Astra 1
              Last edited by notex; 17 december 2017, 05:50.

              Comment


              • #22
                Re: Internet snelheid en tarieven

                @ Verseg
                [QUOTE=VerSeg;4613148]
                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Bij welke provider is dat ... of met welk abo dan?
                100 Mb/s ? Ook gene vetten hier 200 MB/s dat is 15 maal sneller.
                de tweede quote is geschreven door demeyereg !

                Mijn Belgische provider is Telenet en geeft me slechts 30Mbps met Expressnet. (60Mbps als ik mijn router ga omwisselen).
                Mijn huidige Spaanse provider is TV Horadada die 30, 100, 200 en 500Mbps kan leveren.
                Mijn vorige provider CLOUDWIFI kon voordien enkel 12Mbps leveren, maar nu met fiber 100, 200, 500 en 1000Mbps

                Comment


                • #23
                  Re: Internet snelheid en tarieven

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Alles met een korreltje zout nemen ...
                  Dat de provider nu 100 of 200 Mbps aanbiedt, betekent op zich niets als de server waarvan men downloadt een tragere upload heeft of overbelast wordt met honderden of duizenden gelijktijdige bezoekers.

                  Op een snelweg kan men in principe zelfs 5000km/u rijden, de wetgever legt een limiet op 120km/u ... maar als duizenden tegelijk vertrekken en we staan in de file, dan betekenen de limieten niets.

                  Zo ook op internet, men kan nooit garanderen dat men van elke server op elk tijdstip aan die vooropgestelde snelheden kan downloaden.
                  Akkoord.

                  Ik ben tevreden met de snelheden die ik heb.
                  Nu op zondagmorgen 55 Mbps down en 10 up.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Internet snelheid en tarieven

                    Ik ben altijd verbaasd hoe iedereen mistevreden is van de big 2, maar er ook gewoon niets aan doet. Dat is hun grootste winst. Ik heb me zelf teveel jaren geërgerd aan die 100+ factuur van Telenet. Om dan misschien wel een snel en stabiel internet te krijgen, maar ook die mottige digicorder, een gebrekkige Yello app, een router die je maar half kan configureren, die 50 euro om een abonnement te downgraden (!), in de rij staan wachten bij je telenetverdeler, die 3 euro voor nummerherkenning (wtf!), en helpdesk die maar half antwoordt, en op de koop toe iedere avond gedoe met die Play More bibliotheek die net alle B films bevat die je niet wil zien en je aanmoedigt nog eens 6 euro te geven voor nét die film die je wel wil zien. Tot slot met een afstandsbediening die de snelheid van een naaktslak niet evenaart.

                    Voor internet heb ik sinds enkele maanden EDPnet VDSL XL + telefonie. Echt onbeperkte capaciteit, je wordt niet gecut na x Gb. Snelheid op deze zondagmorgen 76.47 down en 27.72 up. In theorie kan ik naar 100/40, ik zou dat eens moeten uitzoeken hoe ik op een ander profiel geraak. Dit alles voor exact 39.94 euro / maand. Het is een batje. Ik werk van thuis uit, dus het ding draait bijna de klok rond. Zeer stabiel, nog nooit onderbreking gehad. Voor die prijs zeer tevreden.

                    Offtopic, maar hoe doe ik dan de rest...
                    - TV: Dan een chromecast aan de tv. Dan een Stievie Premium abonnement voor 9.99 euro. Alle zenders dat we moeten hebben. Ikzelf ben daar zeer tevreden over, de app zelf kan verbeterd worden.
                    - Film Streaming: Netflix HD voor 8 euro (we delen een stuk met familie).
                    - Mobiel: Mijn GSM staat is een Orange Panter 30 euro onbeperkt bellen en een aparte datacard (totaal 8Gig data). De 2 volwassen kids en mijn partner zitten op Mobile Vikings voor misschien ook nog eens tesamen 35 euro per maand.

                    Dus. Voor nog geen 125 euro all in draaien we dus een gigantisch mediaverslindend gezin met 4 personen en we moeten geen seconde op de teller kijken. Volledig vrij zonder kabel, zonder Telenet Wiggo, zonder Proximus Tuttimus en al triple en quadruple play upselling toestanden, tijdelijke promo's en gepruts.

                    PS: mocht VTM nu nog eens inzien dat ze met Stievie de kip met de gouden eieren in huis hebben, en er meer ontwikkeling aan besteden, dan waren we er helemaal door... ;-)
                    Last edited by JuLi; 17 december 2017, 09:39.
                    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Internet snelheid en tarieven

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      http://www.speedtest.net/result/6886618773.png
                      Use Speedtest on all your devices with our free desktop and mobile apps.

                      Ik heb een abonnement van 100/10 en heb steeds tussen 94/10 en 98/10

                      De 100/10Mbps internet en vaste telefoonlijn met onbeperkt 24/24 bellen naar alle nummers @ 24€/maand is voldoende voor mij, hier in Spanje.

                      Bundels met tv en gsm, heb ik hier niet nodig. Voor tv heb ik TV Vlaanderen. Voor gsm gebruik ik mijn Belgische provider. Data heb ik niet veel nodig want hier is overal Wifi. Zelfs aan de meeste stranden levert de gemeente gratis Wifi 20Mbps.

                      Mijn vorige Spaanse provider levert nu 100, 200, 500 en 1000Mbps

                      Voor 50€/maand heb je hier nu :
                      -internet 1000Mbps download - 1000Mbps upload zonder limieten op volume.
                      -vaste telefoon met 24/24 bellen naar alle vaste en mobiele nummers.(behalve bellen naar betalende nummers)
                      -gsm met onbeperkt bellen+sms en 4,5Gb data
                      -tv aansluiting met 50 Spaanse, 50 Engelse en alle kanalen van Astra 1
                      Allemaal internetverslaafden daar aan de costa's ?

                      Vorige maand 14 dagen in de Spaanse Pyreneeën geweest en geen halve GB mobiele data gebruikt.
                      Elke dag mail gelezen, de krant, het weerbericht, en navigatie voor wandelingen.
                      Smartphone springt veel zuiniger om met data dan een PC.
                      En als je dan, niet zoals in de bergen, nog overal wifi hebt kan je wel zonder vast internet in het buitenland.

                      Proximus TV (en telenet) zijn om één of andere reden geblokkeerd (ondanks het feit dat ik er een heel jaar voor betaal), daarvoor moet je het ook niet hebben.

                      Digitale TV heb je in Spanje overal met een antenne.
                      Van het tempo van Spaanse nieuwsuitzendingen wordt je niet direct rustig.
                      Op internationale posten van de satelliet wordt veel rommel uitgezonden.

                      Uit de overvloed van informatie heb je misschien maar 1% echt nodig.

                      Hier thuis staat nu Klara op via DAB+, betere kwaliteit en 0% datagebruik.

                      Ik gebruik dus maar een klein deel van wat ik mag met mijn Proximus pack (€ 65/maand met 1 GSM plus vaste lijn).
                      In vergelijking met verwarming (+/- 600 per jaar), electriciteit (750) en water (350) voor 2 personen de grootste post.
                      Maar als ik zelf een cocktail moet samenstellen ben ik niet veel goedkoper af.
                      Last edited by palombian; 17 december 2017, 09:39. Reden: details

                      Comment


                      • #26
                        Re: Internet snelheid en tarieven

                        Bij Telebrol moet je goed de klein letterkes lezen.
                        De opgegeven snelheden zijn snelheden die je eventueel, ja eventueel en lees dus NOOIT kan halen bij de meest optimale opstelling en werking.
                        Wanneer je over die optimale opstelling spreekt krijg je minuten betaaltelefoon om op het einde te moeten besluiten dat je geen snars begrijpt van datgene wat aan de andere kant van de lijn wordt verteld door verkopers (niet-technici).
                        Bij een bezoek aan een Telebrolwinkel wordt je wandelen gestuurd en moet je iemand tegen betaling laten komen ...
                        Soit, men vindt steeds iets om te duiden op de lagere snelheid....
                        Maw, de opgegeven waarden zijn geen gegarandeerde waarden.
                        Of dat de andere Belgische provider nu zoveel beter is ? Ik zou mijn hand niet in het vuur durven steken.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: Internet snelheid en tarieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Bij Telebrol moet je goed de klein letterkes lezen.
                          De opgegeven snelheden zijn snelheden die je eventueel, ja eventueel en lees dus NOOIT kan halen bij de meest optimale opstelling en werking.
                          Wanneer je over die optimale opstelling spreekt krijg je minuten betaaltelefoon om op het einde te moeten besluiten dat je geen snars begrijpt van datgene wat aan de andere kant van de lijn wordt verteld door verkopers (niet-technici).
                          Bij een bezoek aan een Telebrolwinkel wordt je wandelen gestuurd en moet je iemand tegen betaling laten komen ...
                          Soit, men vindt steeds iets om te duiden op de lagere snelheid....
                          Maw, de opgegeven waarden zijn geen gegarandeerde waarden.
                          Of dat de andere Belgische provider nu zoveel beter is ? Ik zou mijn hand niet in het vuur durven steken.
                          In tegenstelling met Telenet hebben de Proximus gebruikers geen spotnamen (ze bedenken er zelf wel als ze een beetje Tut... zijn) dat zou er wel op kunnen wijzen dat de algemene tevredenheid hoger is.

                          Waarschijnlijk betalen we wel iets teveel, maar dat doen we als Belgen voor veel dingen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Internet snelheid en tarieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Allemaal internetverslaafden daar aan de costa's ?

                            Vorige maand 14 dagen in de Spaanse Pyreneeën geweest en geen halve GB mobiele data gebruikt.
                            Elke dag mail gelezen, de krant, het weerbericht, en navigatie voor wandelingen.
                            Smartphone springt veel zuiniger om met data dan een PC.
                            En als je dan, niet zoals in de bergen, nog overal wifi hebt kan je wel zonder vast internet in het buitenland.
                            Er bestaat wel een verschil tussen 14 dagen op vakantie gaan, of 10 maanden per jaar in Spanje wonen.
                            Als je 10 maanden in het buitenland woont, dan ga je je levensstandaard niet verminderen tegenover deze van je thuisland.
                            Daarom hier ook een vaste internetaansluiting (met gratis vaste lijn erbij). Ik ga niet met een tablet of smartphone spelen in een restaurant, supermarkt, of op een terras van een café. Verschrikkelijk als je ziet dat mensen op restaurant heel de tijd met hun smartphone bezig zijn, en geen oog hebben op wat ze eten.

                            Alhoewel ik al 5 jaar met pensioen ben, krijg ik nog meermaals per week mails uit India en China van technici die ik daar heb opgeleid. Daar horen soms handleidingen of plans van 100 pagina's bij. Die vallen moeilijk te bekijken op een smartphone of tablet, en regelmatig moet ik daarvan een aantal pagina's printen.
                            Vannacht om 4 uur rinkelde mijn smartphone nog. Ik heb niet geantwoord op het Chinees nummer, maar om 8 uur heb ik hun mail gelezen. Ik zal ze nog eens iets moeten wijsmaken over tijdszones.

                            Proximus en Telenet zijn geblokkeerd voor het buitenland, maar dat is voorlopig nog te omzeilen met een VPN verbinding.

                            Spaanse digitale TV ? Nee, bedankt. We hebben hier via de landantenne 40 Spaanse posten waar we nooit naar kijken. Er is een wet waardoor ze maximaal 22 minuten per uur publiciteit mogen uitzenden. Van die 22 minuten maken ze dankbaar gebruik. Geen seconde langer want dat kost 17000€ boete per seconde.

                            Voor televisie hebben we TV Vlaanderen. "Thuis" wordt iedere avond opgenomen en 1 keer per week worden de 5 afleveringen door mijn echtgenote bekeken.
                            Ikzelf kijk soms naar het VRT nieuws. Voor de rest staat de tv hier bijna nooit op.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Internet snelheid en tarieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              Bij Telebrol moet je goed de klein letterkes lezen.
                              De opgegeven snelheden zijn snelheden die je eventueel, ja eventueel en lees dus NOOIT kan halen bij de meest optimale opstelling en werking....
                              Bij een bezoek aan een Telebrolwinkel wordt je wandelen gestuurd en moet je iemand tegen betaling laten komen ...
                              Soit, men vindt steeds iets om te duiden op de lagere snelheid....
                              Maw, de opgegeven waarden zijn geen gegarandeerde waarden....
                              Wim ten eerste een beetje een beetje meer respect zou hier op zijn plaats zijn. Het is nog altijd telenet en niet telebrol

                              Ten tweede, telenet geeft meestal wat ze beloven qua internet snelheid. Vaak zit het probleem bij de klant zelf die via Wi-Fi verbonden is en een te zwakke ontvangst heeft. Of soms een pc heeft die niet vooruit geraakt wegens malware of andere vuiligheid.

                              Ik heb net de test eens gedaan via speedtest.telenet.be . Ik heb een 200mbit abonnement en haal 192mbit dus inderdaad ze geven niet wat ze beloven maar het scheelt niet veel

                              mir
                              Last edited by mir; 17 december 2017, 17:50.
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Internet snelheid en tarieven

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Puur uit nieuwsgierigheid:

                                Ik heb hier op dit moment 48 Mbps download en 9 upload (megaBITS dus).
                                Proximus, 8 jaar oude PC bekabeld aan BBOX2.
                                TV staat aan.

                                Proximus adverteert 100 Mbps download en tot 15 upload, garandeert 64 en 5,5.

                                Een beetje aan de lage kant dus, zal wel aan de PC liggen.
                                Maar ik mopper niet.
                                FWIW Proximus heeft recentelijk en op de lijnen die het technisch aankunnen (afstand tot ROP en demping) de upload snelheid opgedreven ... mijn lijn in hun "zone 2" kan theoretisch een 85/20 profiel aan en dat heb ik ondertussen ook effectief. Zuiver theoretisch kan mijn lijn net 101Mbps down en 30 up aan maar dat gaan ze nooit riskeren wegens te weining marge ...
                                Of men met de snelheden waar iedereen zo vrolijk mee wappert ook nog wat zinnigs doet is een vraag die zelden aan bod komt ... ttz wie heeft er nood aan een 200Mbps down lijn ??

                                Comment

                                Working...
                                X