|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=uvYxXBMqEOM
|
|
||||
|
Volgens de Mio-site zul je de flitspaalgegevens van Frankrijk moeten verwijderen als je naar Frankrijk wil.
Ze hebben hiervoor een speciale patch gemaakt die je kan downloaden. Deze verwijderd alleen de franse flitspaalsoftware. Hier is een linkje: flitspaalsoftware
|
Daar verschiet ik toch van. De befaamde 'Coyote' toestellen zijn toch van Franse makelij, niet? Hun markt stort toch ook ineen?
|
Ja inderdaad, dat was momenteel de grootste community. Serieuse klap in het gezicht van coyote.
|
is het illegaal om zo een toestel te bezitten of om het te gebruiken? In belgie hebben we ook van die wetten: sommige dingen mogen verkocht worden, maar je mag ze niet bezitten...
|
|
||||
|
Hoe ziek kan je zijn als overheid?
![]() Staan die flitspalen daar legaal of illegaal? Het kan toch niet illegaal zijn om gewoon aan te duiden waar zich iets legaals bevindt? Het gaat er dus niet om dat je je snelheid aanpast. Ze hebben niet liever dan dat je te snel rijdt en geflitst wordt, dat vult immers de kassa. Bij ons is dat niet anders. |
|
||||
|
Ik kan met de POI van mijn GPS ook restaurants laten aanduiden. Zelfs het type restaurant kan ik kiezen. Gaat het ministerie van volksgezondheid binnenkort ook de fast-food restaurants verbieden op de GPS ?
Gisteren via de fax nog een aanbieding gekregen van een Franse firma : Radardetector die overweg kan met ALLE Franse vaste-en mobiele radarcontrolesystemen. |
|
||||
|
deze regel is eigenlijk al langer van kracht maar word dus binnenkort officieel, ook in Duitsland is het verboden om een apparaat te gebruiken wat u waarschuwt,
op de hoogte brengt of informeert over locaties van flitspalen.
|
|
||||
|
Straf want de regelgeving werd net versoepeld in Frankrijk tegenover het eerste voorstel.
De vaste radars in de db moeten binnen een zone van 4 km worden aangegeven en niet meer exact op de juiste locatie. In Duitsland bijvoorbeeld mag je geen enkele melding van flitspalen bezitten in de wagen (ook al is het toestel uit), daar is de wetgeving veel strenger. In België is enkel het automatisch detecteren van radars verboden (met een ontvangstantenne). Citaat:
En dit is wat Coyote er zelf van zegt ... zo erg is hun wereld blijkbaar ook niet ingestort. ![]() PDF op : http://www.coyotesystems.be/nl/coyote-100-legaal.html
Canon EOS Digital BD0479BE Laatst gewijzigd door VerSeg; 3 februari 2012 om 01:54 |
|
|||
|
Grappig. Zijn deze borden dan ook illegaal? Je kunt in FR (en ES) precies weten waar en wanneer er een vaste flitspaal staat, ook zonder electronische hulpmiddelen. Ik ben daar nog nooit een vaste flitspaal tegengekomen die niet eerst ongeveer een kilometer of wat van tevoren aangekondigd was.
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Heb voor de zekerheid net de flitspalen in FR uit mijn GPS gewist... Het is de boete niet waard... Ze staan toch ook op andere plaatsen met hun verrekijker dus beter binnen de limieten blijven... |
|
|||
|
Citaat:
Je moet je aan de verkeersregels houden en als je dat niet doet moet je er rekening mee houden dat je gepakt kan worden. Die afweging kan iedereen maken.
|
Citaat:
'Richting Parijs' vind ik nogal vaag. Vanaf bijv. Utrecht kan ik ook al richting Parijs.
There are 10 types of people in the world. Those that understand binary and those that don't. Your favorites - Street portraits Laatst gewijzigd door Leonidas; 3 februari 2012 om 09:33 |
|
|||||
|
Citaat:
grt,bouk.
|
100% mee eens. Je weet (als je een rijbewijs hebt en niet suft achter het stuur) hoe snel je mag rijden. Rij je sneller, dan doe je dat bewust, en dan weet je ook dat je het risico neemt daar de rekening voor gepresenteerd te krijgen. En iets te snel door even onoplettend te zijn wordt niet bestraft door de foutenmarge die de wetgever in zijn goedheid heeft ingebouwd in het penale systeem.
|
Op de A1, een 10 tal kilometer nadat de A2 erbij gekomen is staan er op een paar kilometer afstand 2 in de middenberm (1 richting chauffeur, een andere tussen de 'paaltjes' die flitst van achter). Deze staan niet aangegeven met een bord.
|
|
|||
|
Citaat:
Ook al staan ze er, daarmee is mijn stelling nog niet onwaar.
|
Citaat:
grt,bouk.
|
Citaat:
De snelheidslimieten veranderen er zo dikwijls op verschillende manieren dat je het na een tijdje niet meer weet, hoe goed je ook oplet. Ik heb het al met verschillende mensen uitgeprobeerd die anders zeer voorzichtig rijden en dus bewust zijn van de test ... niemand heeft zich tot nu toe aan al de correcte limieten gehouden. Ge moet natuurlijk niet gedurende 10 km tegen 30 gaan rijden om zeker te zijn ... gewoon vlot rijden en 50 waar 50 toegelaten is, 70 waar 70 toegelaten is en 90 waar 90 toegelaten is. Op zo'n baan is een hulpmiddeltje dat de toegelaten snelheid aangeeft geen overbodige luxe ... ook al is het om u dan te verwittigen dat je te snel aan het rijden bent. Een Coyote kunt ge ook laten verwittigen wanneer je sneller rijdt dan toegelaten, ook al staat er geen flitspaal of mobiele radar.
Canon EOS Digital BD0479BE Laatst gewijzigd door VerSeg; 3 februari 2012 om 10:45 |
|
|||||
|
"Utrecht" verdikke wat is dat voor iets
![]() ![]() Mevrouw, hoe kom ik in U terecht ? Daar komen vodden van. ![]() Serieus nu, hoe kan de Franse politie weten of de flitspalen in je GPS zitten opgeslagen, van mijn ingebouwde GPS blijven ze mooi met hun fikken af, dat recht hebben ze niet. |
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
De eerste flitspalen na de samenkomst van de A1 en A2 richting Parijs staan in de buurt van Ressons-sur-Matz (wel iets verder dan de 10 km die je noemde). Ik ben eens een kijkje gaan nemen met Google en wat zie ik?
|
Citaat:
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |