Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    En dan heeft deze hier duidelijk voor de verkeerde job gekozen.... KLIK
    Zoals ik al schreef: levertermijn België - Nederland = 7 dagen. Het is nu al 10 dagen geleden aangekomen bij DHL Zaventem en daar zijn ze het pakket kwijt blijkbaar.
    Insinueren dat koper meld dat hij het niet ontvangen heeft terwijl dat wel het geval zou zijn geweest vind ik gewoonweg grof. (niet voor jou bedoeld Geert)
    En ja, ik overweeg ook naar de krant te stappen temeer omdat een Bpost medewerker mij zelfs aan rade om de ombudsdienst in te schakelen.
    Bpost - DHL is een duivelse constructie want de ene werkt de andere compleet tegen en als klant laten ze beiden je in de kou staan.
    Zover is het gekomen met die mooie EU samenwerking.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #32
      Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Zoals ik al schreef: levertermijn België - Nederland = 7 dagen. Het is nu al 10 dagen geleden aangekomen bij DHL Zaventem en daar zijn ze het pakket kwijt blijkbaar.
      Tot heden zijn er nog maar 8 "werk"dagen door na verzending.
      Een feestdag en WE mag men niet meetellen.

      Insinueren dat koper meld dat hij het niet ontvangen heeft terwijl dat wel het geval zou zijn geweest vind ik gewoonweg grof.
      Dat is maar een vraagstelling en zelfs eerder of hij moest tekenen voor ontvangst.

      Ik vind het nog groffer dat je mensen die u met de beste bedoelingen willen helpen op deze manier beantwoordt.

      Hopend voor u dat u altijd met eerlijke kopers te maken hebt, uit ervaring kan ik het tegendeel zeggen.
      Ik verstuur daarom nu altijd met ontvangstbewijs.

      Een probleem ligt soms elders dan wat men eerst vermoedt, wat niet wil zeggen dat het zo is.
      Ook al eens een zending naar Nederland gehad dat 10 dagen bij de douane lag, niettegenstaande er in principe geen echte controle gebeurt.

      Het raakt met wat vertraging wel opgelost hoop ik.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik vind het nog groffer dat je mensen die u met de beste bedoelingen willen helpen op deze manier beantwoordt.
        Is dat zo?
        Hoeveel mensen hebben die veronderstelling gemaakt dan? Eén enkele bij mijn weten.
        Niemand hier op het forum kent de bestemmeling, ik ken hem zeer goed.
        Zou jij je vriend niet verdedigen als er dergelijke insinuaties gedaan worden? Wel, ik wel dus.
        En ik stel hier alle hulp erg op prijs Freddy, en dat weet jij in het bijzonder heel goed!
        Denk maar aan dat Asus moederbord.

        Als noch Bpost noch DHL weten waar mijn pakket is, zou jij je niet ongerust maken?
        Als beide spelers elkaar de verantwoordelijkheid van zich afschudden en u van het kastje naar de muur sturen, zou jij niet ongerust worden?
        Als jij al 3 - 4 dagen telefoontjes pleegt en ze geven antwoorden die niet kloppen, wat ga jij dan concluderen?

        In zo'n momenten Freddy kan iedereen alle hulp appreciëren en DAT DOE IK!
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #34
          Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

          Ik volg!!

          Eergisteren ook een pakketje verstuurd via DHL naar Nederland..
          Kon het afgeven in een Bpost kantoor, dat heb ik ook gedaan in Sint-antonius (Zoersel)
          Tot mijn grote verbazing wilde ik eens kijken of het pakketje toevallig al aangekomen was dus ik wilde met de track & trace code inloggen bij DHL, staat er dat het pakketje nog ineens niet ingescand is geweest?????
          Probeer ik via de site van Bpost in te loggen, blijkt dat het pakketje naar Zaventem DHL parcel is gebracht?
          Ik snap er niks meer van! Daarstraks meer dan een half uur in de wachtrij gestaan aan de telefoon, dan nog onvriendelijk behandeld geweest, die meneer zei me dat er nog veel onduidelijkheid is over de verzending naar NL met DHL, met andere woorden: Pakketje weg! Dat kan toch niet zomaar??

          Ik wacht af maar heb er geen goed oog in... Pakketje onvindbaar met de DHL track en met de Bpost track is het 'afgeleverd' in Zaventem...

          Comment


          • #35
            Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

            Hier heeft LG natuurlijk geen boodschap aan, maar uit voorgaande moet DHl toch flink wat klachten te verwerken krijgen,alsook Bpost en Post NL. Hieronder een foto van een track and trace van Amazon. Dus Amazon DE > DHL aan de grens overgedragen aan Post NL. na 3 weken niets ontvangen.Track en Trace blijft vast staan. Na contact via twitter met PostNL beweren ze niets ontvangen te hebben, en als bijkomend excuus dat het zou kunnen door een beschadigde barcode, DHL beweerde afgifte aan Post NL. Zo waar was mijn rugzak ? Gelukkig beschouwde Amazon DE het pakket als verloren, en na 14 dagen dus na 5 weken na de bestelling, mijn geld terug gestort. Dus zo lang het goed gaat, is het leuk via het net aankopen, maar als het misloopt sta je als klant nergens. Geen enkele organisatie gaat toegeven dat de fout bij hen ligt, noch van eventuele diefstal of achterlaten op een verkeerd adres, waar het kan gehouden worden.Komt nog de druk op de koeriers bij, en alle gevolgen van dien.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #36
              Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

              Ze zouden beter de massa geld die ze in de meestal waardeloze trackingsystemen steken beter gebruiken om hun service gewoon te verbeteren.

              De ziekte van de tijd: het "bemeten" en daaruit statistiekjes trekken is tegenwoordig véééééél belangrijker dan het "produkt".
              Last edited by nete; 17 juni 2017, 17:25.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #37
                Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                Als één van de topmensen van Bpost mij aanraad om naar de ombudsdienst te stappen wilt dat genoeg zeggen zeker.
                Het is gewoon DHL die alles van zich afschud, zij zijn de schuldigen en niet de postbedrijven.
                Normaal moet DHL alles doorgeven aan de posterijen maar dat doen ze gewoon niet, volgens mij enkel met het doel de posterijen kapot te helpen.
                Maar op een dag zal de boel toch ontploffen, maar in welke toestand zullen alle pakken het licht zien?
                Schandalig dat dit kan gebeuren in de EU. Wat doen die vet betaalde "dames" en "heren" daar eigenlijk nog anders dan hun zakken vullen?
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #38
                  Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Hoeveel mensen hebben die veronderstelling gemaakt dan? Eén enkele bij mijn weten.
                  Niemand hier op het forum kent de bestemmeling, ik ken hem zeer goed.
                  Sorry maar dat jij die persoon goed kent en te vriend hebt, dat is niet iets dat wij weten.
                  Er is ook nooit een beschuldiging geuit, enkel een vraag.

                  Zou jij je vriend niet verdedigen als er dergelijke insinuaties gedaan worden? Wel, ik wel dus.
                  Dat kon toch ook op een andere manier?
                  Gewoon melden dat je de persoon zeer goed kent was al voldoende, ik ging er blijkbaar onterecht van uit dat het een vreemde was.
                  Ik zou denken dat wij ons hier ook te vriend willen houden en dat een dergelijke reactie daar niet bij hoort.

                  En ik stel hier alle hulp erg op prijs Freddy, en dat weet jij in het bijzonder heel goed!
                  Denk maar aan dat Asus moederbord.
                  Dan weet u toch ook dat ik enkel maar raad geef met de bedoeling te helpen?

                  Als noch Bpost noch DHL weten waar mijn pakket is, zou jij je niet ongerust maken?
                  Als beide spelers elkaar de verantwoordelijkheid van zich afschudden en u van het kastje naar de muur sturen, zou jij niet ongerust worden?
                  Als jij al 3 - 4 dagen telefoontjes pleegt en ze geven antwoorden die niet kloppen, wat ga jij dan concluderen?
                  Dat weet je best ook uit ervaringen dat ik hier gedeeld heb, maar uiteindelijk is na een tijd alles op zijn pootjes gevallen ... al was dat niet volgens de vooraf voorziene procedure.

                  In zo'n momenten Freddy kan iedereen alle hulp appreciëren en DAT DOE IK!
                  Dat geldt voor iedereen denk ik en ik zal het hierbij dan maar op een misverstand houden.
                  Het nadeel van een forum of mail ... men kan niet meteen reageren als men ziet dat iemand u verkeerd interpreteert. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                    Wel laat ons er de spons dan over vegen Freddy.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Wel laat ons er de spons dan over vegen Freddy.
                      Ik denk dat dit het beste is om een dom misverstand af te sluiten. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                        Beetje tijd gehad deze namiddag en een officiële klacht neergelegd bij Bpost en DHL
                        en mijn verhaal gedaan bij een krant in de hoop dat ze mijn verhaal publiceren om het duivels arrangement van DHL en Bpost aan het licht te brengen om zo nog een hoop ellende te voorkomen.
                        Als elke gedupeerde dat zou doen dan kunnen we wellicht iets bereiken anders wordt het vechten tegen de bierkaai vrees ik.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                          Ik heb het al 5 of 6 keer meegemaakt dat de tracking stopt in een depot maar het is maar 1x gebeurd dat het pakje effectief verloren is geraakt (wellicht gestolen want het ging om een tablet).
                          In de andere gevallen is het pakje alsnog aangekomen met een paar dagen vertraging (een keer kwam het pas na 4 maanden aan).

                          Het lijkt me wel dat enkel DHL verantwoordelijk is. Je hebt met hun een overeenkomst gesloten om jouw pakje te leveren. Hoe ze dat praktisch regelen, zelf leveren, via bpost of via postduiven is niet jouw probleem.
                          Als DHL zegt dat het probleem bij bpost ligt moeten zij dat maar regelen met bpost.
                          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                          Comment


                          • #43
                            Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                            ondertussen staat mijn klacht toch op hun FB site.
                            Ze antwoorden in het Engels en zitten totaal naast de kwestie.
                            Ondertussen heb ik al geantwoord in het Nederlands, maar ik verwacht van DHL helemaal geen hulp meer.
                            Bestemmeling is al bij een jurist geweest en daar kreeg hij te horen dat Bpost verantwoordelijk is voor de totale afhandeling!
                            Zelf heb ik dus een klacht bij de ombudsdienst ingediend, de vorige keer is alles in orde gekomen maar dit keer lijkt mij de zaak ingewikkelder.
                            Er zal juridisch uitgezocht moeten worden wie wettelijk verantwoordelijk is. Bij Bpost in Brussel (tel.: 022012345) kunnen ze liegen dat het niet meer mooi is.
                            Als ik 02 715 50 50 zou bellen zou ik bij DHL Parcel tercht komen en dan zouden ze mij daar direct kunnen helpen.
                            Ja tarara, ik kwam bij DHL Express terecht en deze heer had duidelijk geen zin om naar mijn verhaal te luisteren, "wend u tot Bpost het zijn zij die u verder moeten helpen" en hoorn ingehaakt.
                            Weer naar de 022 enz. en weer dezelfde zever, het pakje is afgeleverd bij DHL en zij moeten het nu verder afhandelen.
                            Ook de top ingeschakeld en dat is ook DHL Express en die weten noch van toeten noch blazen, en beleefd zijn ze in geen geval.

                            O ja, ook naar het Nieuwsblad geschreven in de hoop dat ze daar even 5 minuten de tijd hebben om het te publiceren.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              ........................................

                              O ja, ook naar het Nieuwsblad geschreven in de hoop dat ze daar even 5 minuten de tijd hebben om het te publiceren.
                              Ik heb persoonlijk reeds meermaals ondervonden dat ze wél 5 minuten tijd hebben om te publiceren als je abonnee bent, in het andere geval..............
                              Maar ja, het is hun goed recht hé, om de abonnees voor te nemen.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Ik heb blijkbaar iets met het opsturen/ontvangen van pakjes.

                                t' Ja, of ze het zullen publiceren weet ik niet. Er gebeuren al veel ergere dingen in het leven.
                                De postman van PostNL kreeg er toch van langs, maar ja, dit is Bpost niet hé.
                                Blijkbaar beginnen ze daar toch nattigheid te voelen want ik heb vandaag weer een telefoontje gekregen. Volgens mij zal het toch niks uithalen, stom bedrijf.

                                DHL Parcel Nederland is nog zelfstandig en daar zijn geen problemen, maar ook zij kunnen niks doen en verwijzen mij naar Bpost.

                                De ombudsdienst is wel al in gang geschoten, zojuist een mail gekregen met een paar vragen maar ook welke persoon zich met mijn probleem bezig houd, zijn email en telefoonnummer gekregen en het dossiernummer.
                                Happy days.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X