Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand kennis van videografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand kennis van videografie

    ik ben opzoek naar een oplossing of prgramma om een video bestand van 1 uur +/- 13 gb op 1 dvd te krijgen

    ik heb deze gemaakt met mijn digitale videocamera, en dan met pinnacle overgezet op de pc in dv formaat

    nu is die heel groot en wil ik die verkleinen, zonder kwaliteit te verliezen
    en een uurtje film is nu toch het minimum voor een dvd'tje dacht ik

    Met vriendelijke groeten
    Joeri


  • #2
    Re: iemand kennis van videografie

    Voor PC kan ik je niet meteen helpen, maar ik geloof dat de meeste DVD authoring software automatisch je film zal omzetten naar MPEG-2 het standaard DVD formaat. Het is normaal dat je grotere bestanden hebt wanneer je zelf een film in elkaar steekt in pakweg een ongecomprimmeerd .DV formaat.

    Ik zou niet proberen om het bestand te verkleinen met een compressor en dan gewoon dat bestand op DVD te zetten. Weinig kans dat je DVD dan probleemloos op alle spelers zal kunnen afgespeeld worden.

    Zelf gebruik ik DVD Studio Pro om (semi)professionele DVD's aan te maken en iDVD voor het snelle huis- tuin- en keukengebruik, maar zoals ik al zei ik weet niet wat de PC alternatieven zijn. Even googlen of een volgend antwoord zal meer soelaas bieden...
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Re: iemand kennis van videografie

      een alternatief is dat je je DV aankoppelt aan een harde schijf-DVDschrijver van bijvoorbeeld sony via een firewire: die zal dan automatisch de camera aansturen bij het aflezen, hij neemt de indeling van je bandje over (elk strookje dat je gefilmd hebt wordt apart gemerkt), en bij het aanmaken van de DVD kan je dan de kwaliteit kiezen. Als je filmpje 1 uur duurt zal je de beste kwaliteit kunen gebruiken. Sinds ik zo'n DVD recorder heb passeer ik nooit meer via de PC, een DVD recorder is veel handiger dan de PC en het gaat véél sneller. Editing op PC is wel uitgebreider: je kan zelf muziek bijzetten, voice-over, titels toevoegen, enz...
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #4
        Re: iemand kennis van videografie

        Zet je video al eens om naar mpeg-2.
        De meeste NLE proggies doen dat wel.

        zal dan wel lukken om deze op dvd te zetten zonder merkbaar verlies ;-)
        My flickr space

        Comment


        • #5
          Re: iemand kennis van videografie

          nero burning rom of ulead dvd moviefactory 5 plus

          ik doe het altijd met ulead dvd moviefactory plus en dat werkt perfect, je kan er nog een heel mooi menuutje bij plaatsen etc...converteren duurt wel heel lang
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X