Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25

Standaard Iemand ervaringen met deze webwinkel: Home 24

Ik bestel er op 13/05 een bureau en betaal met online banking.
    Vandaag krijg ik een mail dat ik nog steeds niet betaald heb.
    Antwoorden op die kan ik niet en op hun site vind ik de mogelijkheid niet om hen te antwoorden en het bewijs van betaling mee te sturen.
    Dit is hun "email" adres: home24 <do-not-reply@service.home24.be>
    Alle ernstige hulp is welkom.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Standaard Re: Iemand ervaringen met deze webwinkel: Home 24

Als je hun website opent,staat er rechts onder een klein vakje:heb je een vraag:klik.Dan zie je klantenservice,en als je daar klikt zie je toch hun telefoonnummer.
    Een mailadres heb ik ook nergens direct gevonden.

Gebruikt dit Duits bedrijf een Belgische bank?
    Zo niet, dan is het niet abnormaal dat de betaling nog niet rond is. Voor een internationale betaling kan dat enkele dagen duren, tenzij je een kredietkaart gebruikt.

Ik bestelde op een Nederlandstalige website, krijg die email in het Frans van home24.be
    Als ik hen nu een Nederlandstalige mail verstuur naar hun Duitse postadres dan is het één potje snert hé.
    Ik dacht nog een kleerkast bij hen te kopen en een mooie vitrinekast voor mijn verzameling analoge toestellen maar ga het niet doen.
    Als je geen contact kan opnemen met die pipo's dan stopt het bij mij.
    Had ik maar eerst uit mijn doppen gekeken.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Mails worden niet bezorgd kunnen niet afgeleverd worden!!!!!!!

er staat toch een telefoonnr op de site?

Bij trustpilot staan er nogal wat negatieve ervaringen. Let eens op het aantal reviews dat mensen al schreven wanneer ze goede of slechte ervaringen hebben (er zijn er nogal die heel enthousiast zijn met slechts 1 review).

Er staat ook een tel.nr op hun site (en emailadres)
    Laatst gewijzigd door on4bam; 16 mei 2018 om 12:28
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Straf hé, ik mail naar Duitsland in het Nederlands en de Franstalige mail bijgevoegd + een uittreksel van de bank dat ik hen al betaald had en kreeg zopas een Nederlandstalige mail terug dat mijn betaling was aangekomen.
    In Duitsland begrijpen ze blijkbaar beter Nederlands dan over de taalgrens.
    Maar ik denk er niet aan nog iets bij Home 24 aan te kopen.

Eettafel met vier stoelen besteld op 29 januari.Bestelling zou na 1 a 2 weken geleverd worden. Op 2 januari werden de stoelen geleverd die zeer goed verpakt waren.Op 5 januari werd de tafel geleverd,ook zeer goed verpakt.Items waren zoals beschreven op de website.We zijn er blij mee.
    Zulke positieve ervaringen kan je toch niet serieus noemen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Gebruikt dit Duits bedrijf een Belgische bank?
    Zo niet, dan is het niet abnormaal dat de betaling nog niet rond is. Voor een internationale betaling kan dat enkele dagen duren, tenzij je een kredietkaart gebruikt.
    Dat klopt volledig, daarbij is de betalingsopdracht gegeven op een zondag, dus die wordt in de eigen bank pas opgenomen de eerstvolgende werkdag.
    Vanaf dan kan het tot drie werkdagen duren dat de betaling bij de bestemmeling komt.
    Is dus de normaalste zaak en niets verkeerd.

Edit: Dit staat ook op hun site.

Heb je het bedrag al naar ons overgemaakt? Hou er rekening mee dat het bedrag onmiddellijk van je rekening wordt afgeschreven, maar dat het pas na 1-3 werkdagen op onze bankrekening aankomt. Zodra je betaling bij ons is binnengekomen, wordt de bestelling binnen de aangegeven levertijd verzonden.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 17 mei 2018 om 02:46
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Allemaal wel juist, maar waarom sturen "zij" (Home 24) dan een mail dat ik nog niet betaald heb terwijl ik besteld en betaald heb op hetzelfde moment???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Allemaal wel juist, maar waarom sturen "zij" (Home 24) dan een mail dat ik nog niet betaald heb terwijl ik besteld en betaald heb op hetzelfde moment???
    Denk nu even na ... jij betaalt via overschrijving volgens wat je hier vermeld hebt, dus zij zien daar niets van tot het geld door de bank op hun rekening gezet wordt.
    Mocht je via kredietkaart of Paypal betalen, dan hebben ze daar wel meteen een bericht van.

Vergelijk het met een brief dat ik naar u zou sturen ... via e-mail kan je binnen de minuut bevestigen dat je die ontvangen hebt, via de post heb je daar pas zekerheid van wanneer de postbode het u bezorgt.

Dat de post of de bank daar drie dagen over doet, daar kunnen zij niet aan doen ... maar in tussentijd hebben zij geen enkele zekerheid en het door feit dat ze geen controle hebben is er de status dat het nog niet betaald is.

Wat is eigenlijk de volledige inhoud van dat bericht?
    Is het niet eerder een standaard bericht dat ze de betaling afwachten en u uitnodigen te betalen mocht dit nog niet gebeurd zijn?

Op enige foute berichtgeving na ten gevolge van een technisch mankement, is dat zowat bij elke webwinkel hetzelfde principe.
    De ene stuurt de status update misschien wat sneller dan de andere, maar ik zie daar niet meteen een groot probleem in, temeer dat ze ondertussen al geantwoord hebben.

Misschien niet alles zo negatief zien ... trouwens zolang het pakket niet aan u afgeleverd wordt dan kan je toch ook alleen maar zeggen dat je nog niets ontvangen hebt?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Freddy, lees nog eens mijn openingspost.
    Ik heb via online banking betaald.
    En op dat bureau moet ik 5 weken wachten, of ik dat nu in Nederland, België of Duitsland bestel, bij Maja Möbel zijn ze blijkbaar door hun stock geen.

Freddy, lees nog eens mijn openingspost.
    Ik heb via online banking betaald.
    Awel ja ik heb uw openingspost zeer goed gelezen:
    Ik bestel er op 13/05 een bureau en betaal met online banking.
    En wat is online banking dan wel volgens u?
    Dat is een online (digitale) overschrijving.
    Het enige verschil is dat dit op de PC of smartphone of tablet gebeurt in plaats van op papier, maar de verwerking binnen de bank is net hetzelfde … het wordt NIET uitgevoerd in het WE en neemt eveneens tot drie dagen in beslag voordat het bij de begunstigde is.
    Hetgeen wel meteen zichtbaar is voor de verkoper, dat zijn betalingen met PayPal, kredietkaart en het gebruik van de Bancontact functie.
    Overschrijvingen (online bankieren) zien ze pas als het geld op hun rekening komt.

Dus ofwel drukt ge u verkeerd uit met online bankieren, ofwel heb je het verkeerd voor hoe online bankieren werkt.

De website biedt volgende betalingsmogelijkheden aan:
    Vooruitbetaling (papieren overschrijving of online bankieren)
    Creditcard (meteen betalen met je creditcard)
    Mr. Cash (betaling met Mr. Cash / Bancontact zoals in de winkel maar dan via een app/web)
    PayPal (dat ken je wel zeker)

De laatste drie zien zij meteen, het eerste pas na 1 à 3 werkdagen (meestal 3 voor buitenlandse betalingen).
    Van de verschillende betaalmogelijkheden komt enkel het eerste overeen met de mogelijkheid online bankieren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Eigenlijk is er zo goed als geen verschil tussen internetbankieren en het oude "aanschuiven aan het loket en de bediende de overschrijving laten intypen". Het gaat ook ogenblikkelijk van je rekening maar blijft, net als vroeger, hangen in cyberspace voor een paar dagen zodat de bank hier nog wat op verdient. Er is geen enkele reden waarom dit zo lang moet duren want alles gaat automatisch. Ik las laatst wel dat "binnenkort" deze vertraging zou opgelost zijn en overschrijvingen in real time zouden verwerkt worden.
    BTW, ik zie bij internet bankieren betalingen altijd "in de wacht" staan tot ze dezelfde dag 's nachts verwerkt worden niettegenstaande het bedrag wel ogenblikkelijk in mindering gebracht wordt.
    bye, Maurice
    Nikon D90

Het verschil???????
    Het verschil is als je online banking doet dat wat je betaald hebt sofort van uw rekening af is, of niet soms?
    De laatste dertig of veertig jaar doe ik geen overschrijvingen meer.

Het verschil???????
    Het verschil is als je online banking doet dat wat je betaald hebt sofort van uw rekening af is, of niet soms?
    Daar gaat het hem toch helemaal niet over?
    Het gaat er hem over dat het geld niet meteen op de rekening van de begunstigde staat van zodra dat jij die betaling uitvoert.

Tussen eigen rekeningen zie je dat meestal redelijk snel, naar andere klanten binnen dezelfde bank is dat meestal dezelfde werkdag (indien betaald wordt op een werkdag), naar andere banken of het buitenland kan dat enkele dagen duren.
    En dat is al meer dan dertig jaar zo, dat is altijd al zo geweest … papier, computer of satelliet maakt niet uit, naar het buitenland zit er altijd een vertraging op.

Je moet dan niet klagen tegen de begunstigde, het is bij de bank dat de vertraging zit.
    Maar ja … het is een goed excuus om te zeggen dat je daar nooit meer wil kopen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Eigenlijk is er zo goed als geen verschil tussen internetbankieren en het oude "aanschuiven aan het loket en de bediende de overschrijving laten intypen". Het gaat ook ogenblikkelijk van je rekening maar blijft, net als vroeger, hangen in cyberspace voor een paar dagen zodat de bank hier nog wat op verdient. Er is geen enkele reden waarom dit zo lang moet duren want alles gaat automatisch. Ik las laatst wel dat "binnenkort" deze vertraging zou opgelost zijn en overschrijvingen in real time zouden verwerkt worden.
    BTW, ik zie bij internet bankieren betalingen altijd "in de wacht" staan tot ze dezelfde dag 's nachts verwerkt worden niettegenstaande het bedrag wel ogenblikkelijk in mindering gebracht wordt.
    Dat is inderdaad al langer aangekondigd dat zoiets zou veranderen in de toekomst, maar daar is al jaren sprake van.
    Hetgeen er gebeurt is dat banken onderling niet betaling per betaling doorsturen maar deze groeperen en x aantal keer per dag in bulk naar de begunstigde bank doorsturen.
    Vooral naar het buitenland wordt er nog een extra controle gedaan zodat geen grote bedragen frauduleus zouden verdwijnen.
    Soit, met de huidige technieken zouden ze toch wat sneller kunnen werken met maximum de werkdag erop bij de begunstigde.
    Maar hoe gaan ze ons dat dan weer aanrekenen om de verliezen te compenseren?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

We zijn nu over de levertijd en nog steeds geen bureau ontvangen.
    Mails blijven onbeantwoord, telefoon wordt niet opgenomen.
    Ik denk dat ik voor € 319,99 ben opgelicht.

Sommige webwinkels zijn echt niet betrouwbaar.

KOOP ER NIKS MENSEN.

Ik denk dat ik voor € 319,99 ben opgelicht.

KOOP ER NIKS MENSEN.
    Misschien is de FOD Economie of Test Aankoop een mogelijkheid.
    Op hun eigen site geven ze ook nog dit:
    Onlinegeschillenbeslechting

De Europese Commissie biedt een platform voor onlinegeschillenbeslechting (OS), dat u kunt vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    BTW, nog klachten bij Tros Radar.

Blijkbaar willen ze deze maand ook naar de beurs.
    bye, Maurice
    Nikon D90

Die colofoon: (Ik spreek maar een beetje Duits)
    Colofon:
    home24 SE
    Greifswalder Strasse 212-213, 10405 Berlijn - Duitsland
    Wettelijk vertegenwoordigers: Dr. Philipp Kreibohm, Marc Appelhoff,
    Christoph Cordes, Johannes Schaback
    Voorzitter van de Raad van Bestuur: Lothar Lanz
    Home24 AG is ingeschreven bij
    Amtsgericht Berlin (Charlottenburg), HRB 196337 B
    BTW-nummer: BE0536349820

Een paar dingen gevonden op het www en ze zijn niet mooi hoor.
    Lees hier maar: https://nl-be.trustpilot.com/review/www.home24.nl

Een paar dingen gevonden op het www en ze zijn niet mooi hoor.
    Lees hier maar: https://nl-be.trustpilot.com/review/www.home24.nl
    Die trustpilot review had ik op 18 mei al gepost.
    bye, Maurice
    Nikon D90

En gelezen op het www dat die ook niet betrouwbaar is.
    Ze zijn alles naar de knoppen aan het helpen geloof ik.
    Ik had ook liever in de streek gekocht maar vond niks naar mijn gedacht of het was niet betaalbaar.
    Onze diepvries, wasmachine en droogkast hebben we nog bij een elektrowinkel in Mol kunnen kopen.
    De man ging op pensioen en zijn zoon zag het niet zitten om zijn handen vuil te maken.
    Dus hebben we nog VDB, TV, frigo, Senseo, friteuse en nog meer klein elektro er gekocht maar nog nooit hun service nodig gehad.
    Idem dito met Cool Blue en Bolle punt kom.

Om nog eens terug te komen op die fameuze Home24 webwinkel.
    Twee weken geleden telefonisch contact opgenomen en daar werd mij door een Nederlander beloofd dat hij dat per direct ging onderzoeken en dat ik binnen het uur een email zou ontvangen.
    Naar die email kan ik fluiten.
    Mails naar Home24 worden niet afgeleverd.
    Mijn bureau zou binnen de 5 weken geleverd worden maar na 6 weken nog niets ontvangen.
    Op mijn account staat dat het bureau binnen de week geleverd zal worden, dat staat daar al enkele weken maar er is nog NIETS geleverd.
    Dat zou het volgens de website 1 - 7 weken duren voor aflevering (op mijn account stond dus 1 week).
    Daar zou het volgens hun website 1 - 5 weken duren. Tarara, levering = nul de botten.
    Nu staat er op hun site dat de levertijd 1 - 2 weken kan duren.

Ik ben het beu, verleden weken een mail geschreven in vier talen naar Duitsland dat als ik tegen het einde van verleden week mijn bureau nog niet ontvangen zou hebben ik een officiële zou neerleggen tege, hen.
    Bij deze is het nu gebeurt en vraag me af of ik daar respons zal op krijgen.

Home 24 is een malafide webwinkel die u laat betalen maar niks levert.
    DUS MENSEN KOOP DAAR NIKS OF U BENT UW GELD KWIJT.

Soortgelijke discussies

1. Ervaringen met deze 70-200 Sigma iemand?
    Door TheNikonDude in forum Objectieven
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 23 mei 2012, 08:50
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 10 juni 2011, 22:38
  3. ervaringen met pixbook ? Iemand ?
    Door PhilippeVDP in forum Algemeen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 6 mei 2005, 10:12
  4. Informatie over deze webwinkel?
    Door Franciskine in forum Camera's
    Reacties: 2