Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

    Zo'n waterslang is helemaal niet moeilijk leeg te maken, hoor. En water buiten kan altijd bevriezen, dus waterdarmen, vijverpompen (toch die niet diep genoeg liggen), ... moeten 's winters best binnen.
    Ik doe dat al jaren en mijn waterslangen en haspels gaan al vele jaren mee. Ik denk al zekerv15 jaar. Ook de goedkope groene waterdarm, en inderdaad, die groene knikt nogal gemakkelijk en altijd op dezelfde plaats. Maar die gele stevige (Hozelock?) knikt helemaal niet. Na gebruik rol ik ze op, voor de winter maak ik ze leeg en berg ze op in het tuinhuisje.
    Als je opbergen een gedoe vindt is er een simpele oplossing: alles regelmatig nieuw kopen

    Comment


    • #17
      Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

      De tuinslang ligt hier in de winter ook binnen, daarom dat ik het fijn vind dat er muur-oprolsystemen bestaan die afneembaar zijn.
      Onze slang is al 20 jaar en werkt in feite nog perfect, maar ik zeg het: 't Is een heel gesleur.

      Slangen die stuk gaan ( van die transparant groene) zijn van plastic; die wordt na verloop van tijd hard en gaat breken. Maar een goede tuinslang van Gardena of Hozelock heeft een binnenkort van rubber. En dat is oersterk. De buitenmantel is bij ons wel verbleekt door de zon, maar de tuinslang op zich is nog perfect in orde. Maar met een robotmaaier die op komst is, kanis nu moeilijk de hele lente en zomer de tuinslang in het gras laten liggen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Mulle, ik heb deze toch nog eens bekeken ( in het Nederlands ) - maar hoe laad je dat ding op? Enne hoe dikwijls?
        Heb je dit toestel al lang?
        Die Gardena hangt hier een 4 jaar, pal in de zon (Zuiden), nooit geen mankementen. Het gaat via een accu die je er af kan halen, wordt 1x per jaar geladen. Begin tuinseizoen en wordt toch wel bijna dagelijks gebruikt. Als je hem oprolt kraan dicht en uiteinde open, gaat er veel water uit en ligt het niet te koken in de slang..'s Winters 1 schroefje los en je tilt alles van de muur en dan naar binnen. Is inderdaad duur maar voor mij zijn geld dubbel en dwars waard. Als ik zoiets met een opdraai zwengel had gehad had ik hem allang van de muur gezwierd. Zal straks eens footoos maken en proberen te plaatsen.

        Comment


        • #19
          Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          En hoe werkt een "gewone" automatische dan? Met een veer? Komt daar geen sleet op na verloop van tijd. En het stuk van haspel naar kraan: is dat een vaste lengte? En dat kan je blijkbaar niet afkoppelen van de haspel?
          Dat werkt zoals bij een garagist de darmen van luchtdruk opgerold worden of zoals bij benzinestations alsook bij benzinepompen.

          Alles slijt vermoedelijk hé Marc, ge hebt er ook eentje op batterij maar daar kan de motor ook stuk gaan, kan de batterij net plat zijn of verouderd, kan met alles.
          Vroeger hadden we een karretje op wielen en dat is ook altijd een gedoe en daar moet men nog meer plaats voor hebben.
          Als je die steeds buiten laat dan roesten na jaren de metalen versies ook of verduren de plastieken versies.

          Wat het aansluitstuk naar de kraan betreft ... dat is standaard darm, kan je dus eenvoudig inkorten of verlengen met een koppelstuk. [emoji6]

          Wij hebben in de garage een tweede kraantje laten plaatsen en die is permanent aangesloten ... geen gedoe meer en men gebruikt de waterslang tenminste.
          Vroeger was het vaak “al dat gedoe voor even” en dan deden we al vaak de moeite niet om dat karretje te halen in het tuinhuis.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            De tuinslang ligt hier in de winter ook binnen, daarom dat ik het fijn vind dat er muur-oprolsystemen bestaan die afneembaar zijn.
            Onze slang is al 20 jaar en werkt in feite nog perfect, maar ik zeg het: 't Is een heel gesleur.
            Zelfde reden hier dus voor de verandering ... gesleur met dat karretje.

            Maar als je dat oprolsysteem in uw garage kunt hangen, dan neemt dat niet veel plaats in, moet je noot verplaatsen of afhaken en nooit bang zijn voor bevriezen of wat ook. [emoji16]

            En ons oud karretje heeft ook 15 jaar of zelfs meer buiten gestaan onder dak van tuinhuis maar wel in de vorst en volle zon ... die darm is nooit stuk gegaan.
            Maar we kiezen wel steeds voor iets betere kwaliteit want de andere komen steeds in een knik of verduren met de jaren.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

              de mijne was den deze +- ( misschien ouder model ? ) hozelock ( is als voorbeeld , de mijne had ik ergens anders gekocht , na een tijdje moestik hem helpen om op te rollen , en zoals ik zei. op die paar jaren dat hij gehangen heeft : de slang 3 keer kapot . ( hing wel buiten )

              Comment


              • #22
                Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

                Zo'n slanggeleider met rolletjes is ook heel belangrijk. Je kan die op een wand zetten of op een hoek. Hier een hoeksysteem, zodat je makkelijk langs twee kanten wegkan zonder dat de slang blijft haperen.

                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                  Die Gardena hangt hier een 4 jaar, pal in de zon (Zuiden), nooit geen mankementen. Het gaat via een accu die je er af kan halen, wordt 1x per jaar geladen. Begin tuinseizoen en wordt toch wel bijna dagelijks gebruikt. Als je hem oprolt kraan dicht en uiteinde open, gaat er veel water uit en ligt het niet te koken in de slang..'s Winters 1 schroefje los en je tilt alles van de muur en dan naar binnen. Is inderdaad duur maar voor mij zijn geld dubbel en dwars waard. Als ik zoiets met een opdraai zwengel had gehad had ik hem allang van de muur gezwierd. Zal straks eens footoos maken en proberen te plaatsen.
                  Heb je fotoos gestuurd via mail, waren er teveel...op Youtube staan wel videos waarvan deze er een van is https://www.youtube.com/watch?v=hpd7AvInp4s

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Zelfde reden hier dus voor de verandering ... gesleur met dat karretje.

                    Maar als je dat oprolsysteem in uw garage kunt hangen, dan neemt dat niet veel plaats in, moet je noot verplaatsen of afhaken en nooit bang zijn voor bevriezen of wat ook. [emoji16]

                    En ons oud karretje heeft ook 15 jaar of zelfs meer buiten gestaan onder dak van tuinhuis maar wel in de vorst en volle zon ... die darm is nooit stuk gegaan.
                    Maar we kiezen wel steeds voor iets betere kwaliteit want de andere komen steeds in een knik of verduren met de jaren.
                    Yep, een goede darm gaat niet stuk bij normaal gebruik.
                    Dat karretje staat bij ons op zolder: niet gemakkelijk om de slang mooi gelijkmatig op te rollen + de volledige lengte ging er toch niet op.

                    Dus zoals gezegd 3 stukken, en als de slang weg moet koppel ik ze los en hang ze als een lasso over mijn schouder - zwaar en vaak vuil....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                      Heb je fotoos gestuurd via mail, waren er teveel...op Youtube staan wel videos waarvan deze er een van is https://www.youtube.com/watch?v=hpd7AvInp4s
                      Ja alles ontvangen Mullie! Heel erg bedankt voor de moeite: het is zo klaar als een klontje nu!
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

                        Dat is die automatic zonder batterij waar ik het eerder over had: https://youtu.be/r4skuTN_kX8
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat is die automatic zonder batterij waar ik het eerder over had: https://youtu.be/r4skuTN_kX8
                          In dat filmpje toont de man juist wat je best niet doet. De lans laten schieten om op te rollen. Zal niet lang meegaan... en ook het spruitstuk zal er snel moeten aan geloven. En dan zegt men dat het niet deugd natuurlijk.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            In dat filmpje toont de man juist wat je best niet doet. De lans laten schieten om op te rollen. Zal niet lang meegaan... en ook het spruitstuk zal er snel moeten aan geloven. En dan zegt men dat het niet deugd natuurlijk.
                            Ja, dat klopt volledig wat je aanhaalt.
                            Was maar om het systeem te laten zien.
                            Ik hou ofwel het einde vast met die bol om hem zacht te laten oprollen ofwel sta ik net voor de roll-up en laat de darm tussen een vod passeren, dat remt hem af en ondertussen is de darm telkens wat gekuist voordat hij opgerold wordt.
                            Dat laatste doe ik bijna altijd want ik heb graag dat dingen proper blijven, ook een tuinslang ... wat ook de werking wat langer zal garanderen denk ik. [emoji106]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand ervaring met "SuperHOZE" ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ja, dat klopt volledig wat je aanhaalt.
                              Was maar om het systeem te laten zien.
                              Ik hou ofwel het einde vast met die bol om hem zacht te laten oprollen ofwel sta ik net voor de roll-up en laat de darm tussen een vod passeren, dat remt hem af en ondertussen is de darm telkens wat gekuist voordat hij opgerold wordt.
                              Dat laatste doe ik bijna altijd want ik heb graag dat dingen proper blijven, ook een tuinslang ... wat ook de werking wat langer zal garanderen denk ik. [emoji106]
                              Had ik nog niet aan gedacht met die vod.[emoji106]


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X