Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met samenstellen e-book ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met samenstellen e-book ?

    Heb al aardig wat zitten Googlen maar kan amper iets vinden aangaande het samenstellen/ontwerpen van een e-book.

    Graag jullie ervaring, tips, ...

    Dank
    Groetjes

    Lukathi

  • #2
    Re: Iemand ervaring met samenstellen e-book ?

    wat bedoel je met samenstellen/ontwerpen e-book?
    en in welk formaat (pdf, epub, mobi, etc...)

    Ik zet sommige van mijn boeken, die niet als ebook bestaan soms over naar ebook.
    Ik ga als het volgt te werk: ik scan de boeken met een OCR-scanprogramma dat de tekst herkent.
    Daarna doe ik de layout in wordt en sla alles op in html formaat.
    Vervolgens zet ik dit om naar epub.

    ben momenteel nu bezig met een boek van een bevriend schrijver, wiens uitgeverij, een jaar na dat zijn boek uit is, nog steeds het boek niet heeft omgezet (terwijl hij dus zijn boeken in wordformaat doorstuurt naar hen)

    meer info kan ook gevonden worden op : computertotaal en op de site van Rene Greve.
    Uitgeverij Eburon heeft ook een pagina hieraan gewijdt van wat epub is, waar te verkrijgen en hoe je ze zelf kunt maken

    deze gaan echter over het maken van epubs, niet over het maken van pdf ebooks
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met samenstellen e-book ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
      wat bedoel je met samenstellen/ontwerpen e-book?
      en in welk formaat (pdf, epub, mobi, etc...)

      Ik zet sommige van mijn boeken, die niet als ebook bestaan soms over naar ebook.
      Ik ga als het volgt te werk: ik scan de boeken met een OCR-scanprogramma dat de tekst herkent.
      Daarna doe ik de layout in wordt en sla alles op in html formaat.
      Vervolgens zet ik dit om naar epub.

      ben momenteel nu bezig met een boek van een bevriend schrijver, wiens uitgeverij, een jaar na dat zijn boek uit is, nog steeds het boek niet heeft omgezet (terwijl hij dus zijn boeken in wordformaat doorstuurt naar hen)

      meer info kan ook gevonden worden op : computertotaal en op de site van Rene Greve.
      Uitgeverij Eburon heeft ook een pagina hieraan gewijdt van wat epub is, waar te verkrijgen en hoe je ze zelf kunt maken

      deze gaan echter over het maken van epubs, niet over het maken van pdf ebooks
      Dank je voor je reactie !

      E-books in de stijl zoals je die kan vinden op bvb de site van Craft and Vision http://craftandvision.com/#list

      Heb begrepen dat je beter voor het PDF formaat kiest indien je gebruik maakt van foto's. Veel tekst, dan kies je beter voor het epub formaat.

      Ik veronderstel dat je best eerst wegwijs geraakt in indesign om vervolgens je layout te verzorgen en vervolgens naar het pdf formaat gaat !?

      Bedankt
      Groetjes

      Lukathi

      Comment

      Working...
      X