Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een Grasrobot ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met een Grasrobot ?

Meer en meer denken wij een grasrobot aan te schaffen die onze gazons onderhoudt in de zomer. Ik heb al eens rondgekeken op www.grasrobots.be .
    Maar kan iemand mij wat goeie raad geven bij de aanschaf van zo'n ding ? Loont de investering de moeite? Welke zijn de goeie toestellen? Met batterijen, met zonne-energie?
    Enfin.., alle info is meer dan welkom.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Iemand ervaring met een Grasrobot ?

'k weet nie hé, misschien is dit wel geschikt? Of meerdere ervan??

perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

je kan ook eens seizoenarbeider in dienst nemen.

Comment

Hier in de buurt heeft iemand zo eentje.
        Dat werkt ja, maar op voorwaarden!

Het moet bijna continu rondbollen (niet 's nachts) en het gras moet dus altijd kort gehouden worden of het geraakt er niet door.
        Als het gras nat is komt er weer een probleem bij, hetgeen in België toch af en toe eens kan voorvallen.
        Als ge een moeilijke buur hebt, dan zou ik er maar eens over nadenken alvorens het te kopen ... niet dat het zoveel lawaai maakt maar het is continu de ganse dag door (afhankelijk van het type).
        Nadeel ... laat dat niet te kort aan het straat rondbollen of het zou eens andere wieltjes kunnen krijgen.

Die Bigmow van 12.500€ ziet er goed uit voor zijn prijsje.
        Voor dat bedrag heb je al een kleine auto!

De beste oplossing ... minder lui zijn en uw gras afrijden zoals de meesten ofwel geld genoeg hebben en het laten doen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Mijn gebuur heeft er eentje. We horen dat ding eigenlijk konstant, bij mooi weer. Niet dat het mij stoort. Maar als je het type bent dat er zich wel aan stoort...
          Werken doet het overigens wel goed, de tuin hiernaast is zo een 1000 meter schat ik, met de nodige prullen erin, waar de robot zich al eens in vastrijd. Dan halen een van onze kinderen de robot al eens uit hun benarde situatie.
          Ik heb geen tuin, maar moest ik er een hebben, dan was er zeker zo een hulpding aanwezig.

Comment

het moet toch niet gekker worden hè.
            man neem een tuinman!
            over snobisme gesproken!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              man neem een tuinman!
              over snobisme gesproken!
              grt,bouk.
              Zo een tuinman die er gelijk nog enkel gratis services bij geeft
              Of een buur die wel erg veel op de koffie komt (gaat)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                man neem een tuinman!
                over snobisme gesproken!
                grt,bouk.
                Met dank !
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Zo een tuinman die er gelijk nog enkel gratis services bij geeft
                  Of een buur die wel erg veel op de koffie komt (gaat)
                  "Tuinman, mag ik je slang nog eens vasthouden?"
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

Comment

Gezien de overwegend negatieve reacties op deze goedbedoelde vraag heb ik de indruk dat ik op het verkeerde forum bezig ben. Wat een mentaliteit !!!
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Weinig serieuze reacties hier...
                      Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ken wel mensen die er één hebben en ze zijn er tevreden over. Je heb best wel een terrein zonder veel obstakels. Het is waar dat het toetel constant bezig is mar dat is niet echt en probleem, her geluid is zeker niet storend, je hoort het bijna niet.
                      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Ik kan me wel indenken dat, als je al twintig jaar je gras afgereden hebt, je dit wel eens beu bent. Moest ge nu in de Vs wonen, was dat makkelijker opgelost. Hier zijn zo'n services niet betaalbaar.
                        Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Gezien de overwegend negatieve reacties op deze goedbedoelde vraag heb ik de indruk dat ik op het verkeerde forum bezig ben. Wat een mentaliteit !!!
                          Wat ik zei was wel een graptje hé, ik zou er zelf ook eentje aanschaffen, als ik een tuin zou hebben. Maar die heb ik dus niet. dan zal ik in de plaats maar een stofzuigrobot aanschaffen, lijkt me ook weer een nuttige evolutie in de techniek.

Comment

Net zoals in de stofzuigerfamilie vind ik zo'n robot eigenlijk best grappig. Mensen kopen zo'n robot voor het gemak en uit tijdbesparend oogpunt, maar dan staan ze de hele tijd te kijken hoe die robot z'n werk doet, en moeten ze dat ding vaak weer op weg zetten als het voor de zoveelste keer ergens op één of andere manier zichzelf vastgereden heeft

Mvg,
                            Frederic

Comment

mijne maat heeft er zo ene,die is er zéér tevreden over,hij sukkelt met erge hooikoorts en nu kan hij achter glas toekijken hoe z'n gazon gemaaid word,en is natuurlijk bevorderlijk voor uwe vrije tijd!
                              ik weet nu niet dadelijk welk merk maar wel dat hij een geleidingdraad rond z'n gazon gelegd heeft en dat hij al een keer verhuisd is en als eerste z'n robomaaaier op de camion zette en toen pas z'n madam!
                              als je wat meer specefieke info wil doe je maar een pm'meke, dan vraag ik hem er wel eens achter,daar ben je toch meer mee dan met die idiote antwoorden die sommigen hier geven!
                              grts; M

Comment

Working...
                              X