Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

    En mir, naar de nieuwe Tucson al eens gekeken?
    Hoe liggen de prijzen daar in vergelijking met Nissan en Honda?
    Er zijn op dit moment mooie lanceringskortingen en de beschikbaarheid is blijkbaar redelijk groot ... hier heeft de garage er een vijftal op voorraad.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

      Bij mijn honda garage hebben ze hem enkel als automaat staan als testwagen. Zodra ik de kans heb om eens met een manuele benzine of diesel kan rijden ga ik dat zeker doen.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #63
        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En mir, naar de nieuwe Tucson al eens gekeken?
        Hoe liggen de prijzen daar in vergelijking met Nissan en Honda?
        Ja ik heb de tucson bekeken maar deze is toch weer een stuk duurder dan de nissan en de honda.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #64
          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Ja ik heb de tucson bekeken maar deze is toch weer een stuk duurder dan de nissan en de honda.

          mir
          Ook als je de extra overname, de lanceringskorting en de garagekorting meetelt?
          Korting zou in totaal dan toch een paar duizend Euro moeten zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ook als je de extra overname, de lanceringskorting en de garagekorting meetelt?
            Korting zou in totaal dan toch een paar duizend Euro moeten zijn.
            Ja ik ben eens gaan kijken voor een premium diesel; er ging 2000 euro af van de catalogus prijs.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #66
              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ja ik ben eens gaan kijken voor een premium diesel; er ging 2000 euro af van de catalogus prijs.

              mir
              Dat is dan een lage korting.
              Normaal geeft een dealer 7%, krijg je meer dan 1.200€ extra inruilwaarde en afhankelijk van uitvoering zeker 1.000€ à 2.000€ lanceringskorting.
              Je zou dus minstens 3 à 4.000 Euro van de katalogusprijs moeten krijgen.
              Tel ook de 5 jaar waarborg en bijstand.
              Maar de keuze moet bij u liggen natuurlijk.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                Dex staat hier in de streek zeer hoog aangeschreven, super service en voorwaarden.

                Auto kopen? Bij Dex kies je uit 1000 nieuwe en tweedehandswagens van 30 verschillende automerken.


                Ook enkele nieuwe Tucson http://www.dex.be/nl/cars/detail.phtml?id=14341
                Last edited by Guest42; 17 oktober 2015, 22:04.

                Comment


                • #68
                  Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine



                  Qua afmetingen word de Honda HR-V vergeleken met een Nissan Juke en een Opel Mokka. Die zijn allemaal een maat kleiner dan een Qashqai.

                  Een van mijn auto's in België is een Qashqai 1.6cdti met 130pk, 320Nm en 119g CO2.
                  De Honda diesel 1.6 heeft 120pk, 300Nm en 108 g CO2

                  Effectief verbruik van de 1.6d Qashqai : Vanmorgen volgetankt tot aan de rand en 410km gereden (helft autostrade aan 120kmh, de rest een mix van secundaire wegen en stadsverkeer. Bij stadsverkeer start/stop ingeschakeld). Daarstraks terug volgetankt tot aan de rand : 21,7 liter.
                  Dit geeft een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100km. Bij constante snelheid van 120kmh (op de Garmin, en 126kmh op de teller) in zesde versnelling geeft de verbruiksmeter 4,5l/100km aan.
                  In Spanje heb ik nog een Qashqai 1.6dti van 155 pk/360Nm (5,6l/100km) en een Qashqai 2.0d die getuned is tot 195pk en 400Nm . Die slurpt 6,8 l om de Cayenne 3.0d bij te houden in de bergen. Deze laatste verbruikt dan 13 l/100 km.

                  Het is me een raadsel hoe een Qashqai 1.2 met 115pk en 190Nm bergop (10% aan 90kmh) geraakt met 4 of 5 personen. De 1.6d 130pk doet dat in derde, de 150pk en 195pk in vijfde . Tijdens dat 10% bergop rijden slaat de verbruiksmeter wel ten einde (15 l/100km)
                  Last edited by notex; 18 oktober 2015, 08:23.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

                    Qua afmetingen word de Honda HR-V vergeleken met een Nissan Juke en een Opel Mokka. Die zijn allemaal een maat kleiner dan een Qashqai.

                    In Spanje heb ik nog een Qashqai 1.6cdti van 155 pk/360Nm (5,6l/100km) en een Qashqai 2.0d die getuned is tot 195pk en 400Nm . Die slurpt 6,8 l om de Cayenne 3.0d bij te houden in de bergen. Deze laatste verbruikt dan 13 l/100 km.
                    Dan vrees ik dat je Qashqai op alle vlakken dikke twee maten kleiner is dan een Cayenne Notex. http://www.porsche.com/belgium/nl/mo...enne-s-diesel/
                    Last edited by Guest42; 18 oktober 2015, 07:02.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Ja ik ben eens gaan kijken voor een premium diesel; er ging 2000 euro af van de catalogus prijs.

                      mir
                      Bij Subaru zijn er momenteel ook zaakjes te doen, allemaal vierwiel aangedreven wagens met een superieure techniek.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dan vrees ik dat je Qashqai op alle vlakken dikke twee maten kleiner is dan een Cayenne Notex. http://www.porsche.com/belgium/nl/mo...enne-s-diesel/
                        Beter lezen demeyere. Ik sprak over de Cayenne 6 cylinder 3 liter diesel 211pk , en niet over de Cayenne S 8 cylinder 4 liter 385pk .
                        En waar heb ik gezegd dat mijn Qashqai even groot is als mijn Cayenne ?



                        Deze heeft 16 pk meer dan mijn gepimpte 2.0 Qashqai, maar is 700kg zwaarder. Qua afmetingen ongeveer 50 cm langer en 15 cm breder (maar dat is in Spanje eerder een nadeel in de smalle straatjes en wegeltjes. De 211pk is een geprogrammeerde beperking om fiscale redenen. In Duitsland werd deze motor afgeleverd met 240pk.
                        Maar uiteindelijk heb je gelijk. De Qashqai is op alle vlakken 2 maten kleiner dan een Cayenne.
                        Dat wordt je telkens gewaar als je een parkeerplaats zoekt of wanneer je gaat tanken.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Bij Subaru zijn er momenteel ook zaakjes te doen, allemaal vierwiel aangedreven wagens met een superieure techniek.

                          http://www.subaru-depretre.be/tweedehandswagens
                          Misschien allemaal 4x4, maar niet allemaal SUV.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #73
                            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                            Sorry maar de modellen van Subaru vind ik niet mooi. Morgen eens wat honda garages bellen met de vraag of ze een HR-V diesel staan hebben die ik eens mag testen. Zo kan ik deze eens vergelijken met de nissan.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #74
                              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                              Ik dacht niet dat iemand al vroeg: waarom wil je een nieuwe auto? Ik kan me niet voorstellen dat een Civic van 4 jaar met 120000 km op de teller versleten is?
                              Nu: goesting is kopen natuurlijk, je bent uiteraard vrij te doen met je centen wat je wil, maar als je het 'rationeel' benadert is de Civic oprijden de beste optie.
                              Als je dan toch een nieuwe auto wil kopen: al mag ik honderd jaar worden, niemand zal me er ooit van overtuigen dat Renault/Nissan kan tippen aan een Honda. Ik heb drie Accords gehad, meer dan 700000 km zonder enig probleem.
                              Wat ook je keuze wordt: veel plezier ermee.
                              Filip



                              Verstuurd vanaf mijn SM-T805 met Tapatalk

                              Comment


                              • #75
                                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                                Filip dat is nu net wat me bezig houd he. Onze wagen is nu 4 1/2 jaar oud en heeft 80.000km's. Natuurlijk kan die nog met gemak 4 jaar verder ( t'is een honda he ). Maar nu krijg je er nog een mooie overname prijs voor. Dus is het nu dat je moet beslissen overlaten aan een mooie overname prijs over verder mee blijven rijden. Laat ons ook eerlijk zijn eens over de 100.000 km's krijg je voor een benzine wagen veel minder in overname.

                                We kunnen ons dit als 2 verdieners veroorloven om terug een nieuwe wagen te kopen ( ondanks alle extra taxen van onze regering ) of dit zo verstandig is dat is weer wat anders. Langs de andere kant je leeft maar 1 keer he.

                                mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                                Comment

                                Working...
                                X