Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Alles meetellen hé Verseg, zie #22.
    Denk je dat benzine goedkoper gaat worden?
    De taksen erop wel, maar dan verhogen ze de prijs wegens meer vraag.
    Dat is al altijd zo geweest.
    En als ze merken dat veel mensen er ingelopen zijn, dan zullen ze wel weer wat uitvinden om de benzinerijders te kraken.

    En reken eens 25.000km per jaar ... na 4 jaar is dat 100.000km.
    Verkoop dan een benzine en een diesel en kijk bij dewelke ze het meest afstandelijk gaan doen van het kilometeraantal.

    En nogmaals, buiten de prijs is er ook het rijplezier en een 1200 in zo een wagen is heel licht.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Nissan is in het algemeen niet slecht, maar wel lichter van afwerking en restwaarde dan de meeste anderen.
      .
      Een Tucson van 5 jaar oud, koop je in België voor 5 à 7000€. Voor die prijs kan je geen Qashqai vinden, tenzij een benzineversie.

      In Spanje gooien ze de Hyunday Tucsons en Kia Sportages van 4 à 5 jaar oud naar je hoofd voor 5000€. Voor een even oude Qashqai betaal je 12000€.

      Comment


      • #33
        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

        In de week doen we maar 15 km naar het werk en terug. Dit zou niet genoeg zijn om de dieselmotor goed op temperatuur te laten komen. In het weekend doen we dan weer ritten van meer dan 80km.

        En ja een 1200 is licht voor een wagen die 1300 kg weegt maar toch vind ik dat hij vinniger is dan mijn huidige civic 1400 benzine.

        Als je dan kijkt naar die 1500 diesel heeft die niet zoveel meer vermogen dan de 1200 benzine. Ze hebben ook nog een 1600 benzine maar deze zal dan weer meer verbruiken en de jaarlijkse verkeersbelasting is ook weer hoger. Je zal dan wel wat meer rijplezier hebben maar echt die 1200 turbo ging er deze morgen ook vlot vandoor met veel koppel.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #34
          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Een Tucson van 5 jaar oud, koop je in België voor 5 à 7000€. Voor die prijs kan je geen Qashqai vinden, tenzij een benzineversie.

          In Spanje gooien ze de Hyunday Tucsons en Kia Sportages van 4 à 5 jaar oud naar je hoofd voor 5000€. Voor een even oude Qashqai betaal je 12000€.
          En hoeveel heeft elke wagen gekost?
          Kortingen op Hyundai zijn met acties vaak veel hoger dan bij Nissan.

          Een BMW 3 van 10 jaar oud verkopen ze ook voor 4000€, anderen krijgen er het dubbele of zelfs meer voor.
          Ouderdom wil niets zeggen ... de staat veel meer.

          Ik heb zelf jaren met Nissan gereden, na een jaar krijg je bijna niets meer vergeleken met de betaalde prijs.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

            Voor 25.000km per jaar zou ik toch een diesel overwegen, tenzij ze de wegentaks een heel stuk verhogen voor een diesel.
            Als je geen problemen hebt met de wagen waarmee je nu rijdt kan je misschien beter afwachten wat onze regering allemaal beslist.
            Zodra je de juiste cijfertjes hebt kan je nog eens gaan rekenen, maar nu kan je beter nog wat geduld hebben zodat je niet voor onaangename verassingen komt te staan zodra je auto geleverd wordt.
            Als je dringend een nieuwe wagen nodig hebt, koop er dan een waar je niet op moet wachten, dan weet je al wat de jaarlijkse kosten zijn (maar het zou niet de eerste keer zijn dat ze van hogerhand alles veranderen zodat je toch meer moet betalen).
            Op dit ogenblik is het moeilijk om goede raad te geven over zo'n aankoop, tenzij je een auto op aardgas, elektriciteit of een hybride koopt, want dan krijg je wel een aantal voordelen ten opzichte van diesel en benzine.
            Maar met een elektrische wagen 25.000km per jaar rijden is al wat moeilijker (want dan zal je wel geregeld grote afstanden afleggen), tenzij je er een koopt waarmee je heel veel kilometers per laadbeurt kan doen, en die je dan ook nog eens heel snel kan bijladen.
            Dan blijft eigenlijk alleen nog hybride over, want aardgas kan je ook maar op een beperkt aantal plaatsen tanken.
            Kijk dan ook niet naar het "testverbruik", want dat verschilt voor een hybride nog een pak meer dan het werkelijke verbruik (ze vertrekken voor de test met volle accu's, en die zullen wel helemaal opgebruikt zijn na de testcyclus).
            Ik ken iemand die met een Auris hybride rijdt, met een rustige rijstijl verbruikt die net hetzelfde als mijn auto (maar mijn auto kost maar de helft).

            Voor 10-15.000km per jaar (of minder) moet je zeker geen diesel kopen, maar vanaf 25.000km zou dat toch nog de goedkoopste keuze kunnen zijn.

            We zullen allemaal moeten betalen, en als ze niet toekomen met de begroting, dan verzinnen ze wel iets nieuws om de belastingen te verhogen.
            Dat is altijd al zo geweest, maar het grote probleem is dat je met een auto wel voor meerdere jaren vast hangt aan je keuze.
            Een andere auto kopen omdat ze het belastingsysteem weer overhoop hebben gegooid is meestal duurder dan gewoon die nieuwe belastingen betalen tot je echt een nieuwe auto nodig hebt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              In de week doen we maar 15 km naar het werk en terug. Dit zou niet genoeg zijn om de dieselmotor goed op temperatuur te laten komen. In het weekend doen we dan weer ritten van meer dan 80km.

              En ja een 1200 is licht voor een wagen die 1300 kg weegt maar toch vind ik dat hij vinniger is dan mijn huidige civic 1400 benzine.

              Als je dan kijkt naar die 1500 diesel heeft die niet zoveel meer vermogen dan de 1200 benzine. Ze hebben ook nog een 1600 benzine maar deze zal dan weer meer verbruiken en de jaarlijkse verkeersbelasting is ook weer hoger. Je zal dan wel wat meer rijplezier hebben maar echt die 1200 turbo ging er deze morgen ook vlot vandoor met veel koppel.

              mir
              Die TCe motortjes rijden wel heel vlot.
              Een recente benzinemotor met turbo moet je niet vergelijken met een oude benzinemotor.
              Wie er zelf nog niet mee gereden heeft denkt dat zo'n lichte motor veel toeren moet draaien om een beetje vooruit te komen, en dat is helemaal niet meer het geval (dat heb je nu zelf ook gemerkt).
              Daarom zal die lichte motor normaalgezien ook langer moeten kunnen meegaan dan een oude 1200 die je elke keer boven de 6.000 toeren moet laten draaien als je een beetje vooruit wil komen.
              Bij een moderne 1200cc turbo heb je onder de 3.000 toeren al meer dan voldoende om heel vlot met het verkeer mee te kunnen.
              Mijn 900cc (TCe90) draait zelfs maar 3000 toeren tegen 120km/h, bij die 1200 zal dat nog wat minder zijn.
              Hoeveel toeren mijn oude Clio 1.2 draaide tegen 120km/h, dat weet ik niet (er stond geen toerenteller in), maar dat zal wel heel wat meer zijn dan bij mijn huidige auto.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Voor zo'n hydraulisch druklager moeten ze minder onderdelen gebruiken (lager + zuiger = 1 onderdeel).
                Maar het grote nadeel is dat het pompje over de primaire as zit, en die as krijg je er bij de meeste auto'su niet uit zonder de versnellingsbak te demonteren.

                Vroeger zat het koppelingspompje gewoonlijk tegen de versnellingsbak, en dat pompje duwde dan een "vork" (hefboom) tegen het druklager om zo de koppeling te bedienen.
                Omdat dat pompje aan de buitenkant van de versnellingsbak zat was dat gemakkelijker te vervangen.
                Ik weet niet of dat systeem nog veel gebruikt wordt.
                Het grootste nadeel is dat die zuiger bij Renault bestaat uit een binnen en buiten balg, en dat die dingen aan de lopende band kapot gaan, in iedere Renault garage worden deze met regelmaat vervangen, een druklager met vork houdt het makkelijk de levensduur van je koppeling plaat uit.
                Deze van de Clio van ons dochter is reeds twee maal vervangen, prijskaartje bij een Renault dealer +1.000€
                Bij mijn Mercedes C en Subaru XV zijn dat nog steeds de traditionele vorkarm en gedicht druklager, net als bij vele andere Japanse en Duitse wagens.
                Mijn schoonzoon zijn Renault Espace was al helemaal een ramp qua kosten, en is na vier jaar en 180.000 Km volledig in de prak gedraait vanwege een gebroken distributie, zijn huidige Mitsubichi Grando in nu zes jaar en heeft 275.000 Km en daar heeft nog geen sleutel op gestaan.
                Last edited by Guest42; 16 oktober 2015, 07:51.

                Comment


                • #38
                  Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Als je geen problemen hebt met de wagen waarmee je nu rijdt kan je misschien beter afwachten wat onze regering allemaal beslist.
                  Ik zou net nu kopen en hopen voor de verhoging te kunnen inschrijven.
                  Het is vooral voor nieuwe inschrijvingen dat het duurder wordt.
                  Zowel benzine als diesel zal duurder worden bij inschrijving ... dus wat je ook kiest, het is nu goedkoper.
                  Tenzij je elektrisch overweegt natuurlijk.
                  Van de huidige prijs weet men zeker wat het is ... maar de nieuwe BIV zal wat anders zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Gaat dat over het koppelpedaal dat op de bodem blijft hangen? Dit probleem heb ik op het werk bij de renault masters .

                    mir
                    Inderdaad mir, zelfde systeem zit er bij Nissan in, en daar hebben ze flink wat problemen mee, een barstje in een van de balgen
                    en je ganse motor en versnellingsbak moeten gescheiden worden, bij ons dochter reeds twee maal.
                    Dat hydraulisch druklager bestaat grotendeels uit plastiek met twee inox balgen waar olie tussen wordt gepompt.
                    Zwak punt is dat die balgen gaan barsten met olieverlies en geen mogelijkheid tot ontkoppelen meer.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik heb net even gezocht, voor zover ik kan vinden zijn er heel wat automerken die zo'n hydraulisch druklager gebruiken (en die hebben hetzelfde probleem als die stuk gaat).
                      Inderdaad Bart, tegenwoordig meer en meer gebruikt bij verschillende merken zelfs VW gebruikt ze in sommige busjes.
                      Maar de problemen zijn niet min, het web staat er vol van. hier ook ene die er op korte tijd twee heeft stuk gehad in een Fiat.

                      Geef mij maar het oud systeem met een duwvork en uitwendig pompje.
                      En als ik terug verander word het een CVT automaat, dat is zeker.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                        Als je momenteel in de markt bent voor een nieuwe wagen: koop een Volkswagen diesel. Ik ben er zeker van dat je een serieuze korting krijgt

                        Comment


                        • #42
                          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Als je momenteel in de markt bent voor een nieuwe wagen: koop een Volkswagen diesel. Ik ben er zeker van dat je een serieuze korting krijgt
                          Volgens het volk dat hier alle dagen in die garage staat zou dat wel eens kunnen.
                          Nog nooit geweten dat hun showroom zoveel volk aantrok.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Als je momenteel in de markt bent voor een nieuwe wagen: koop een Volkswagen diesel. Ik ben er zeker van dat je een serieuze korting krijgt
                            En nog beter als je niet veel naar landen reist waar het nog niet (in) is, is een GNC wagen.
                            Bijna gratis inschrijving, weinig tax en goedkoop rijden.
                            Een vriend van mij heeft zo een VW Caddy op aardgas, 2.000 cc motor en hij kan gemakkelijk 500 Km rijden met 20€ aardgas.
                            Hij kon ook van heel wat subsidies genieten, hoe het tegenwoordig zit met die voordelen weet ik niet.
                            Bij VW zitten de flessen in de bodem weg gewerkt. Verder http://www.energids.be/nl/vraag-antw...ternatief/198/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                              De jaarlijkse verkeersbelasting kan je al berekenen, ze gaan uit van een "ijkpunt" van 122 gram CO² per kilometer.
                              Per gram dat de uitstoot hoger of lager is komt er 0,30% bij of gaat er 0,30% af van het bedrag dat je nu voor die wagen zou moeten betalen (volgens de fiscale PK zoals die nu gelden).
                              De Vlaamse regering heeft de tarieven voor de nieuwe, groenere verkeersbelastingen vastgelegd. Wagens op aardgas, elektrische auto’s en plug-in hybrides betalen vanaf 1 januari niet langer belasting op inverkeersstelling (BIV) of jaarlijkse verkeersbelasting. De nieuwe regeling geldt voor particuliere en bedrijfswagens. Voor leasingauto’s kon, zoals bekend, nog geen regeling worden uitgewerkt.


                              Voor mijn auto zou de jaarlijkse verkeersbelasting van 96,76 euro 3,9% goedkoper worden. (als ik die volgend jaar zou inschrijven, maar voor de wagens die al ingeschreven zijn blijft alles voorlopig zoals het was).
                              Maar een nieuwe auto inschrijven zou dan wel een stuk duurder worden.
                              Met andere woorden, ze hebben niet graag dat je een nieuwe zuinigere wagen koopt, want die wordt duurder als je die wil inschrijven.
                              Je krijgt dan wel een heel klein beetje voordeel op de jaarlijkse verkeersbelasting, maar het eindresultaat zal wel zijn dat er meer belastingen betaald worden...

                              Als je een hybride koopt waarbij je de accu thuis kan bijladen, dan betaal je niets, ook niet als die maar een paar kilometers elektrisch kan rijden.
                              Een kleine accu en een elektrisch motortje waarmee je van de oprit geraakt is dan misschien al voldoende om geen belastingen te moeten betalen...
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                De jaarlijkse verkeersbelasting kan je al berekenen, ze gaan uit van een "ijkpunt" van 122 gram CO² per kilometer.
                                Per gram dat de uitstoot hoger of lager is komt er 0,30% bij of gaat er 0,30% af van het bedrag dat je nu voor die wagen zou moeten betalen (volgens de fiscale PK zoals die nu gelden).
                                De Vlaamse regering heeft de tarieven voor de nieuwe, groenere verkeersbelastingen vastgelegd. Wagens op aardgas, elektrische auto’s en plug-in hybrides betalen vanaf 1 januari niet langer belasting op inverkeersstelling (BIV) of jaarlijkse verkeersbelasting. De nieuwe regeling geldt voor particuliere en bedrijfswagens. Voor leasingauto’s kon, zoals bekend, nog geen regeling worden uitgewerkt.


                                Voor mijn auto zou de jaarlijkse verkeersbelasting van 96,76 euro 3,9% goedkoper worden. (als ik die volgend jaar zou inschrijven, maar voor de wagens die al ingeschreven zijn blijft alles voorlopig zoals het was).
                                Maar een nieuwe auto inschrijven zou dan wel een stuk duurder worden.
                                Met andere woorden, ze hebben niet graag dat je een nieuwe zuinigere wagen koopt, want die wordt duurder als je die wil inschrijven.
                                Je krijgt dan wel een heel klein beetje voordeel op de jaarlijkse verkeersbelasting, maar het eindresultaat zal wel zijn dat er meer belastingen betaald worden...

                                Als je een hybride koopt waarbij je de accu thuis kan bijladen, dan betaal je niets, ook niet als die maar een paar kilometers elektrisch kan rijden.
                                Een kleine accu en een elektrisch motortje waarmee je van de oprit geraakt is dan misschien al voldoende om geen belastingen te moeten betalen...
                                Mocht je nu kunnen bewijzen dat je je auto altijd eerst van de oprit duwt, want die van ons helt nogal af naar de straat toe... .

                                Comment

                                Working...
                                X