Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Ja? Heb dat al enkele keren op het internet gelezen, maar nog nooit een document gezien waaruit blijkt dat de ruwe productiekost hoger is dan voor benzine. Iemand een linkje?
    Er is nog een andere reden waarom benzine goedkoper zou moeten zijn : een liter benzine bevat gewoon minder warmte dan een liter diesel. Dat verschil is ongeveer 13%, en dus is het logisch dat een diesel alleen al daardoor minder verbruikt. Mocht men gewoon diesel en benzine per kilo verkopen, i.p.v. per liter (en het verbruik ook zo aangeven) zou dat al een stuk minder schelen.
    De prijsverschillen worden voornamelijk door de taxen bepaald. Dat beetje "kostprijs" is niet bijster belangrijk.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

      Deze morgen eens met die 1.2 benzine gaan rijden. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van zijn prestaties.

      Blijft natuurlijk de vraag benzine of diesel he. Onze huidige wagen is 4 1/2 jaar oud en heeft 80.000 km's. De eerste 2 jaar deden we slechts 15.500 km per jaar. Dus nu doen we een 25.000 km per jaar. Dat was dan ook de reden om een andere wagen aan te schaffen , een zuinige diesel. Maar als we nu terug een benzine wagen aanschaffen gaan we ongeveer evenveel verbruiken als met de huidge wagen (6.5L).

      Nog even wachten tot de regering meer duidelijkheid brengt over de taxen die vanaf 2016 gelden. Langs de andere kant als je hem nog dit jaar aankoopt en inschrijft gelden de huidige tarieven nog.

      Ik heb een leuke site gevonden waar autobestuurders hun verbruik kunnen loggen :


      Zo komt een 1.2 benzine gemiddeld op 7.75L per 100 km = 1950 euro brandstof
      en een 1.5 diesel op 6L per 100km = 1500 euro brandstof

      Dus een diesel is 450 euro goedkoper per jaar - 10 euro dat je meer aan jaarlijkse rijtaks moet betalen. Qua onderhoud weet ik niet of een diesel duurder is dan een benzine?

      mir
      Last edited by mir; 15 oktober 2015, 17:11. Reden: typefoutje
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #18
        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Qua onderhoud weet ik niet of een diesel duurder is dan een benzine?

        mir
        Qua onderhoud is een benzine iets goedkoper dan een diesel, je kan half synthetische olie gebruiken
        en een benzinefilter hoef je omzeggens bijna nooit te vervangen.
        Als je met een diesel veel korte stukken rijdt, dan is de kans groot dat je ooit met EGR of roetfilter problemen krijgt,
        en die kosten zijn niet van de poes, zelfde verhaal als je eens problemen krijgt met een elektronische injector,
        1.600€ voor vier nieuwe injectoren is tegenwoordig normaal.
        En als de motor en versnellingsbak van Renault komt en het is geen automaat, dan zit daar een zeer mottig systeem in
        om te ontkoppelen, de arm met druklager om je koppeling te openen zijn daar namelijk vervangen door een balg met druklager
        die over de prise as zit geschoven, en die dingen gaan gegarandeerd kapot, mijn dochter heeft het verleden jaar voor gehad.
        Een olielek aan een traditionele koppeling met arm is een half uurtje werk, zo een balg vervangen is een hele dag werk, en ze
        vervangen er dagelijks bij een grote Renault garage, t'is maar dat je het weet, die dingen zijn geen kl*ten waard.
        Als je een echte Japanner gewoon bent, ben je gewoon daar weinig of geen kosten aan te hebben, maar wat met Renault te maken heeft
        zou wel eens een ander verhaal kunnen zijn.....
        Nog niet gedacht aan een CNG wagen ? Als je geen verre reizen maakt wel eens het bekijken waard.
        Last edited by Guest42; 15 oktober 2015, 15:30.

        Comment


        • #19
          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

          Voor de onderhoudskosten kan je best ook kijken of er een distributieriem of een ketting wordt gebruikt om de nokkenas(sen) aan te drijven.
          Een distributieriem vervangen is doorgaans vrij duur.
          Dat was voor mij nog een reden meer om niet te kiezen voor de goedkopere "oude" 1200cc zonder turbo, die heeft nog een distributieriem (die verbruikt ook meer, kost meer aan wegentaks, en is een heel stuk trager dan de driecilinder 900cc).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

            Zo komt een 1.2 benzine gemiddeld op 7.75L per 100 km = 1500 euro brandstof
            en een 1.5 diesel op 6L per 100km = 1950 euro brandstof
            Dus een diesel is 450 euro goedkoper per jaar - 10 euro dat je meer aan jaarlijkse rijtaks moet betalen. Qua onderhoud weet ik niet of een diesel duurder is dan een benzine?
            mir

            Comment


            • #21
              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Hij heeft gewoon de twee prijzen gewisseld van plaats ... moet 1950 zijn voor benzine en 1500 voor diesel.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                Tax shift...

                •een liter diesel wordt de komende twee jaar telkens 4 cent duurder en in 2018 nog eens 6 cent
                •maar tegelijk wordt een liter benzine de komende drie jaren telkens 2,6 cent goedkoper
                Dat zat er al maanden, zo niet jaren aan te komen. Daar hoefde je geen glazen bol voor te bezitten.
                Dan komt nog de eenmalige belasting op in verkeerstelling die hoger wordt.
                Dan is het nog wachten op wat ze gaan doen met de jaarlijkse verkeersbelasting, en wees er maar zeker van dat het zowel voor nieuwe als voor bestaande zal zijn.
                Daarom ook dat wij in maart na jaaaren dieselen voor onze nieuwe voor benzine gekozen hebben .

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                  Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                  Tax shift...

                  •een liter diesel wordt de komende twee jaar telkens 4 cent duurder en in 2018 nog eens 6 cent
                  •maar tegelijk wordt een liter benzine de komende drie jaren telkens 2,6 cent goedkoper
                  Maar een diesel blijft nog steeds een pak minder verbruiken dan een benzine ... al is het verschil maar 1 liter, dan is die prijsverhoging te verwaarlozen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Maar een diesel blijft nog steeds een pak minder verbruiken dan een benzine ... al is het verschil maar 1 liter, dan is die prijsverhoging te verwaarlozen.
                    Alles meetellen hé Verseg, zie #22.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                      Oops ook nu pas gezien, had ze verwisseld heb het ondertussen aangepast.



                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Oops ook nu pas gezien, had ze verwisseld heb het ondertussen aangepast.



                        mir
                        Om eens terug te komen op het probleem met de drukgroepen van de Renault aandrijfgroepen.
                        Gebruikt in bepaalde Mercedes A modellen, Nissan en natuurlijk Renault zelf mir.
                        Zoek eens op het www naar "hydraulisch druklager Renault problemen" niet normaal wat je daar leest.
                        Op zich is dat geen groot probleem, ware het niet dat je motor en versnellingsbak moet scheiden om een stuk dat
                        maar een dikke 50€ kost, zit ook in de Micra van mijn vrouw, ik hou mijn hart vast.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                          Gaat dat over het koppelpedaal dat op de bodem blijft hangen? Dit probleem heb ik op het werk bij de renault masters .

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                            Dat symptoom van koppelingspedaal op de vloer heb ik daar toch gelezen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                              Ik heb net even gezocht, voor zover ik kan vinden zijn er heel wat automerken die zo'n hydraulisch druklager gebruiken (en die hebben hetzelfde probleem als die stuk gaat).
                              In mijn Clio werkte de koppeling nog met een kabel, en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
                              Maar ik denk dat er niet veel auto's meer zijn met een kabelbediende koppeling.

                              Voor zo'n hydraulisch druklager moeten ze minder onderdelen gebruiken (lager + zuiger = 1 onderdeel).
                              Maar het grote nadeel is dat het pompje over de primaire as zit, en die as krijg je er bij de meeste auto's niet uit zonder de versnellingsbak te demonteren.

                              Vroeger zat het koppelingspompje gewoonlijk tegen de versnellingsbak, en dat pompje duwde dan een "vork" (hefboom) tegen het druklager om zo de koppeling te bedienen.
                              Omdat dat pompje aan de buitenkant van de versnellingsbak zat was dat gemakkelijker te vervangen.
                              Ik weet niet of dat systeem nog veel gebruikt wordt.
                              Als het druklager bij dat systeem defect was moest ook de versnellingsbak van de motor gehaald worden, maar met een defect druklager kan je meestal wel een tijd blijven doorrijden (er is dan wel wat lawaai als je de koppeling intrapt).
                              Bij een Saab 99 en 900 kon je langs voor aan de koppeling werken (die zat net achter de radiator), daarvoor moest de motorkap eraf, en de radiator + koplampen (die zaten samen op een frame dat er redelijk gemakkelijk uit te halen was).
                              Maar er zijn niet veel auto's waarbij de versnellingsbak onder de motor zit (en waarbij de motor dan ook nog in lengterichting onder de motorkap zit).
                              Last edited by Black B@ndit; 15 oktober 2015, 20:09.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                                kan zelf niets vertellen over deze wagen met 1200 motor, het enige dat ik vind een 1200 cc en 25000 per jaar mee rijden, weet niet vind dat beetje te lichte motor daarvoor
                                op de volgende link kun je toch wat opsteken, doe er je oordeel mee.
                                De verkoop van de vorige Qashqai is in tegenstelling tot veel andere volumemodellen nooit uitgedoofd. Om dat verkoopsucces op zijn minst te evenaren haalt Nissan dan ook alles uit de kast voor zijn fonkelnieuwe opvolger.
                                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                                www.korandoke.be

                                Comment

                                Working...
                                X