Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Volledig akkoord, maar je kan toch, als je prepaid Visa bedrag opgebruikt is, gewoon verder betalen met andere middelen.
    Klopt, maar als ze gewone bankkaarten aanvaarden dan kan ik toch beter meteen alles betalen met mijn gewone bankkaart?
    Welk nut heeft die prepaid kaart dan nog voor mij?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

      Sowieso heeft een prepaid kaart enkel zin om te betalen op plaatsen waar ze geen gewone betaalkaart aanvaarden. Ik denk dan aan sommige webshops en autoverhuur of hotels in het buitenland (buiten Europa).
      Een probleem met autoverhuur (en hotels in bv de VS) is overigens dat ze soms belangrijke bedragen reserveren op je kaart als waarborg, en soms worden die pas 2-3 weken later vrij gegeven.
      Met een prepaid kaar loop je dan niet ver.

      Nu, we wijken af van Cofidis, want daar is het doel zeker en vast om je interesten en kosten te laten betalen.

      Ik heb een creditcard van Belfius, en betaal daar voor mijn volledig pakket ca 17€ per maand. Dat lijkt veel, maar omdat er autobijstand bij zit voor 2 auto's, en een reisannulatieverzekering voor het hele gezin vind ik dat geen slechte deal. In dat pakket zitten nog wat dingen zoals bescherming voor aankopen op het web, maar dat heeft voor mij geen waarde.
      Ik gebruik die kaart niet als kredietlijn, ik betaal elke maand gewoon wat er mee uitgegeven is.

      Comment


      • #18
        Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

        Je kan toch gewoon ook een zichtrekening nemen bij Argente.
        Deze is net als je Mastercard gratis bij Argentz.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #19
          Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Je kan toch gewoon ook een zichtrekening nemen bij Argenta.
          Deze is net als je Mastercard gratis bij Argenta.

          mvg
          Argenta was jaren geleden een pionier, intussen een grijze muis in het banklandschap. Ik hoor nogal dikwijls dat, als je nu enkel een zichtrekening wil openen, je heel vriendelijk bedankt wordt.
          Dat hangt waarschijnlijk wel in grote mate af van de kantoorhouder.

          Keytrade heeft een zichtrekening die je iets opbrengt en ook een gratis VISA als je, ik dacht, 12 verrichtingen per jaar met die kaart verricht.

          Maar je dwaalt af, TS zijn vraag gaat over een kredietkaart zonder verplichte zichtrekening.
          Last edited by nete; 12 oktober 2018, 22:37.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

            Het belang van een goeie bank is bij mij vorige week nog maar eens bewezen geweest. Ik ben nl. "door een toevallige samenloop van omstandigheden" het slachtoffer geworden van phishing, en nog geen klein beetje, het ging nl. om 2199,99€ dat van een spaarrekening via mijn zichtrekening "op weg" was naar Ierland. Dank zij mijn bank (KBC) is het feestje niet doorgegaan. De dienst Secu4you die alle transacties minuut per minuut aandachtig in het oog houdt had nl. vast gesteld dat er bij mij elektronische overschrijvingen waren gebeurd die afwijken van het normale transactiepatroon.
            Ze hebben ij daar dus van op de hoogte gebracht via telefoon en omdat ze mij niet konden bereiken via het lokale KBC kantoor.
            Het bedrag hebben ze dus kunnen blokkeren vooraleer het naar het buitenland werd versluisd.
            Dit heeft wel één en ander van beslommeringen met zich mee gebracht. PV moeten laten opmaken bij de politie als benadeelde partij, blokkering van al mijn rekeningen bij de bank in kwestie. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Zeg dus ook nooit dat het bij jou "niet kan" voorvallen, ik dacht dat ook. Zelfs door heel erg voorzichtig te zijn met het openen van mails kan je toch nog, als bepaalde omstandigheden in jou nadeel spelen slachtoffer worden.
            Mijn rekeningen zijn dus nu netjes weer in de toestand van voorheen dank zij mijn KBC bank en in het bijzonder dank zij mijn lokaal kantoor.
            Het belang van een goeie bank met personeel dat ook niet voor niks werkt, maar ten dienste van de klant. Wat kost dat grapje per jaar ? 24€ voor twee rekeningen, 2 debet kaarten en 2 krediet kaarten waarvan een business en een gold card, maar dat is van minder belang. Verder alle faciliteiten wat E-Banking ect. betreft.
            Ik moet wel toegeven dat alle grootbanken niet dezelfde tarieven hanteren. Bij de Fortis bijvoorbeeld waar ik volledig aan het afbouwen ben betaalde ik tot nog toe 6,75€ per maand voor dezelfde dienstverlening. Een groot verschil dus en wel de moeite om te verhuizen. Maar voor niks gaat de zon op hé..
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

              Goed afgelopen blijkbaar.
              Ben toch benieuwd hoe ze aan uw rekeningen geraakt zijn.
              Zo gemakkelijk is dat vandaag allemaal toch niet.

              Comment


              • #22
                Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                Zo'n knappe service voor 12 euro per jaar per rekening bij KBC, kredietkaart inbegrepen ? Bijna te mooi om waar te zijn...
                Ik vermoed dat het een "business" en geen gewone particuliere ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ben toch benieuwd hoe ze aan uw rekeningen geraakt zijn.
                  Zo gemakkelijk is dat vandaag allemaal toch niet.
                  Slachtoffer van phishing schreef Pol, dus een beetje laten vangen blijkbaar en dat kan iedereen overkomen als men even wat minder alert is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Zo'n knappe service voor 12 euro per jaar per rekening bij KBC, kredietkaart inbegrepen ? Bijna te mooi om waar te zijn...
                    Ik vermoed dat het een "business" en geen gewone particuliere ?
                    Heeft niets met prijs te maken maar met verplichtingen waar elke bank aan moet voldoen.

                    Het zal vermoedelijk ook wel Secure4u zijn denk ik?
                    Dat is de dienst van de bank die u bijstaat in geval van problemen.

                    Een bank is normaal verplicht actief op zoek te gaan naar verdachte transacties en de klant te informeren.
                    Daarvoor heeft een bank specifieke programma’s draaien die dat 27/7 monitoren.
                    In theorie zou eenzelfde transactie dan ook bij een andere bank onderschept moeten worden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Zo'n knappe service voor 12 euro per jaar per rekening bij KBC, kredietkaart inbegrepen ? Bijna te mooi om waar te zijn...
                      Ik vermoed dat het een "business" en geen gewone particuliere ?
                      Ik zit daar als business-, als particuliere- en met private banking klant. Eén en ander heeft daar misschien mee te maken. Maar niettemin, voor mijn specifiek geval een buitengewone service.
                      Begrijp dat men nu zal zeggen dat ze al genoeg aan mij verdienen. Dit is allicht wel zo, maar dat kan mij geen barst schelen. Als zelfstandige ga ik ervan uit dat niemand gratis werkt, dus ook en zeker een bank met al haar personeel. Wat betreft het 'private banking' , daar pikt die bank ook van mee, dat weet ik maar al te goed. Maar ik ben ook niet van dat genre dat alles uit de kan wil halen. Als ik tevreden ben mag diegene die mij de tevredenheid bezorgd en er bovendien ook nog het werk voor doet ook meeprofiteren...
                      Last edited by enero; 16 oktober 2018, 10:04.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                        Ik wens toch nog even toe te voegen dat een kredietkaart bij een 'derde' bij de bank (bij aanvraag lening,...) wordt aanzien als een kredietopening....µ
                        Teveel kredietopeningen, dat beïnvloedt het antwoord van je bank negatief...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LPO Bekijk bericht
                          Ik wens toch nog even toe te voegen dat een kredietkaart bij een 'derde' bij de bank (bij aanvraag lening,...) wordt aanzien als een kredietopening....µ
                          Teveel kredietopeningen, dat beïnvloedt het antwoord van je bank negatief...
                          Dat zal wel zo zijn. Een kredietkaart krijgen of bezitten is al zoveel als het openen van een kredietlijn. Als je de transacties meet je kredietkaart gaat bekijken op je E-banking pagina, dan zie nog bij beheer van kaarten en specifiek bij bijvoorbeeld de krediekaart : "totaal bedrag dat je kunt lenen".
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Dat zal wel zo zijn. Een kredietkaart krijgen of bezitten is al zoveel als het openen van een kredietlijn. Als je de transacties meet je kredietkaart gaat bekijken op je E-banking pagina, dan zie nog bij beheer van kaarten en specifiek bij bijvoorbeeld de krediekaart : "totaal bedrag dat je kunt lenen".
                            Maar staat staat er ook bij je gewone bankkaart.
                            Het is wat je onder nul kan gaan. Dat is dus ook een vorm van krediet.

                            Trouwens het bedrag van meeste gewone kredietkaarten moet je in één keer terug betalen en dan moet je geen interest betalen.
                            Bij de kredietkaarten van de meer "dubieuze" uitgevers wordt dit niet van je verlangt en kan je terugbetalen in schijven met natuurlijk de nodige interest.

                            mvg
                            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                              Straffer nog: deze kredietverleners gaan ervan uit dat je niet alles wil terugbetalen en vragen slechts een beperkt deel terug te betalen (waardoor je intrest blijft betalen op het saldo). Als je echt alles wil terugbetalen, moet je zelf het initiatief nemen en dit doen binnen de vastgestelde termijn. Elke dag vertraging leidt tot woekerintresten.

                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                                Maar staat staat er ook bij je gewone bankkaart.
                                Het is wat je onder nul kan gaan. Dat is dus ook een vorm van krediet.

                                Trouwens het bedrag van meeste gewone kredietkaarten moet je in één keer terug betalen en dan moet je geen interest betalen.
                                Bij de kredietkaarten van de meer "dubieuze" uitgevers wordt dit niet van je verlangt en kan je terugbetalen in schijven met natuurlijk de nodige interest.

                                mvg
                                Je kan voor dit flexiebel terugbetalen eveneens "kiezen" bij de meeste grootbanken, maar inderdaad dan ga je intresten betalen. Dat is dus een afwijking van de normaal gangbare manier van werken waarbij een bedrag dat je hebt betaald of afgenomen met de kredietkaart in één keer wordt terugbetaald.
                                Het is ook zo dat, indien je meer afneemt den de limiet van je kaarten en je rekening is niet genoeg solvabel, je daar uiteraard ook serieuze intresten gaat voor betalen.
                                Zoiets dergelijks heb ik onlangs voorgehad met BNP en dit is de reden waarvoor ik het daar voor bekeken heb genomen.
                                Ik was nl. in het buitenland en had voordien gevraagd mijn limieten op te trekken. Dit had men niet gedaan, alhoewel ik daar een schriftelijk bewijs van had. Gevolg was dat er bij een betaling met mijn debetkaart een weigering kwam. Met de kredietkaart was dat wel mogelijk, maar ik zat boven mijn limiet. Gevolg was dat ik in debet stond voor wat betreft de limiet van die kaart. Maar gezien er voldoende op de rekening stond heb ik daar geen intresten op betaald. Ik had nochtans ook voor mijn kredietkaart een verhoging van de limiet gevraagd, wat dus ook niet was gebeurd. Nadien is men met een uitleg gekomen dat er op mijn Visa Gold een maximale limiet van 5000 is en niet meer. Bij KBC kan ik op al mijn kaarten nu tot 15K gaan. Er is dus een zeer groot verschil tussen bepaalde banken.
                                Dergelijke situatie heb ik met de bewuste bank twee keer voorgehad. Daarom zijn de boeken bij die bank ook aan het dicht gaan.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X