Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

    In Giethoorn is er dat mooi dorpje, een wildpark in Emmen dacht ik en in Loo het kasteel van Willem van Oranje.
    Iemand al in die regio boven Apeldoorn geweest ?
    Qua hotel misschien iets nemen in Lelystad ofzo, dit lijkt een hypermoderne stad met goedkopere moderne hotels.

  • #2
    Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

    Lang geleden ooit geweest. Wij hadden toen voor een week een boot gehuurd waarop we sliepen en waarmee we een rondvaart deden. In Giethoorn hebben we niet overnacht, maar wel reclame gezien voor de verkenning van een natuurreservaat met zogenaamde fluisterbootjes.

    Dit lijkt me iets heel leuk bij redelijk goed weer. Wel goed op voorhand boeken:

    Comment


    • #3
      Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

      Lelystad, niet z'n beetje uit de slinger - en zekers geen bruisend dorp - van je bestemmingen! Gij kunt beter ten oosten van de A28/A32 naar een onderkomen zoeken. (Meppel/Vledder/Steenwijk/Wolvega of zelfs nog noordelijker Hoogenveen/Assen) Of als je toch perse de A6 op wilt naar het noorden kan je terecht in Emmeloord.

      Giethoorn is dorp - geen regio of wat dan ook -, als je dat wilt bezoeken kies dan de treurigste dag van je `leven`....

      "een natuurreservaat"
      Dat natuurreservaat heet NP Weerribben - Wieden. Waarbij Giethoorn zich aan de oostkant van dit reservaat bevindt.

      Als je zelf met fluitsterboot en of kano/kajak het water op wilt dan is mijn in ziens de gewezen plek Kalenberg/Ossenzijl. Laat je varen kan vanuit: Giethoorn/Sint Jansklooster/Ossenzijl.... aanbevelingswaardig is Sint Jansklooster

      Weerribben
      Wieden

      Tulpenroute Noordoostpolder
      Last edited by in2lapland; 20 april 2017, 16:55.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

        Ja het was voor een dagje op de grachten te varen, wel later tss Juli - September als de Hortensia's in bloei zijn in combinatie met mooi weer
        Wildpark Emmen gaan we toch niet doen, artikel gelezen vol klachten van mensen dat er bijna geen dieren te zien zijn.
        Qua grotere steden in de buurt is er nog Groningen, Zwolle, Appeldoorn, Leeuwarden, Tilburg iemand al één van deze bezocht of andere tips in die regio ?
        Last edited by CanonYouCan; 22 april 2017, 18:08.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

          Blijkbaar ben je meer een "stads"-mens, dan iemand die de "vrije" natuur intrekt.... ?

          Naar wat ben je op zoek in die dorpen?

          Comment


          • #6
            Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

            Groningen is een mooie en gezellige (studenten) stad en op de tweede plaats Zwolle.
            Tilburg lijkt mij weer aardig uit de keors
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

              Dolfinarium in Harderwijk is een echte topper!

              Comment


              • #8
                Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

                Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                Qua grotere steden in de buurt is er nog Groningen, Zwolle, Appeldoorn, Leeuwarden, Tilburg iemand al één van deze bezocht of andere tips in die regio ?
                Tilburg ligt echt wel op een heel andere locatie. Maar Groningen, Leeuwarden en Zwolle ligt ook niet heel dicht bij elkaar in de buurt. Vergeet niet dat in het noorden / oosten van NL niet overal snelweg ligt. En dus dat deze drie plaatsen niet in 1 vakantie te bezoeken zijn.

                Even op Tilburg terug te komen. Ik heb best wel vaak Tilburg bezocht, gewoon weg omdat dit de grote stad is die het dicht in de buurt van mijn dorp ligt.
                Persoonlijk vind ik Den Bosch/s Hertogenbosch mooier. En Eindhoven is ook sfeer voller. Maar in Tilburg heb je wel een moderne kunst museum, Textiel museum en natuurhistorische museum. Dus als je iets specifieks wil weten. Dan kun je het me altijd vragen.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

                  Vergeet niet dat in het noorden / oosten van NL niet overal snelweg ligt. En dus dat deze drie plaatsen niet in 1 vakantie te bezoeken zijn.
                  Zo waar haal je die wijsheid vandaan dan?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                    Vergeet niet dat in het noorden / oosten van NL niet overal snelweg ligt. En dus dat deze drie plaatsen niet in 1 vakantie te bezoeken zijn.
                    Zo waar haal je die wijsheid vandaan dan?
                    Omdat ik er ooit ben geweest en met oost NL bedoelde ik provincies als Overijssel en Drenthe. Ga maar is op Google maps kijken en zoek maar eens naar A wegen. Van Zwolle naar Groningen/Leeuwarden en van Groningen naar Leeuwarden is allemaal een 50 a 60 min rijden volgens Google maps. Ik kreeg die tijden door. Maar als je graag een uur heen en een uur terug rijdt op een vakantie dag is natuurlijk veel te doen. Maar wij vinden het wel beetje lang voor meerdere dagen
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand al in regio Giethoorn/Emmen/Loo geweest en tips in de buurt ?

                      Gij trekt scheef! Het lijkt mij, dat je omgeving Zwolle niet als "standplaats" verkiest als je de dorpen Leeuwarden en Groningen wilt bezoeken en ook nog een dagje Giethoorn gepland hebt, dan trekt men op naar het Dwingelderveld of Drents-Friese Wold.

                      Comment

                      Working...
                      X