Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al ervaring met deze producten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand al ervaring met deze producten?

    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Hallo, ja de vraag staat hierboven.
    Dit ivm de almaar stijgende mazout prijzen.

    Het eerste is infrarood verwarming.



    Het tweede is een heater voor warm water.



    Ik heb maar snel twee links gekozen om te laten zien wat ik bedoel.
    Ben benieuwd naar de reacties.
    Reken voor jezelf uit rufus.
    1 liter mazout bevat een energie inhoud van 10,5 Kwh,
    1 kubieke meter rijk aardgas 11,5 Kwh,
    1 kubieke meter arm aardgas 10,2 Kwh
    1 Kwh elektriciteit kost ongeveer 0,25€ dat is grofweg ongeveer 5 keer duurder dan
    het vemiddelde van de drie bovenstaande voor dezelfde hoeveelheid warmte.
    Gascondensatie is de minst onderhoudsintesieve manier van verwarmen en ook de goedkoopste.

    Comment


    • #17
      Re: Iemand al ervaring met deze producten?

      Oké, elektriek valt voorlopig af.
      Ik wil nu ook niet zo direct van mijn mazout ketel af aangezien die vorig jaar nog een nieuwe brander gekregen heeft.
      Maar was wel nieuwsgierig naar de reactie's.
      Nog een vraag. Mijn boiler zit ook op die mazout ketel. Die zou ik er toch graag af hebben.
      Dan kan ik tijdens de lente en zomer maanden die ketel zo goed als stil leggen.
      Is dan een gas verwarmer een goede optie, een geiser dus.
      Maar aangezien ik geen gas aansluiting wil binnen leggen wil ik die dan op zo'n fles gas aansluiten.
      Zoals je die op veel campings ziet. Mijn buurman heeft ook zo ene staan voor zijn warm water en verbruikt ongeveer 1 zo'n fles per jaar. Kosten zijn ongeveer tussen de 70 en 90 euro voor zo'n volle fles. Zijn complete installatie heeft 2 jaar geleden 1000 euro gekost. Incl. installatie.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #18
        Re: Iemand al ervaring met deze producten?

        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        Maar aangezien ik geen gas aansluiting wil binnen leggen wil ik die dan op zo'n fles gas aansluiten.
        Zoals je die op veel campings ziet. Mijn buurman heeft ook zo ene staan voor zijn warm water en verbruikt ongeveer 1 zo'n fles per jaar. Kosten zijn ongeveer tussen de 70 en 90 euro voor zo'n volle fles. Zijn complete installatie heeft 2 jaar geleden 1000 euro gekost. Incl. installatie.
        Dat zal dan wel zo'n grote fles van 47kg zijn.


        Kennissen hebben in de tuin een hok staan met een batterij van 6 zulke grote flessen. Daarmee komen ze een jaar toe voor de centrale verwarming en het warm water van een niet te grote villa (4 slaapkamers, 3 badkamers).

        Comment


        • #19
          Re: Iemand al ervaring met deze producten?

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          .... een niet te grote villa (4 slaapkamers, 3 badkamers).
          4 slaapkamers en 3 badkamers ... een niet te grote villa ?
          Hoeveel badkamers heeft een grote villa dan

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Iemand al ervaring met deze producten?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            4 slaapkamers en 3 badkamers ... een niet te grote villa ?
            Hoeveel badkamers heeft een grote villa dan

            grts
            Sieg
            1 volwaardige badkamer per slaapkamer.
            Een kamertje van 1m x 1m50 met een toilet en een wasbakje, noem ik geen badkamer. Dat is een gastentoilet.

            Comment


            • #21
              Re: Iemand al ervaring met deze producten?

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Dat zal dan wel zo'n grote fles van 47kg zijn.


              Kennissen hebben in de tuin een hok staan met een batterij van 6 zulke grote flessen. Daarmee komen ze een jaar toe voor de centrale verwarming en het warm water van een niet te grote villa (4 slaapkamers, 3 badkamers).
              Zal dan wel over je Spaanse buurman gaan veronderstel ik notex?

              Amai, duur gas in flessen, dan beter zo een hervulbare LPG fles zetten, kost je nog geen 30€ per vulbeurt aan
              een LPG station.

              Comment


              • #22
                Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Dat zal dan wel zo'n grote fles van 47kg zijn.


                Kennissen hebben in de tuin een hok staan met een batterij van 6 zulke grote flessen. Daarmee komen ze een jaar toe voor de centrale verwarming en het warm water van een niet te grote villa (4 slaapkamers, 3 badkamers).
                Inderdaad, zo iets.
                Je hebt in ieder geval geen netwerk kosten. En alleen kosten wanneer je warm water nodig hebt.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Daarmee komen ze een jaar toe voor de centrale verwarming en het warm water van een niet te grote villa (4 slaapkamers, 3 badkamers).
                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  1 volwaardige badkamer per slaapkamer.
                  Een kamertje van 1m x 1m50 met een toilet en een wasbakje, noem ik geen badkamer. Dat is een gastentoilet.
                  Een standaard villa heeft 2 ŕ 3 slaapkamers en 1 badkamer.
                  Een kleine plaats met toilet en wasbak is inderdaad geen badkamer.
                  Dus gaat het hierboven dan toch over een iets grotere villa? [emoji1]

                  Maar wat het werken met gasflessen of kleine citerne betreft, ik ken mensen die dat hadden en na een paar jaar terug laten wegnemen hebben.
                  Minder gebruiksgemak dan aardgas, duurder en ook gevaarlijker.
                  En ook leeg al eens op de slechte moment.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Maar wat het werken met gasflessen of kleine citerne betreft, ik ken mensen die dat hadden en na een paar jaar terug laten wegnemen hebben.
                    Minder gebruiksgemak dan aardgas, duurder en ook gevaarlijker.
                    En ook leeg al eens op de slechte moment.
                    Véél gevaarlijker dan aardgas Freddy, flessen met Propaan of Butaan (of een mengsel LPG dus) hebben een dampdruk die een paar honderd keer
                    hoger ligt dan de druk van het aardgas dat de gewone burger binnen krijgt, vandaar de ontspanner op één of meerdere flessen, die dingen
                    kunnen dus kapot gaan.
                    Tweede gevaar is dat Propaan of Butaan zwaarder is dan lucht, dus veel gevaarlijker voor explosie bij een lek.
                    Aardgas is lichter dan lucht en kan normaal gemakkelijker naar buiten, zeker in moderne huizen met ventilatie voorzieningen.
                    Is ook de reden dat CNG voertuigen ondergronds mogen parkeren en LPG voertuigen niet.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Amai, duur gas in flessen, dan beter zo een hervulbare LPG fles zetten, kost je nog geen 30€ per vulbeurt aan
                      een LPG station.
                      Zo een grote fles van 46kg kost hier in Spanje ongeveer 50€, aan huis geleverd en geplaatst.
                      Terwijl men in Nederland tegen 2050 volledig wil stoppen met leidinggas, is men pas nu in deze regio de leidingen voor het stadsgas aan het installeren.
                      Die installatie gebeurt wel op een vreemde manier. Elk huis waar men een aansluiting heeft genomen, heeft een kraantje om het gas af te sluiten. Dit kraantje staat open en bloot langs het voetpad. Iedereen die er voorbij komt kan het open of dicht draaien.

                      Bij ons komt er hier geen gas binnen. In de winter zijn we grotendeels in België en als het dan toch eens te fris wordt, gebruiken we de airco's om te verwarmen.
                      Input 450W aan elektriciteit @ 0,30€/kWh en output zou 1500W aan warmte moeten zijn (maar dat neem ik met een groffe korrel zout).

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Zal dan wel over je Spaanse buurman gaan veronderstel ik notex?

                        Amai, duur gas in flessen, dan beter zo een hervulbare LPG fles zetten, kost je nog geen 30€ per vulbeurt aan
                        een LPG station.
                        Het vullen van propaanflessen of butaanflessen of LPG-flessen aan een LPG-station is niet alleen verboden, het is bovendien levensgevaarlijk (vooral bij overvullen). Nooit doen aub!

                        mvg
                        Filip

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                          Het vullen van propaanflessen of butaanflessen of LPG-flessen aan een LPG-station is niet alleen verboden, het is bovendien levensgevaarlijk (vooral bij overvullen). Nooit doen aub!

                          mvg
                          Filip
                          Bij mijn weten is dat nog steeds niet verboden Filip,
                          hervulbare LPG flessen zijn nog steeds overal te koop
                          en zijn voorzien van de nodige veiligheidsvoorzieningen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar wat het werken met gasflessen of kleine citerne betreft, ik ken mensen die dat hadden en na een paar jaar terug laten wegnemen hebben.
                            Minder gebruiksgemak dan aardgas, duurder en ook gevaarlijker.
                            En ook leeg al eens op de slechte moment.
                            Gevaarlijk ?? Mijn buurman doet dat al vanaf 1983 en dit is zijn tweede geiser.
                            Vervangen sinds twee jaar, reden... de waakvlam die nu automatisch ontsteking is geworden.
                            Weer wat zuiniger.
                            Duurder denk ik ook niet dan aardgas laten aanleggen. (Het is alleen voor warm water) Je zit niet met de vaste kost van aansluiting.
                            En leeg op het verkeerde moment, dat kan. Maar als je een reserve fles hebt staan is het in 5 minuten over geschakeld.
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              Gevaarlijk ?? Mijn buurman doet dat al vanaf 1983 en dit is zijn tweede geiser.
                              Gevaarlijker wil niet zeggen dat iedereen pech heeft (gelukkig). [emoji846]

                              Ik ken er anders die jaren met flessen gewerkt hebben en dat ging goed tot die ene keer ... toen had niemand op het dorpsplein nog ramen, was de kerktoren beschadigd, lagen er overal brokstukken en zaten ze met een serie gewonde buren.

                              Een foutje is al snel eens gemaakt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand al ervaring met deze producten?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                4 slaapkamers en 3 badkamers ... een niet te grote villa ?
                                Hoeveel badkamers heeft een grote villa dan

                                grts
                                Sieg
                                Zoiets ongeveer begint er al op te lijken : 3 slaapkamers + 3 badkamers

                                Prachtige villa Te koop nieuwbouw villa aan de Costa Blanca met zwembad en een zee aan ruimte en rust. Een prima investering wie meerwaarde wil. Groot grondstuk Topkwaliteit aan betaalbare prijs Niet ver van zee de luchthaven en Alicante Splinternieuwe villa in de Costa Blanca Met gratis pelletkachel Met gratis omheining Met gratis terrassen rond de villa Villa gelegen aan de straat Villa zeer rustig ligging in de Costa Blanca Groot Zwembad mogelijk

                                Comment

                                Working...
                                X