Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I7 7700K hoge temperaturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: I7 7700K hoge temperaturen

    Bericht van Intel,

    Dear Mr. Alex,

    Thank you for contacting Intel®.

    Intel® are aware of the situation concerning the temperature spikes with the i7-7700K processor and will soon be providing updates on the Intel® Communities site here:



    As more information becomes available we will provide a more detailed update. The boxed processors have a 3-year warranty, which we will be happy to honor based on the results from our investigation. There is the possibility at this point that a replacement processor could still be affected by this.

    Could you run the Intel® Processor Diagnostic tool and send us the results please? :



    Could you tell us which other system components you have, like your motherboard, RAM, and power supply please? Also, could you provide the Batch and Serial Numbers of your processor, your telephone number, and your postal address in the event that we process a warranty replacement?


    Best regards,

    William
    Intel Customer Support
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #32
      Re: I7 7700K hoge temperaturen

      Toch mooi van Intel dat ze u helpen, maar ik blijf bij mijn idee dat die koeler die ze erop geplaatst is niet genoeg koelt.
      Als er nog koelers in de kast zitten waarvan het toerental geregeld word door het moederbord dan moet je dat allemaal zien in het BIOS.
      In mijn kasten steken 4 80 of 90cm koelers (2 in en 2 uit) allemaal aangesloten op mijn moederbord die het toerental zodanig regelt opdat de temperatuur niet hoger wordt dan dat ik ingesteld heb.
      En mijn CPU is "maar" een i5 3570k 3,4 GHz.
      BTW: de koeler van mijn voeding blaast de warme lucht direct naar buiten en niet in mijn kast, dat is ook belangrijk natuurlijk.
      Nu, de meeste moderne kasten zijn nu zo gebouwd zeker, met uitzondering van die heel goedkope blikken kasten.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #33
        Re: I7 7700K hoge temperaturen

        Zojuist een telefoontje gehad van Intel. Ze bieden mij een nieuwe processor aan maar kunnen voorlopig niet verzekeren dat het gaat opgelost zijn.
        Dus ik heb dat afgewezen en zal wachten tot ze weten wat het probleem is.

        maar ik blijf bij mijn idee dat die koeler die ze erop geplaatst is niet genoeg koelt
        Tijdens het uitvoeren vd Intel diagnostic tool zijn de temperaturen wel ok dus denk dat het wel goed zit met de koeling.
        Azerty heeft de pc ook uitgemeten en voor hun was alles ok.
        Ik heb vooraan de kast een 140mm fan en achteraan een 100mm fan. De voeding is onderaan geplaatst en blaast de lucht naar buiten (bequite 500W).

        En als Intel daar weet van heeft dan zal er wel iets mis zijn, denk je niet.
        Last edited by alex606; 7 april 2017, 12:16.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #34
          Re: I7 7700K hoge temperaturen

          Zeg Alex, ik zat ineens te denken........
          Veronderstel dat uwen CPU te warm gekregen heeft dan beginnen de moleculen af te breken en zal uw i7 snel trager worden, fouten geven om ten slotte de geest te geven.
          Ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar omdat Intel zo snel was om u een nieuwe CPU toe te sturen ging er hier een belleke rinkelen.
          Ik had die in elk geval aanvaard, want ik vermoed dat er toch een foutje in zit.

          Ene BTW, in mijn kasten zitten enkel koelers in van 14cm, die van 80 en 90 is nog uit de tijd van de 472 of A slots. Die maakten toen ook een kabaal en zou je nu niet meer Brussel in mogen, net als de vliegtuigen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #35
            Re: I7 7700K hoge temperaturen

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Zeg Alex, ik zat ineens te denken........
            Veronderstel dat uwen CPU te warm gekregen heeft dan beginnen de moleculen af te breken en zal uw i7 ...
            De moleculen "breken niet af" ... bij continue oververhitting riskeert men (heel traag) thermische diffusie wat de na verloop van tijd de transistorjuncties om zeep kan helpen ... Geen idee of zoeits ooit in de praktijk voorgekomen is ...

            Comment


            • #36
              Re: I7 7700K hoge temperaturen

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              De moleculen "breken niet af" ... bij continue oververhitting riskeert men (heel traag) thermische diffusie wat de na verloop van tijd de transistorjuncties om zeep kan helpen ... Geen idee of zoeits ooit in de praktijk voorgekomen is ...
              Hoe die dingen heten wist ik niet, mij hadden ze wijs gemaakt dat het de moleculen waren, maar soit, te heet geworden CPU's sterven een zekere dood.
              Vandaar ook de noodzaak om die CPU zo koel mogelijk te houden zodat de CPU langer meegaat.

              Ik heb vroeger twee AMD's (Slot A) naar de filistijnen geholpen.
              Van één was de koeling uitgevallen en was het mijn neus die alarm sloeg.
              Van de andere was het omdat ik die teveel opgefokt had zonder een andere koeling op te zetten. Deze werd dus trager en trager en op het laatst een berg fouten.
              Sindsdien gebruik ik enkel nog Intel. In mijn begintijd heb ik ook nog een Cyrix gehad. (Dat was nog in het stenen tijdperk dacht ik.)
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #37
                Re: I7 7700K hoge temperaturen

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar omdat Intel zo snel was om u een nieuwe CPU toe te sturen ging er hier een belleke rinkelen.
                Ik had die in elk geval aanvaard, want ik vermoed dat er toch een foutje in zit.
                Ik heb 3 jaar garantie dus nog tijd genoeg om een nieuwe aan te vragen.
                Ik heb er eigenlijk geen goesting in om een nieuwe processor te plaatsen. En hoe zit het dan met de assemblagegarantie van Azerty. Moet ik de hele pc terug opsturen naar Azerty zodat zij de processor plaatsen of moet ik dat zelf doen. Naar Azerty opsturen gaat me toch geld kosten en ik ben hem kwijt voor minstens een week en waarschijnlijk langer.
                Als ik het zelf doe moet ik pasta kopen en misschien zelfs een nieuwe koeler.

                En hoe zit het met de oude processor, mag ik die houden denkt ge?

                De pc bolt goed eigenlijk. Bij rust zit ik op 30°C, bij middelmatige belasting op 55°C en bij volle belasting 85 tot 90°C.
                De pc is zalig snel. Voordien had ik een AMD X4 965 en nu gaat alles weer een stukje sneller.
                Last edited by alex606; 9 april 2017, 12:35.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #38
                  Re: I7 7700K hoge temperaturen

                  t' Ja Alex, sowieso zou er bij mij sofort een andere koeler op moeten en is er nieuwe koelpasta bijgeleverd.
                  Hoelang duurt hun assemblage garantie? Voor de rest heb je de fabrieksgarantie.
                  Intel zal u wel laten weten of je de andere moet opsturen of niet en je mag ervan op aan dat het op hun kosten zal zijn.
                  Enfin ja, 't is uwen Pc en u beslist wat het beste is natuurlijk.
                  Ene BTW, als je niet te ver van Mol afwoont wil ik de koeler gratis plaatsen.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: I7 7700K hoge temperaturen

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Ik heb 3 jaar garantie dus nog tijd genoeg om een nieuwe aan te vragen.
                    Het is drie jaar garantie op de boxed versie van de processor, ben je zeker dat Azerty.nl een boxed versie gebruikt heeft?

                    Anders heb je maar een paar maand fabrieksgarantie bij de fabrikant ... al moet de verkoper u natuurlijk nog steeds 2 jaar wettelijke garantie geven.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: I7 7700K hoge temperaturen

                      Ik geloof niet dat er een koeler bij was, alleen de processor.

                      ik ga het forum nog even in de gaten houden en we zien wel wat er gebeurt.
                      Dan is het maar die meneer terug contacteren en ik heb een nieuwe processor.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #41
                        Re: I7 7700K hoge temperaturen

                        In deze video (vanaf 5m35s) hebben ze hetzelfde probleem maar volgens hun ligt het aan de core voltage. Bij sommige moederborden wordt die te hoog ingesteld. Ik heb een Asrock B250 Pro4.

                        Mijne staat op auto en ik zie dat de spanning tot 1.32v gaat. Ik heb dit verlaagd naar 1.2v.
                        Mijn temperaturen zijn met 10°C gedaald. Eerst 85-95°C en nu 75-85°C.
                        Ik neem aan dat een te lage spanning niet zo'n kwaad kan? Buiten dat die instabiel wordt eventueel.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #42
                          Re: I7 7700K hoge temperaturen

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Ik heb een Asrock B250 Pro4.
                          Ai, Asrock is een soort "wit product" van Asus.... Worden doorgaans gebruikt in basic systemen om de prijs te drukken.
                          Ze zijn daarom niet slecht hé, maar valt een "beetje" tegen bij de kwaliteitskast en CPU.
                          Last edited by nete; 10 april 2017, 23:49.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #43
                            Re: I7 7700K hoge temperaturen

                            Ik heb toch besloten om een nieuwe processor aan te vragen. DHL is de mijne gisteren komen afhalen en nu is het wachten op de nieuwe. Bij Intel zijn ze heel vriendelijk en die meneer belt me regelmatig om te zien of alles goed verloopt.

                            Ik heb ook een nieuwe koeler besteld, deze Noctua NH-U14S. Die zou ongeveer 15°C beter moeten koelen dan de vorige.

                            Ik ben benieuwd.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #44
                              Re: I7 7700K hoge temperaturen

                              De nieuwste Core processoren zoals de i7-6700K en 7700K worden NOOIT geleverd met koeler, zelfs de "boxed" versies niet.
                              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                              Comment


                              • #45
                                Re: I7 7700K hoge temperaturen

                                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                                Ik heb toch besloten om een nieuwe processor aan te vragen. DHL is de mijne gisteren komen afhalen en nu is het wachten op de nieuwe. Bij Intel zijn ze heel vriendelijk en die meneer belt me regelmatig om te zien of alles goed verloopt.

                                Ik heb ook een nieuwe koeler besteld, deze Noctua NH-U14S. Die zou ongeveer 15°C beter moeten koelen dan de vorige.

                                Ik ben benieuwd.
                                Dit is Oostenrijkse topkwaliteit.
                                Beetje lastig om deze te monteren, dus best uw moederbord eruit halen.
                                Gebruik gerust de meegeleverde koelpasta, het is één van de beste op de markt. Mocht het u niet lukken kunt ge altijd in Mol terecht, wel een "tom poeske" meebrengen, ik zorg voor de koffie.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X