Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Husqvarna robot grasmaaiers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Husqvarna robot grasmaaiers

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Zeer interessant om een overzicht te krijgen van diverse modellen. https://www.youtube.com/watch?v=7X9L88iUVHY
    Bedankt voor de degelijke info.
    Ik wist uiteraard al één en ander en besef ook dat dit niet altijd goedkope oplossingen zijn als men daar zelf de hand niet kan of wil aan uitsteken.
    Enkele jaren geleden zou ik dat allemaal wel zelf hebben gedaan mits wat advies maar de laatste jaren zijn vele zaken die de tuin aangaan in handen van anderen gegeven. Een grote tuin hebben met veel diversiteit aan aanplantingen kost veel geld als je alles laat doen, dit is gekend. Wij hebben hier o.a. verschillende hagen die boven de 2 meter zijn uitgegroeid en over vrij lange afstanden en die vragen ook een deskundig onderhoud. Zelf heb ik steeds graag het gras onderhouden, maar dit kon enkel tijdens de weekends en gezien daar enkel de zaterdagen resten, op zondag wordt hier niet gemaaid wegens verbod, kan dat niet altijd i.v.m. weersomstandigheden. Wij houden van een net goed onderhouden grasveld, mesten verticuteren, behandelen tegen onkruid enz... Dit wordt past ook in onze overeenkomst met de tuinman. Dus een robot vonden wij nu uiteindelijk een goeie oplossing indien deze niet te gecompliceerd wordt. Twee robots zou toch wel een beetje van het goeie teveel zijn gezien de scheiding van voor- en achtertuin met een dubbele poort. Openzetten is ook geen optie.
    Alles zal dus wat afhangen van het prijskaartje dat eraan vast zit. Je kan ook wekelijks iemand betalen om je gras te komen maaien. Jaren hebben wij een buur gehad die met betaling uiteraard, dit voor ons kwam doen als ik het zelf niet kon, maar die persoon is zo overdreven zwaarlijvig geworden dat elke inspanning voor hem teveel wordt. Dus op die zullen wij in de toekomst nog maar weinig beroep meer kunnen doen.
    Dat er onderhoud aan dergelijke robots is kan ik mij wel inbeelden. Maar dat zal geen probleem zijn, dat hou ik zelf wel in het oog.
    Na de winter, in het voorjaar moet je ook nog steeds een eerste maaibeurt zelf doen met een conventionele machine. En afhankelijk van de afgrenzing van je gras terrein zou het kunnen dat de randen misschien ook nog zullen moeten getrimd worden. Maar dat is allemaal te bekijken met de firma.
    En zelf messen vervangen en eventuele onderhoudsbeurten zie ik zelf ook niet zo zitten. Onze huidige grasmaaier wordt ook eens per jaar door de firma waar die is aangekocht afgehaald en die wordt dan volledig nagezien teruggebracht. Een Honda die ondertussen 22 jaar oud is, maar door goed onderhoud nog steeds perfect werkt.
    Er is wel een grote verscheidenheid in modellen. In de eerste plaats afhankelijk van de oppervlakte die ze moeten bewerken en bijkomend een aantal opties die al dan niet nuttig zijn. Een GPS??, een module om met je Smartphone te bevelen, vind ik toch niet essentieel en prijsbepalend. Volgens mij is de degelijkheid en betrouwbaarheid van de robot het belangrijkst.
    En voor de winter zullen wij ook wel een schuilplaats vinden. Desnoods spreek ik een schrijnwerker aan om er een huisje rond te bouwen. Kan ook mooi en exclusief zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Husqvarna robot grasmaaiers

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Bedankt voor de degelijke info.
      Ik wist uiteraard al één en ander en besef ook dat dit niet altijd goedkope oplossingen zijn als men daar zelf de hand niet kan of wil aan uitsteken.
      Enkele jaren geleden zou ik dat allemaal wel zelf hebben gedaan mits wat advies maar de laatste jaren zijn vele zaken die de tuin aangaan in handen van anderen gegeven. Een grote tuin hebben met veel diversiteit aan aanplantingen kost veel geld als je alles laat doen, dit is gekend. Wij hebben hier o.a. verschillende hagen die boven de 2 meter zijn uitgegroeid en over vrij lange afstanden en die vragen ook een deskundig onderhoud. Zelf heb ik steeds graag het gras onderhouden, maar dit kon enkel tijdens de weekends en gezien daar enkel de zaterdagen resten, op zondag wordt hier niet gemaaid wegens verbod, kan dat niet altijd i.v.m. weersomstandigheden. Wij houden van een net goed onderhouden grasveld, mesten verticuteren, behandelen tegen onkruid enz... Dit wordt past ook in onze overeenkomst met de tuinman. Dus een robot vonden wij nu uiteindelijk een goeie oplossing indien deze niet te gecompliceerd wordt. Twee robots zou toch wel een beetje van het goeie teveel zijn gezien de scheiding van voor- en achtertuin met een dubbele poort. Openzetten is ook geen optie.
      Alles zal dus wat afhangen van het prijskaartje dat eraan vast zit. Je kan ook wekelijks iemand betalen om je gras te komen maaien. Jaren hebben wij een buur gehad die met betaling uiteraard, dit voor ons kwam doen als ik het zelf niet kon, maar die persoon is zo overdreven zwaarlijvig geworden dat elke inspanning voor hem teveel wordt. Dus op die zullen wij in de toekomst nog maar weinig beroep meer kunnen doen.
      Dat er onderhoud aan dergelijke robots is kan ik mij wel inbeelden. Maar dat zal geen probleem zijn, dat hou ik zelf wel in het oog.
      Na de winter, in het voorjaar moet je ook nog steeds een eerste maaibeurt zelf doen met een conventionele machine. En afhankelijk van de afgrenzing van je gras terrein zou het kunnen dat de randen misschien ook nog zullen moeten getrimd worden. Maar dat is allemaal te bekijken met de firma.
      En zelf messen vervangen en eventuele onderhoudsbeurten zie ik zelf ook niet zo zitten. Onze huidige grasmaaier wordt ook eens per jaar door de firma waar die is aangekocht afgehaald en die wordt dan volledig nagezien teruggebracht. Een Honda die ondertussen 22 jaar oud is, maar door goed onderhoud nog steeds perfect werkt.
      Er is wel een grote verscheidenheid in modellen. In de eerste plaats afhankelijk van de oppervlakte die ze moeten bewerken en bijkomend een aantal opties die al dan niet nuttig zijn. Een GPS??, een module om met je Smartphone te bevelen, vind ik toch niet essentieel en prijsbepalend. Volgens mij is de degelijkheid en betrouwbaarheid van de robot het belangrijkst.
      En voor de winter zullen wij ook wel een schuilplaats vinden. Desnoods spreek ik een schrijnwerker aan om er een huisje rond te bouwen. Kan ook mooi en exclusief zijn.
      Dat onderhoud stelt echt niets voor ! Op een stoeltje in de zon met een harde borstel de onderkant afborstelen, ne keer per maand (max) en bij het begin van het nieuwe maaisezoen de 4 mesjes vervangen !!

      Jammer genoeg is de kwaliteit van de grond zo pover en heeft het gras zo geleden van de droge zomer.. maar het eerste jaar leek het hier met de robot wel een golfterrein ! :-)
      Heb nqaar aanleiding vandit filmpje:

      gekozen voor de Worx Landroid,nikske gps of wifi, wel met regensensor, was een no brainer tijdens n actie in de Brico 899Euro plaatsing perimeter incl !
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #18
        Re: Husqvarna robot grasmaaiers

        Even de filmpjes bekeken en vastgesteld dat een goeie voorbereiding van het grasveld en in sommige gevallen de tuin, wel heel belangrijk is. Boordstenen zijn dus heel belangrijk om mooi alles te kunnen afmaaien en moeten bovendien zeer goed worden geplaatst. Afstanden van de perimeterdraad is hierbij ook een niet verkeerd te plaatsen onderdeel. Best toch ook deze draden ingraven als je, zoals wij jaarlijks verticuteert.
        Besluit, je moet toch al een zeer handige harry zijn op dit alles tot een goed einde te brengen.
        De keuze van de machine is ook een vrij belangrijk gegeven, vooral als je een gecompliceerd maaiveld hebt met scherpe binnen- en buitenhoeken.
        Veiligheid van de machine i.v.m. de messen en het contact met de handen is allicht het beste bij de duurdere machines. Regeling van de messenhoogte is bij sommige machines beter en praktischer dan bij andere. Vind ik tot een belangrijk punt.
        Lawaai van de motoren zie ik, zit meestal tussen de 60 en de 70 decibel wat aanvaardbaar is. Maar natuurlijk, hoe minder lawaai, hoe beter.
        Wat betreft de snufjes vind ik vooral een regensensor belangrijk. Op afstand bedienen met smartphone is een snufje dat misschien maar enkele keren zal gebruikt worden tot de nieuwigheid ervan af is.
        Heb de indruk dat de Husqvarna één van de betere is.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Husqvarna robot grasmaaiers

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Even de filmpjes bekeken en vastgesteld dat een goeie voorbereiding van het grasveld en in sommige gevallen de tuin, wel heel belangrijk is. Boordstenen zijn dus heel belangrijk om mooi alles te kunnen afmaaien en moeten bovendien zeer goed worden geplaatst. Afstanden van de perimeterdraad is hierbij ook een niet verkeerd te plaatsen onderdeel. Best toch ook deze draden ingraven als je, zoals wij jaarlijks verticuteert.
          Besluit, je moet toch al een zeer handige harry zijn op dit alles tot een goed einde te brengen.
          De keuze van de machine is ook een vrij belangrijk gegeven, vooral als je een gecompliceerd maaiveld hebt met scherpe binnen- en buitenhoeken.
          Veiligheid van de machine i.v.m. de messen en het contact met de handen is allicht het beste bij de duurdere machines. Regeling van de messenhoogte is bij sommige machines beter en praktischer dan bij andere. Vind ik tot een belangrijk punt.
          Lawaai van de motoren zie ik, zit meestal tussen de 60 en de 70 decibel wat aanvaardbaar is. Maar natuurlijk, hoe minder lawaai, hoe beter.
          Wat betreft de snufjes vind ik vooral een regensensor belangrijk. Op afstand bedienen met smartphone is een snufje dat misschien maar enkele keren zal gebruikt worden tot de nieuwigheid ervan af is.
          Heb de indruk dat de Husqvarna één van de betere is.
          Één van de duurdere alleszins, of heb ik een ander filmpje gezien ?

          Groetjes
          Luc
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #20
            Re: Husqvarna robot grasmaaiers

            Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
            Één van de duurdere alleszins, of heb ik een ander filmpje gezien ?

            Groetjes
            Luc
            Eén van de duurdere uiteraard. Maar in een paar van die filmpjes komt die er toch uit als één van de beste.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Husqvarna robot grasmaaiers

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Eén van de duurdere uiteraard. Maar in een paar van die filmpjes komt die er toch uit als één van de beste.
              "mijn" filmpje was ie alleen maar duurder, maar niet beter , Hopelijk krijg je korting als je er twee koopt

              Groetjes
              Luc
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #22
                Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                "mijn" filmpje was ie alleen maar duurder, maar niet beter , Hopelijk krijg je korting als je er twee koopt

                Groetjes
                Luc
                Welke heb jij dan als beste prijs/kwaliteit gezien.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Husqvarna robot grasmaaiers

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Besluit, je moet toch al een zeer handige harry zijn op dit alles tot een goed einde te brengen.
                  De betere zaken bieden dan ook een installatie aan.
                  Ik zag zelfs op de website van Husqvarna dat ze plaatsing aanbieden in combinatie met een toestel.
                  Ik zou dat zelf ook laten doen, ook al kost het wat.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                    Check reactie #17 !

                    Gewoon een vergelijk met een model uit de Husqvarna reeks ! ( met mindere scores in ( toch niet onbelangrijke) aspecten )
                    Groetjes
                    Luc
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #25
                      Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                      Check reactie #17 !

                      Gewoon een vergelijk met een model uit de Husqvarna reeks ! ( met mindere scores in ( toch niet onbelangrijke) aspecten )
                      Groetjes
                      Luc
                      Dit soort toestellen evolueert ook nog redelijk snel, zeker met de komst van steeds meer concurrentie ... is verwijzen naar een ondertussen 4 jaar oud filmpje dan wel nog correct?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                        Deze heb ik al eens in demo gezien en blijken ook redelijk goed te werken: https://www.greentools.be/nl/2-websh...4-robotmaaiers
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dit soort toestellen evolueert ook nog redelijk snel, zeker met de komst van steeds meer concurrentie ... is verwijzen naar een ondertussen 4 jaar oud filmpje dan wel nog correct?
                          Dat geldt voor beide toestellen ! Maar als een topmerk toen al "klappen " kreeg door een (minder dure) concurrent ! ? Persoonlijk zou ik dan toch één en ander concluderen ! ?

                          ( toch zeker als er mogelijk twee toestellen dienen aangekocht te worden )

                          Groetjes
                          Luc
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #28
                            Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                            Dat geldt voor beide toestellen ! Maar als een topmerk toen al "klappen " kreeg door een (minder dure) concurrent ! ? Persoonlijk zou ik dan toch één en ander concluderen ! ?

                            ( toch zeker als er mogelijk twee toestellen dienen aangekocht te worden )

                            Groetjes
                            Luc
                            Inderdaad, die Worx ziet er goed uit in de voorstelling van 2014. Die zal dan ook mee geëvolueerd zijn, dat is een punt.
                            Wat wij willen is een bedrijf dat een alles in één oplossing biedt, d.w.z. dat, als wij de overstap doen tussen zelf laten maaien en robot, niet meer hoeven tussen te komen. Een tuinman die tussen de 20 en de 35€ per uur vraagt en gedurende 7 maand per jaar op "soms" wekelijkse basis komt maaien kost ook wat. Neem nu 700€ per jaar uitgeven aan grasmaaien. Dan wordt het dus hoogtijd om te overwegen een robot aan te kopen, te laten installeren en de service ervan te laten doen denk ik. Een tuin goed onderhouden als je het zelf niet doet/kunt doen kost veel geld, daar kunnen wij van meespreken.
                            Onze grasoppervlakte is achteraan goed afgeboord met boorstenen die voldoen aan een perfect afmaaien zonder zelf nog te moeten tussenkomen met een boordmaaier. Vooraan is een andere zaak. Een gedeelte van de boordstenen moet aangepast worden om de robot het maaiveld volledig te kunnen laten maaien.
                            Wij kijken dus uit naar de prijsofferte die wij zullen krijgen.
                            Last edited by enero; 8 april 2018, 11:55.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Husqvarna robot grasmaaiers

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                              Dat geldt voor beide toestellen ! Maar als een topmerk toen al "klappen " kreeg door een (minder dure) concurrent ! ? Persoonlijk zou ik dan toch één en ander concluderen ! ?
                              Als het echt een topmerk betreft, dan zeker niet ... want als een topmerk klappen krijgt, dan doen die er alles aan om terug op nummer 1 te staan.

                              Maar het geldt voor alle merken, vier jaar oude informatie is niet echt relevant voor de huidige toestellen, tenzij fabrikanten ondertussen geen verbeteringen hebben aangebracht.
                              Ook op de site van Worx staat te lezen: “De nieuwe Landroid S. Volledig herontworpen”.
                              Dus ook daar geen echt vergelijk mogelijk met vroeger.
                              Mogelijks wijzen recente tests hetzelfde ofwel iets heel anders uit ... ik zou toch eerder recente toestellen vergelijken in dit geval.

                              Echter verwees u eerder naar de juiste reactie (#17) want dat is een vergelijk tussen Worx en Gardena, daar waar Pol het eerder had over Husqvarna.

                              En buiten het merk is er ook nog de service dat een impact kan hebben ... als men jaren ergens een tevreden vaste klant is, dan is men soms ook wat geneigd om voor de merken te kiezen dat daar verkocht worden.
                              Persoonlijk zou ik zoiets nooit in een Brico of Makro kopen, maar dat is eigen keuze.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Husqvarna robot grasmaaiers

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als het echt een topmerk betreft, dan zeker niet ... want als een topmerk klappen krijgt, dan doen die er alles aan om terug op nummer 1 te staan.

                                Maar het geldt voor alle merken, vier jaar oude informatie is niet echt relevant voor de huidige toestellen, tenzij fabrikanten ondertussen geen verbeteringen hebben aangebracht.
                                Ook op de site van Worx staat te lezen: “De nieuwe Landroid S. Volledig herontworpen”.
                                Dus ook daar geen echt vergelijk mogelijk met vroeger.
                                Mogelijks wijzen recente tests hetzelfde ofwel iets heel anders uit ... ik zou toch eerder recente toestellen vergelijken in dit geval.

                                Echter verwees u eerder naar de juiste reactie (#17) want dat is een vergelijk tussen Worx en Gardena, daar waar Pol het eerder had over Husqvarna.

                                En buiten het merk is er ook nog de service dat een impact kan hebben ... als men jaren ergens een tevreden vaste klant is, dan is men soms ook wat geneigd om voor de merken te kiezen dat daar verkocht worden.
                                Persoonlijk zou ik zoiets nooit in een Brico of Makro kopen, maar dat is eigen keuze.
                                Yap service, heel belangrijk ! Vandaar dat ik geen fotomateriaal koop in de Mediamarkt, tenzij je wilt aanschuiven tussen de defecte microgolfovens en stofzuigers igv defect :-)
                                Voor mij was het destijds een no brainer, gezien hetgeen ik terugvond ( vergelijking met n bekend merk) en de prijs ( incl. installatie ! )


                                Als het dan al een complexer project wordt zoals bij Eneco, dan kan het de moeite zijn om hun offerte af te wachten en (uiteraard) de meerprijs in ruil voor een goede service te betalen
                                Groetjes
                                Luc
                                Groetjes

                                Lukathi

                                Comment

                                Working...
                                X