Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp ... Nespresso probleempje ...!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp ... Nespresso probleempje ...!

    Hallo,

    We hebben al meer dan 3 jaar een Nespresso-apparaat, een Magix Citiz.
    Tot nu toe geen enkel probleem, maar de laatste tijd vallen er steeds meer capsules (originele) "door het apparaat" ipv te blijven zitten zoals het hoort.
    De kenners weten wel wat ik bedoel.

    Kent iemand dit probleem? Heeft er iemand dit ook al voorgehad?
    De paarse capsules vallen er steeds door, de andere kleuren geregeld/ongeregeld.

    Ik weet het, een gekke vraag hier, maar als ik met BD bezig ben, dan kan ik vaak tussendoor een Nespresso gebruiken

    Alvast bedankt,
    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

    er staat een FAQ op de website van Nespresso.
    En anders bel je de helpdesk.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

      Jacques,

      Wij gebruiken al jaren een eenvoudig Nespresso toestel, nog nooit gehoord van dat probleem ...

      Vroeger hadden wij een ESSENZA, jaren plezier van gehad en intensief gebruikt, en sinds een 2-tal jaren hebben wij de PIXIE.
      Aantal jaren geleden hadden wij problemen met de ESSENZA, waterreservoir lekte op gegeven moment (was al lang buiten garantie), contact opgenomen met Nespresso en ze stuurden ons gewoon een nieuw reservoir op (nooit moeten betalen).
      Denk dat je best met Nespresso contact opneemt, zij verkopen graag capsules en als je machine stuk is dan kan je geen capsules verbruiken

      Comment


      • #4
        Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        er staat een FAQ op de website van Nespresso.
        En anders bel je de helpdesk.
        Die FAQ lijkt mij op publiciteit
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

          Jammer dat die "koppen" reportage niet meer online is, ging over de (ingebouwde) beperkte houdbaarheid van die dingen....
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Jammer dat die "koppen" reportage niet meer online is, ging over de (ingebouwde) beperkte houdbaarheid van die dingen....
            Daar had ik ook al aan gedacht.
            Moet toch iets mis zijn met het mechanisme dat de capsules opvangt.
            Dit kan een eventuele oplossing zijn als er geen andere blijkt te zijn:
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Jammer dat die "koppen" reportage niet meer online is, ging over de (ingebouwde) beperkte houdbaarheid van die dingen....
              Vind ik ook jammer maar ben bijna zeker dat ik de reportage elders op het www heb gevonden.
              kijk_hier

              Comment


              • #8
                Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

                Bij Nespresso gaat het hem niet zozeer om de machine maar wel om de verkoop van de capsules, Nespresso doet er alles aan opdat de klant capsules koopt en consumeert ... als het toestel faalt dan verkopen ze geen capsules.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

                  Hallo,

                  De FAQ van Nespresso levert geen nieuws op - enkel een telefoonnummer van de helpdesk ...
                  Dan maar de helpdesk gebeld.
                  Vriendelijke meneer aan de andere kant - zeer behilpzaam - goedgetraind.

                  Mijn probleem was niet dadelijk bekend, maar "had ik de capsules ook al heel langzaam laten zakken".
                  Tuurlijk, ik ben zelfs op het "slow-motion" zakprincipe overgeschakeld, maar helaas ... Geen soulaas.
                  Dan maar de technische dienst geraadpleegd ...
                  Yeps, na een aantal jaren KON het zijn dat dat capsulemechanisme niet meer optimaal werkt.
                  Het goede nieuws: het kan hersteld worden! Voor € 75,00 - afhaling aan huis inbegrepen.

                  Kortom, nog even aanzien en anders de machine vervangen ...
                  Als de koffie nu niet zo lekker was hé
                  Voorlopig laat ik de capsules dus heel voorzichtig zakken - of houd ze met een vinger tegen (langs onder).

                  Bedankt allemaal voor het meedenken!

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

                    Zie #6

                    "Moet toch iets mis zijn met het mechanisme dat de capsules opvangt."
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp ... Nespresso probleempje ...!

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      ......................
                      Ik weet het, een gekke vraag hier, maar als ik met BD bezig ben, dan kan ik vaak tussendoor een Nespresso gebruiken ........................
                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      .................................Yeps, na een aantal jaren KON het zijn dat dat capsulemechanisme niet meer optimaal werkt...........................
                      Haha,
                      Het is allemaal de schuld van BD.
                      Minder koffie drinken hé
                      want minder BD zal toch niet lukken....
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment

                      Working...
                      X